T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK SEVESO BİLDİRİMİ Bilindiği üzere endüstriyel faaliyetlerden kaynaklanan büyük endüstriyel kazaların.
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
İstanbul’a Su Sağlayan Göl Havzaları Koruma Stratejileri
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
KENTSEL ATIKSU ARITMA YÖNERGESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
KURUMUMUZCA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER;
HAVZA İLE İLGİLİ HEDEFLENEN ÇALIŞMA (YANSI 13) HAVZA TEŞKİLATLANMASI YOLUYLA YENİDEN YAPILANMA 1.1. HAVZA TEŞKİLATI 2.2. HAVZA YÖNETİM HUKUKU 3.3. HAVZA.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
MODÜL 1 Nehir Havzası Yönetim Planlaması Senad Ploco
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EKÖK / IPPC Direktifi Çalıştayı TÜRKİYE’DE EKÖK UYGULANMASI YOL HARİTASI TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 06-Kasım-2009 Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Avrupa’da Önemli Su Yönetimi Konuları Senad Ploco.
Modül 3: Çevresel Hedefler, Tedbirler Programı, Ekonomik Analiz, Muafiyetler Çevresel Hedefler Yannick Pochon Afyon, 2015.
Önemli Su Yönetimi Konuları nasıl seçilir? Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Önemli.
ULUSAL HAVZA YÖNETİMİ STRATEJİSİ
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Yüzey suları izleme Biyolojik boyut Yannick Pochon.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
MODÜL 1 Su Çerçeve Direktifi, Su Çerçeve Direktifinin Kardeş Direktiflerle İlişkisi, Nehir Havzası Yönetim Planlaması, Su Kütleleri, Tipoloji ve Sınıflandırma.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
TÜRKİYE’DE HAVZA YÖNETİMİNE GEÇİŞ ve FAYDALARI
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Altunkaya ÇAVUŞ Orman ve Su İşleri Uzmanı
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ÜLKEMİZDE ATIKSU SEKTÖRÜNDE PLANLAMA, KALİTE İZLEMESİ, DENETİM VE İŞLETMEYE İLİŞKİN YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Hatice DUMAN Uzman Yardımcısı Kasım 2015.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
 Proje Kapsamı ve Çalışma Programı  Gerekli Verilerin Temini  Su Kalitesi Modeli  Ekolojik Bilgi Kuralı  WFD Explorer  İhtisas Heyeti Çalışma Takvimi.
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Hassas Alanlar Şube Müdürlüğü
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
YERÜSTÜ SULARI KALİTE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYETLERİ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
TÜRKİYE’DE BÜTÜNLEŞİK SU YÖNETİMİ Türkiye'de Kıyı Yönetimi: Son Gelişmeler Ulusal Çalıştayı Marmaris/Muğla, Nisan 2013 Aybala KOÇ Orman ve Su İşleri.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
Su Yönetiminde STK’lar ile İşbirliği Çalıştayı 19 Temmuz 2012.
1/50 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ ÇALIŞMALARI Emrah SOLAK AB İle İlişkiler Şube Müdürlüğü 4 Kasım 2015.
Entegre Su Yönetimi Kavramı Ülke Yaklaşımlarının İncelenmesi Türkiye’de Su Yönetimi Değerlendirme Öneriler.
1. 2 Kuruluşu 4 Temmuz 2011 tarihli ve 645 sayılı KHK.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE’DE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI Nermin ANUL Şube Müdürü 9 Ekim Sürdürülebilir.
Sunum İçeriği Ülkemizde İçme Suyu Kaynaklarının Korunması ile İlgili; –Yasal Çerçeve –Kurumsal Yapı –Özel Hüküm Belirleme Çalışmaları.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
1. DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI DSİ Genel Müdürlüğünce 25 nehir havzasında su kalitesi izleme çalışmaları yürütülmektedir.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
08 Aralık 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi Eğitim Nermin ANUL Şube Müdür V. İZLEME İLE İLGİLİ ULUSAL MEVZUAT VE İZLEME.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
1/20. 2/20  NHYP Projesine ilişkin Genel Bilgi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Önlemler.
Nermin ANUL Laboratuvarlar Şube Müdürü Mayıs 2013 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzleme Dairesi Başkanlığı SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2 1.HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİ 2.SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ 3.ÜLKEMİZDE HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİNE GEÇİŞ 4.HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARI 5.NEHİR HAVZA YÖNETİM PLANLARI.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Sunum transkripti:

