Reklamda Mesaj.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
EDATLAR.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
REKLAMCILIK Hafta 6.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
İMGE nedir?.
BABAM DER Kİ STRATEJİNİN YARATICILIĞI, FARKLILIĞI, YENİLİĞİ VE ÖZGÜNLÜĞÜ: Yeni Linea ATL lansmanının hedef kitlesi, otomobil satın alma kararını veren.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
Reklamda Tanıtıcı Kullanımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
HAFTA I.
İştah Açan Fotoğraflar
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
İŞ PİYASASI VE ÇALIŞMA ALANLARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
Reklamlarda Kullanılan Hayvan İmgesi:
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Reklamın Amaçları.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
Pazarlama İlkeleri.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
İSİMLER (ADLAR) Varlıkları veya kavramları karşılayan sözcüklerdir.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Kitap Kapağı Resimleme
Resimle İlgili Meslekler
HALKLA İLİŞKİLER.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Reklamda Mesaj

Gazete ve Dergi Gazete, dergi gibi basılı reklam ortamlarında reklamcılar için en önemli nokta; diğer reklamlar arasından sıyrılıp fark edilmek ve hedef kitleye kendisini okutabilmektir. Bu da ancak basılı reklamların bünyesinde topladığı başlık, alt başlık, metin, slogan, logo gibi reklam mesajını sözcüklerle aktaran unsurların ve resim, fotoğraf, illüstrasyon, düzenleme (layout) gibi görüntüye ait elemanların yerli yerince, amaca hizmet edecek ve önceden belirlenen reklam stratejisi ile örtüşecek şekilde düzenlenmesiyle gerçekleşebilir.

Başlık; reklamın açış satırı, hedef kitleyi yakalayabilmek için atılmış bir ön adımdır. Başlık sayesinde o reklamın okuyucusunun/hedef kitlesinin seçici algısına hitap edilecektir. Başlık, hedef kitleyi sayfayı çevirip, başka yazı ve haberlere dalmaktan bir an için alıkoyup, reklam metnini okuması için harekete geçirecektir.

Başlığın ilk görevi çarpıcılığı sağlamaktır, İkinci görevi ise, metni okutmak için tuzak kurmaktır Başlık dikkat çekici olmalı ve kolayca anlaşılmalıdır. Mümkünse başlıkta markaya yer verilmelidir. Başlıkta kullanılan kelimelerin anlamları, görünüşlerinden güçlü olmalıdır. Kalıplaşmış, çok kullanılmış reklam kokan ifadelerden kaçınılmalıdır.

Olumlu ifadelere yer veren başlıklar, olumsuz ifadeler içerenlerden çok daha etkilidirler. Bunun yanı sıra başlığın tırnak içine alınması da hatırlanma oranını arttıracak bir unsurdur. Yine spesifik bir tüketici kitlesine seslenildiğinde, bu kitlenin (kadınlar, çocuklar, öğrenciler, ev hanımları v.b.) başlıkta yer alması etkiyi arttıracak bir başka unsur olarak göze çarpmaktadır.

Reklamda Mesajın Dikkat Çekiciliği Şu Şekillerde Gözlemlenebilir: Deklaratif Başlık: “Dünyanın En Sağlam Lastiği” Soru Başlığı: “Daha Fazla Faiz İster misiniz?” Emir Niteliğinde Başlık: “Kitaplarınızı D&R’dan alın”

Haber Niteliğinde Başlık: “Yeni Tefal Düdüklü Tencere Çıktı…” Özdeşleştirici Başlık: “Siz hala annenizin margarinini mi kullanıyorsunuz” Slogan Başlık: “Yumoş en yumuşak yumuşatıcı”

Metin Başlık: “Bahçenizi saraya dönüştürecek, sizi sonsuz rüyalara taşıyacak çim makinası” Zıt Başlık: “Sizi zayıflatacak makarna” Doğrudan Vaat Başlığı: “Eti’den Şifa Dağıtan Besin Yulaf” Meraklandırıcı Başlık: “%87’si size döndü…Ege Leasing” (teaser)

Alt başlık ya da ikincil başlık da diyebileceğimiz başlıklar, ana başlığı destekleyen, açıklayan, metne geçişi kolaylaştırıcı unsurlardır. Alt başlık, ana başlık ile reklam metni arasında bir köprü gibidir ve ana başlık bir satış mesajı taşımadığı durumlarda daha da değer kazanır

