İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Araştırma adresinde, Computer Science alanında ilk 10’da yer alan, üniversitelerin web siteleri incelenerek yapılmıştır.
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
E-TÜRKİYE : NASIL BİR EYLEM PLANI Mustafa AKGÜL
Hazırlayan: Cihan UĞUR
Halit Yıldırım
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Yıldız Teknik Üniversitesi
Engelli Dernekleri Federasyonu
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ akgul.bilkent.edu.tr Blog.akgul.web.tr inetd.org.tr bilkent.edu.tr BT, Eğitim ve Fatih Projesi.
Mustafa Akgül Bilkent U / INETD Eğitim ve Araştırma için İnternet ve açık kaynak dünyası.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Açık Kaynak ve BÖTE.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu: Türkiye ve Dünyadan Görüntüler.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu, Açık Kaynak ve Yansımaları.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD blog.akgul.web.tr Bilgi Toplumu ve Bilişim Bilgi Toplumu ve Bilişim.
İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD
STK’lar için: İletişim Aracı Olarak İnternet Mustafa Akgül
Uzaktan Eğitim ve e-Öğrenme İçin Açık Kaynak Kodlu Çözüm Önerileri
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ ADM ve Özgür Yazılım.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/sunum, blog.akgul.web.tr İnternet Yaşamdır !
Mustafa Akgül. 27 Kasım 2014 Inet-tr'1ı 2 Tarihçe Kasım 1995 Dış bağlantı 64K Yurt içi: 9.6K, 19.2K - 2M Planlar - tarafları buluşturmak.
5. VE 6.SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI (YİP) BİLGİLENDİRME İNGİLİZCE ZÜMRESİ.
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
YURT DIŞINDA ÖĞRENİM Ertan Pekşen KOU Müh. Fak Jeofizik Müh. Bölümü
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Açık Kaynak ve Bilgisayar Öğretmeninin Geleceği.
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ akgul.bilkent.edu.tr blog.akgul.web.tr İnternet, Bilgi.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
Mustafa Akgül BİLGİ TOPLUMU NEDİR? NE DEĞİLDİR?
50. Kütüphanecilik Haftası Özgür Yazılım ve Kütüphanecilik Mustafa Akgül Bilkent Üniversitesi / INETD
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği, İnternet, Açık Kaynak ve Bilgi Toplumu.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ Blog.akgul.web.tr akgul.bilkent.edu.tr Linux ve Özgür.
KAZIM ÖZER PRIMARY SCHOOL
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği Açık Kaynak Dünyası Açık Kaynak Dünyası.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu ve Üniversiteler.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği Açık Kaynak Dünyası Açık Kaynak Dünyası.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
DISCUSSION
49. Kütüphanecilik Haftası
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Mustafa Akgül.
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Mustafa Akgül.
Türkçe Haber Yazılarında Sosyal Ağların İncelenmesi
DRUPAL ile Kampüs Yönetimi
Sunum transkripti:

İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD

Düzeltme ve Reklam GSM: inet-tr.org.tr Aralık 2008 ODTÜ ab.org.tr 9-11 Şubat 2009 Harran internethaftasi.org.tr Nisan 2009 kampanya.org.tr “anti - sansür”

İnternet 1.4 milyar kullanıcı, 570 milyon kayıtlı bilgisayar, 158M web, 150M alan adı, 220Milyar sayfa, 60 M blog/kisisel sayfa, 100M video 27% internet kullanıcı,20 Milyon %70 kullanmamış, %22 duymamış Kadınlar %80, kırsalda %90

İnternet-bilgi toplumu Bilgi üretim faktörü oldu Internet bilgi toplumu Bilgi: bilimsel, teknoloji, ar-ge, inovasyon, patent, knowhow, örtük Internet eşitleyici Bilgisayar-internet “her eve lazım” Bilgiye erişim yurttaşlık hakkı