T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ VE TÜRKİYE’DE AB’YE UYUMLU SU HAVZASI YÖNETİM STRATEJİSİ

SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ

Avrupa Su Hukuku'nun gelişimindeki; 1975-80 arasında gerçekleşmiş birinci dalga 1980-1995 yıllarını kapsayan ikinci dalga 1995'ten günümüze kadar geçen süre Üçüncü ve son dalga Bu kapsamda Su Çerçeve Direktifi için hazırlıklar başlatılmış ve 1995 ortasından 2000 yılına kadar sürmüştür. 1996 :Su Çerçeve Direktifi Taslağının AB Komisyonu tarafından hazırlanması 1998: Taslak Direktifin tartışmaya açılması 22 Kasım 2000'de Su Çerçeve Direktifi yürürlüğe girmiştir. 3

4

SÇD’nin hedefi ve amacı İç yüzey sular, geçiş ve kıyı suları ve yeraltı suları için aşağıdaki özellikleri taşıyan bir koruma çerçevesi oluşturmak: Sucul ekosistemlerin, karasal ekosistemlerin ve sucul ekosistemlere doğrudan bağımlı sulak alanların durumunu koruma, kötüleşmesini önleme, iyileştirme; sürdürülebilir su kullanımını teşvik etme Yeraltı suyu kirliliğinin giderek azaltılması Taşkın ve kuraklığın etkilerini azaltarak iyi kalitede su teminine katkıda bulunma, yeraltı suyunun kirliliğinin azaltılması, kara ve deniz sularının korunması Tüm sularda “iyi durum”a ulaşmak; son tarih Nehir havzaları bazında su yönetimi Emisyon limit değerleri ve kalite standartlarında “birleşik yaklaşım” Doğru fiyatlar; maliyetin karşılanması Vatandaşların daha fazla katılımını sağlamak Mevzuatı düzenlemek İYİ SU KALİTESİ!!!

Nehir Havzası Yaklaşımı Su Kütleleri Yapay Su Kütleleri Kıyı Suları Nehirler Holistic approach to water management, looking at the movement of water through the hydrological cycle and the relation with the wider ecosystem Integrated approach: considering other environmental priorities, social issues (equity) and economic considerations Cost-effectiveness to delivering environmental objectives Climate change; population increase, intensification Sulak alanlar/ karasal ekosistemler Haliçler Göller Yeraltı Suları

Nehir Havzası Yönetim Planı (NHYP) Kilit adımlar Su Çerçeve Direktifi Su Kütlelerinin karakterizasyonu ve baskıların analizi İzleme verileriyle durumun sınıflandırılması 2015’e kadar İYİ duruma ulaşmak için önlemler teklif edilmesi İYİ Duruma ulaşmak için Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi

SÇD Yaklaşımı Tanımlama Değerlendirme Önlemler Raporlama 8

İlgili Direktifler İçmesuyu Direktifi (98/83/EC) Yüzmesuyu Direktifi (76/160/EC) Yerüstü Sularından İçmesuyu Eldesi Hakkında Direktif (75/440/EC) Yeraltı Suyu Direktifi (80/68/EEC) Kuşların Korunması Direktifi (79/409/EEC) Habitat Direktifi (92/43/EEC) Stratejik Çevresel Etki Değerlendirme Direktifi (85/337/EEC) Kentsel Atık Su Arıtma Direktifi (91/271/EEC) Nitrat Direktifi (91/676/EEC) IPPC Direktifi (91/692/EEC) Seveso Direktifi (82/501/EEC) Tatlı Su Balıkçılığı Direktifi (78/659/EEC) Taşkın Direktifi Tehlikeli Maddeler Direktifi ( 76/464/EEC) İnterkalibrasyon Direktifi 9

