‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim HESAP VEREBİLİRLİK & PERFORMANS Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Sunum 2. gün 2. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hazırlık 2. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Tavşanın yarış hikayesi
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
ÖRNEK OLAY.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
AB Eşelştirme Projesi TR 07-FI-02
Sunum Araçlarının Kullanımı
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Giriş 1. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğretim Durumlarını Planlama
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Oturumu yönetmek 3. Gün 2. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitimin tasarlanması 1. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO KONTROL ORTAMI Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
Hekim-Hasta İletişimi
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Gözlem Süreci ve Gözlemcilik Rolü Kilit Rolü Olan ADAM Gözlemci !
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Görev 12.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02

TR 07- FI- 022 Soru: En çok kimden bir şeyler öğrendiniz? Kişisel deneyiminizle partnerinizi bağdaştırın Bu örneklerden yola çıkarak, aşağıdakilerin listesini yapın:  Etkili bir öğretmenin/eğitimcinin kilit özellikleri  Kilit davranışlar

TR 07- FI- 023 Eğiticiler öğrenmeyi nasıl kolaylaştırır? Sorular sorun Dinleyin Geri bildirim verin (ve alın)

TR 07- FI- 024 Ne zaman kapalı uçlu/ dar kapsamlı sorular sormalısınız? Spesifik noktalara işaret etmek için Doğrudan cevap almak için Konuşmayı kontrol altında tutmak için

TR 07- FI- 025 Ne zaman açık uçlu/ geniş kapsamlı sorular sormalısınız? Yalnızca ‘evet’ veya ‘hayır’dan başka cevaplar veremeye teşvik etmek için Samimiyet kurmak için Fikir, tutum ve duyguları öğrenmek için

TR 07- FI- 026 Ne zaman ‘deneme’ soruları sormalısınız? Bir önceki cevabın üzerine bir şeyler katarak devam etmek için Bilgiyi kontrol etmek için Katılımcının ne kadar anladığını kontrol etmek için

TR 07- FI- 027 Ne tür sorulardan uzak durmalısınız? Yönlendirici İçinde iki farklı soru bulunan (double barrelled) Çok içerikli

TR 07- FI- 028 Aktif dinleme nedir? Aslında ne söylendiğine konsantre olmak Özetleme/ düşünme Sessizlik

TR 07- FI- 029 Bu geri bildirim midir? Bugün harika iş çıkardın Bazen çok agresif oluyorsun Değerlendirilecek olan kilit noktaları vurgulamak için bilgileri slaytlara yayış biçimini çok beğendim

TR 07- FI Yapıcı geri bildirim nasıl verilir? Spesifik bir konu üzerinde durun – davranışı tarif edin Motivasyona yönelik geri bildirim ile şekil veremeye yönelik geri bildirim arasında bir denge kurun Vereceğiniz bilgi miktarı baş edilemeyecek kadar çok olmasın

TR 07- FI Alıştırma: Pratik faaliyetin sunumu (1) Seçtiğiniz oturumda yer alan pratik faaliyeti gözden geçirin. Yapmış olduğumuz tartışmalar ışığında:  içerik üzerinde gerekli düzeltmeleri yapın;  eğitim notlarınızı yazın; ve  ilave (yan) eğitim materyalleri hazırlayın

TR 07- FI Değerlendirme Dinleyici notunda yer alan soru türlerini gözden geçirin. Nasıl gelebileceklerini göstermek adına genel örnek sorular hazırlayın