Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü Başkent Üniversitesi Senato Toplantısı 24 Mart 2011 KPSS-ÖSS DEĞERLENDİRMELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
2010 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ ÖSYS Birinci Aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı YGS Puan TürüTürkçeSosyal Bilimler Temel Matematik Fen.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
2012 A KADRO İLANLARI.
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
FULBRIGHT. FULBRIGHT BURSLARI Yüksek Lisans Yüksek Lisans Doktora / Bütünleşik Doktora Doktora / Bütünleşik Doktora Doktora Tezi Araştırma Doktora Tezi.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
ÖSYS SİSTEMİ İNEGÖL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2006.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
GEMLİK TİCARET MESLEK LİSESİ YGS VE LYS SUNUSU.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
MEB HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ SENATO TOPLANTISI SENATO TOPLANTISI 15 ARALIK 2011.
Diferansiyel Denklemler
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
SULUOVA FEN (ANADOLU ÖĞRETMEN ) LİSESİ
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
SINAV SİSTEMİ & BÖLÜMLER.
YGS-LYS SUNUMU.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE AKADEMİK YILINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 2. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 3.KPSS/TUS/DUS.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü Başkent Üniversitesi Senato Toplantısı 24 Mart 2011 KPSS-ÖSS DEĞERLENDİRMELERİ

1. KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI DEĞERLENDİRMESİ

KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI DEĞERLENDİRMESİ 2 ANA KRİTERE GÖRE YAPILMIŞTIR. 1.SINAVA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI 2.ÖĞRENCİLERİN, GENEL YETENEK, GENEL KÜLTÜR VE YABANCI DİL BÖLÜMLERİNDE SORULAN 60 SORUDAN CEVAPLADIKLARI SORU SAYISI GENEL DEĞERLENDİRMELERE GÖRE, YILLAR İTİBARİYLE SINAVA GİREN ÖĞRENCİ SAYISINDA BELİRGİN BİR ARTIŞ ANCAK, CEVAPLANAN SORU SAYILARINDA GÖRECELİ OLARAK AZALIŞ OLDUĞU GÖZLENMİŞTİR. BÜTÜN DEĞERLENDİRMELER YILLARI ARASINI KAPSAMAKTADIR. BAZI FAKÜLTELER ÖRNEK OLARAK SEÇİLİP SUNUMA KONULMUŞTUR.

İ.İ.B.F. Yıllara Gören Giren Öğrenci Sayısı (Yabancı Dil) Bölüm İktisat İşletme Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Turizm İşletmeciliği İ.İ.B.F. Cevaplanan Soru Sayısı Ortalaması (60 Soru Üzerinden) Bölüm İktisat32,8227,2833,3528,5524,00 İşletme34,5130,5934,8130,2226,70 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler 34,9130,5837,0029,6725,70 Turizm İşletmeciliği21,3519,3022,1219,6517,90

Mühendislik Fakültesi Yıllara Gören Giren Öğrenci Sayısı (Yabancı Dil) Bilgisayar Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği Elektrik-Elektronik Mühendisliği Endüstri Mühendisliği Makine Mühendisliği Mühendislik Fakültesi Cevaplanan Soru Sayısı Ortalaması (60 Soru Üzerinden) Bölüm Bilgisayar Mühendisliği28,8227,5237,0828,7723,50 Biyomedikal Mühendisliği27,0816,7128,1322,1821,40 Elektrik-Elektronik Mühendisliği30,6530,7133,4130,0625,80 Endüstri Mühendisliği31,5626,5133,5632,7025,90 Makine Mühendisliği0,00 25,670,0020,00

Ticari Bilimler Fakültesi Yıllara Gören Giren Öğrenci Sayısı (Yabancı Dil) Bölüm Turizm ve Otelcilik00500 Bankacılık Muhasebe ve Finansal Yönetim Sigortacılık ve Risk Yönetimi Turizm ve Rehberlik78000 Uluslararası Ticaret Yönetim Bilişim Sistemleri Ticari Bilimler Fakültesi Yıllara Gören Cevaplanan Soru Ortalaması (60 Soru Üzerinden) Bölüm Turizm ve Otelcilik0,00 25,850,00 Bankacılık22,9824,9822,6018,8613,10 Muhasebe ve Finansal Yönetim16,7215,5318,1012,8913,60 Sigortacılık ve Risk Yönetimi20,2118,2520,6014,4815,90 Turizm ve Rehberlik22,4612,710,00 Uluslararası Ticaret23,7517,4926,2621,3914,60 Yönetim Bilişim Sistemleri18,3717,0017,9417,3015,00