SÇD’de Anahtar Kavramlar Nehir Havzaları Bölgesi yaklaşımı Entegre su yönetimi Ekolojik kalite Sürdürülebilir su kaynakları yönetimi Tehlikeli maddeler Ekonomik analizler / maliyetin karşılanması AB mevzuatının uyumlaştırılması 10

SÇD İÇERİĞİ Havza sınırları içinde uluslararası koordinasyon (Madde 3) Bütün suların doğal, önemli şekilde değiştirilmiş ve yapay olarak sınıflandırılması ve hedefler (Madde 4) İçme suyu temini (Madde 7) İzleme (Madde 8) Maliyetin karşılanması (Madde 9, Ek III) Noktasal ve yaygın kaynaklar için kombine yaklaşım (Madde 10) Önlemler programı (Madde 11) Nehir Havzası Yönetim Planları (Madde 13) Halk Katılımı ve Danışmanlığı (Madde 14) Kirliliğe karşı stratejiler - Öncelikli Maddeler (Madde 16) Diğer topluluk mevzuatı ile ilişkiler ve yürürlükten kaldırdığı direktifler (Madde 22) Nehir Havzası yaklaşımı, yetkili koordinasyon birimi 11

NEHİR HAVZASI YÖNETİM PLANI Nehir Havzası Özelliklerinin Belirlenmesi Önemli Baskı ve Etkilerin Özeti Korunan Alanların Belirlenmesi ve haritalandırılması İzleme Ağları ve İzleme Programları haritası Çevresel Hedefler listesi Ekonomik analizin özeti Önlemler Programının özeti Daha ayrıntılı programların kaydı Halkın katılımı ve bilgilendirme önlemlerinin özeti ve ortaya çıkan değişiklikler Yetkili makamların listesi Kamuoyundan bilgi almak için irtibat noktaları 1. characteristics: a general description of the characteristics of the river basin district (Article 5 and Annex II) including: . a map showing the the location and boundaries of surface water and each ground water body and bodies, . a map showing the different surface water body types within the river basin;   2. pressures and impact a summary of significant pressures and impact of human activity on the status of surface water and groundwater, including: . estimation of point source pollution, . estimation of diffuse source pollution, including a summary of land use, . estimation of pressures on the quantitative status of water including abstractions, . analysis of other impacts of human activity on the status of water; 3. protected areas identification and mapping of protected areas (Article 6 and Annex IV) 4. monitoring networks . a map of the monitoring networks (Article 8 and Annex V) . a presentation in map form of the results of the monitoring programmes showing: 4.1. ecological and chemical status of surface water 4.2. chemical and quantitative of groundwater 4.3. status of protected areas; 5. environmental objectives a list of the environmental objectives established under Article 4 for surface waters, groundwaters and protected areas, including in particular identification of instances where use has been made of Article 4(4), (5), (6) and (7), and the associated information required under that Article; 6. economic analysis a summary of the economic analysis of water use as required by Article 5 and Annex III; 7. programmes of measures a summary of the programme or programmes of measures adopted under Article 11, including the ways in which the objectives established under Article 4 are thereby to be achieved; 7.1. a summary of the measures required to implement Community legislation for the protection of water; 7.2. a report on the practical steps and measures taken to apply the principle of recovery of the costs of water use in accordance with Article 9; 7.3. a summary of the measures taken to meet the requirements of Article 7; 7.4. a summary of the controls on abstraction and impoundment of water, including reference to the registers and identifications of the cases where exemptions have been made under Article 11(3)(e); 7.5. a summary of the controls adopted for point source discharges and other activities with an impact on the status of water in accordance with the provisions of Article 11(3)(g) and 11(3)(i); 7.6. an identification of the cases where direct discharges to groundwater have been authorised in accordance with the provisions of Article 11(3)(j); 7.7. a summary of the measures taken in accordance with Article 16 on priority substances; 7.8. a summary of the measures taken to prevent or reduce the impact of accidental pollution incidents; 7.9. a summary of the measures taken under Article 11(5) for bodies of water which are unlikely to achieve the objectives set out under Article 4; 7.10. details of the supplementary measures identified as necessary in order to meet the environmental objectives established; 7.11. details of the measures taken to avoid increase in pollution of marine waters in accordance with Article 11(6); 8. detailed programmes and management plans a register of any more detailed programmes and management plans for the river basin district dealing with particular sub-basins, sectors, issues or water types, together with a summary of their contents; 9. public information and consultation measures a summary of the public information and consultation measures taken, their results and the changes to the plan made as a consequence; 10. a list of competent authorities in accordance with Annex I; 11. contact points background documentation and information the contact points and procedures for obtaining the background documentation and information referred to in Article 14(1), and in particular details of the control measures adopted in accordance with Article 11(3)(g) and 11(3)(i) and of the actual monitoring data gathered in accordance with Article 8 and Annex V.

