Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Kaynaştırma eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
DEVELİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI A- Tam zamanlı kaynaştırma
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Mesleki Rehberlik.
DİĞER TUTUMLAR.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
BE BEP NEDİR ?.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri 1- Fiziksel Özellikleri Öz bakım beceri yetersizliğinden kaynaklanan olumsuz dış görünüş, Durgunluk El-göz koordinasyon ve hareket yetersizliği İç güdüsel ağırlıklı hareket ve tikler

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri Durma, yürüme ve dengede bozukluk Beden gelişimleri yavaş, baş ve vücut arasında orantısızlık İşitme, görme, konuşma, zihinsel vb. ek özüre sıklıkla rastlanır.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri 2. Sosyal Özellikleri Duygu ve düşüncelerini açık ve bağımsız ifade edemezler. Algı kavram ve tepkileri basittir. Konuşma yetersizlikleri vardır. Yeni durumlara uymakta zorluk çekerler.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri Sosyal ilişkileri zayıf, dar çevreli ve süreçsizdir. Etkinliklere katılım, sorumluluk alma, liderlik yapmada zayıftırlar. Yakın şeylere ilgi duyar, uzak gelecek ilgileri zayıftır. İşitme ve görme bellekleri güçlüdür.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri Sosyal ilişkilerde duyarlı, alıngan, incinen özelliklere sahiptirler. Daha çok kendi yaşından küçüklerle arkadaş olurlar. Nezaket ve görgü kurallarına uymakta zorluk çekerler.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri 3. Akademik özellikleri Soyut kavramları güç öğrenirler. Dikkat süreleri kısa, ilgi alanları sınırlıdır. Somut, görerek, yaparak işleri daha hızlı öğrenirler. İşitsel ve görsel bellekleri güçlüdür. Başarısızlığa uğradıklarında yılgınlık gösterirler.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri Genelleme yapmakta ve bilgileri başka alana transfer etmekte zorluk çekerler. Bir üniteyi parçalara ayrılmış olarak öğrenmeye yatkındırlar. Sürekli destek ve teşvik almaya ihtiyaç duyarlar. Gurup çalışmaları zayıftır.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri 4. Kişilik Özellikleri Kendilerine güvenleri zayıftır, bağımsız hareket etmekten çekinirler, Bir amaca ulaşmak için aşırı istek duymazlar, cesaretleri çabuk kırılır. Sorumluluk almaktan çekinirler, liderlikten çok yönlendirilmeye ihtiyaç duyarlar,

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri Benlik, tasarımları zayıf ve kendi durumlarıyla çelişkili özellik gösterir. Çekingen, içe dönük, karamsar, güvensiz özellik taşırlar. Aşırı duyarlı, çabuk incinir, pasif saldırganlık özellikleri taşımaktadır.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri 5. İş ve çalışma özellikleri Bir işe girip çalışmak ihtiyacı duyarlar, Bir işi kısım kısım sonra bütün olarak öğrenirler. Monoton işleri yapmaktan hoşlanırlar. Bağımsız çalışmaktan çok, yönlendirilmeye ihtiyaç duyarlar.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri Maddi şeyler üzerinde çalışmayı severler, guruptan çok yalnız çalışmaya yatkındırlar. İşe başlatılmaları zaman alır ve sabır ister. Karışık ve sözel açıklamalardan çok, göstererek yaptırmadan anlarlar.

Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri 6. Aile ve Çevre Özellikleri Ailenin ekonomik durumu yetersizdir. Ailenin eğitim düzeyi düşüktür. Ailelerde çocuk sayısı fazladır. Aile içi ilişkiler gergindir. Çocuğun geleceği konusunda yoğun bir kaygı yaşanmaktadır.

Kaynaştırma Eğitiminde Görev Alan Personelde Bulunması Gereken Özellikler Özel eğitim alanına, öğrenmeye, öğretmeye, yardım yapmaya, sorumluluk almaya hazır ve istekli olmalıdır. Sabırlı ve sakin olmalıdır. Tutarlı , kararlı, dengeli kişilik yapısına sahip olmalıdır. İnsan sevgisi ve insana değer verici tutuma sahip olmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Görev Alan Personelde Bulunması Gereken Özellikler İnsanın özür ve özellikleri ne olursa olsun, onlara karşı önyargısız, olumlu ilgi ve şartsız kabul gösterici olmalıdır. Empatik anlayışa sahip olmalıdır. Yani engelli çocuğun gözüyle olaylara bakabilmeli, onun içinde bulunduğu durumu anlayabilmelidir. Düşünce ve davranışları aynı, içten yani saydam olmalıdır.

