Hazırlayanlar Ahmet AKGÜN A.Salih SANIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Girişimcilik Kültürü ve Şirketiçi Girişimcilik
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
Garanti’de İnovasyon 26 Mayıs Garanti’nin İnovasyon Yolculuğu Yenilikçilik anlamında sektörün farkındalığının düşük olması Etkili ve büyük teknolojik.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
İKTİSAT Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz -. Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz  Faaliyet konusu. İşletme hangi ürün ve hizmetleri üretecektir?  Mülkiyet.
KİM. KİM MİTRA KİMDİR? HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI, BİLGELİĞİN ve IŞIĞIN MİTRA, HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI,
GİRİŞİMCİLİK.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ANA BİLİM DALI REKABET STRATEJİLERİ HASAN GÜLER.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Yaratıcı Düşünme.
21. Yüzyıl becerileri.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İnovatif İnsan Kaynağı Dr. A. Kemal Tuğcu PERYÖN Etik Kurulu Başkanı İSTANBUL SANAYİ ODASI – 6. SANAYİ KONGRESİ 26 – 27 Kasim 2007.
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Girişimcilik-1.
İNOVASYON.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mühendislik Ekonomisi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
GİRİŞİMCİLİK.
Girişimcilik.
Girişimcilik.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
HAZIRLAYAN SELMA POLAT. GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI GİRİŞİMCİLİK ; RİSK VE BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA, KAZANÇ ELDE ETME VE BÜYÜME AMACI İLE YENİLİKÇİ BİR.
İNOVASYON.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

Hazırlayanlar Ahmet AKGÜN A.Salih SANIK BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON Hazırlayanlar Ahmet AKGÜN A.Salih SANIK Ders Sorumlusu Doç. Dr. İ. Gökhan ÖZBİLGİN

GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI Girişimcilik, fikrin eyleme geçmesindeki bireyin yeteneğini, yaratıcılığı, yenilik ve risk almanın yanı sıra hedeflere ulaşmada projeleri planlama be yönetme yeteneğidir (EU Commision Report 2008:10).

Ekonomist Richard Cantillon’a göre: GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI Ekonomist Richard Cantillon’a göre: girişimci, henüz belirginleşmemiş bir bedelle satmak üzere üretimin girdilerini ve hizmetlerini satın alan ve üreten kişidir. Bu tanım, girişimcinin risk üstlenme özelliğini vurgular (Tosunoğlu, 2003).

GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI Girişimci, yenilikçi, dinamik ve toplumda değişimi yaratacak kişi ve kurumlar olarak tanımlanmaktadır (Joseph A. Schumpeter).

GİRİŞİMCİ DÜŞÜNCENİN TEMELLERİ Girişimcinin, toplumun mevcut ve olası gereksinimlerini belirler, kendi sezgi ve deneyimlerinden hareketle geleceğe yönelik kararlar alır. Davranışsal olarak girişimcilik; bir fırsatı değerlendirmek, bir iş fikrini tanımlamak, gerekli kaynakları bulmak, daha sonra bir girişimi faaliyete geçirmek ve sonuçlarını almak için gerekli olan faaliyetler bütünü olarak tanımlanabilir.

GİRİŞİMCİ DÜŞÜNCENİN TEMELLERİ Girişimci düşüncenin dört ana bileşeni Yenilikçi ve Yaratıcı Olma Risk Alma Öncü Olma Rekabetçi Düşünme (Başar, Tosunoğlu, Demirci, 2001)

İNOVASYON KAVRAMI Latincede inovasyon ; “yeni bir şey yapmak” “toplumsal, kültürel ve idari ortamda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlanması” “yeni ve farklı bir sonuç” anlamlarına gelir. (Çetindamar D. Ve Baktır E. ,2009,s.35; Elçi Ş., 2006, s.1)

İNOVASYON KAVRAMI İnovasyon yolculuğuna keşif ile başlanır. İcat ile devam eder. Keşif icata dönüşürse insanlık için yararlı hale gelir. Örneğin; Edison elektriğin keşfinden sonra ampulü icat etmiştir. Daha sonra bugünkü anlamda elektriği ticari hale getiren de General Electric (GE) olmuştur. GE’nin yaptığı şey ise inovasyondur. (Kaafarani B., ve Stevenson J, 2012,s.37).

Bir şeyin inovasyon olabilmesi için; özgün olmalı, tanımlanabilen ve ticari hale gelebilen bir değeri olmalı farklı olmalı, bir benzeri olmamalı, insanda pozitif etki yaratmalı. (Kaafarani B.,Stevenson J., 2012,s.39-43).

İnovasyon, toplumsal değişmenin sonucudur. Yeni dünya düzeninde zenginliğin kaynağı sermaye değil, yaratıcılık olmuştur.

GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON İşletmeler mevcut ürün ve hizmetlere yeni pazarlar ve yeni müşteriler bulmak yerine mevcut müşterilere yeni ürünler ve hizmetler üretmekle yani inovasyon ile büyümektedirler. Bunun en güzel örneği olarak Apple’ın yaptığı iMac, iPod, iPhone ve iPad gibi ürün inovasyonları gösterilebilir.

TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE İNOVASYON İnovasyon, toplumsal değişmenin sonucudur. Yenidünya düzeninde zenginliğin kaynağı sermaye değil yaratıcılık olmuştur. Mikro düzeyde (firma düzeyinde) inovasyonu anlayabilmek için makro düzeyde ekonomideki değişmeleri ve inovasyonu anlamak gerekir. Yeni dünya düzeninde zenginliğin kaynağı sermaye değil yaratıcılık olmuştur (Altan M., 2011,s.48).

İNOVASYON ZORLUKLARI 1. İyi bir fikir bulmak, 2. Hayal kırıklıkları, 3. Yeniden denemek, 4. Müşteriyi yakalamak, 5. Rakipleri yenmek, 6. Zamanlama zorluğu, 7. Maliyet baskısı, 8. Sponsorluk ve finansman baskısı, (Capital, Mayıs 2007, s.22)

İNOVASYON HAKKINDA YANLIŞ BİLİNENLER İnovasyon ve AR-GE aynı şeydir İnovasyon ile ARGE aynı şey değildir. AR-GE’de yaratıcılık ve yenilik yapılır ama AR-GE’nin bulduğu her yenilik inovasyona çevrilemez. Her inovasyonda mutlaka AR-GE yoktur. İnovasyon bir fikrin ticari hale gelebilecek bir ürüne, hizmete, organizasyona, pazarlamaya, sürece ya da toplumsal faydaya dönüşmesidir. AR-GE’de bir fikrin sadece ürüne çevrilmesi vardır. İnovasyon sadece ekonomik ve toplumsal fayda üretir İnovasyon, sorun çözmek, ihtiyaç gidermek için yapılır. Ancak bazen kendisi de sorunlar yaratabilir. Örneğin bir hastalığın tedavisinde kullanılan ilaçların güçlü yan etkileri de olabilir. Bunu piyasada sık sık duymaktayız. Hatta bazen bu tür ilaçların toplatıldığı dahi olabilmektedir.

İNOVASYON HAKKINDA YANLIŞ BİLİNENLER 3. İnovasyonun tek hedefi vardır o da kâr İnovasyonun tek bir hedefi yoktur. Birden çok hedefi vardır. Müşteriler sorunlarına yeni çözümler, hızlı çözümler isterler işletmelerde buna karşılık verirler, bekledikleri kadar kâr elde edemeyebilirler. Kısa dönemde kâr yoktur ama uzun dönemde işletmelerin değerleri artabilir. 4. İnovasyonda başlangıçlar mükemmel olmalıdır Bu da doğru değildir. Önemli olan başlamaktır. Yola çıkmaktır. Genellikle bir şey için yola çıkanlar başka şey bulmuşlardır. Başlamak için özel bir yaratıcılık gerekmez.

İNOVASYON HAKKINDA YANLIŞ BİLİNENLER 5. İnovasyonu sadece büyük şirketler yapabilir. Küçük işletmeler “inovasyon bizim işimiz değil” diyorlar ama durum öyle değil. Hem bürokratik hem de hiyerarşik olarak küçük işletmeler inovasyona daha yatkındırlar. İnovasyon için çok büyük fonlar gerekmeyebilir. İnovasyon her sektörde, her ölçekteki işletmelerde yapılabilir.

İNOVASYON SÜREÇLERİ 1. Fikir Toplamak 2. Fikirleri Yönetmek 3. Başarı Potansiyeli Olan Fikirleri Seçmek 4. Uygulama (Piyasaya Çıkma, Ölçme,Değerlendirme, Öğrenme, Tekrar Arama)

İNOVASYON ÇEŞİTLERİ Radikal İnovasyon-Adımsal İnovasyon Kapalı İnovasyon Açık İnovasyon Tersine İnovasyon Operasyonel İnovasyon Pazarlama (Pazar) İnovasyonu İş Modeli İnovasyonu

İNOVASYON YÖNETİMİ İnovasyon yönetimi önemlidir. Başarılı firmaların yöneticileri inovasyonu iyi yönetebildikleri için başarılıdır. Ancak inovasyonun temel girdilerinden biri olan yaratıcılığın ayrıca yönetilmesi gerekir. Yaratıcı insanları yönetmek zordur çünkü yaratıcı insanlar yönetilmeyi istemezler. Geleneksel örgütler birbirine benzer insanları işe alırlar. Çünkü bunları yönetmek kolaydır. Farklılıklar zenginliktir ama farklılıkları yönetmek kolay değildir.

TEŞEKKÜRLER