Tedarik Zinciri ve Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Yazılım Proje Yönetimi
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Mukavemet II Strength of Materials II
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Diferansiyel Denklemler
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sunum transkripti:

Tedarik Zinciri ve Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri Lojistikte ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM) Tedarik Zinciri ve Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 1. Vizyon misyon ve kilit yetkinlikler

Vizyon ve Misyon

Düşünceler … P. Senge The Fifth Discipline: “Her organizasyonun bir yoğunluğu vardır: organizasyonun varlık sebebinin asıl amacını anlatır. Organizasyonun kimliğinin farklı seviyelerinde vizyonlar vardır. Her telefon şirketi, örneğin, Graham Bell’ in evrensel iletişim sağlama aracı yaratma vizyonunu paylaşır. Organizasyonun pek çok üyesi asıl hedefe ulaşma kaygısı güderler, fakat günden güne bu vizyonlar karmaşık ve anlaşılması güç hale gelir. Bir organizasyonun vizyonunu daha iyi bilmek için, üyelere sorular sorulmalı ve cevaplar dinlenmelidir.” P. Senge The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization

Düşünce analizi … Her organizasyonun bir yoğunluğu vardır: organizasyonun varlık sebebinin asıl amacını anlatır. Organizasyonun kimliğinin farklı seviyelerinde vizyonlar vardır. Her telefon şirketi, örneğin, Graham Bell’ in evrensel iletişim sağlama aracı yaratma vizyonunu paylaşır. Organizasyonun pek çok üyesi asıl hedefe ulaşma kaygısı güderler, fakat günden güne bu vizyonlar karmaşık ve anlaşılması güç hale gelir. Bir organizasyonun vizyonunu daha iyi bilmek için, üyelere sorular sorulmalı ve cevaplar dinlenmelidir.” "

Ürünü ve şirketi tahmin edin? Sınırsız oyun olanakları Kızlar için, erkekler için Her yaştan insan heves duyabilir Tüm yıl oynanabilir Çalıştırma ve içine çekme oyunu Hayal gücü, yaratıcılık,gelişim Her yeni ürün oyun değerini artırır Her zaman bir konu başlığı vardır Güvenlik ve Kalite

Vizyon tanımı … Vizyon, genellikle rekabete yönelik kelimelerle ifade edilen, bir şirketin nerede olmak istediğini ve geleceğe dair hedeflerini anlatan kısa, öz ve ilham verici tanımlamadır. Vizyon geniş ve ileriye dönük eğilim kategorileri anlamına gelir. Bir şirketin hedeflerini gerçekleştirmeden önce, hedeflerine dair yaratmak istediği imajdır. Geleceğe dair arzuları, bu arzulara ulaşmak için kullanılacak olan araçları belirtmeden tanımlar.

Örnekler … General Elektrik’ te vizyon: ‘İyi şeyleri yaşama geçiririz.'. Ford Motor Company vizyonu: ‘otomotiv ürünleri ve hizmetleri için dünyanın en önde gelen tüketim şirketlerinden biri olmak'.

Misyon tanımı … Misyon bir organizasyonun vizyonunun kağıda dökülmesidir. Liderin yönetim eğilimlerini ve organizasyonun amacını somutlaştırır. Çalışanların motive edilmesi ve onlara öncelik duygusunun verilmesi bakımından çok gerekli bir unsurdur. En başarılı şirket misyonları herkesin anlayıp uygulayabileceği sezgisel bir boyutu olan ölçülebilir, ifade edilebilir ve harekete geçirilebilir proje tanımlarıdır

İyi vs Kötü … İyi misyon tanımı: Kötü misyon tanımı: Profesyonellere finansal çözümler sunuyoruz. İyi misyon tanımı: Küçük iş yeri sahiplerine uygun fiyatlı ve kullanımı kolay, muhasebe yazılımları sunuyoruz, çünkü sizin işiniz ürününüz ve sunacağınız hizmet olmalı, rakamlarla boğuşmak değil.

Bağlantılar …

İyi vs Kötü … Etkili bir misyon tanımı şu soruları cevaplayabilmelidir: Benim “işim” neyle ilgili? Benim “işim” neden var? Potansiyel müşterilerim kimler? Benim “işimi” farklı kılan nedir?

