BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ 2005.  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EVDE HASTA BAKIMI.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Farmakovijilans Sorumlusu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ 2005

 Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.

 Sağlık personelini, değişen ve gelişen hemşirelik hizmetleri konusunda bilgilendirmek ve verimli olabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.  Sağlık personelini, değişen ve gelişen hemşirelik hizmetleri konusunda bilgilendirmek ve verimli olabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.  İş verimliliğini artırmak.

1.İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim; 1.İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim;  Hizmet öncesi eğitim  İşi tanıtma ve uyum eğitimi  İş başında yetiştirme 2. Meslek kazandırma eğitimi; 2. Meslek kazandırma eğitimi;  Meslek becerileri kazandırma  Temel meslek eğitimi 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim; 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim;  Teknolojiye uyum eğitimi  Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi

4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler; 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler;  Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi  Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim  Teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama eğitimi  Toplam Kalite Yönetimi  Değişim Yönetimi  Kriz Yönetimi  Örgüt Geliştirme  Amaçlara Göre Yönetim  Zaman Yönetimi  Stres Yönetimi  Çatışma Yönetimi  Proje Yönetimi

EĞİTİMGEREKSİNİMLERİ;  AÇIK GEREKSİNİMLER  KAPALI GEREKSİNİMLER

AÇIK GEREKSİNİMLER Açıkça göze çarpan, giderilmediğinde hizmetin aksadığı gereksinimlerdir. Bunlar;  Personelin yeni bir göreve başlaması,  Görev değişikliği,  Hizmet veriminin azalması,  İş birikimi,  Sorumlulukların başkalarına yansıtılması gibi durumlardır.

KAPALI GEREKSİNİMLER Gözle görülemeyen gereksinimlerdir. Kapalı gereksinimler;  Araştırma,  Soruşturma,  Gözlemi gerektirir.

Soruşturmada;  Personele,  Amirlere,  Üçüncül kişilere (hasta, ailesi)  Ast personele sorular sorulabilir.

Araştırma,  Anketler uygulayarak,  Gözlem yapılarak personelin eğitim gereksinimi saptanabilir.

Sağlık hiz. gerektirdiği nitelikler - Sağlık personelinin sahip olduğu nitelikler = Sağlık personelinde eksik olan nitelikler =Eğitim gereksinimleri

 Eğitimde gereksinim saptama süreklilik gerektirir.  Eğitim gereksinimi saptama, hizmet içi eğitim hemşiresi, hizmet içi eğitim hemşiresi, başhemşire, başhemşire, sorumlu hemşireler sorumlu hemşireler tarafından yapılabilir. tarafından yapılabilir.

 HEMŞİRE, EBE, SAĞLIK MEMURU.

Kurumun iş akışına göre başhemşire ve hizmet içi eğitim hemşiresi tarafından düzenlenir.

 Eğitim salonunda,  Kliniklerde.

 Hizmet içi hemşireleri,  Başhemşireler,  Hemşire, ebe ve sağlık memurları,  Diğer meslek üyeleri,  Konuyla ilgili uzman kişiler.

İyi bir planın hazırlanabilmesi için,  Eğitimin gereksinimlerinin saptanması,  Eğitimin önceliklerinin saptanması,  Eğitimcinin belirlenmesi,  Eğitim alacak personelin saptanması gerekmektedir. gerekmektedir.

 Değerlendirme, eğitim sonunda istenen davranış değişikliklerine ne kadar ulaşıldığını gösterir.

Eğitim esnasında değerlendirme; ÖN TEST: Kişilerin konu hakkındaki başlangıçtaki bilgi düzeyi ölçülür. SON TEST: Eğitim sonunda kişilerin bilgi düzeyi ölçülür.

Eğitim Sonunda Değerlendirme; Eğitim değerlendirme Formu hazırlanarak eğitime katılanlara doldurtulur.

Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 1992 yılında başlamıştır yılında ise, Bakanlığımıza bağlı tüm yataklı tedavi kurumlarında hemşirelere yönelik hizmet içi eğitim programlarının kurumsallaşma çalışmaları başlamıştır.

Bu çalışmaların temel amacı; 1- Ulusal Sağlık Reformu hedef ilke ve stratejileri doğrultusunda bakımın kalitesini artırmak. 2-Bilgi ve beceri ile hizmet verme konumuna getirilen hemşirelerde memnuniyeti artırmak, dolayısıyla hasta memnuniyetini arttırmak. 3-Hemşirelerin verdikleri hizmette bilgi ve uygulama eksikliğinden kaynaklanan sorunları gidererek hizmetin güvenilirliğini artırmak.

SAĞLIK BAKANLIĞI TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI İL KOORDİNATÖRÜ HİZMETİÇİ EĞİTİM HEMŞİRESİ

Hizmet içi eğitim il koordinatörü  İl düzeyinde çalışan hizmet içi eğitim hemşirelerinin koordinasyonunu sağlar,  Hizmet içi eğitim programlarının yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklerin çözümünde gerekli desteği sağlar,  Hizmet içi eğitim programlarının yürütülüp yürütülmediğini denetler,  Bakanlıkla bağlantıyı sağlar.

1983 tarih ve 499 sayılı Yataklı tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinin başhemşirenin görevlerini tanımlayan 129. maddesi gereği, Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması, Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması, Hizmet içi eğitim hemşiresine destek olmaları, Hizmet içi eğitim hemşiresine destek olmaları, Personelin hizmet içi eğitim programlarına katılımlarının sağlamaları gerekmektedir.

 Hizmet içi eğitim hemşiresine eğitim hizmetleri dışında zorunlu olmadıkça ek bir görev ve nöbet hizmeti verilmemesinin sağlanması,  Hizmet içi eğitim hemşirelerinin kurum içinde rahat çalışabilecekleri bir oda ile gerekli araç-gereç ve eğitim materyalinin temininde gerekli kolaylığın sağlanması,  Kurum olanakları çerçevesinde ödül sisteminin geliştirilmesinin sağlanması, Form IV’ün düzenli ve eksiksiz olarak doldurularak üç ayda bir gönderilmesini sağlanması üç ayda bir gönderilmesini sağlanmasıgerekmektedir.

 Hizmet içi eğitim programlarını planlayacak, yürütecek ve değerlendirecek yeterlilikte olmalı,  En az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak,  Kurumda uzun süre çalışacak olması.

 Hemşire, ebe ve sağlık memurlarının gelişimini sağlamak için amaç ve hedefler geliştirerek hizmete uyum ve hizmet içi eğitim programları hazırlar,  Eğitim ihtiyaçlarını belirlemek üzere başhemşirelerle sürekli iletişim içerisinde olur,

 Programa alınacak konular, öğretim ortamı, kullanılacak eğitim materyali,eğitim yöntemi, eğitime alınması gereken kişi sayısı, uygun zaman, ve yer gibi konuları gözden geçirir,  Eğitim materyali geliştirir, geliştirilmiş materyali değerlendirir,  Hastane içi ya da dışından konuyla ilgili uygun konuşmacı sağlar,  Programın tüm vardiyaları ve herhangi bir nedenle katılamayanları kapsayacak şekilde tekrarını sağlar,

 Kurumdaki hemşirelerin mesleki gelişimini sağlamak üzere hastane dışındaki olanaklardan yaralanmasını sağlar,  Eğitim programları ve katılan personel hakkında sürekli ve doğru kayıt tutar,  Hizmet İçi Eğitim İzleme Formlarını düzenler ve zamanında Sağlık Müdürlüğüne gönderilmesini sağlar.

HİZMET İÇİ EĞİTİM FORMLARI

HİZMETİÇİ EĞİTİM FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR   1– Formların zamanında gönderilmemesi,   2-Formların eksik doldurularak gönderilmesi,   3-Eğitim sayılarının düşük olması,   4-Formlarda hedef belirleme ve hedeflerin davranışsal tanımının yanlış yapılması.

HİZMETİÇİ EĞİTİMLERİN YÜRÜTÜLMESİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR   Personel sayısının yetersizliği,   Uygun eğitim salonunun olmaması,   Eğitimlerde kullanılacak araç-gereç eksikliği,   Eğitimler için gerekli kaynak yetersizliği,   Eğitim hemşiresinin ikinci bir görevde çalışması,   Eğitim hemşiresinin tüm eğitim yükünü üzerine alması,   Ödül sisteminin olmaması.