İnternet2, 100$ dizüstü Internet bireyi özgürleştiriyor Wiki, blog, rss, sosyal ağlar gazete,matbaa, radyo, tv – kolay, ucuz ve hızlı 100$ laptop- her cocuga laptop Maine ve tacikistan deneyleri Dağıtılmak için, kol gücü, kendi ağı

inet-tr I Sancılı 15 yıl Altyapı hala “tekel”, rekabetci degil Sahibi yok; “kurumsal yapılar” Gelişiyor!, ama düzensiz, araştırma, proje yok, yönetişim yok “BilgiToplumu Stratejisi” var Ön büyük yapılanma “sansür”

inet-tr II Kültür olgusu- birey, girişimci, sorumlu İlk ogretimden başlamalı Öğretmen, öğretim üyesi sorunlu Altyapı, yazılım, yönetim, içerik “Virtual Universite” Tüm boyutları ciddiye almalı

inet-tr III Mekanizmalar üzerinde durmalıyız! Yönetişim, geri besleme, düzeltme Ulusal hedefler, ilkeler, rehberler olmalı “Enformatik Milli Komite”, bilişim Yıllık değerlendirme, paylaşma toplan. Rekabet, iş birliği; çoklu model

Özet  Eğitim ve Eğitimde BT  Bilgi Teknolojileri  Alternatif Yaklaşımlar  Dünya Deneyimleri  Açık Kaynak Yazılımlar

Gereksinim isteyen herkese her cografyada her yaşta kendi istediği zamanda mesleki/örgün beceri geliştirme ömür boyu eğitim 3. bahar hobby

Gereksinim-2 öğrenmeyi bilen yaratıcı düşünce problem çözen etik ekip çalışması

- Yazılı - Ses/Radyo - Görüntü/video/TV - Bilgisayar/Multimedya - İnternet Bilgi Teknolojileri

Bilgi Teknolojilerinin Potansiyeli Erişim Etkinlik (efficiency) ‏ öğrenme (öğrenci) ‏ öğretme(öğretmen) ‏ beceri kazanma ömür boyu öğrenme Planlama, yönetim toplumla bağlantı

BT'nin Potansiyeli: 1. Egitimsel olanakların genişlemesi Radio Broadcast Interactive Radio Instruction Television Virtual Schools Virtual Universities

2. Etkinliğin artması Sorunlar  ikili öğretim  2-3 sinif birarada  Köy okulları  Öğrenem programında esneklik Çözümler  Broadcast Radio  Interactive Radio  Educational TV  Virtual Online Courses

3. Öğrenmenin kalitesine katkı Potential Motivate and engage learners Bring life to concepts and processes Foster inquiry Provide flexibility Allow application of information Provide access to world of information Bring the world into the classroom Offer collaborative opportunities and communication Offer tutored and individualized learning Solutions Radio and TV Multimedia Learning Modules Virtual Labs Connecting to the Worlds Designing and Creating Things

4. Kaliteli öğretmene katkı Issues Difficult Profession No One-Shot Training Continuum  Initial Training  Lifelong Upgrading  Connecting Solutions Multimedia Training and Support System Training Videos Teacher Development Portal Internet Resources for Teachers

5. beceri New Workplace Realities E-Training  Just-in-Time  Convenient Place  Up-to-Pate  User-centric Solutions  Simulations  Competency-based multi-media  Video and Interactive media  Workplace Training

6. Ömür boyu eğitim Issues  Workers need to learn new skills  Modern societies demand constant updating  The “educated” can become obsolete  Life-cycle pattern is changing Solutions  Radio and TV  Multimedia Packages  Online Courses  Open Universities  “Third Age” Universities

7. Politika geliştirme, planlama ve yönetim Okullarin ve sistemin yönetilmesi –School: Admissions, student flow, personnel, staff development, facilities… –System: School mapping, personnel payroll, MIS, communication, information,... İzleme, planlama ve politika geliştirme –Storage and analysis of data –Construction and assessment of policy scenarios –Tracer studies and tracking systems

8. Advancing Community Linkages Growth in ICT Access Millions

8. Toplumla bağlanti – sayısal bölünmeyi önleme BT'ye erişim bölgeler/ülkeler arasında farklı Kadın-erkek arasında da fark var BT'ye erişim eşitleyici, fakirlikten kaçışa imkan Herkesin BT'ye erişebilmesi için –altyapı –maliyet/fiyat –Yasal düzenlemeler

