Klinik Yetiştiricilik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Soruya geri dön
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri – Fırat BÖTE – 4
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ROL OYNAMA.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
Sunum Araçlarının Kullanımı
Msc. Melahat BAYRAM Uzman
TEST – 1.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
PERİYODİK SAĞLIK MUAYENESİ
Ek-2 Örnekler.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
İletişim Sanatı 1.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Mitat Zorlu 1 Matematik Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 26 Mayıs 2009 Salı = = = = = =16 7 +
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
DİĞER TUTUMLAR.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli

SORU Kendi dalında çok yüksek bilgi düzeyine sahip olan bir kişinin bu bilgisini öğrenenlere en iyi aktaran kişi olmasının önündeki engeller neler olabilir?

Klinik Ortamda Eğitim Sürecini Olumsuz Etkileyen Durumlar Neler Olabilir? Katılımcıların korku ve heyecan duymaları Performanslarının istenen düzeyde olmaması Eğitmen ve katılımcıların yeterince iletişim kuramaması Katılımcılar sorunları çözmek yerine başkalarının hatalarını bahane etmeleri Eğiticilerin eğitim sırasında katılımcılara yeterince yardım edememiş olması Katılımcıların korku ve heyecan duymaları Performanslarının istenen düzeyde olmaması Eğitmen ve katılımcıların yeterince iletişim kuramaması Katılımcılar sorunları çözmek yerine başkalarının hatalarını bahane etmeleri Eğiticilerin eğitim sırasında katılımcılara yeterince yardım edememiş olması

Bu sorunları çözümlemek için kullanılan Yetiştiricilik=COACH’luk tekniği nedir?

HEDEFLER Bu oturumun sonunda katılımcılar, Beceri eğitiminin farkını açıklar, Yetiştiricilik (coach) modelini açıklar, Etkili bir koçluğun niteliklerini açıklar.

TIP EĞİTİMİNİN TEMELİ ZİHİNSEL SÜREÇ Bilgi Tutum UYGULAMA SÜRECİ İletişim (Beceriler) Motor (El) Entelektüel (Karar)

UYGULAMA SÜRECİ / KLİNİK BECERİLER İletişim Öykü Öykü alma Danışmanlık/Hasta eğitimi Aile planlaması/Davranış Değişikliği Motor Fizik Muayene Karın muayenesi Tanısal test uygulama Yayma hazırlama Girişimler IV enjeksiyon Entelektüel Tanı testi yorumlama EKG değerlendirme Tanı karar süreci/sorun çözme Algoritmik yaklaşım Davranış değişikliği/sorun çözme Algoritmik yaklaşım

Beceri eğitiminin yöntemi ne olmalı?

Bilgi Dersler-sunumlar, Küçük grup çalışmaları Tutum Küçük grup tartışmaları Oyunlaştırmalar, videolar Beceri Uygulama eğitimi Oyunlaştırmalar

Beceri Eğitimi-Katılımcı Gözlem Uygulama Deneyimleme

KLİNİK EĞİTİMİNDE YETİŞTİRİCİLİK/ COACH MODELİ

COACH C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et

COACH Nasıl Bir Rol Model? Uygulamada ustadır C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Nasıl Bir Rol Model? Uygulamada ustadır Gözlem yapılmasına izin verir Uygulama standartları bellidir/nettir

Nasıl Bir Eğitim Ortamı? COACH Nasıl Bir Eğitim Ortamı? C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Motive edici/Olumlu eğitim ortamı Güvenliği Sağlayıcı Psikolojik ve sosyal Dış kaynakları yeterli

Nasıl Bir Değerlendirme? COACH Nasıl Bir Değerlendirme? C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Sürekli, öncelikle formatif Hedef davranışları ölçen (değerlendirme kılavuzu) Geribildirim veren Yeterlik düzeyi belli

GERİBİLDİRİM NE ZAMAN VERİLMELİ? Uygulama /Eğitim Öncesi: Bir önceki oturumlarla ilgili geribildirim verilmesi Uygulama/Eğitim Sırasında Uygulama/Eğitim Sonunda

GERİBİLDİRİM NASIL VERİLMELİ? Zamanı iyi seçin! Olaydan hemen sonra Özgül (spesifik) olun! “İyiydi, fena değildi” gibi genel ifadelerden kaçının! Özellikle korunması ve değiştirilmesi gerekenleri tanımlayın! Yargılayıcı değil, tanımlayıcı olun! Kendi adınıza konuşun, başkaları adına değil: Kendi geribildiriminizi kendiniz belirleyin!

Geribildirim Davranışa odaklanın, kişiye değil. Gözlemlerinize odaklanın, çıkarsamalarınıza değil. Davranışların tanımlanmasında “az-çok”lara odaklanın, “hep-hiç”lere değil. “Burada ve şimdi”ye odaklanın, belirsiz “orada ve o zaman”a değil.

Verdiğiniz geribildirimin alıcının işine yaramasına odaklanın, kendi işinize değil. Verdiğiniz bilginin alıcının kullanabileceği kadar olmasına odaklanın, bildiklerinizin hepsini anlatmaya değil. Kişisel özellikteki bilgilerin paylaşılabilmesi için, zaman ve yerin uygun olmasına odaklanın. Vermeyi bildiğiniz gibi almayı da bilin

COACH Nasıl Bir İletişim? Etkin dinleme Empatik dinleme Soru sorma Anlamak için Etkin dinleme Empatik dinleme Soru sorma C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Nasıl Bir İletişim?

COACH Nasıl Bir Yardım? Eğitim uygulaması sırasında Tam Öğrenme İçin Eğitim uygulaması sırasında Eğitim uygulaması sonrasında Plan yap Uygula Takip et C lear Performans Model – Rol Model O penness to Learning – Eğitim Ortamı A ssess Performance – Sürekli değerlendirme C ommunication – Dinle, anla H elp and Follow Up – Plan yap, takip et Nasıl Bir Yardım?

KOÇ FARKLI ROLLERİ BİR ARADA YÜRÜTÜR: Dersleri anlatırken ve sunum sırasında EĞİTMEN ya da ÖĞRETMEN’dir Küçük grup çalışmaları, oyunlaştırma ve vaka tartışmalarında KOLAYLAŞTIRICIDIR. Klinik eğitimde katılımcılar uygulamaya geçtiklerinde o da YETİŞTİRİCİ rolüne kayar.

ETKİLİ BİR KOÇUN NİTELİKLERİ: Öğretilen bilgi ve becerilerde UZMANDIR Katılımcıları yeni şeyler öğrenme konusunda CESARETLENDİRİR Etkili bir İLETİŞİM kurar Gerektiği an etkili GERİBİLDİRİM sağlar Uygulamaya önem verir Üstün statüde değil (ulaşılmazlık), meslektaşıyla birlikte çalışma konumundadır.

USTA BİR YETİŞTİRİCİ USTA BİR EĞİTİCİDİR Sabırlı Destekleyici Övgü ve olumlu destek sağlayan Katılımcının özgüvenini incitmeden yanlışlarını düzelten Dinleyen ve gözlemleyen USTA BİR EĞİTİCİDİR

Özet: