HAZIRLAYANLAR:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Advertisements

Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
HEMİPLEJİ VE TEDAVİ PROGRAMI
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
insan kişiliğinin tam gelişmesini, insan haklarıyla temel özgürlüklere saygının güçlenmesini amaç olarak almalıdır. Eğitim “bütün uluslar, ırklar ve.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
NLP ALGISAL DAVRANIŞ KONTROLÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
Çevresel Sinir Sistemi
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
7.SINIF 1. ÜNİTE: DENETLEYİCİ VE DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
HAZIRLAYAN SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARI
ZIT KAVRAMLAR
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
İ P E K K A R A S I L A Y E R T Ü R K DUYU ORGANLARIMIZ.
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
BEYİNLE İLGİLİ 6 İLGİNÇ ŞEY
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
(Nörofizyolojik) Öğrenme
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
Genetik Ve Davranışın Biyolojik Temelleri, Kalıtım Ve Çevre Dr
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -. Sinir sistemi vücudun her köşesinde, her organında olup bitenleri başlatan, devam ettiren ve sonlandıran.
Sunum transkripti:

SAĞ BEYİN VE SOL BEYİN www.egitimcininadresi.com

HAZIRLAYANLAR: www.egitimcininadresi.com www.egitimcininadresi.com

ALT BAŞLIKLAR Beynin fizyolojik yapısı ve işlevleri Kuramın bulunuşu Beyin yarım kürelerimizin işlevleri ve farkları Beyin yarımkürelerinin çatışması, faaliyetlere ve kişilik özelliklerine nasıl etki ettiği Sağ ve sol beyin kuramının eğitimle ilişkisi NLP nedir? ve kuramla ilişkisi www.egitimcininadresi.com

İKİ KANATLI ZİHİN PENCERESİ: BEYİN Sinir hücreleri ve onların uzantılarından meydana gelmiştir. Dış kısmına kabuk,iç kısmına medulla denir. İki yarım küre ve dört lobdan oluşur. www.egitimcininadresi.com

Beyin Yarım Küresindeki Loblar Frontal Lob: Ön kısımdadır. Konuşma merkezidir. Teporal Lob: Şakaklar hizasındadır. İşitme merkezidir. Parietal Lob: Duyu ve hareket merkezidir. Oksipital Lob: Görme ve ışık merkezidir. www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Beynin Görevleri Zekanın, bilincin, algının ve iradenin merkezidir. İstemli ve istemsiz motor hareketlerinin yapılmasını sağlar. Konuşma ve düşünme gibi karışık olayları idare eder. Duyu organlarına gelen uyarıcıları anlamlaştırır. www.egitimcininadresi.com

BELLEK HATIRLAR Okuduklarımızın %10’unu İsittiklerimizin %20’sini Gördüklerimizin %30’unu Hem görüp hem işittiklerimizin %50’sini Söylediklerimizin %80’ini Uygulayarak söylediklerimizin %90’ını HATIRLAR www.egitimcininadresi.com

SAĞ-SOL BEYNİN ÖZELLİKLERİ KURAMIN BULUNUŞU VE SAĞ-SOL BEYNİN ÖZELLİKLERİ www.egitimcininadresi.com

Roger Wolcott Sperry 1913-1994 www.egitimcininadresi.com

KURAMIN BULUNUŞU Bazı ağır epilepsi hastalarının tedavisi için, beynin iki yarımküresinin birbiri ile iletişimini kesme fikriyle başladı. Cerrahi yollarla beynin sağ ve sol yarımküreleri, corpus callosum adı verilen ve yarımküreleri birbirine bağlayan büyük sinir bandı kesilmek suretiyle birbirininden ayrılır. www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

AMELİYAT SONRASI Aynı bireyde, işlevsel olarak birbirinden bağımsız iki ayrı “zihnin” varlığının söz konusu olduğu görüldü. Bir anlaşmazlığın ortaya çıkmaması -Genel olarak ortak bir karar içinde olmaları - Birinin diğerine baskın gelmesi www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

SOL BEYİN SAĞ BEYİN Kelimeler Mantık Rakamlar Sıralama Listeleme Lineer İşlemler Analiz Ritim Bütünlük Hayal Gücü Renkler Boyut Semboller Sentez + _ = 123 ? www.egitimcininadresi.com