METİN Reklam metinleri genelde okuyuculara sıkıcı gelen ve sıklıkla okumaktan kaçındıkları bölümlerdir. Ancak dikkatli ve ustalıkla yazılmış reklam metinlerinin tüketici üzerinde belli bir ikna gücüne sahip oldukları da yine bilinen bir gerçektir

kolaylıkla anlaşılabilecek bir dil yapısında olması, okuyucuya ilginç ve samimi gelecek bir üslupla önerileri, vaadleri, bilgileri sunması gerekir. Kullanılan dilin, karşıdaki kişiyle konuşur gibi olması ancak aynı zamanda gerçekçi, doğal ve sanki tatlı bir diyalogmuşçasına sürmesi de metnin başarısını etkileyen en önemli unsurlardandı

SLOGAN Sloganlar, reklamda açıklayıcılık, özetleyicilik, övücülük, harekete geçiricilik gibi roller yüklenirler. Hatırlanmak ve tekrarlanmak üzere biçimlendirilirler. Ritm, uyak, koşutluk gibi dil özelliklerinden yararlanırlar

Beyazötesi - Alo Bir dilim asla yetmez - Algida Vienetta Bir dünya markası - Beko Çok oluyoruz - Mavi Jeans Daha fazlasını iste - Pepsi Evinizin her şeyi - İkea Önem taşır - Aras Kargo Sen her şeyi düşünürsün - Tefal Türkiye çöl olmasın - Tema Vakfı

TELEVİZYON NİTELİKLERİNE GÖRE REKLAMLAR KURUMSAL REKLAM Bir ürün ya da hizmetten ziyade bir kurumun tarihçesi, içinde bulunduğu sektör, çalışanlarına bakış açısı, üretim tesisleri, hizmet politikaları, felsefesi, kurum renk ve logolarıyla beraber tanıtılır.

ÜRÜN YA DA HİZMETİN TANITILDIĞI REKLAM Hizmet/Ürün piyasada yeni olabilir ) Ürünün içeriğiyle ilgili bilgi verilir( abartma unsuru animasyonlarla verilir) (ACILI cips, DOĞAL krem, BOL FINDIKLI çikolata, HIZLI internet…)

Yenilenen bir hizmet/ürün hatırlatılır (bir üründe ambalaj değişikliği, isim değişikliği, içerik değişikliği gibi unsurlar tüketiciye hatırlatılır) Magnum Mini Cheetos mini paket Cosla Vanish- Finish olması Nescafenin yenilenen tadı

Kampanyalar tanıtılır (Dönemseldirler) -Turkcell- Avea- Vodafone gibi operatörlerin kampanyaları Turk Telekom’un yeni kampanyalarını tanıtması Banka reklamlarında kredi avantajları, faizler hakkında bilgilendirmelerin yapılması Burger King, Pizza Hut, Mc Donalds gibi restoranların yemek kampanyaları

Ünlü Kullanılan Reklamlar Bir ünlünün ürün/hizmetle ilgili bilgi vermesi () Bir ünlünün güzelliği, bakımlı olması ya da yakışıklı olmasıyla ürünün özdeşleşme sağlaması (ı) Bir ünlünün “star” kimliğiyle reklamlarda yer alması (Hülya Avşarın Odeo Bank reklamlarında yer alması)

-Komedi Unsuru ön planda olan Reklamlar (Cem Yılmaz reklamları, Engin Günaydın,Şahan Gökbakar…) -Cinsellik İçerikli Reklamlar (Magnum reklamları, Biskolata) -İdeolojik ve Duygusal Ağırlıklı Reklamlar- dramatik ve fanatik ögeler içerir (Cumhuriyet Gazetesi reklamları, Milli takım, vatan- millet gibi duyguların ön planda olması, dostluk, yalnızlık, yaşlılık imgelerinin vurgulandığı reklamlar)

Tehdit – Korku ve İğreti Unsurlarının önplanda olduğu Reklamlar (Diş çürükleri, dökülen, kırılan, matlaşmış saçlar, kepek problemi, yağlı bulaşıklar, pis banyo ve lavabolar, kirlenmiş çamaşırlar, mikroplar, böcekler, sinekler…)

Özendirme Unsuru Yoğun Reklamlar- Ünlü kullanımı, cinsellik vurgusu, güzellik ve yakışıklılık unsurları beraber kullanılır (Kozmetik reklamları, parfüm, ruj, rimel, şampuan)

Ortak Marka ya da Hizmet Kullanımını Vurgulayan Reklamlar - Bir hizmeti kullandığında bir başka marka ya da hizmetten faydalanma fırsatını bildiren, firmaların ortaklıklarını gösteren, birden fazla marka ya da şirketin tanıtımını görebildiğimiz reklamlar (Benzin istasyonları ve bankaların işbirliğinde olması,

