DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU Dezavantajlı Çocuklar ve Ailelerine Yönelik Yapılması Gerekenler, Yerel Çözüm Önerileri DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU
1. Ebeveynlerin geleneksel çocuk eğitimi tarzlarının değiştirilmesi, Bunun için ebeveynin etkin olması için; a-) Her birey farklı yaratılmıştır, b-) Çocuğu dinlemek, c-)Ona zaman ayırmak, d-) Net ve açık olmak, e-) İyi model olmak, f-) Pozitif disiplin kurallarını uygulamak, konularında eğitilmesi gerekmektedir.
2. Ergenlik dönemindeki çocuklar ile ilgili ebeveynler; a-) Bu konuda bilgilenmeleri, b-)Kendi gençliklerini hatırlamaları, c-) Onları dinlemeleri, d-)Olumlu davranışları takdir ederken, olumsuz davranışlarla yüzleşmelerini sağlamaları, f-)Haklar ve özgürlükler konusunda genel kurallar ve pazarlık yapılmayacak konular önceden belirlenip kararlı olmaları, birlikte kuralları koymaları,
g-) Büyüdüğünü hissetmesi için görev ve sorumluluklar verilmesi, h-) Onu iyi tanıyın ki, herhangi bir sorun karşısında yardımcı olabilmeleri, ı-) Endişe verici sebepler (İçe çekilme, arkadaşlardan ve aileden uzaklaşma-ilgi alanlarını kaybetme veya değiştirme-Aniden değişik gruplarla olma-davranışlarda olumsuz olarak değişikliklerin görülmesi- okul başarısında sert düşüşlerin olması gibi) konularında bilgilendirilmesi gerekmektedir.
3. Alkol ve Madde Kullanımı a-)Belli bir mesafeden izlenmelidir, ama dedektiflik yapılmamalıdır, b-)Güven verilmelidir, c-) İyi örneklere özendirilmelidir, d-)Kesin delil olmadan ön yargılı davranılmamalıdır,
e-) Sakin anlarda iletişim kurulmalıdır, f-)Ne olursa olsun iletişimin koparılmamalıdır,, g-) Okulla irtibatın kesilmemelidir, h-) Arkadaşlarının iyi tanınmalıdır,
4. Kriz anlarında sorunlarla baş edebilmesi için ailelerin yeterli destek ve bilgilere sahip olması sağlanmalıdır.(Boşanma, ölüm ve ayrılık çocuklar için kriz dönemleridir.) a-) Ölüm gerçeği bilimsel ve dinsel olarak açıklanmalıdır, b-) Boşanma durumlarında gerekçeleriyle açıklanmalı ve çocuğun duyguları da ifade ettirilmelidir, yeni düzenin süratle kurulmalı ve çocuk taraf yapılmamalıdır.
Bu bilgi ve davranışların kazanılması için ailelerin; Okul imkanları ile eğitilmesi, Ya da çevre üniversitelerden uzman kişiler tarafından seminerler ve konferansların verilmesi, Sorun yaşayan ailelerin «özel eğitim» alması, Sağlanmalıdır.
DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU TEŞEKKÜRLER