ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
PARAGRAF.
HİKÂYE (ÖYKÜ) Sevcan ÖZDEN Sultanahmet Anadolu
Okuduğunuz cümle hangi masalla ilgili olabilir?
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
TÜRKÇE / Anlatım Teknikleri
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
Ergül CELEP,Nursun KARAGÜL,Emel USLU, Nilüfer BEYAZIT
ANI Öykü Özfırat 11D.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Masallardaki Görüş Açısı. Sanatta Görüş Açısı Sanatta bir kimsenin resim yada manzaraya baktığı görüş açısıdır. “Görüş açısını” belirlemek için bir fotoğrafa.
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE BAKIŞ AÇISI
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Hasta Memnuniyeti-İletişim
MASAL.
KODLAR Temel Kavramlar.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
PARAGRAFTA ANLAM.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
ANLATIM TEKNİKLERİ Dört tane anlatım tekniği vardır!!! AÇIKLAMA
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
LİSE HAYATI HAKKINDA BİLGİLER. KİMYA BİYOLOJİ TARİH COĞRAFYA DİL VE ANLATIM İNGİLİZCE ÇİNCE MATEMATİK FİZİK EDEBİYAT Beden eğitimi Temel dini bilgiler.
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
Anlatmaya Bağlı Metinler
Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
DİL ve ANLATIM DERSİ 10. SINIF DERS NOTLARI
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
YAZI TÜRLERİ.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
FABL TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: Özgür AKKAYA
METİN- EDEBÎ METİN Yeşim ÖZDEMİR BAŞAKŞEHİR ANADOLU LİSESİ
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
Anlatım Türleri Betimleyici Anlatım Öyküleyici Anlatım
Anlat ı m Türleri ve Özellikleri. Bir düşünceyi, duyguyu ya da olayı sözle (konuşma) veya yazıyla ifade etmeye anlatım denir. Her anlatım farklı bir amaca.
METİN TÜRLERİ TEOG SORULARI
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
Metinlerin Sınıflandırması
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Hikaye.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Mutluköy İlköğretim Okulu
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Edebiyatın Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
HALİDE EDİP ADIVAR.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS VII
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
ADI:İLKER SOY ADI:BAĞCI NO:18336 DERS:TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM

ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE ANLATIM Anlatım, düşüncenin duygunun kısacası sözle, davranışla jest ve mimiklerle alıcıya ulaştırılmasıdır. İnsan iletişimi sağlamak için anlatır ve anlar. Edebi eserde anlatma bir olay çevresinde gelişir. Farklı durumların ve ruh halinin dile getirilmesi çevresinde metinde ifadesini bulur.

Okuyucu bütün olup biteni bu anlatıcı aracılığı ile öğrenir. Anlatmaya bağlı edebi metinlerde yazar anlatma görevini bir anlatıcıya yükler. Okuyucu bütün olup biteni bu anlatıcı aracılığı ile öğrenir. Bu kurmaca bir kişidir.

Kahraman anlatıcının bakış açısı, Gözlemci anlatıcı bakış açısı, Anlatmaya bağlı edebi metinlerde İlahi bakış açısı, Kahraman anlatıcının bakış açısı, Gözlemci anlatıcı bakış açısı, olmak üzere üç tip anlatıcı ve bakış açısı vardır. Bakış açısını bulabilmek için “Olan biten kimin gözünden ve kime göre anlatılıyor?” sorusunu sormalıyız.

1- İLAHİ BAKIŞ AÇISI Anlatıcı olayların içerisinde yer almaz. Her şeyi bilen bir anlatıcının bakış açısıdır. Anlatıcı kişilerin zihinlerinden geçenleri, geçmişte yaşadıklarını bütün ayrıntısı ile bilir. Anlatıcı, olayları anlatır, istediği yerleri özetler. Bu durumda anlatıcı, kahramanlardan daha fazlasını bilir. Üçüncü ağızdan anlatım vardır.

Olayları bir kamera tarafsızlığı ile anlatır. 2- GÖZLEMCİ BAKIŞ AÇISI Anlatıcı olayların içerisinde yer almaz. Olayları bir kamera tarafsızlığı ile anlatır. Anlatıcı, olayları sadece dışarıdan gözlemleyen bir şahit konumundadır. Görünüşte tarafsız olan bir şahit gibi olup biteni anlatır.  Bu durumda anlatıcı, kahramandan daha az şey bilir. Üçüncü ağızdan bir anlatım vardır.

3- KAHRAMAN ANLATICI BAKIŞ AÇISI Anlatıcı, hikâyenin bir kahramanıdır. Hikâyeyi bize kendi bakış açısından anlatır. Anlatıcı gördüğünü, duyduğunu, bildiğini anlatır. Bu durumda anlatıcı ve kahraman eşit bilgiye sahiptir. Birinci ağızdan anlatım vardır.

Bu bakış açıları, anlatıcının kahramanları karşısında farklı tavırlar almasını sağlar. İlahi bakış açısında, anlatıcı her şeyin bilgisine ve görüşüne sahiptir. Gözlemcide  ise sadece bir gözlemcidir. Birinci hal, ikinci hale göre  anlatıcıya kahramanlarını daha çok yargılama imkânı verir. Bakış açıları, okuyucunun olay karşısındaki tavrını da etkiler. Bakış açısı değiştikçe okuyucunun olaya katılım tarzı değişir.

ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL Anlatmaya bağlı edebi metinlerde dil, bilinen bütün özellikleri ile karşımıza çıkar. Kullanılan edebi dilin metnin yazıldığı dönem, sosyal hayat, edebi zevke göre değişiklik gösterir. Dil, tema ve verilen mesajla ilgilidir. Dil şiirsel işlevi ile kullanılır. İletişim aracı metindir.

Mustafa KARLI Türk Edebiyatı Öğretmeni Anadolu Ticaret ve Ticaret Meslek Lisesi TURGUTLU www.bilgicik.com