Özel Gün Reklamları- bir ürünün özellikleriyle özel gün birlikte sunulur (Milli ya da Dini Bayramları vurgulayan, Anneler- Babalar Günü, Sevgililer Günü, Yılbaşı…) Mevsimsel Reklamlar da aynı özel gün reklamları gibi dönemseldir, belli bir mevsime özeldir (Dondurma, Klima, Yalıtım, Ufo …)

Deneysel Reklamlar- karşılaştırmaların ve deneyimlerin reklamda kullanılması (Deterjan reklamlarında iki deterjanın gösterilmesi, kullanan kişilerle konuşulması, laboratuvar ortamının gösterilmesi…)

Bir reklamı bunlara göre çözümlerken şunlar ön planda olmalıdır: Reklamın Amacı ne? (Yeni bir ürün mü tanıtılıyor, dönemsel bir kampanya mı, bilgi mi veriyor, hatırlatma mı yapıyor?, VAAT NEDİR?) 2. Vaat hangi mesajla veriliyor? (SLOGAN ne?, hangi renk ve hareket unsurlarıyla veriliyor, emir cümlesi mi, soru mu soruyor ya da merak mı uyandırıyor?)

3. Slogan ya da Mesaj Verilirken, Hedef Kitlenin hangi özelliklerine sesleniyor? (nasıl dikkat yaratılmak isteniyor?) Dikkat Oluşturulurken baskın ögeler neler? (Müzik, renk, Animasyon, Hareketlilik, dramatiklik, üzüntü, sevinç….)

4. Reklam nitelikleri açısından değerlendirildiğinde hangilerini barındırıyor? (Komedi, tehdit ya da iğreti, özel gün, ünlü kullanımı …)

Görme Biçimi Olarak Reklam *Reklamla her birimize bir nesne daha satın alarak kendimizi ve yaşamlarımızı değiştirmemiz önerilir. ALDIĞINIZ BU YENİ NESNE, SİZİ BİR BAKIMA DAHA ZENGİNLEŞTİRECEKTİR- aslında o nesneyi almak için para harcayarak biraz daha yoksullaşacak olsanız bile…

*Reklam yüzeysel görünüşü değişmiş, bunun sonucu olarak kıskanılacak duruma gelmiş insanları göstererek bizi bu değişikliğe inandırmaya çalışır. Kıskanılır durumda olmak, çekici olmaktır. Reklamcılık çekicilik üretme sürecidir.

reklamın yarattığı etki gerçeğe yaslanmasındandır *reklamın yarattığı etki gerçeğe yaslanmasındandır. Giysiler, şampuanlar, arabalar, güzelleştirici boya ve kremler, güneşli tatil yerleri gerçekten zevk alınacak şeylerdir. Reklam içimizde yatan doğal zevk açlığını işleyerek girişir işe. * Reklam hep gelecekteki alıcıya seslenmek zorundadır. Alıcıya satmaya çalıştığı ürünle ya da olanakla çekicilik kazanmış olan kendi imgesini yansıtır.

Bu imgeyle alıcıda gelecekte olabileceği durumu özleten bir kıskançlık uyandırılır. Bu kıskançlık duygusu başkalarının üzerinden okunmalıdır. Reklam nesneleri değil toplumsal ilişkileri amaçlar. Reklam zevk değil mutluluk vaad eder; “BAŞKALARININ GÖZÜYLE GÖRÜLEN BİR MUTLULUK”

Reklamda kullanılan ortak imgeler Model ya da mankenlerle mitolojik kişilerin hareketlerinde benzerlikler Saflığın yeniden kazanılabileceği bir yer yaratmak amacıyla doğanın, yaprakların, ağacın, suyun romantik bir biçimde kullanılması Akdenizin sıcak, özlen uyandıran çekiciliği Kadın cinselliği açısından bacak, dudak, saç ve bakışın vurgulanması

Lüks kullanım özelliği taşıyan malzemeler Sevgililerin kucaklaşması, aşk Yepyeni bir yaşam sunan deniz Erkeklerin zenginliği ve gücü gösteren şekildeki duruşları Uzaklığın gizem yaratmak amacıyla perspektifle verilmesi

*Reklamın inanılırlığını sağlamada; Alıcının sunduklarıyla sözünü ettiği gelecek Alıcının içinde bulunduğu durumla olmak istediği durum arasındaki mesafeye dayanır. *reklamda gösterilen şey ordadır, yalnızca ele geçirilmeyi bekler. Sahip olma duygusu