Telecenters

Women-Friendly Telecenters Within accepted culture; fosters harmony Women do not have to travel far Center meets needs of men and women No childcare problem Space is roomy and provides privacy Staff is well integrated

Başarının parçaları: 1.E ğitim politikaları 2.BT'ye yaklaşım 3.Altyapı 4.BT uyumlu içerik 5.Eğitilmiş ve kazanılmış kadrolar 6.Mali Kaynaklar 7.Entegrasyon 8.Pilot projeler ve değerlendirme

Ana fikir: BT'yi kullanip kullanmama değil BT ―― ► Education More Effective and Responsive ICTs X

The ultimate success of ICTs for learning will be attained when we stop marveling about the ICTs and apply our minds and emotions to the wonders of learning.”

İnternet 1.4 milyar kullanıcı, 570 milyon kayıtlı bilgisayar, 158M web, 150M alan adı, 220Milyar sayfa, 60 M blog/kisisel sayfa, 100M video 27% internet kullanıcı,20 Milyon %70 kullanmamış, %22 duymamış Kadınlar %80, kırsalda %90

İnternet-bilgi toplumu Bilgi üretim faktörü oldu Internet bilgi toplumu Bilgi: bilimsel, teknoloji, ar-ge, inovasyon, patent, knowhow, örtük Internet eşitleyici Bilgisayar-internet “her eve lazım” Bilgiye erişim yurttaşlık hakkı

İnternet2, 100$ dizüstü Internet bireyi özgürleştiriyor Wiki, blog, rss, sosyal ağlar gazete,matbaa, radyo, tv – kolay, ucuz ve hızlı 100$ laptop- her cocuga laptop Maine ve tacikistan deneyleri Dağıtılmak için, kol gücü, kendi ağı

Açık kaynak yazılımlar Değiştirme, uyarlama, dağıtma (imece üretim) ‏ 230K proje, 2.2 M geliştirici –GNU/UNESCO: yazılım directory.fsf.org sf.net, freshmeat.net Eşdeğer yazılımlar: acik-kaynak.org.tr, Firefox, thunderbird, openoffice.org “live cd”, çoklu “boot”, sanallaştırma

32 Eğitim ve açık kaynak sf.net: egitim: 5200, CAI: 852, kütüp: 500, test:500 sci/eng: 15700, multimedia: 16K, oyun/eg: 17K, internet: 30K, yazilim geliştirme: 30K, masaustu: 4K Astronomi: 305, kimya: 318, cevre: 108, yer: 300, fizik: 690, matematik: 2000, tip: 550, elek: 400 freshmeat.net egit: 1200, oyun: 3300,bilim/muh: 3500 GNU/Unesco: 5300+, moodle, manhattan virtual classrom, whiteboard, atutor

33 Eğitim ve açık kaynak-II k12os.org: k12linux.org, k12ltsp.org, k12edcom.org ocw oedb.org: online education database schoolforge.net: koalisyon; curriki, wikiversity SEUL/EDU, richtech.ca/seul/, 700+ OCW-mit: hopkins, irvine, utah, tuft, notre dame, rice ocw-con. osef.org, gnacademy.org, schoolforge.net wikipedia, citizendium, stanford felsefe, connextions gutenberg, linux, openoffice, mozilla, google

sourceforge.net - sf.net

eduforge.org

Açık kaynak kod –Portal  Joomla: Drupal: –LMS  Moodle: Atutor: Dokeos:

Levels of ICTs Constructing or design of Project Evaluation Analysis Application Exploration Storage or display Passive ACTIVE LEARNER’S ROLE Levels of ICTs for Different Learning Objectives and Roles of Learners LEARNING OBJECTIVE

Levels of ICTs for Different Teaching Uses and Roles of Teachers Levels of ICTs Management of Student Learning Collaboration/Co mmunication Research Animation/ Simulation Drill & Practice Demonstration Presentation Provider Facilitator TEACHER’S ROLE TEACHING OBJECTIVE Go Back

Infrastructure Namibia Schoolnet Pedal Power Generator Solar Energy Wind Power Generator Go Back

Türkiye'de Şirketler Universiteler MEB Bilgi toplumu stratejisi KIEM Virtual universite “virtual lise” intel-microsoft

ICT for Education An Overview Prepared by Wadi D. Haddad