Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
MERHABA.
Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri MERAL HORASANLI
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Kale ve Filin Özellikleri
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
1950’de Mersin’de ilk kadın belediye başkanımız seçilmiştir
İnteraktiv iletişimi anlamak
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Klinik Yetiştiricilik
KADIN ÇALIŞANLAR VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Ders Adı: Kurumsal İletişim Prof. Dr. Nursel TELMAN Hazırlayan Melis VARAN
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
TEST – 1.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Ek-2 Örnekler.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bu derste şunları öğreneceğiz: –CheckBox es kullanımı.
Diferansiyel Denklemler
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
Kesirlere Giriş PCcolog
Etik Değerler ve İş Ahlakı
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
KİTAP OKUMANIN YARARLARI
MERHABA ARKADAŞLAR .
İLETİŞİM.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Sunum transkripti:

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Cinsler arasındaki farklılıkları kapatmak Farklılıkları anlamak ve anlamaya çalışmak Kendi kendimizi tanımak ve tercihlerimize karar vermek Cinsiyet farklılıklarını araştırmak Kendi tutum ve davranışlarımıza uygun gelecek şekilde adapte olabilmek 2

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İletişime cinsiyet bazında yaklaşım Erkekler Daha çok maddeseldir İçeriğe önem veririler Ne söylenildiğine önem verirler Daha çok sözel mesajlara önem verirler Kadınlar Duygularını daha çok öne çıkarırlar İletişimde iletişim elementlerine önem verirler İletişimci ile olan ilişkilerine önem verirler İletişimde daha çok bedensel dili öne çıkarırlar 3

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Cinsel oryantasyon Karar ve hüküm vermekten kaçınınız Kullandığınız dile dikkat ediniz –Gey veya lezbiyan’e karşı “homoseksyüel” vs.. gibi kelimelerden imtina etmek –Cinsel oryantasyonu,cinsel tercihlere karşı öne çıkarmak Homofobia duygusunun farkında olmak, – gey veya lezbiyan olmanın korkusunu hissetmek 4

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Etnisite Milliyetçilik açısından, Din kaynaklı olarak, örnek: mülüman,katalik,protestan… Kullanılan dilden kaynaklanan, Atalarımızdan gelen miraslardan kaynaklanan Olmak üzere gruplara ayırabiliriz. 5

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Yaş Olgunluk Çocuk çılgınlığı jenerasyon X 1000 ci yıl Jenerasyon adı Doğum yıllarına göre Work hard Değer optimazsyonu Şimdi al/sonra öde Dengelere dikkat et Bugünü yaşa Daha çok Amaç odaklı Daha çok Takım ruhu odaklı Tipik karekterler 6

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültürel dağılım 7

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültür kültür Alt -kültür Kültürler arası iletişim Kültürel şok-yaşanılan kültür ile farklılıklar Dünya görüşü 8

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültürel içerik Yüksek -içerikli kültürler Düşük- içerikli kültürler 9

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Yüksek –içerik ve düşük –içerikli kültürel skala 10

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bireysel ve müşterek değerler Bireysel değerler –Bireysel değer ve şahsi başarılar Müştereken olan değerler –Değer yardımlaşması, takım oyunu grup başarıları 11

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Güç ve kültürel değerler Merkeziyetçi olmayan yaklaşım –Müştereken değerler önmelidir –Güç dağılımın daha adil olması için gayretler Merkeziyetçi yaklaşım –Değer yapılıdır.Bireyseller güçlü olabilir.Hükümetler ve yönetim stilleri gibi –Bazı insanların diğerlerinden daha çok güçlü olması kabul edilir. 12

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Belirsilikler ve belirli bilinen değerler Belirsizlikler –Değer güvencesi –Endişeli olmaktan hoşlanmazlar Belirli olmak –Belirsizlikten rahatsızlık duymazlar.Herkesin gittiği yoldan gitmek uygundur. 13