Misyon & Vizyon Değerlendirmesi Akılda tutulabilir: İnsanların kolayca ve hemen hatırlayabileceği kadar kısa ve öz olmalıdır Motive edici: Misyon ve özellikle de vizyon tanımları, duygusal bir motivasyon sağlamalıdır Yönetilebilir: Beyan edilen misyon güvenilirse, uygun da görünmelidir Ölçülebilir: Kişi ilerlemenin misyona ulaşmak yoluyla mı, yoksa vizyonu gerçekleştirerek mi sağlanacağını bilmelidir (örn., ölçülebilir parametreler)

Neden bir Misyona İhtiyaç Duyarız … Misyon tanımlarına yüklenen üç başlıca fayda Şirketlerin hareket alanlarının sınırlarını çizerek, stratejilerine odaklanmalarını sağlar. Organizasyonun performansının değerlendirileceği boyutları tanımlar. Bireysel etik davranış için standart belirler.

Vizyon ve Aksiyon … Joel Barker Aksiyonsuz bir vizyon nerdeyse hayaldir; Vizyonsuz aksiyon yalnızca zaman kaybıdır; Vizyonlu aksiyon dünyayı değiştirebilir. Lider tarafından başlatılmalıdır Paylaşılmalı ve Desteklenmelidir Kapsamlı ve Detaylı Olmalıdır Positif ve İlham verici Olmalıdır Joel Barker

Hedefler ve Amaçlar Hedefler ve amaçlar: Aktivite değil, sonuç odaklı olmalıdır Tutarlı olmalıdır Spesifik olmalıdır Ölçülebilir olmalıdır Zamana bağlı olmalıdır Sürdürülebilir olmalıdır

Rekabet Avantajı From “Strategic Management: Competitiveness and Globalization” by Hitt, Ireland and Hoskisson

Rekabet Avantajı Şirketler etkinlik alanları verimli olarak belirtildiğinde Toplandığında Bağlantılı hale getirildiğinde stratejik rekabet avantajı kazanırlar ve ortalamanın üzerinde bir olumlu geri dönüş alırlar Zamanla, değer yaratan her hangi bir stratejinin faydaları rakipler tarafından ikiye katlanabilir

Rekabet Avantajı (devam) Rekabet avantajının sürdürülebilirliği aşağıdakilerin bir fonksiyonudur Çevresel değişikliklere bağlı olarak faaliyet alanının zayıflaması Esas faaliyet alanının yerine geçecek alanların bulunması Rakiplerinizin faaliyet alanınızı ve yetkinliklerinizi kopya etmek konusunda çektikleri zorluklar

İç ve Dış Çevre Analizlerinin Sonuçları Fırsat ve tehlikeleri araştırın Eşsiz kaynakları, yetkinlikleri ve becerileri inceleyin (sürdürülebilir rekabet avantajı)

İç Analizin Bağlamı Bir şirketinin iç çevresinin verimli analizi şunları gerektirir (şirketin neler yapabileceğini öğrenmek): Deney ve öğrenimlerin ilerletileceği organizasyonel ortamı beslemek Global bir düşünüş biçimi uygulamak Şirketi kapsamlı bir piyasa konumu yaratmak için kullanılabilecek heterojen kaynaklar ve yetkinlikler olarak algılamak

İç Analizin Bileşenleri

Değer Yaratmak By exploiting their core competencies or competitive advantages, firms create value Value is measured by A product’s performance characteristics The product’s attributes for which customers are willing to pay Firms create value by innovatively bundling and leveraging their resources and capabilities

Rekabet Avantajı Yaratmak Asıl yetkinlikler, ürün piyasa konumlarıyla birlikte bir şirketin en önemli rekabet avantajı kaynaklarıdır Genel, endüstriyel ve rekabetsel çevre analizlerinin yanı sıra bir şirketin asıl yetkinlikleri, o şirketin stratejilerini belirlemeye yardım etmelidir.

İç Analiz Girişimi Şirketin kaynakları, becerileri ve yetkinlikleri bakımından verilen stratejik kararlar Rutin değildir Etik etkileri vardır Şirketin ortalamanın üstünde geri dönüş sağlayabilmesine önemli katkıları vardır

İç Analiz Girişimi (devam) Yetkinlikleri geliştirmek ve kullanmak için, yöneticiler şu özelliklere sahip olmalıdırlar Cesaret Kendine güven Bütünlük Belirsizlik ve karmaşıklıkla baş etme yeteneği İnsanları kendilerini yaptıkları ilerden sorumlu tutabilme yeteneği

Kaynaklar, Beceriler ve Yetkinlikler hakkındaki Yönetimsel Kararları etkileyen Koşullar SOURCE: Adapted from R. Amit & P. J. H. Schoemaker, 1993, Strategic assets and organizational rent, Strategic Management Journal, 14: 33.

