İşletim – Deneme- Doğrulama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ayrık Yapılar Algoritma Analizi.
Advertisements

Bilgisayar Programlama I
“nereden başlamalı ?” PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING)
Algoritma ve Akış Diyagramları
TEMEL C PROGRAMLAMA DERSİ - 1
Veri ve Veri Yapıları Genel olarak bilgisayarlar.
Algoritma ve Akış Diyagramları
Problemi Çözme Adımları
C Programlama Diline Giriş
Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Çerez(Cookie) Kullanımı Oturum Yönetimi
PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING) “nereden başlamalı ?”
Algoritma ve Akış Diyagramları
SAYI SİSTEMLERİ.
ALIŞTIRMALAR - 1 Sunu 1 ve Sunu 2 İçeriği
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Görsel C# ile Windows Programlama
Bilgisayar Programlama
Bilgisayar Programlama Güz 2011
Bilgisayar Programlama
Algoritmalar (Algoritms)
Temel tanımlar ve işleyiş
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Algoritmalar (Algoritms)
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
DEĞİŞKENLER VE VERİ TİPLERİ
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
Diziler (Arrays).
FIZ 275 Bilgisayar Uygulamaları Ders Notu
C PROGRAMLAMA FONKSİYONLAR Adres ile Fonksiyon Çağırma Pointer (İşaretçiler) ile Fonksiyon Çağırma Rekürsif Fonksiyonlar.
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
Parça programlaması bir iş parçasının tezgah üzerinde üretilebilmesi için gerekli işlemleri ve bu işlemler için gerekli yardımcı işlemleri, sayısal kontrollü.
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Programlamaya Giriş 1. Verileri İşleyerek Özet bilgiler şekline sokabilen, bu veri ve bilgileri yüksek kapasitelerde saklayıp başka ortamlara iletebilen.
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Atama Komutu Operatörler İsim Sabitleri Veri Tipi Dönüşümü Çıktı Fonksiyonu.
BMS-301 Kabuk Programlama Güz 2015 (5. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
DERS 4 MİKROİŞLEMCİ PROGRAMLAMA. Dr. Emin Argun Oral, Atatürk Üniversitesi 2008 Ders 4, Slayt 2İÇERİK Yüksek seviyeli programlama dilleri Düşük sevyeli.
Adım Adım Algoritma.
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
Programlama Laboratuarı-I DERS - 3 Program Geliştirme Derleyici ve DevC++ Derleyicisi.
Bölüm10 İteratif İyileştirme Copyright © 2007 Pearson Addison-Wesley. All rights reserved.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA 
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
Algoritma ve Akış Şemaları
Formel Diller ve Soyut Makineler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
Programlamaya Giriş.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
VERİ TÜRLERİ.
Problem Çözme ve Algoritmalar
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
Problem Çözme Yaklaşımları
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Problem Çözme ve Algoritmalar
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-3.
İleri Algoritma Analizi
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM
Sunum transkripti:

İşletim – Deneme- Doğrulama Bil 105 Programlama Laboratuarı Bilgisayar Programlamasına Giriş Hafta -2 Bilgisayar Programlamasına Giriş: Tasarım, Programlama- Program kodlama İşletim – Deneme- Doğrulama Sonuç alma

Programlama Laboratuarı-I İlk dersinizde Bilgisayar kullanımı ve işletim sistemi işlemleri ile kimi Bilgisayar Okur Yazarlığı bilgilerini yinelediniz. Bugün “Laboratuar” dersinizde henüz program geliştirme adımlarını öğrenmemiş olmanız nedeni ile programlama yöntemi ve “algoritmik çözümleme” konusunda alıştırmalar üzerinde çalışma yapacaksınız!!

Bilgisayar Programlaması Bilgisayar programı geliştirme, amaçlanan problem ya da işlemin yerine getirilme çözüm yönteminin işlemsel adımlarını tanımlamak demektir. Bir başka deyişle programlama, bilgisayar için çözüm yöntemi tanımlama işlevidir ! O nedenle problem çözümüne matematikten Farklı bir yöntem ve yaklaşım gerektirir!

Programlama Laboratuarı-I Program tasarımı yöntemi temellerini: Algoritmik Çözümleme yöntemi ile tasarım ve programlama Dili kurallarını : “BİL 101 ve Bil 102 Bilgisayar Yazılımı” Derslerinde öğrenecek ve öğrendiklerinizin uygulamasını- bilgisayar ile gerçekleştirimini- Laboratuar saatlerinde ve öğretim elemanlarınız ile yardımcı danışmanlar gözetiminde laboratuarda yapacaksınız, deneyeceksiniz, pekiştireceksiniz!!

