NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Advertisements

C# - Metotlar.
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
Tuğba DEMİREL
Zeynep Çelik Sunar….
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
METODLAR Program yazarken bazı durumlarda bir işi gerçekleştiren kod yapılarını tekrar tekrar yazmak durumunda kaldığımız olur. Bu kodları yeniden yazmak.
Bölüm 4 İşlevlerve Modüler Programlama. 1 / 8 İşlev Tanımı /* İşlev açıklama satırı */ ( ) { }
OOP UYGULAMA 5.
Javascript Oğuz İNAL.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
HATA AYIKLAMA.
Nesne Tabanlı Programlama
DÖNGÜ İFADELERİ.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Nesneye Dayalı Programlama
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Fonksiyonlar.
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Excel’de VBA programlama (Visual Basic Application) Ders 3
METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..
~DÖNGÜLER~.
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
LINQ (Language Integrated Query)
Nesneye Dayalı Programlama
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
Metotlar.
FONKSİYONLAR.
METOTLAR.
For Döngüsü Foreach Döngüsü While Döngüsü
© Copyright 1992–2004 by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. Fonksiyonlar –Programı modüler hale getirir –Yerel değişkenler,
Önceki Dersi Hatırlama !!
METODLAR Esra SARI.
Bilgisayar Programlama
JAVA’DA DÖNGÜLER.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Chapter 11: Exception Handling
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Amaçlar Bu derste öğrenilecekler: –Uygulamaları “method”
C PROGRAMLAMA FONKSİYONLAR Adres ile Fonksiyon Çağırma Pointer (İşaretçiler) ile Fonksiyon Çağırma Rekürsif Fonksiyonlar.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Görsel C# ile Windows Programlama
METOTLAR.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Modül 2: Formlar ve Kontroller ile Çalışmak. Programlama Kavramları Formlar ile Çalışmak Kontroller ile Çalışmak Kodu Biçemlemek Genel Bakış Visual Studio.NET.
Fonksiyonlar.
BİLGİSAYAR programlama II
1 Değişken alanları Geçici değişkenler Birleşik ifadeler(bloklar) ve değişkenler Değişken Depolama Süresi ve Alanı –Local ve global değişkenler –Static.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Fonksiyonlar ve Diziler
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
ACTIONSCRIPT TEMELLER İ SAVAŞ TUNÇER
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
3.hafta METODLAR.
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-

İÇERİK 1.METOTLAR 2.KAPSAM 3.KAYNAKÇA Metot Tanımlama “Return” İfadeleri Metot Çağırma 2.KAPSAM Kapsam Uygulama Yerel Kapsamı Tanımlama Sınıf Kapsamını Tanımlama Metotları Aşırı Yükleme 3.KAYNAKÇA

Metot Tanımlama Metotlar, bir işlem yapmak üzere tasarlanmış kodlar topluluğudur. Program yazarken belli bir işlevi olan kod bloğunu birkaç kez kullanmak gerekebilir. Bu durumlarda aynı kodları program içerisinde sürekli yazmak yerine bir metot olarak hazırlayabilir ve ihtiyaç duyulduğunda kullanabiliriz.

Temel Metot Yazım Şekli dönüş_türü metot_adı (parametre listesi) Bir veri türü adıdır ve metodun yaptığı işlem sonucunda döndüreceği veri türünü belirler. Bu int ya da string türü bir veri olabilir. Metodu çağırmak için kullanılan addır. Metoda dışarıdan gönderilecek veri adlarını ve türlerini tanımlar.

Örnek: int alanHesaplama(int kisaKenar, int uzunKenar) { //kodla }

Eğer tanımlanan metot dışarıdan değer alacak fakat değer döndürmeyecekse void alanHesaplama(int kisaKenar, int uzunKenar) { //kodlar } şeklinde tanımlanmalıdır.

“Return” İfadeleri Yazma Tanımlanan metodun bir değer döndürmesi isteniyorsa metot içinde bir return ifadesi yazılmalıdır. Return anahtar sözcüğünden sonra, dönen değeri hesaplayan ifade ve sonunda noktalı virgül yer alır. Hesaplanan ifadenin türü, metot tarafından belirtilen dönüş türü ile aynı olmak zorundadır. Aksi takdirde program derlenmez.

Örnek: int alanHesaplama(int kisaKenar, int uzunKenar) { int alan ( int a , int b ) ; return ( kisaKenar * uzunKenar ) ; }

Metot Çağırma Tanımlanan metotlar adları kullanılarak çağrılır.

{ int kısa_kenar,uzun_kenar,deger=0; kısa_kenar = Convert.ToInt16 (TextBox1.Text) ; uzun_kenar = Convert.ToInt16 (Textbox2.Text) ; deger = alan ( kısa_kenar , uzun_kenar ) ; TextBox3.Text = ( “Dikdörtgenin alanı:” + deger+”dır”); } int alan ( int a , int b ) ; return ( a * b ) ;

Kapsam Uygulama Bir değişken belirli bir yerde kullanılabiliyorsa değişken o konumda kapsam (scope) içerisindedir. Farklı bir biçimde ifade etmek gerekirse bir değişkenin kapsamı, değişkenin o program içerisinde kullanıldığı bölgedir. Bu kural değişkenler için olduğu gibi tanımlanan metotlar için de geçerlidir.

Yerel Kapsamı Tanımlama Bir metodun gövdesini oluşturan, açılan ve kapatılan küme parantezleri, kapsamı tanımlar. Metodun gövdesi içinde tanımlanan bütün değişkenler, o metodun kapsamına eklenir. Metot sona erdiğinde geçerliliklerini yitirir ve sadece tanımlandıkları metot üzerinden erişilebilir. Bu tür değişkenler sadece tanımlandıkları metot içerisinde kullanılabildiğinden yerel(local) değişkenler olarak adlandırılır.

void bolme( ) { int a = Convert.ToInt16 ( TextBox1.Text ) ; int b = Convert.ToInt16 ( TextBox2.Text ) ; TextBox3.Text = Convert.ToString ( a / b ) ; } void carpma( ) TextBox3.Text = Convert.ToString ( a * b ) ;

Sınıf Kapsamını Tanımlama Bir sınıfın gövdesini oluşturmak için açılan ve kapatılan küme parantezleri de bir kapsam oluşturur. Sınıf gövdesi içinde tanımlanan değişkenler, o sınıfın kapsamındadır. Sınıf içerisinde tanımlanmış değişkenler field(alan) olarak adlandırılır. Yerel değişkenlerin aksine bu tür değişkenleri (alanları), metotlar arasında bilgi paylaşımı için kullanılabilir.

Public partial class Window1 : Window { void bolme( ) int a = Convert.ToInt16 ( TextBox1.Text ) ; int b = Convert.ToInt16 ( TextBox2.Text ) ; TextBox3.Text = Convert.ToString ( a / b ) ; } void carpma( ) TextBox3.Text = Convert.ToString ( a * b ) ; int a; int b;

Metotlara Aşırı Yükleme Tanımlanan metotlar tek bir iş için tanımlansa da ilerleyen zamanlarda metoda yeni özellikler ekleyip işlevselliği artırılmak istenebilir. Metotların aynı adla yeniden tanımlanmaları iki şartla mümkündür. Eğer metodun aldığı parametre türü veya sayısı değiştirilirse metod aynı adla tekrar tanımlanabilir. Bu işleme metodun aşırı yüklenmesi (overload) adı verilir.

KAYNAKÇA Sharp John(Çeviri:Ümit TEZCAN), Adım Adım Microsoft Visual C# 2008, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2008.