Beynimizin sağ ve sol tarafı bilgiyi farklı şekilde işler Doğrusal – Bütünsel İşlem Düzenli – Rastgele İşlem Soyut – Somut İşlem Mantıksal – İçgüdüsel İşlem Kelime – Davranış İşlemi Gerçeklere dayalı – Hayallere dayalı İşlem www.egitimcininadresi.com

Yarım Kürelerin Çatışması BAKALIM İLK DENEMEDE YAPABİLECEK MİSİNİZ? www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Faaliyetlere ve Kişiliğe Yansıması SOL BEYİN SAĞ BEYİN www.egitimcininadresi.com

KURAMIN EĞİTİMLE İLİŞKİSİ Türk eğitim sistemi sol beyine dayalıdır. Sol beyin devamında ezberi getirir. Sağ beyin devreye girmesi neden önemlidir? Sağ beyni devreye nasıl sokabiliriz? www.egitimcininadresi.com

Gezi, gözlem ve araştırmalar yapılmalı. Kitap okunmalı, okunanlar zihninde canlandırılmalı. Resim, grafik ve şema çizilmeli. Öğrenilenler resimlenmeli. Harita ile ders çalışılmalı. Şiir, hikâye ve masal yazılmalı, roman tasarlanmalı. Hayal kurulmalı ve yeni şeyler düşünülmeli. Öğrenilenler uygulanmalı. Deney yapılmalı. Müzik dinlenmeli ve enstrüman çalınmalı. Problemlere çözüm üretilmeli. Dramatizasyon çalışmaları yapılmalı. Şiir okunmalı. Vücut dilinin kullanılması öğrenilmeli ve vücut dili geliştirilmeli www.egitimcininadresi.com

Duyarım, UNUTURUM Görürürüm, HATIRLARIM Yaparım, ANLARIM BENİ DUY ÖĞRETMENİM Duyarım, UNUTURUM Görürürüm, HATIRLARIM Yaparım, ANLARIM Çin Atasözü www.egitimcininadresi.com

DUYUYORUZ ve DİYORUZ Kİ… Yaparak-yaşayarak, keşif ve oyunla öğrenme için ortam oluşturmalıyız. Öğrencinin öğrenme özellikleri temel almalıyız. Öğrenci aktif ve öğretmen rehber olmalıdır. Öğrencileri genelde gruplar hâlinde çalıştırmalıyız. Soruları açık uçlu, anlamlı ve derinlemesine düşünmeyi  gerektirici hazırlamalıyız. Böylece kendine güvenen,düşünebilen,yaratıcı,canlı,mutlu ve istediğini bilen öğrenciler yetiştirmiş oluruz. www.egitimcininadresi.com

PERFORMANS GELİŞTİRME BİREYSEL DEĞİŞİM ve PERFORMANS GELİŞTİRME PROGRAMI UYGULAMA PROJESİ (NLP) www.egitimcininadresi.com

· NLP, insanların yaşam kalitesini arttırmak ve olumlu, ulaşılabilir, gerçekçi, kendine ve başkalarına faydalı, iyi yapılanmış, dengeli, hedef ve amaçlarının çatısını kurmuş bir insan haline getirmek için harekete geçirmektir www.egitimcininadresi.com

KURAMLA İLİŞKİSİ İnsanlara beyinlerinin her iki yönünü de kullandırarak şimdiye kadar ulaşılması olanaksızmış gibi görünen hedeflere ulaşmayı kolaylaştırır. www.egitimcininadresi.com

ATATÜRK GANDHİ LEONARDO DA VİNCİ www.egitimcininadresi.com

NLP ye Göre Başarının 4 Adımı · 1- Hedefi belirle ve kararını ver. · 2- Girişken ol. · 3- Hedeflere ulaşıncaya kadar bir çok kez sonuçları değerlendir, bütün gelişmeleri ölç ve hedefe doğru yürü. · 4- Denemeler sonuç vermez ise başka yollar dene, mutlaka başka bir seçenek daha vardır NLP ye Göre Başarının 4 Adımı www.egitimcininadresi.com

KAYNAKLAR Eğitim Psikolojisi Kitabı Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi Sağ ve sol beyin\eğitim\Moleschino » Blog Archive » Bir bedende iki insan sağ beynin sol beyne isyanı www.egitimcininadresi.com www.egitimcininadresi.com

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… www.egitimcininadresi.com