Bilgisayar Bilgi (veri) İşleme Sistemi HATIRLATMA: Sistem ,bir amaç için birbiri ile bağıntılı Parçaların bütünüdür: Donanım Yazılım---- Yöntemler - Programlar İnsan Veri: 1234 567, 90987 ali, metrekare Bil101 10101010 01010 0111 main() { int a,b; printf(“veri giriniz”), scanf(“%d”,&b); a=sqrt(d+2);

Yazılım ve Kullanıcı !!! Programlama Dilleri Derleyicileri DONANIM İŞLETİM SİSTEMİ Programlama Dilleri Derleyicileri Veri tabanları Uygulama Programları Destek Programları !!! Kullanıcı uygulama Programları

PROBLEM ÇÖZÜMLEME YÖNTEMİ El Yöntemleri Çözüm A1- Problemi tanımla A2- El ile çözmek için çözüm yöntemi belirle A3- Araştır, bilgi ve becerini kullanarak, çözüm modelini kur A4- Hesaplamalar gerçekleştir ( gerekli ise hesap makinesi kullan) A5- sonucu belirle ve yorumla B- Bilgisayar Aracılığı ile Çözüm: B1- Problemi tanımla, B2- Algoritmik çözüm yöntemini belirle B3- Araştır, bilgi ve becerini kullanarak, çözüm ALGORİTMASINI kur B4- Bilgisayar PROGRAMINI Geliştir B5- PROGRAMI İŞLET ( girdi gerekli ise gir) B6- Çıktıyı yorumla .  Algoritmik Çözüm  Bilgisayar Programı Geliştirme

Program tasarımı,Geliştirme ve İşletim Yöntemi İki yeni yöntem Araştırma Bilgi, Beceri Deneyim Program tasarımı İşlemsel ve Mantıksal Çözüm Programlama dili ile kodlama Derleme ve Deneme İşletim ve sonuç alma Bilgisayar Programı Geliştirme Algoritmik Çözüm

Algoritma Bilgisayar programının programlama dili ile yazılmış bir algoritma olduğundan söz ettik. Algoritmik çözüm yöntemi yalnızca bilgisayar bilimlerine özgü bir yöntem değildir. Ancak, bilgisayarın özdevimli işleyişini sağlayan kavram algoritmik yaklaşımı zorunlu kılmıştır. Bilgisayar çözüm yönteminin bir algoritma olabilmesi için belirli koşulları sağlaması gerekir. Bilgisayar programı algoritması kuramsal bir tanım değil işlemsel ağırlıklı bir tanımdır olmalıdır. Cebirsel ya da kuramsal ispatın farklı olarak, çözüm yöntemi ile sonuca varmayı sağlayan tüm işlemleri içermelidir. Tanımladığı işlem cümleleri içinde çözüm yöntemi kurallarını gizlemeli, işleyiciye kesin ve açık tanımlar vermelidir.

Algoritmik çözüm tanımlama kuralları Algoritma: belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir. Tanımın bilgisayar programı algoritması olması için aşağıdaki koşulları taşımalıdır: Sıralı olma: İşlemler ara arda sıralı tanımlanır, İşlem sırası ancak koşulu Belirlendiği hallerde değişebilir. Belirli olma: Her işlem cümlesi kesin, açık, eksiksiz ve işleyici işlemlerine yatkın Yapıda tanımlanmalıdır. Sonlu olma: Yerine getirilecek işlem ve işlem sayısı ve işleme süresi sonlu olmalıdır. Belirli bir koşulla son bulmalıdır. Geçerli olma: İşlemler işleyici için geçerli olmalıdır. İşlem Dizi beklenen sonucu en kısa yoldan ulaşmalı, izlenebilir olmalıdır. Girdi/Çıktı tanımlı olma: Üzerinde işlem uygulanacak veriler özellikleri ile Ve N girdi sayısı ise, n>= 0 sayıda girdi Tanımlamalıdır. İşlem sonucunda ulaşılacak çıktılar özellikleri ile Ve M çıktı sayısı ise algoritma m>=1 sayıda çıktı Tanımlamalıdır. Genel olma: Çözüm yönteminin kapsamına giren her koşul ve girdi ile doğru sonuç Vermeli, diğer bir deyişle genel çözümü kapsamalıdır.