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Şirketlerin yetkinlik merkezleridir Kapsamları geniştir Bireysel, sosyal ve organizasyonel olayları kapsarlar Tek başlarına, bir rekabet avantajı oluşturmazlar

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Bir şirketin çalışanlarını ve marka değerini kapsayan varlıklardır Şirketin üretim sürecine yapılan girdileri temsil ederler, örneğin : Sermaye ekipmanları Çalışan becerileris Marka isimleri Finansal kaynaklar Yetenekli yöneticiler

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Somut kaynaklar Finansal kaynaklar Fiziksel kaynaklar Teknolojik kaynaklar Organizasyonel kaynaklar Soyut kaynaklar İnsan kaynakları Yenilik kaynakları Tanınmışlık kaynağı

Somut Kaynaklar Finansl Kaynaklar • Şirketin borç alma kapasitesi • Şirketin iç fon yaratabilme yetisi Organizasyonel Kaynaklar • Şirketin resmi raporlama yapısı ve resmi planlama, kontrol ve koordinasyon sistemleri Fiziksel Kaynaklar • Bir şirketin fabrika ve ekipmanlarının lokasyonu ve gelişmişliği • Hammaddeye erişim Teknolojik kaynaklar • Patentler, markalar, üretim hakları ve ticari sırlar gibi bir şirketin teknoloji stoğu SOURCES: Adapted from J. B. Barney, 1991, Firm resources and sustained competitive advantage, Journal of Management, 17: 101; R. M. Grant, 1991, Contemporary Strategy Analysis, Cambridge, U.K.: Blackwell Business, 100–102.

Soyut Kaynaklar İnsan Kaynakları • Bilgi • Güven • Yönetimsel beceri • Organizasyonel rutinler Yenilik kaynakları • Fikirler • Bilimsel beceriler • Yaratma kapasitesi Tanınmışlık kaynağı • Müşteriler tarafından tanınmışlık • Marka ismi • Ürün kalitesi, dayanıklılığı ve güvenilirliği kavramları • Tedarikçiler tarafından tanınmışlık • Yeterli, etkili, karşılıklı faydaya dayanan ilişki ve etkileşimler SOURCES: Adapted from R. Hall, 1992, The strategic analysis of intangible resources, Strategic Management Journal, 13: 136–139; R. M. Grant, 1991, Contemporary Strategy Analysis, Cambridge, U.K.: Blackwell Business, 101–104.

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Şirketin daha önceden toplanan kaynakları, istenilen duruma ulaşmak için kullanma kabiliyetidir Soyut ve somut kaynaklar arasındaki karmaşık etkileşimler sayesinde zaman ortaya çıkarlar Genellikle şirketin insan sermayesi üzerinden bilgi taşımak, değiştirmek ve geliştirmek üzerine kurulmuştur

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Pek çok becerinin oluşumu şunların altında yatar: Şirket çalışanlarının bilgi ve becerileri Bu çalışanların fonksiyonel ekspertizi Beceriler genellikle özel fonksiyonel alanlarda ya da fonksiyonel alanın bir parçasında geliştirilirler

Şirket Becerileri Örnekleri

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Bir şirketin rekabet avantajı kaynağı olarak hareket eden kaynaklar ve becerilerdir: Bir şirketi diğerlerinden ayırır ve kimliğini ortaya koyar Farklı kaynak ve yetkinliklerin nasıl kullanılacağını gösteren bir toplama ve öğrenme süreci yoluyla zaman içinde ortaya çıkar

Kaynaklar, Beceriler , Yetkinlikler Bir şirketin rakiplerine kıyasla özellikle iyi yaptığı faaliyetler Şirketin mal ve hizmetlerine uzun bir zaman içerisinde ekstra bir değer katan aktiviteler

Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Oluşturmak Sürdürülebilir Rekabet Avantajının Dört Kriteri Değerli Az bulunur Taklit edilmesi maliyetlidir İkame edilemez

Sürdürülebilir Rekabet Avantajının Dört Kriteri Değerli Yetkinlikler • Şirketin tehlikeleri ortadan kaldırmasına fırsatları artırmasına yardım eder Az bulunur yetkinlikler • Başka pek çok şirketin sahip olmadığı yetkinlikler Taklit edilmesi maliyetli yetkinlikler • Tarihi: Benzersiz ve değerli bir organizasyon kültürü ve marka adı • Muğlak sebep: Sebepler ve yetkinlik kullanımları net değildir • Sosyal karmaşıklık: müdürler, tedarikçiler ve müşteriler arasındaki kişiler arası ilişkiler İkame edilemez yetkinlikler • Strateji eş değeri olmayan yetkinlikler

Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Oluşturmak Değerli beceriler Şirketin tehlikeleri ortadan kaldırmasına fırsatları artırmasına yardım eder Az bulunur yetkinlikler Başka pek çok şirketin sahip olmadığı yetkinlikler

Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Oluşturmak Taklit edilmesi maliyetli yetkinlikler - Tarihi: Benzersiz ve değerli bir organizasyon kültürü ve marka adı Muğlak sebep: Sebepler ve yetkinlik kullanımları net değildir • Sosyal karmaşıklık: _ müdürler, tedarikçiler ve müşteriler arasındaki kişiler arası ilişkiler

Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Oluşturmak İkame edilemez beceriler Stratejik eş değeri olmayan beceriler

Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Kriterlerinden çıkan Sonuç Kombinasyonları

Değer Zinciri Analizi Şirketin değer yaratan ve değer yaratmayan operasyonlarını anlamasına yardımcı olur Şirketin aşağıdakileri anlamak için kullandığı bir şablondur Maliyet durumlarını anlamak Belirlenmiş bir iş seviyesi stratejisinin uygulanmasını kolaylaştırmak için kullanılan araçları belirtir

Değer Zinciri Analizi (devam) Başlıca aktiviteler şunlarla ilgilidir: Bir ürünün fiziksel yaratımı Bir ürünün satışı ve müşterilere dağıtılması Satıştan sonra ürün hizmeti Destek aktiviteleri Başlıca aktiviteler için gerekli desteği sağlamak

Değer Zinciri Analizi (devam) Bir ürünün ham madde aşamasından nihai müşteriye ulaşmasına kadar geçen süreci gösterir Rekabet avantajı haline gelebilmek için, bir kaynak ya da beceri bir şirkete şunları sağlamalıdır: Bir aktiviteyi rakiplerin yaptığından çok daha iyi yapıyor olmak, ya da Rakiplerin henüz tamamlayamadığı değer yaratan bir aktivite ortaya koymak

Temel Değer Zinciri Service Human Resource Management Marketing and Sales Human Resource Management Technological Development Outbound Logistics Firm Infrastructure Procurement Operations Inbound Logistics

Başlıca Aktivitelerin Değer Yaratan Potansiyelleri Şirket içi lojistik Bir ürüne ait girdileri karşılamaya, depolamaya ve ayırmaya yönelik aktiviteler (malzeme elleçleme, depolama, stok kontrolü vb.) Operasyonlar Şirket içi lojistik tarafından sağlanan girdileri son ürün formatına sokmak için gerekli aktiviteler (makine, paketleme, toplama vb.) Şirket dışı lojistik Toplama, depolama ve ürünü müşteriye ulaştırma yönündeki aktiviteler (bitmiş ürün depolama, sipariş takibi vb.)

Başlıca Aktivitelerin Değer Yaratan Potansiyelleri (devam) Pazarlama ve satış Müşterilerin ürünü almalarını sağlayan ya da onları buna yönlendirmek için yerine getirilen aktiviteler (reklam, promosyon, dağıtım kanalları vb.) Hizmet Ürünün değerini artırmak ya da sürdürmek için tasarlanmış aktiviteler (tamir, eğitim, ayarlama vb.) Each activity should be examined relative to competitors’ abilities and rated as superior, equivalent or inferior

Başlıca Aktivitelerin Değer Yaratan Potansiyelleri (destek) Satın alma Bir şirketin ürünlerini oluşturmak için aldığı girdiler (ham maddeler, makineler, laboratuar malzemeleri vb.) Teknolojik Gelişme Bir şirketin ürünlerini ve ürün geliştirmede kullandığı süreçleri geliştirmek için kullandığı aktiviteler (süreç ekipmanlar, temel araştırma, ürün tasarımı vb.) İnsan Kaynakları Yönetimi Tüm personeli işe almak, eğitmek, geliştirmek ve maaşlarını ödemek üzere tasarlanmış aktiviteler

Başlıca Aktivitelerin Değer Yaratan Potansiyelleri (destek)-devam Şirket alt yapısı Tüm değer zincirinin yaptığı işi destekleyen aktiviyeler (genel yönetim, planlama, finans, muhasebe, hukuk vb.) Etkin ve tutarlı olarak dış fırsat ve tehlikeleri tanımlar Kaynakları ve becerileri belirler Yetkinlikleri destekler Each activity should be examined relative to competitors’ abilities and rated as superior, equivalent or inferior

