Aralıklarla Öğrenme Spaced Learning. Aralıklarla öğrenme uzun süreli bellekle ilgili son dönemlerde gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına dayanılarak oluşturulmuştur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Resimlerin Kullanımı.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Verimli Ders Çalışma.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Problem Çözme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÇOCUKLARDA SPORUN VE YÜZMENİN BİLİŞSEL GELİŞİME ETKİLERİ
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
A KADEMİ K AÇIK ÖĞRETİM & DGS & KPSS DİKEY GEÇİŞ SINAVI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Problem Çözme Becerileri
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Durumlarını Planlama
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Kaynak Bilgisi Çizer belirtilmemiş Çeviren bilgisi yok Gönül Yayıncılık Yayın tarihi belirtilmiş.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
? Kalıcılık Testleri Transfer Testleri.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
SENARYO KULLANIMI Bu, geçiş kullanılan Genel Bakış slaytları için başka bir seçenektir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ORTAOKUL EĞİTİMİ VE TÜRKÇE.   Yalnız ortaokul eğitiminde değil, her dönem eğitimde yarar sağlayan bir site. Görsel içerikleriyle anlatımı kolaylaştıran.
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
D.G.S. DİKEY GEÇİŞ SINAVI REHBERİ
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Adı: Burak Soyadı: ÇENDİK
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

Aralıklarla Öğrenme Spaced Learning

Aralıklarla öğrenme uzun süreli bellekle ilgili son dönemlerde gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına dayanılarak oluşturulmuştur.

Ayrıca yapılan bazı çalışmalar, aralıklarla yapılan öğretimin, sürekli yapılandan daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır.

Teknik, Kelley tarafından geliştirilmiştir.

Aralıklarla öğrenme (spaced learning), yoğun öğrenme içeriğinin onar dakikalık aralarla üç kere tekrar ele alınmasına dayalı bir öğretim tekniğidir.

Öğrenenler tekrarların arasında on dakika boyunca topla oynama, oyun hamuruyla uğraşma, dans etme, kağıt katlama gibi basit etkinlikler yapmaktadır.

Bu teknikte öğrenme süresinin sürekli olmayıp parçalara ayrılmış olmasının sebebi bilimsel çalışmalara dayanmaktadır. Çalışmalara göre nöronların uyarılmaları arasında bir miktar zaman geçtiğinde nöronlar arasındaki bağlantıların daha fazla kurulmaktadır.

Tekniğin ilk bölümünde yoğun içerik öğrenciye sunulmaktadır. Burada daha çok düz anlatım tekniği kullanılmakta, gerekli durumlarda görsellerden faydalanılmaktadır.

Basit etkinliklerin yapıldığı 10 dakika aradan sonra ikinci kısma geçilmektedir. İkinci kısımda aynı içerik tekrar edilmektedir. Bu tekrarda öğrenenlerin ilk defada kaçırmış olabilecekleri bilgiler vurgulanmaktadır.

10 dakika aradan sonra üçüncü bölüme geçilmektedir. Üçüncü bölümde ise problem çözme, kendi cümleleriyle ifade etme, özetleme gibi öğrenilen bilgilerin anlamlandırılması ve uygulanmasıyla ilgili etkinlikler yapılmaktadır.

Uygulama Aralıklarla öğrenmenin belirlediğiniz bir öğrenme hedefine ulaşmada nasıl kullanılacağını açıklayınız.

Kaynaklar