Bir Bilgisayar bilimcisinin ALGORİTMA tanımı: “An algorithm is an ordered set of unambiguous executable steps, defining a terminating process.!” (unambiguous- belirsizlik, terminating- son bulma)

Algoritma Cümlelerinin yapısı Algoritma tanımı üç tür cümle içerebilir: Bir işlem ( okuma, yazma, aritmetik işlem vb) , tanımlama ve kendinden bir sonraki işleme sapan- Sıralı cümle, Örnek: A1-Oku A, B; A–2 C=A+B; A–3 Yaz C Bir koşul tanımlayan sapma cümlesi, kendini izleyenden başka bir cümleye sapma tanımlayan cümle. Örnek: A–1 Oku A, B A–2 Eğer A< 0 ise izle Adım 6 Değilse C=A+B . A-6 C= B-A Durma /Başlama cümlesi, görev tamamlandığında DURMA Tanımlayan cümle, Örnek: A0-Başla A10- C=5 ise DUR ( Bitti ).

ALGORİTMA GELİŞTŞRME ve DOĞRULUĞUNU DENEME (trace) TEMEL ADIMLAR: Problemi Tanımla Çözüm yöntemini belirle Çözümle: Girdi, Çıktı, işlem ve koşulları ile başlama ve bitme koşullarını belirle Çözümün Algoritmasını Tasarla Algoritmanın Doğruluğunu dene

Algoritmanın Tarihçesi: Algoritma sözcüğü, Batılıların, Harzem’de doğan, Türk kökenli matematikçi Mahammed Musa (M.S. 780–850) kendine özgü “Problem Çözüm Yöntemine” verdikleri Latince isim olan “algorism” sözcüğümden türetilmiştir. Bu sözcük, Muhammed Musa’nın Arapça takma adı olan ve Harzem Kentli anlamına gelen Arapça “Al-Harezmi” sanının Latince çevirisinden (Al-Khowarizmi) türetilmiştir. Türkçe “Harzemli” anlamını taşımaktadır. Muhammed Musa, Harzem Gölünün güneyindeki Harzem kentinde doğmuştur. Cebir alt dalının kurucusu olan Harzemli, matematik çalışmalarını Bağdat’da sürdürmüş ve M.S. 825 Tarihlerinde yazdığı “Kitab al-Muhtasar Fi Hisab Al-Cebr Vel Mukabele” isimli kitabından Avrupalılar M.S. 1200–1400 Yılları arasında yeni matematiksel çözümü öğrenmiş ve ona “Cebir” ismini vermişlerdir. Onun kitabındaki, “bir başkasına öğretme tekniği ve yöntemi”, bugün, bilgisayar programlaması çözüm yöntemi olarak kullanılmaktadır. Avrupa Bilim Tarihinde “Al-Khowarizmi” sanı ile tanıtılmakla beraber, Türkçe tanımlaması “Harzemli” karşılığını kullanıyoruz.

Basit Algoritma Çalışmaları

Robo Robo elinde kalemi olan küçük bir robottur Onu komutlarınızla kendi etrafında hareket ettirebilirsiniz O hareket ederken elindeki kalemle gezdiği yerleri çizebilir. Robo’nun dünyası sonsuz beyaz bir yüzeydir. Sizin amacınız: Verilen desen ya da resimleri ona çizdirmektir.

Robo Komutlar f(x) - (forward) x birim ilerle r(x) - (right) x derece sağa dön l(x) - (left) x derece sola dön p - (pick up/put down) Kalemi indir/kaldır Başlangıç durumu Robo yüzeyin ortasındadır Yüzü kuzeye bakar Kalemi de yerdedir. İleri komutunda çizer. Her satırda tek komut verilmelidir.

Robo - Örnek Bu Nedir? TRACE edin r(180) f(50) l(90) f(100) l(100) Kendinizi Robo nun yerine koyarak adım Adım komutları gerçekleştirin

Trace Sonrası Cevap Doğru cevap

Hata (Error) Oysa biz bunu Çizmeye çalışıyorduk BUG Programda Mantıksal Hatalar (Logical Errors) & Hataları düzeltmek zorundayız... DEBUG

Düzeltilmiş hali Tekrar TRACE edin! r(180) f(50) l(90) f(100) l(100) Düzeltmek için... Ekle, Çıkar & Komutları değiştir Tekrar TRACE edin!

Bil105 Laboratuar 2