için ekolojik ve kimyasal açıdan iyi su kalitesi! Faydalar Gelecek nesiller için ekolojik ve kimyasal açıdan iyi su kalitesi!

TÜRKİYE’DE AB’YE UYUMLU SU HAVZASI YÖNETİM STRATEJİSİ

RIVER BASINS IN TURKEY 08.04.2017 15 15

Başbakanlık Sağlık Bakanlığı Tarım ve Köyişleri İçişleri Bakanlığı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müd. Maden Tetkik Arama Genel Müd. Çevre ve Orman Bakanlığı ÇED ve Planlama Genel Müd. Çevre Yönetimi Genel Müd. Doğa Koruma ve Milli Parklar Gen. Müd. Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Gen. Müd. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Koruma ve Kontrol Bayındırlık ve İskan Bakanllığı Yapı İşleri Afet İşleri Sağlık Bakanlığı Genel Sağlık Hizmetleri Genel Müd. Sağlık Dairesi Başkanlığı Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Devlet Planlama Teşkiilatı Orman Genel Müd. İller Bankası Genel Müd. Devlet Su İşleri Genel Müd. Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müd. ULUSAL Devlet Su İşleri Bölge Müdürlüğü Orman Bölge Müdürlüğü Maden Tetkik Arama Bölge Müdürlüğü İller Bankası Bölge Müdürlüğü Meteoroloji İşleri Bölge Müdürlüğü BÖLGESEL Valilikler Kaymakamlıklar İl Özel İdareleri Büyükşehir Belediyeleri Belediyeler İl Çevre Orman Müdürlüğü İşletme Müdürlüğü Tarım İl Müdürlüğü Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüğü İl Sağlık Müdürlüğü İlçe Sağlık Dairesi Başkanlığı YEREL

PLANLAMA

HAVZA KORUMA EYLEM PLANI KIYI YÖNETİMİ ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMALARI SU KALİTESİ ATIK SU ARITMA 18

Havza Önceliklendirme Acil Öncelikli Havzalar Akarçay Havzası Ergene Havzası Kızılırmak Havzası Gediz Havzası Büyükmenderes Havzası Diğer Havzalar Doğu Akdeniz Havzası Batı Karadeniz Havzası Fırat-Dicle Havzası Doğu Karadeniz Havzası Hatay Suları Havzası Batı Akdeniz Havzası Çoruh Havzası Aras Havzası Öncelikli Havzalar Yeşilırmak Havzası Sakarya Havzası Susurluk Havzası Marmara Havzası Konya Havzası Küçükmenderes Havzası Seyhan Havzası Burdur Gölü Havzası Ceyhan Havzası Van Gölü Havzası Orta Akdeniz Havzası Asi Havzası Ege Suları Havzası Havza Koruma Eylem Planlarını AB Su Kalitesi hedefleri (SÇD) kapsamında geliştiriyoruz

Havzalarda Önceliklendirme 10.KONYA KAPALI HAVZASI 14. CEYHAN HAVZASI 12.SEYHAN HAVZASI 18. DOĞU AKDENİZ HAVZASI 22.ASİ HAVZASI