Eğitim Fakültesi Yıllara Göre Giren Öğrenci Sayısı (Genel Yetenek) Bölüm Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr İlköğretim Matematik Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği Okul Öncesi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Matematik Öğretmenliği Eğitim Fakültesi Cevaplanan Soru Sayısı Ortalaması (60 Soru Üzerinden) Bölüm Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr.37,0441,3038,7334,5443,50 İlköğretim Matematik Öğretmenliği46,3844,9445,9541,6847,40 İngilizce Öğretmenliği29,4730,6629,3126,9331,50 Okul Öncesi Öğretmenliği27,5333,1131,4830,7235,30 Sınıf Öğretmenliği32,4238,4036,2333,8940,90 Türkçe Öğretmenliği38,5036,0634,3230,7937,30 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği0,0035,890,00 37,40 Matematik Öğretmenliği0,00 52,00

Ticari Bilimler FakültesiGiren Sayısı (Genel Kültür) Bölüm Bankacılık Muhasebe ve Finansal Yönetim Sigortacılık ve Risk Yönetimi Turizm ve Rehberlik Turizm ve Otelcilik Uluslararası Ticaret Yönetim Bilişim Sistemleri Ticari Bilimler Fakültesi Cevaplanan Soru Sayısı Ortalaması (60 Soru Üzerinden) Bölüm Bankacılık24,627,7820,1918,2921 Muhasebe ve Finansal Yönetim 26,830,3925,3223,822,3 Sigortacılık ve Risk Yönetimi 23,82621,5615,0522,6 Turizm ve Rehberlik 25,826,96000 Turizm ve Otelcilik Uluslararası Ticaret 23,327,5324,6622,4428,7 Yönetim Bilişim Sistemleri 24,925,5623,8219,123,2

2. KPSS VE ÖSS DEĞERLENDİRMESİ

KPSS-ÖSS ANALİZİ KPSS – ÖSS analizi yıllarını kapsamaktadır. -KPSS-ÖSS analizinin amacı, bölümlerin diğer üniversiteler içerisindeki sıralamasını göstermek ve sıralamalarda bir değişiklik olup olmadığını izleyebilmektir. -ÖSS sıralamaları; burssuz, %100 burslu, %50 burslu ve %25 burslu öğrenci sınıflandırmaları bazında değerlendirilmiştir. -İlgili yıla ait öğrenci almayan bölümler değerlendirme dışı bırakılmış ve tablolarda gri renklerde gösterilmiştir.

YÖDEK RAPORU DEĞERLENDİRMESİ

2010 YÖDEK RAPORU - Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu 2010 (YÖDEK) raporu hazırlanmış ve Yüksek Öğretim Kurulu’na gönderilmiştir. -Rapor yılı karşılaştırmalı olarak ve belirli başlıklar altında hazırlanmıştır. -Rapor, 2009 – 2010 karşılaştırmalı olduğundan, bazı sapmalara dikkat çekilecektir.

YÖDEK NO GöstergeÖlçme YöntemiBirimi2009 Yılı2010 Yılı 43 Ders veren Öğretim Elemanı başına düşen haftalık ortalama ders saati (Önlisans, Lisans, Lisansüstü programların tamamında) Ders veren kadrolu öğretim elemanlarının verdiği haftalık ders saati sayısının iki dönemlik ortalaması (uygulama, laboratuar ve tez danışmanlığı hariç) / Ders veren tam zamanlı öğretim elemanlarının sayısı Mutlak Sayı 9,118, Ders veren kadrolu öğretim elemanlarının verdiği haftalık ders saati sayısının iki dönemlik ortalaması (uygulama, laboratuar ve tez danışmanlığı dahil) / Ders veren tam zamanlı öğretim elemanlarının sayısı 14,0313, Ders veren kadrolu ve ek zamanlı öğretim elemanlarının verdiği haftalık ders saati sayısının iki dönemlik ortalaması (uygulama, laboratuar ve tez danışmanlığı hariç) / Ders veren kadrolu ve ek zamanlı öğretim elemanlarının sayısı 6,456, Ders veren kadrolu ve ek zamanlı öğretim elemanlarının verdiği haftalık ders saati sayısının iki dönemlik ortalaması (uygulama, laboratuar ve tez danışmanlığı dahil) / Ders veren kadrolu ve ek zamanlı öğretim elemanlarının sayısı 9,9210,54

Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü Mart’2011 TEŞEKKÜRLER…