6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNUN
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
HOŞGELDİNİZ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
REHBERLİK ANLAYIŞI KAZANDIRMA SEMİNERİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
9-11 YA Ş Ö Ğ RENC İ LER İ N İ N GEL İŞİ M ÖZELL İ KLER İ.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ERGENLİK.
SAYIN VELİLER, SAYIN VELİLER, 5/A SINIFI 5/A SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ … VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ …
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ-

ÇOCUĞUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK DÖNEMLER BEDENSEL GELİŞİM ZİHİNSEL GELİŞİM PSİKOLOJİK GELİŞİM SOSYAL GELİŞİM

GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER YAŞANTI OLGUNLAŞMA ÖĞRENME

5.GELİŞİMDE BİREYSEL FARKLILIKLARIN OLMASI: Her birey kendine özgü bir gelişim çizgisi gösterir.Çünkü bireylerin doğuştan getirdikleri özelliklerle, çevreden aldıkları etkiler farklıdır. Sınıflarınızdaki öğrencilerin boyları, cinsiyetleri, zekaları, kişilikleri, fiziksel görünüşleri, kısaca her şeyleri birbirinden farklıdır.

4.GELİŞİMİN İLK YILLARININ ÖNEMİ: Çocuklar zihin gelişiminin üçte ikisini, sinir sisteminin gelişimini yaklaşık olarak beşte dördünü ilk beş yıl içerisinde tamamlar. Bazı kuramlara göre de aynı şekilde, temel kişilik özellikleri de ilk beş yıl içinde oluşur.

• Çocuk çevresini toptan algılar. Soyut ve mantıklı düşünemezler. ZİHİN ve PSİKOLOJİK GELİŞİMİ • Bu çağda çocuğun zihin gücü ve belleği bir hayli gelişir. Çocukta somut düşünce tarzı hakimdir. • Duyguları ile düşünür. Gözlemler ve deneyler sonucu bir takım hükümler verebilir. • Çocuk çevresini toptan algılar. Soyut ve mantıklı düşünemezler. • His ve heyecanlarının etkisinde kalarak yargılara varır. Olayları objektif olarak eleştiremez.

• Sık kendini över. Bu dönemin sonunda kendi kusurlarını görmeye başlar ve eleştirir. • Zaman ayarlayamaz,ilerisi için plan yapamaz. • Sayıları kavramaya başlar. Basit toplama, çıkarma hesapları yapar.

DİL GELİŞİMİ • Dil çok zenginleşir. Çocuk çok fazla kelime öğrenir. • Kolay harflerden başlamak yerine, çocuk için anlamlı olan cümle ve kelimelerden başlamak daha uygundur. • Sessiz okuması, sesli okumasına nazaran daha hızlıdır. • Bu çağın sonuna doğru yabancı dil öğrenmeye hazır hale gelir.

Bu yaştaki çocukların çoğunda, okuma ve yazmaya karşı ilgi uyandığı gibi, bu işleri kavrayabilecek düşünme ve görme güçleri gelişmiştir. Birinci sınıfta okuma ve yazmayı öğrenmeyen çocukların büyük bir kısmı, ikinci sınıfta bunu başarabilirler.

İLGİLER • Temsil oyunlarına ilgi, hayvanlarla ilgili temsiller, şarkılı temsillere ilgi devam eder. • Kızlar; büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya, erkekler ise şoförlük, pilotluk, askerlik gibi oyunlar oynamaya yönelirler. • Böceklere ve diğer hayvanlara da ilgi görülür.

MORAL GELİŞİMİ •İyilik ve kötülük kavramları, ana-babanın beğendiği ve beğenmediği davranışlar ile ilgili olarak değişir. Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine önem verirler. Kusurlarını görmek onları endişelendirir. "Başkalarına zarar vermek kötüdür" gibi genel değer yargılarına varabilirler. Bu dönemde çocuklara hangi davranışların iyi veya kötü olduğunu tanıtmak faydalıdır.

DUYGUSAL GELİŞİM • En önemli duygusal ihtiyaçları sevilmek, beğenilmek, değer verilmektir. Anne, baba, öğretmen tarafından ne kadar ilgi ve şefkatle muamele görürlerse, ruh sağlıkları o kadar yerinde olur. • îlgi merkezi olma isteği kuvvetlidir. • Başarılı olma ihtiyacı kuvvetlidir. Gerçek başarılar elde edemezlerse hayali başarılarla övündükleri görülür. • Bu dönemde korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi duygular bir çocuğun gününü birbiri ardına doldurabilir. Duygusal halleri çabuk değişir.

ARKADAŞLARLA İLİŞKİLER • Bu yaşta grup halinde oyun oynayabilirler. • Arkadaşlık kısa sürelidir. • Genellikle yakın arkadaşlarını kendi cinslerinden seçerler. • Fakir-zengin ayrılığı gözetmezler. fakat başka sınıf, okul ve çocuklarına karşı cephe alırlar. • Giyim, konuşma, zevk bakımından çocuk, arkadaşlarını taklit eder. rekabete girer. Sosyal yönden prestij kazanmak amacıyla güç gösterilerine girerler. Eşya ve aileleriyle övündükleri görülür.

AİLE İLİŞKİLERİ • Çoğu zaman kişiliğini gösterme, bağımsız olabilme çabasıyla inatçılık, dik başlılık, itaatsızlık olabilir. • Büyüklerinin her şeyi daha iyi bildikleri ve yaptıklarını düşünürler. Ana-babasını kendine örnek seçer. • Okulda günün önemli bir kısmını geçirmesine rağmen ana-babanın sevgi ve ilgisine ihtiyacı çok kuvvetlidir.

ÖĞRETMEN İLE İLGİLİ BÖLÜM • Çocuk öğretmenine büyük ilgi ve hayranlık duyar. Kendini beğendirmek için elinden geleni yapar. • Çok görülen şikayet olayı, çok kere öğretmenin ilgisini çekmek için yapılır. • Tenkitler çocuklarda çok büyük etki yapar. Alay ve haşin şakalardan alınır

İLKÖĞRETİM OKULU 1. SINIF ÖĞRENCİSİ İÇİN; 6 YAŞ ÇOCUĞUNA KAZANDIRILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR

1- Eşyaları temiz ve düzenli kullanma, 2- Yatağını düzeltme, 3- Kıyafetlerini kendisinin giymesi ve çıkarttıklarını katlayıp yerine koyması, 4- Sabah temizliğine dikkat etmesi, dişlerini fırçalaması, 5- Oyuncaklarını toplaması, 6- Kardeşleriyle iyi ilişkiler içinde olması, 7- Büyüklerine karşı saygılı olması, 8- Annesine yapabileceği ev işlerinde yardımcı olması, 9- Verilen ödevi zamanında yapması, 10 -Eve gelen misafîr çocuklarına iyi davranması,

11- Oyuncaklarını paylaşması, 12- Vaktinde yatma ve uyuma, 13 - Tuvalet temizliğine dikkat etme, 14 - Problemlerini rahatlıkla söylemesi, 15 - Okula uyum sağlama, 16 - Evini, okulunu, yakın çevresini tanıma, 17 - Temel insan ilişkilerinde nasıl davranacağını bilme, 18 - Milli ve manevi değerlere karşı olumlu bir tutum geliştirme, 19 - Sağlık kuruluşlarını bilme, 20 - Trafîk kurallarını bilme,

21 - Toplu yaşama kurallarını bilme, 22 - Tabiat sevme, 23 - Boş zamanlarını iyi değerlendirme, 24 - Zaman kavramını bilme, 25 - Okuma ve dinlenme becerisi kazanma, 26 - Türkçe'yi doğru kullanma, 27 - Okuma alışkanlığı kazanma, 28 - Günlük hayatta kullanılan toplama ve çıkarma yapma, 29 - Zihinden hesaplar yapma,

30- Seviyeye uygun problem çözme, 31- Varlıklar arasındaki ilişkiyi kavrama, 32- Sesini doğru kullanma, 33- Duygu ve düşüncelerini resimle ifade etme, 34- Artık malzemeleri kullanarak resim yapma, 35- Günlük işlerim yürütecek kuvvet, Çeviklik ve dayanıklılık kazanma, 36- Sağlıklı büyüme ve gelişme ile ilgili kuralları öğrenme, 37- Oyunlarına kurallarına göre oynama,

1. VE 2. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR Doğal olarak hareketlidir,kolaylıkla coşar Elleriyle çalışmayı sever Öğrenmeyi sever Her an ön planda olmak ister İlgi yönü sınırlıdır,çok çabuk yorulur ,bıkar Yaptığı işten gurur duyar Kolaylıkla gururu zedelenir Her an beraber çalışmaları sevebilir veya nefret edebilir

1. VE 2. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR İmgeleme bağlı oyun ve öyküleri çok sever Öğretmen ve arkadaşlarının alışkanlıklarına özellikle önem verir Hala gizemli öz dünyasında yaşamaktadır Tutup,tadacağı yeni şeylerle ilgilenir Mekanik ve hareket yetenekleri olan şeylere ilgi duyar Her tür oyunu ,televizyonu ,bilgisayarı ,ailece gezmeleri ve resimli kitapları sever Aldatmaca oyunlarından zevk alır Tüm çabalarına kişiliğini katar

Bir geçiş dönemini oluşturan bu yaşta, bedensel ve psikolojik kaynaklı bazı temel değişiklikler dikkati çeker. Bu yaşta süt dişleri dökülürken, kalıcı ilk azı dişi çıkmaya başlar. Orta kulak iltihabına en sık bu yaşta rastlanmakta burun ve boğaz hastalıkları yine bu yaşta daha sık görülmektedir.

Okuma Alışkanlığı kazandırma 1- Evde kitapların varlığı, çocukların okumaya hazırlanmalarını garanti-lemektedir. 2- Ana-babalar çocuklarına kitaplar okuyarak, Okumanın değerini bilen canlı örnek olarak çocuklarını okumaya yönlendirebilir. 3- Çocuğa yönelik resimli kitaplar çocuğun ulaşabileceği yerde bulundurulmalı, çocuğun kitapla oynamasına ve sayfalanrını karıştımasma izin verilmelidir. Resimler üzerinde konuşmalar, tartışmalar yapılmalıdır. 4- Çocuğa basit hikayeler okumalıdır. Hikayeler üzerinde konuşulmalıdır.

5- Okunan hikaye ile çocuğun yaşadığı olaylar arsında ilişkiler kurulmalıdır. 6- Kitaptaki yazılanı göstermek, sembollerin bir anlamının olduğunu anlatmak çocukta öğrenme isteğini arttırır.