Tarafsız ve objektif olmalıdır. Kaynaştırma Eğitiminde Görev Alan Personelde Bulunması Gereken Özellikler Tarafsız ve objektif olmalıdır. Yeniliklere, değişmeye, gelişmeye karşı açık, araştırıcı ve bilimsel düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. Görev aldığı kurumun amaç ve ilkeleriyle bağdaşım içinde olmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Kaynaştırma eğitimine alınan engelli çocukların yetersiz yönleri gibi yeterli oldukları yönlerde bilinmeli, fiziksel, sosyal, duygusal vb. özellikleri tanınmaya çalışılmalıdır. Kaynaştırma eğitimi en çok 10 normal çocuğa 1 engelli çocuk düşebilecek şekilde oluşturulmalı ve sınıf mevcudu ana sınıflarında 15’i, ilköğretimde 25’i, ortaöğretimde 30’u iş ve mesleki eğitimde 15’i geçmeyecek şeklinde planlanmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Kaynaştırma eğitiminde normal sınıf içinde tek bir engel türüne yönelik yerleştirme yapılmalıdır. Yani işitme, görme vb. engelliler aynı sınıfta olmamalıdır. Kaynaştırma eğitimine alınacak engelli çocuğun birden çok özürü ve davranış problemleri olmamasına dikkat edilmelidir.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar    Kaynaştırma eğitimi okulda olduğu kadar, okul dışı ortamlarda da sürdürülmeli, kesintiye uğratılmamalıdır. Yapılan etkinlikler engelli çocuğun duyu kalıntısına hitap edecek şekilde planlanmalı, özür ve özelliklerine uygun programlar takip edilmelidir.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Eğitim üniteleri somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, basitten karmaşığa doğru olacak şekilde planlanmalı, yaparak, yaşayarak öğrenme etkinliklerine ağırlık verilmelidir. Her aşamada engelli öğrenciyi öğrenmeye karşı güdüleyici, teşvik edici sözler kullanılmalı, kendilerine güvenleri oluşturulmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Ders konularının gerektiğinde program analizleri yapılmalı, üniteler veya yapılacak işler parçalara ayrılmalı ve tekrar edilmelidir. Etkinlikler sonucunda çocuğa geri bildirim yapılmalı, yeterli olduğu başardıkları ve bulunduğu düzey hakkında bilgi verilmelidir. Çalışmalar sürekli gözlenmeli, kayıt edilmeli ve bu durum hakkında velilere açıklamalar yapılmalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Öğrencinin-öğrenciye rehberlik etmesi uygulamalarına yer verilmelidir. Çocuklara başarabileceği görevler verilmeli, başarısız olduğu noktada bırakılmamalı, başarısı ödüllendirilmelidir. Aksi taktirde kendine güven kaybederek sosyal ve duygusal problemlerin ortaya çıkacağı unutulmamalıdır.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Engelli çocuğun özür ve özelliği ne olursa olsun durumunu olduğu gibi kabul etmek, benlik ve kişilik gelişiminde saygı duymak, olumlu ilgiye değer güvenirlik göstermek temele alınmalıdır. Seçilen araçların ekonomik, kullanışlı, bulunabilir özellikler taşımasına dikkat edilmelidir.

Kaynaştırma Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar Çocuğun kişiliğini, güvenini, ilgisini sarsacak sözlerden kaçınılmalıdır. Yapılan çalışmalarda aile ve yakın çevrenin desteği alınmalıdır. Sosyal-kültürel, iş ve mesleki eğitim çalışmalarına ağırlık verilmelidir. Kaynaştırma eğitiminin engelli çocuğu normal hale getirmek değil, onun ilgi ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmasını sağlamak ve toplum içinde yaşamasını kolaylaştırmak olduğu unutulmamalıdır.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK BECERİLER 1 Öz bakım becerileri   Temizlik Giyim Beslenme

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK BECERİLER 2-Temel akademik beceriler   Dil gelişimi Okuma Anlama Anlatma Yazma Hesap Ölçme Zaman Para

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK BECERİLER 3. Sosyal beceriler   Duyu gelişimi Dil gelişimi Duygu gelişimi Dinleme Konuşma İfade etme İletişim Katılımcılık

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK BECERİLER 4. Benlik gelişimi   Farkına vardırma Benimsetme Güçlendirme Geliştirme Hedef oluşturma Ait olma Beğenme-beğenilme Kendini gerçekleştirme

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK BECERİLER 5. İş ve mesleki beceriler   Büyük kas gelişimi Küçük kas gelişimi El-yüz koordinasyonu İş ve meslek öğrenmenin önemini anlama Araç-gereçleri tanıma Emniyet tedbirleri alma Temel iş yapma becerisi kazanma Yetenekleri doğrultusunda yönlendirme İstihdam

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK BECERİLER 6. Vatandaşlık becerileri Sorumluluk alma Üretici hale gelme Toplumsal değerleri benimseme Sosyal bütünleşme