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Erkeksi ve kadınsı değerler Erkeksi değerler –Başarı değerleri, kahramanlık, zenginlik gibi değerler önemlidir. –Geleneksel olarak erkek rolünü oynamak isterler Kadınsı değerler –Duyarlılık önemlidir. Değer verirler ve kaliteli hayat önmelidir. –Daha az seks rolü oynarlar 14

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Uzun ve kısa dönem değerleri Uzun dönem –Geleceğe odaklanır –Değer inancına sahip olmak –Toplumun yararına katkıda bulunmak Kısa dönem –Kısa olaylara yoğunlaşmak –Sosyal ve statü mecburiyetlerine önem vermek” 15

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Farklılıkları ortadan kaldırmak: Etnosentrizim Etnosentrizim –Benim kültürüm seninkenden daha üstündür. Yani “böbürlenmek” 16 Hey Biz “bir “ numarayız

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Barriers to Bridging Differences: Assuming Similarity Anthropologists Klyde Kluckhohn and Henry Murray –Every person is Like all people Like some other people Like no other people 17

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Farklılıkları ortadan kaldırmak: Farklılıkları belirtmek Antropolojis Donald Brown listesi: –Ölüme inanmak –Yabancılar hakkında çocukluk korkusu yaşamak –Cinsiyetlerin farklı çalmala sınıfları vardır –Kıskançlığı,imrenmeyi,acıyı, utanmayı,ve gururu yaşa –Duygularınızı yansıtmak için yüz ve mimik hareketlerini kullan –Anlaşmazlıkları ve çözümlerini iste ve yaşamak resolved 18

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Farklılıkları ortadan kaldırmak Klişe laflardan ve inançlardan kurtulmak: –“Bütün Ruslar votka sever.” –“bütün erkekler güreş seyretmeyi sever.” –“bütün asyalılar matematikte iyidir.” –“bütün kadınlar alış verişi sever.” Önyargı Önyargı ırk, etnisite,cins, ve cinsel oryantosyana dayanır. 19

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültürler arası iletişim kademeleri iletişim becerisi Bir kültür olduğuna inanmak ve oda…. kendi kültürü Kademe-bir Diğerlerininkini kabul eder,ama kendininkini savunur Kademe-iki Diğerlerininkini tanı, ama farklılıkları görme Kademe-üç-küçültme Diğerlerininkini tanı,böbürlenmeyi sonlandır ve bırak, Kademe-dört-kabullenme Davranışları adapte et,becerinin çılgınlığı Kademe-beş -adaptasyon Diğerlerine adapte ol ve odaklanmaya son. Kademe-altı-Integrasyon 20

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Etnorelativ kültürel perspektiv Bilgi toplanması –“anlamak kabullenmenin başlangıcıdır.” fiozof : Andre Gide 21

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Sorular sor ve dinle Sorular belirsizliği ortadan kaldırır. Dinleme anlamayı kuvvetlendirir. –Mesaja odaklan –Vucut dili ip uçlarını gözlemle –Detayı kaçırma ve büyük resme bak 22

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Endişeleri anlayışal karşıla Kuzey amerikalıların -atasözü: –“çalılıkların arkasına saklanma.” –“bana direkt olarak söyle.” Bütün kültürleri anla doğrudan karar verip değerlendirme 23

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Duyarlılıkları geliştir Kendini ve diğerleri hakkında bilgi sahibi ol ve tanı. Bu kültürel rastlantılar için doğru ve en iyi yol mudur? Kendi-kendinle konuş –Kendini dinle 24

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bir başkası ol egosentrik –Kişinin kendine odaklanması Diğer birisi ol –Diğerlerine yoğunlaş –Şahsiyetini muhafaza et 25

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Empati geliştirmek için: Empati yapmak için: –dur –bak –Dinle –Zihninde canlandır –Tekrar cümle kur Sempati –Duygusal kabul-duyguları kabul etmek 26

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Diğerlerine adapte olmak için: Bilgi geliştir Motivasyon geliştir Beceri geliştir 27