DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAŞAMINIZI SEVGİYLE DOLDURUN.
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Öğretim Analizi.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
DUYUŞSAL ÖĞRENMELERİN ÖLÇÜLMESİ
DUYUŞSAL ALAN Yıldız AYDINÖZ Merve KILAVUZ Ümmühan KAYA Serra ARSLAN
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Kuhn ve Bilimsel Devrimler
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Program Geliştirmede Hedef
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
DUYUŞSAL TAKSONOMİLER
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
AHLAK NEDİR?.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
ÖĞRENME ÇIKTILARININ YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
Duyuşsal Alan. Daha çok ö ğ rencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir.  Alma  Tepkide bulunma  De ğ er verme  Örgütleme  Nitelenmişlik.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
KONUNUN ADI. Amaç ve Yöntem Etik alandaki bireysel gelişmişliğin toplumsal gelişmişliği de etkilediği düşünüldü.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Eğitimde Ölçülen Özellikler
Duyuşsal Alan.
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
MUTLULUK KURAMLARI Ezgi Akıncı.
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ Yrd.Doç.Dr.Serap EMİR İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar.
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ETİK DEĞERLER SUNUMU
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE

*ALMA * TEPKİDE BULUNMA * DEĞER VERME * ÖRGÜTLEME * NİTELENMİŞLİK Duyuşsal Alan: Daha çok öğrencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir. Krathwohl (1964) tarafından yapılan sınıflandırmaya göre; *ALMA * TEPKİDE BULUNMA * DEĞER VERME * ÖRGÜTLEME * NİTELENMİŞLİK

ALMA: Belirli bir olayı fark etme isteğidir ALMA: Belirli bir olayı fark etme isteğidir. -Farkında olma (uyarıcıları fark etme söz konusudur) -Almaya isteklilik (uyarıcıyı reddetmeme söz konusudur) -Kontrollü-seçici dikkat (uyarıcılar arasında seçici olunur ve seçilene odaklanılır)

TEPKİDE BULUNMA: Bu aşamada tepki gösterme söz konusudur TEPKİDE BULUNMA: Bu aşamada tepki gösterme söz konusudur.deneyimlerin sonucu olarak yeni davranışlarda bulunur. -Tepkide uysallık (olaya razı olma söz konusudur) -Tepkide isteklilik (gönüllü olarak aktivitelere katılma) -Tepkide doyum (zevk alma, mutluluk söz konusudur)

DEĞER VERME: Bir şeyin değerini kabul edip ona kuvvetli bağlılık gösterir. -Bir değeri kabullenme (değeri kabullenip önem verir) -Bir değeri tercih etme (birini diğerine yeğleme) -Bir değere adanmışlık (üst seviyede inanç ve kesinlik içerir, ona bağlılık söz konusudur)

ÖRGÜTLEME: Birey diğer insanları organize etme davranışı gösterir ÖRGÜTLEME: Birey diğer insanları organize etme davranışı gösterir. -Bir değeri kavramsallaştırma (benimsenen değere yeni bir anlam verir) -Bir değer sistemini örgütleme (bireyin bir yaşam felsefesi oluşturması beklenir)

NİTELENMİŞLİK: Birey ömrü süresince geliştirdiği, kendine ait bir değer sistemi oluşturur. -Davranışı ölçüt haline getirme (değerlerle tutarlılık gösteren bir davranışın gösterilmesi) -Karakterlenme (birey değerle özdeşleşmiştir)

Teşekkür Ederiz …