Havza Koruma Eylem Planları

Sakarya ve Asi Havza Koruma Eylem Planları tamamlanma aşamasındadır. Antalya Havzası, Doğu Akdeniz Havzası, Batı Karadeniz Havzası, Fırat-Dicle Havzası, Doğu Karadeniz Havzası, Batı Akdeniz Havzası, Çoruh Havzası, Aras Havzası için 2010 yılında çalışmalar başlatılacaktır. 2010 yılı Yatırım Programında bütçe ayrıldı. “11 Havzada Havza Koruma Eylem Planı Hazırlanması Projesi” 12.08.2009 tarihinde TÜBİTAK ile imzalanan sözleşmeyle başlatılmıştır. Hazır-2008 yılında başlatılan çalışmalarda 4 havzada çalışmalar tamamlanmış olup, gelişmeler izlenmektedir.

HAVZA KORUMA EYLEM PLANI Maksat Su kalitesini iyi duruma getirmek Eylem Havzadaki kirletici kaynakları tesbit etmek, mevcut durumu karakterize etmek, Yerleşim yerleri için evsel atıksu arıtma tesislerinin planlamasını yapmak, münferit ve/veya ortak arıtım imkan ve kabiliyetlerini belirlemek, Mevcut arıtma tesislerinin yenilenmesi veya iyileştirilmesine yönelik ihtiyaçları tespit etmek, gerekli önlemleri belirlemek, Söz konusu Plan kapsamında bulunan faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için havza sınırları içerisinde sorumlulukları olan tüm kurum ve kuruluşların faaliyetlerini takvime bağlamak, Bu takvim çerçevesinde belirtilen faaliyetlerin Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından izlenerek gerçekleştirilmesini sağlamak.

Akarçay Havzası Atıksu Arıtma Tesisi Uygulama Planı Ortak ve münferit arıtma tesisi sayısı:40 Kollektör hattının toplam uzunluğu:189 km. Toplam maliyet: 144.054.000 TL N, P giderimi: 16 adet Aktif Çamur: 5 adet Doğal arıtma: 19 adet

Ergene Havzası Atıksu Arıtma Tesisi Uygulama Planı Kofcaz

Türkiye’de Su Sektörü için Kapasite Geliştirilmesi Projesi www.tr-suyonetimi.cevreorman.gov.tr

Büyük Menderes Nehir Havzası Yönetim Planı Haziran 2009 Temmuz 2009 Çevresel Hedefler Nehir Havzası Bölgesi Nehir Havzası Karakterizasyonu Önemli Su Yönetimi Konuları Raporu Önlemler Programı Nehir Havzası Yönetim Planı İzleme Mart 2009’da hazır

Göller, nehirler, geçiş suları ve kıyı suları Yapay, Büyük ölçüde değiştirilmiş, doğal sular

Büyük Menderes Havzası Yüzeysel Su Kütleleri

Büyük Menderes Havzası Yüzeysel Su Kütlelerinin Durumu

İzleme noktaları (madde 8/ek 5) Denetimsel Araştırmacı Operasyonel Korunan Alanlar

HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARININ AB ÇALIŞMALARI İLE İLİŞKİSİ AB çalışmalarında Su Kalitesi Sektörü Koordinasyonu Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülmektedir. 23 tane su kalitesi direktifi ile çalışılmakta olup, tüm direktifleri kapsayan Su Çerçeve Direktifi su kalitesine ulaşma hedefine “Nehir Havzası Yönetimi Planı” yaklaşımını getirmektedir. Havza Koruma Eylem Planları yabancı uzmanlarca da su çerçeve direktifine en uygun planlar olarak belirtilmiştir. Bu durum çevre faslı açılış çalışmalarında gerek strateji belgelerinin hazırlanması gerekse müzakere pozisyon belgesi hazırlıklarında ülkemizin elini güçlendirmiştir. Havza Koruma Eylem Planlarının 2014 ten sonra “Nehir Havzası Yönetim Planları” şeklinde güncelleneceği belirtilmiştir. Bu kapsamda bir çerçeve su koruma kanununun olması gerekliliği vurgulanmıştır.

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER