Würzburg Halk Kütüphanesi.  Kısa bilgiler ve sayılar - Ödünç verilen materyal sayısı 1,290,000 - Her 6.5 saniyede bir merkez kütüphaneden bir materyal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
Advertisements

Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Kafe!ndirim.com (!herhangi) bir Web2.0 projesi Berk Tatlıses.
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
ORHANİYE İNCİ NARİN YERLİCİ İLKOKULU ORTAOKULU CİHAN ŞEN OKUL KÜTÜPHANESİ ÇALIŞMASI.
Tarihçe  Milli Kütüphane kuruluş çalışmaları, 15 Nisan 1946 'da başlatılmış,  1 Nisan 1947'de koleksiyon adedi 'e ulaşmıştır.  Bugün Ankara İl.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
ŞARKİKARAAĞAÇ HALK KÜTÜPHANESİ 2010 İKİNCİ YARIYIL FAALİYETLERİ.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
TÜBESS (TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ); Ulusal Belge Sağlamada Yeni Bir Boyut 25 Mayıs 2011 Antalya Mehmet BOZ
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
Kütüphanemiz Bize Uygun Olsun "Dersimiz Kütüphane"
HALK KÜTÜPHANESİ VE SOSYAL HİZMET BOYUTU Bu sunumdaki bilgiler Susan M. Currier’in «Public Libraries as Social Service Agencies: Birthright or Future Trend»
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Ben bir Yazarım Her öğretmen bir yazardır TPE-M ve TPE-M Sınıflarında Marka Tescili yapılmıştır.
GELECEK SPONSORLUK DOSYASI. Biz Kimiz? Bizler Türkiye’nin dört bir yanından toplanmış bilim meraklısı gençleriz. Yeni fikirler ve projeler üreterek yarışmalara.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
KONGRELER NASIL YAPILMALI?
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Ayşegül ARSLAN.
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Dijital kütüphane işlevleri
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Kütüphaneler neler yapabilir? - III -
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

Würzburg Halk Kütüphanesi

 Kısa bilgiler ve sayılar - Ödünç verilen materyal sayısı 1,290,000 - Her 6.5 saniyede bir merkez kütüphaneden bir materyal ödünç alınmakta - 703,000 ziyaretçi - 120,000 sanal ziyaretçi - artış eğilimi görülmektedir

Ödüller

Memnun kalan müşteriler bu olumlu deneyimlerini üç kişiye aktarırlar Memnun kalmayan müşterilerse bu olumsuz deneyimlerini kişiye aktarırlar

Çalışmalarımızın odaklandığı hususlar Müşteriye göre konumlanma Okumanın özendirilmesi ve yaşam boyu öğrenme Elektronik hizmetler ve bilgi sağlama Birinci sınıf etkinlikler

İmaj ve Halkla İlişkiler

Würzburg Halk Kütüphanesi Eğitim sektöründe ağ oluşturma ve ortaklıklar Okur-yazarlık ve eğitsel becerileri teşvik etme

Okur-yazarlık ve eğitsel becerilerin teşvik edilmesi

Okullar ve kreşlerle işbirliği Sınıfta okuma – düzeylerine göre düzenlenmiş Konulu sandıklar Öğrenciler için rehberli turlar Kitap kurdu turu Galaksiler arası tur Dedektif turu Esrarlı tur Kütüphane rallisi Ayıyı devir Bebekler için kitaplar Etkinlikler, etkinlikler Okul çantasındaki kütüphane kartı Çocuk kitapları haftası Zeka oyunları - kitaplar ve yazarlar hakkında bilmeceler Öykü anlatma İnternet sınıfları – internet kullanmayı öğrenme Kütüphane pasaportu – her gelişte damga topla, ödül al Kütüphane gecesi. Okullarla işbirliği

Çocuk kütüphanelerinde uygulanan müşteri sadakati sağlama önlemleri

Bilgi okuryazarlığını özendirmek Stüdyo: Okuma ve Çalışma - Ana fikir: Yaşam boyu öğrenme -Çoklu ortam çalışma ve okuma masaları -Çalışma grupları için masalar - Çağdaş teknik donanım - Ana sayfadaki sanal çalışma stüdyosu - Sınıflar ve programlar

Stüdyo: Okuma ve Çalışma ORTAKLIK Yetişkin eğitimi merkezleri ve dışarıdan eğitmenlerle işbirliği

Stüdyo modülleri Modül 1: Bilgi bulma ve öğrenme (Information & Wissen) Modül 2: E-yaşam ve ofis iletişimi (E-life & Büroalltag) Modül 3: Meslek edinme ve kariyer (Beruf & Karriere) Modül 4: Öğrenme ve yaşama (Lernen & Leben)

Stüdyo: Okuma ve Çalışma İş ve ekonomi Başvuru ve kariyer Öğrenme ve okuma Stüdyoda yer alan konular:

Stüdyo: Okuma ve Çalışma Materyallerin müşteri odaklı yer belirteçleri ile sunumu – İçeriğin etiketlenmesi

Stüdyo: Okuma ve Çalışma Danışma | Rehberli turlar | Eğitim | Konferanslar

İşbirlikleri ve Ortaklar Eğitim Müdürlüğü, okullar ve anaokulları Würzburg Üniversitesi Yetişkin Eğitimi Merkezi Kurumlar - İş bulma kurumu, tiyatrolar, müzeler, sağlık birimleri vb. Kitapevleri ve yayınevleri Kızılhaç vb. Kütüphane dostları ve gönüllüleri Müşterileriniz – şikayet yönetimi, istek kartları, odak grupları vb.

Ekonomik ölçütler Maliyet karşılama %25 Gelir yaklaşık € Gelir kaynakları: Üyelik ücretleri Bilet satışları İnternet kafe İçecek satışları Fotokopi Salon kiraya verme Bağış ve destekler Kütüphane dostları Özel kampanyalar: Kullanıcı kazandıran kullanıcılar Kente yeni yerleşenlere indirim kuponları Özel öğrenci indirimleri „Beni Al“ kampanyası Bit pazarı Kitaba - kütüphaneye düşkün olanlar kitap bağışlar ve kupon alırlar

Şunlar için bağış veya destek sağlanabilir: Okuma etkinlikleri Dergiler Kitaplar ve diğer materyaller Kütüphane kartları Ödüller ve kuponlar İnternet Teknik donanım Mobilya ( sandalye kampanyası )

Destekleme Başka neler için destekçi / bağışçı bulunur? Gençler için kütüphane kartları Yerel gazetelerde reklamlar El ilanları gibi tanıtım materyallerinin basımı Yerel mağazalardan donanım ve mobilya sağlanması Ralliler, tombalalar vb. için ödül olarak verilecek şeyler Toplu ulaşım araçlarına verilen reklamlar Şampanya, çiçek vs. gerektiğinde veya firmaların kütüphanenin boya badanasını üstlenmesinde, yazarların ulaşımını sağlamak gibi pratik yardımları Firmaların halkla ilişkiler ve pazarlama konularında destek vermesi.

Projeler / ilginç başlıklarla pazarlama 99 sandalye Bizim için yiyin Tatlı yerine kitap Beni alın! Eskiye yeni – yerel basınla bit pazarı kurma Daha iyi gör – okuma gözlükleri Kitap – kütüphane düşkünleri kitap bağışlar ve kupon alırlar Schmöker – Göker („okuyan tavuk“)

Schmöker-Göker – “okuyan tavuk”

Elektronik Hizmetler Hizmetin iyileştirilmesi ve işbirliği

Web’deki yayın: Dr. Hannelore Vogt Önce müşteri gelir! Müşteri memnuniyeti yönetimi M emnun bir müşteriden daha iyi reklam olamaz. Ticari sektör bunu çoktan keşfetti ve ona göre hareket ediyor. Müşteri memnuniyeti ve sadakati kütüphaneler için de uzun erimli hedeflerdir. Yazar, müşteriye göre konumlanmanın temel ilkelerine bir giriş sunmakta ve müşteriye göre konum belirleme ve bu konumu optimize etme konularında henüz büyük ölçüde keşfedilmemiş, uygulanabilir üç pratik yöntem sunmaktadır. Kitapta, odak grubu tartışması, esrarengiz alışveriş ve şikayet yönetimi konuları incelenmekte ve konular uluslararası vaka çalışmaları ile örneklenmektedir.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim!