A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İNFERTİLİTE TEDAVİSİ İÇİN BAŞVURAN ERKEK HASTALARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP YÖNTEMLERİ KULLANIMI H.Volkan ACAR, Aydın KENDİRCİ, Kubilay VİCDAN,
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Uygulamalı Örneklem Seçimi
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Sunum transkripti:

A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU? SUNANLAR :Gamze ALBAYRAK-Gülkamar HAYETOVA HAZIRLAYANLAR :Habibe GÜMÜŞ-M.Batuhan DUMAN-Muhammet BÜTÜN-H.İbrahim TANRISEVEN DANIŞMAN :Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU GİRİŞ VE AMAÇ Tablo 1. Araştırmaya katılanların doktor-hasta iletişimi hakkındaki görüşleri   EVET KISMEN HAYIR Sayı (%) Hekim tarafından size anlayacağınız şekilde gerekli açıklamalar yapıldı mı? 21 (42) 24 (48) 5 (10) Hekim şikâyetlerinizi dinleyip hastalığınızla ilgili sorulara anlayacağınız şekilde yanıt verdi mi? 18 (36) 26 (52) 6 (12) Hekiminiz tarafından eve gittiğinizde hastalığınızın tedavisi boyunca yaşanabilecek durumlar hakkında bilgi verildi mi? 17 (34) 14 (28) 19 (38) Aynı rahatsızlıktan dolayı başka bir hekime muayene olmayı düşünür müsünüz? 11 (22,4) 10 (20,4) 28 (57,1) Sizinle ilgilenen personel önemli olduğunu düşündüğünüz soruya anlayacağınız şekilde yanıt verdi mi? 14 (24,5) 15 (30,6) 20 (40,8) Hastalığınızla ilgili sizinle yapılan görüşmelerde mahremiyete dikkat edildi mi? 32 (66,6) 11 (22,9) 5 (10,4) Hasta memnuniyeti çeşitli faktörlerden etkilenen karmaşık bir kavram olup kaliteli hasta bakımının en önemli göstergelerindendir (1). Hasta memnuniyetini açıklayan teoriler yeterli olmadığından hasta memnuniyeti, genel anlamda, verilen hizmetin hastanın beklentilerini karşılaması ya da hastanın verilen hizmeti algılamalarına dayanmaktadır. Bu çalışmada amaç Atatürk Üniversitesi Araştırma Hastanesinde ayakta tedavi görmekte olan hastaların hizmet aldıkları bölüm ve o bölüme ulaşımları, bölümlerin temizliği bölümlerin tuvalet temizliğiyle hastaların hastanede geçirdikleri ve hekimle beraber oldukları süreyi muhatap oldukları sağlık personeliyle olan ilişkilerinden memnun kalıp kalmadıklarının araştırılmasıdır. Tablo 2.Araştırmaya katılan kişilerin hekim-hasta iletişimi ve bölümler hakkındaki görüşleri   BÖLÜM EVET KISMEN HAYIR Sayı (%) Aynı rahatsızlıktan dolayı başka bir hekime muayene olmayı düşünür müsünüz? Dahili Tıp 6 (20) 18 (60) Cerrahi Tıp 5 (26,3) 4 (21,05) 10 (52,6) Hekim size karşı yeterince ilgili ve nezaketli miydi? 15 (50) 9 (30) 11 (55) 3 (15) 6 (30) Sizinle ilgilenen personel önemli olduğunu düşündüğünüz soruya anlayacağınız şekilde yanıt verdi mi? 9 (31,03) 11 (37,9) 5 (25) 9 (45) Hastalığınızla ilgili sizinle yapılan görüşmelerde mahremiyete dikkat edildi mi? 22 (73,33) 2 (6,66) 10 (5,55) 5 (27,77) 3 (16,66) Hekiminiz tarafından eve gittiğinizde hastalığınızın tedavisi boyunca yaşanabilecek durumlar hakkında bilgi verildi mi? 11 (36,66) 13 (43,33) 8 (40) YÖNTEM Araştırmanın tipi gözlemsel-kesitseldir. Araştırma Atatürk Üniversitesi Araştırma Hastanesinde Eylül 2012’de 16 farklı bölümden rastgele seçilen 50 hastanın katılımıyla yapıldı. Hastaların yaş, cinsiyet, eğitim, sosyo-ekonomik durumlarını içeren demografik verileri kaydedildi. Veriler hastalarla yüz yüze görüşme şeklinde uygulanan anket aracılığıyla 2. sınıf Tıp Fakültesinde 4 öğrenci tarafından toplandı. Veriler SPSS bilgisayar programında analiz edildi. Kategorik verilerin analizi ki-kare testi ile yapıldı. . TARTIŞMA VE SONUÇ BULGULAR Hastaların hastane hizmetlerinden ve personelden memnuniyetleri ile ilgili bu araştırmada elde edilen bulgular ve literatür doğrultusunda tartışılmıştır. Hastaların doktorların mahremiyeti önemsemesinden dolayı doktorlardan memnun olduğu; ancak diğer personelin yeterince ilgilenmemesinden dolayı personel hizmetinden memnun olmadığı görülmekte, buna benzer çalışmaları Demirtaş B. ve arkadaşları ile Hacıhasanoğlu R ve arkadaşları da yapmışlardır (2,3). Personel memnuniyetini arttırmak için hastalarla daha iyi iletişim sağlanmalıdır. Çünkü iyi bir tedavi iyi bir iletişimden başlar ve hastanede yoğunluk çok olduğu için hastalarla da iletişim kopukluğu olmaktadır. Hatta personelin kendi arasındaki iletişim bile hasta-personel iletişimi etkilemektedir. Bu iletişim kopukluğunu düzeltmek için çalışanlara daha çok hizmet içi eğitim verilebilir ve hizmetinden memnun kalınan çalışanlar ödüllendirilebilir. Ayrıca çalışanların birlikte sosyal faaliyette bulunması dayanışmayı ve motivasyonu arttıracağından hizmet de daha iyiye gider.   Araştırmaya 22’si kadın olmak üzere 50 kişi katılmıştır. Meslek dağılımının % 30 u öğrencilerden oluşmakta ve diğer meslek grupları hemen hemen eşit dağılmaktadır. Eğitim durumlarına bakıldığında ise %26 üniversite ve %24 lise mezunlarından oluşmaktadır. Sosyal güvence durumuna bakıldığında %14 ünün sağlık güvencesinin olmadığı bulundu. Polikliniklerin ve tuvaletlerin kirli olduğunu düşünenler oranı sırasıyla %4 ve %36 dır. KAYNAKLAR 1.Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D , Gürdil S . Hastaların sağlık hizmetlerinden ve hemşirelik bakımından memnuniyetlerinin belirlenmesi. TAF Prev Med Bull 2012 ; 11(6): 717-724 2.Demirtaş B. Jinekoloji kliniğinde yatan hastaların aldıkları hemşirelik hizmetlerinden memnun olma durumları ve beklentileri . Hacettepe üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2004; 11(1): 34-47 3.Hacıhasanoğlu R, Yıldırım A. Erzincan Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet düzeylerinin Belirlenmesi. Türkiye Klinikleri J Nurs Sci.2011;3(2): 55-62