DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE
*ALMA * TEPKİDE BULUNMA * DEĞER VERME * ÖRGÜTLEME * NİTELENMİŞLİK Duyuşsal Alan: Daha çok öğrencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir. Krathwohl (1964) tarafından yapılan sınıflandırmaya göre; *ALMA * TEPKİDE BULUNMA * DEĞER VERME * ÖRGÜTLEME * NİTELENMİŞLİK
ALMA: Belirli bir olayı fark etme isteğidir ALMA: Belirli bir olayı fark etme isteğidir. -Farkında olma (uyarıcıları fark etme söz konusudur) -Almaya isteklilik (uyarıcıyı reddetmeme söz konusudur) -Kontrollü-seçici dikkat (uyarıcılar arasında seçici olunur ve seçilene odaklanılır)
TEPKİDE BULUNMA: Bu aşamada tepki gösterme söz konusudur TEPKİDE BULUNMA: Bu aşamada tepki gösterme söz konusudur.deneyimlerin sonucu olarak yeni davranışlarda bulunur. -Tepkide uysallık (olaya razı olma söz konusudur) -Tepkide isteklilik (gönüllü olarak aktivitelere katılma) -Tepkide doyum (zevk alma, mutluluk söz konusudur)
DEĞER VERME: Bir şeyin değerini kabul edip ona kuvvetli bağlılık gösterir. -Bir değeri kabullenme (değeri kabullenip önem verir) -Bir değeri tercih etme (birini diğerine yeğleme) -Bir değere adanmışlık (üst seviyede inanç ve kesinlik içerir, ona bağlılık söz konusudur)
ÖRGÜTLEME: Birey diğer insanları organize etme davranışı gösterir ÖRGÜTLEME: Birey diğer insanları organize etme davranışı gösterir. -Bir değeri kavramsallaştırma (benimsenen değere yeni bir anlam verir) -Bir değer sistemini örgütleme (bireyin bir yaşam felsefesi oluşturması beklenir)
NİTELENMİŞLİK: Birey ömrü süresince geliştirdiği, kendine ait bir değer sistemi oluşturur. -Davranışı ölçüt haline getirme (değerlerle tutarlılık gösteren bir davranışın gösterilmesi) -Karakterlenme (birey değerle özdeşleşmiştir)
Teşekkür Ederiz …