DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Advertisements

2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
ÇOCUK EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
HOŞGELDİNİZ.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
MADDE BAĞIMLILIĞI.
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
RİSKİ YÖNETMEK.
a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Rehberlik Servisi.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU Dezavantajlı Çocuklar ve Ailelerine Yönelik Yapılması Gerekenler, Yerel Çözüm Önerileri DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU

1. Ebeveynlerin geleneksel çocuk eğitimi tarzlarının değiştirilmesi, Bunun için ebeveynin etkin olması için; a-) Her birey farklı yaratılmıştır, b-) Çocuğu dinlemek, c-)Ona zaman ayırmak, d-) Net ve açık olmak, e-) İyi model olmak, f-) Pozitif disiplin kurallarını uygulamak, konularında eğitilmesi gerekmektedir.

2. Ergenlik dönemindeki çocuklar ile ilgili ebeveynler; a-) Bu konuda bilgilenmeleri, b-)Kendi gençliklerini hatırlamaları, c-) Onları dinlemeleri, d-)Olumlu davranışları takdir ederken, olumsuz davranışlarla yüzleşmelerini sağlamaları, f-)Haklar ve özgürlükler konusunda genel kurallar ve pazarlık yapılmayacak konular önceden belirlenip kararlı olmaları, birlikte kuralları koymaları,

g-) Büyüdüğünü hissetmesi için görev ve sorumluluklar verilmesi, h-) Onu iyi tanıyın ki, herhangi bir sorun karşısında yardımcı olabilmeleri, ı-) Endişe verici sebepler (İçe çekilme, arkadaşlardan ve aileden uzaklaşma-ilgi alanlarını kaybetme veya değiştirme-Aniden değişik gruplarla olma-davranışlarda olumsuz olarak değişikliklerin görülmesi- okul başarısında sert düşüşlerin olması gibi) konularında bilgilendirilmesi gerekmektedir.

3. Alkol ve Madde Kullanımı a-)Belli bir mesafeden izlenmelidir, ama dedektiflik yapılmamalıdır, b-)Güven verilmelidir, c-) İyi örneklere özendirilmelidir, d-)Kesin delil olmadan ön yargılı davranılmamalıdır,

e-) Sakin anlarda iletişim kurulmalıdır, f-)Ne olursa olsun iletişimin koparılmamalıdır,, g-) Okulla irtibatın kesilmemelidir, h-) Arkadaşlarının iyi tanınmalıdır,

4. Kriz anlarında sorunlarla baş edebilmesi için ailelerin yeterli destek ve bilgilere sahip olması sağlanmalıdır.(Boşanma, ölüm ve ayrılık çocuklar için kriz dönemleridir.) a-) Ölüm gerçeği bilimsel ve dinsel olarak açıklanmalıdır, b-) Boşanma durumlarında gerekçeleriyle açıklanmalı ve çocuğun duyguları da ifade ettirilmelidir, yeni düzenin süratle kurulmalı ve çocuk taraf yapılmamalıdır.

Bu bilgi ve davranışların kazanılması için ailelerin; Okul imkanları ile eğitilmesi, Ya da çevre üniversitelerden uzman kişiler tarafından seminerler ve konferansların verilmesi, Sorun yaşayan ailelerin «özel eğitim» alması, Sağlanmalıdır.

DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU TEŞEKKÜRLER