Dış Kaynak Kullanımı Değer yaratan bir aktivitenin başka bir tedarikçiden alınması Çok az organizasyon tüm başlıca süreçlerde ve destek aktivitelerinde kullanılacak kaynak ve beceriye kendisi sahiptir Daha az beceri ortaya koyarak Bir şirket değer yaratabileceği alanlara daha iyi konsantre olabilir Konusunda uzmanlaşmış tedarikçiler bu süreçleri daha başarılı bir şekilde uygulayabilirler

Dış Kaynak Kullanım Kararları Bir şirke başlıca ve /veya destek aktivitelerinin bir kısmını ya da hepsini outsource edebilir. Service Outsource edilen aktivite Marketing and Sales Human Resource Management Technological Development Outbound Logistics Firm Infrastructure Procurement Operations Inbound Logistics

Dış kaynak Kullanımı İçin Stratejik Rasyoneller İş odağını geliştirmek Bir şirketin birden fazla operasyonel detayı aynı anda yürütebilecek uzmanları kullanarak daha geniş iş konularına odaklanmasını sağlayın Dünya çapında becerilere erişim sağlamak Dış kaynak kullanımı sağlayan şirketlerin özelleşmiş kaynakları şirketi bir çok aktivite için dünya çapında yetkinliklerle donatabilir

Dış kaynak Kullanımı İçin Stratejik Rasyoneller (devam) İş yeniden yapılandırma sürecini hızlandırmak Yeniden yapılandırmanın faydalarına dışarıdan gelenleri – daha önce dünya çapında standartlara ulaşmış olanları-sürece dahil ederek daha çabuk ulaşır Risk paylaşımı Yatırım gereksinimlerini azaltır ve şirketi daha esnek, dinamik ve değişen fırsatlara daha çabuk uyum sağlar hale getirir Kaynakları diğer amaçlara hizmet etmeye hazır hale getirmek Kaynakları, yan süreçlerden müşteriye doğrudan ve daha verimli olarak hizmet veren kanallara aktarır

Dış kaynak Kullanımına İlişkin Konular En büyük değer Yalnızca dış kaynaktan aldığı aktiviteyi destekleyen yan ya da temel süreçlere sahip şirketlere dış kaynak kullanım hizmeti verin Kaynak ve Beceriyi değerlendirme Şirketin kendisinin değer yaratabildiği süreçleri outsource etmeyin Çevresel tehditler ve devam eden görevler Çevresel tehditleri ortadan kaldırmak için ya da var olan organizasyonel görevleri tamamlamak için dışarıdan destekleyici ya da temel hizmetler almayın

Dış kaynak Kullanımına İlişkin Konular (devam) Stratejik olmayan kaynak grubu Beceriler rekabet avantajının asıl kaynakları olmasalar dahi, şirketin başarısına doğrudan etki eden beceriler için dış kaynak kullanmayın Şirketin bilgi tabanı Yeni yetkinlik ve becerilerin oluşmasını sağlayacak aktiviteler için dış kaynak kullanmayın

Tedbirler ve hatırlatmalar Temel yetkinliklerin rekabet avantajı yaratmaya sürekli devam edemeyebileceğini unutmayın Tüm temel yetkinliklerin temel sıkıntılara dönüşme potansiyelleri olduğunu unutmayın Eskiden temel yetkinlikler olan temel sıkıntıların şirkette rehavet yaratabileceğini ve yenilikleri yavaşlatabileceğini aklınızda tutun Sürekli ve etkin analizler yoluyla şirketin neler yapabileceğini belirleyerek, şirketin uzun vadeli rekabet başarısını artırabilirisiniz

İç Analiz Yöneticileri için Kilit Sorular Kaynak kümelerini, Becerileri ve Temel Yetkinlikleri müşteriye değer yaratmak için nasıl bir araya getiririz? Ve... Çevresel değişiklikler bizim temel yetkinliklerimizi eskitir mi? Temel yetkinliklerimizin yerine kullanabileceğimiz süreçler var mı? Temel yetkinliklerimiz kolaylıkla taklit edilebilir mi? 14

Temel yetkinlikler Bir şirketin yaptığı Stratejik Değeri olan her şey “…o şirketin müşterilerine değer yarama biçimini eşsiz yapan şeyin özüdür.” Leonard-Barton, Bowen, Clark, Holloway & Wheelwright McKinsey & Co. Stratejik aksiyonları belirlemede üç ya da dört yetkinliğin kullanılmasını tavsiye etmektedir. 31