KURUMSAL STRATEJİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
BAKANLIĞIN STRATEJİLERİ UYGULAMASI NASIL SAĞLANMALIDIR? Kalle J. Korhonen Liderler Forumu, 24 Şubat 2011.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
STRATEJİK PAZARLAMA
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Stratejik Düşünme ve Strateji Geliştirme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Kurumsal Proje Yönetimi Geçiş Süreci. Üst Yönetimin Tam Desteğinin Sağlanması Şirket genelinde Proje Yönetimi gereksinimleri konusunda üst yönetimin inancı.
İşletmelerde stratejik yönetim
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Çeşitlendirilmiş Organizasyon
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
Şirketlerde Yönetişim Biçimleri
STRATEJİ GELİŞTİRME Nasıl Hangi Temelde Hangi Yönde Alternatif Metot
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

KURUMSAL STRATEJİLER

Kurumsal Stratejinin Tanımı Kurumsal strateji ile bir işletme topluluğunun tümünün temel hedefleri ve amacları tanımlanmakta , temel politikaları belirlenmekte ve amaçları basarabilmk için gerekli olan planları üretilmekte, şirketin faalıyetlerini devam ettirmesi veya son vermesi gereken işletmeleri tespit edilmektedir.

Kurumsal Stratejinin Temel Konuları

Kurumsal stratejinin Şirket Açısından 4 Önemli İşlevi Aynı şirket bünyesinde farklı işletmelerin farklılık arz eden pozisyonlarda hareketliliklerini saglamak ve çeşitlendirmeyi arttırmak. Şirket içerisinde işletmelerin birbirlerinin tekil performanslarının artmasına destek vermesi yoluyla tüm şirketlerin performanslarının arttırılması İşletmeler arası stratejik uygunlukları yakalamak ve onları rekabetçi avantaja cevirmenın yollarını bulmak Yatırım önceliği olusturmak ve şirketin kaynaklarını en cazıp işletmelere yönlendirmek.

Kurumsal Stratejilerin Temel Boyutları Yönelme Stratejileri Portföy Analizi Şirket Merkezinin Rolleri

Yönelme Stratejileri Büyüme Statejiler, Yatay Büyüme Dikey Büyüme pazara nüfüs etme geriye doğru dikey büyüme Ürün geliştirme ileriye doğru dikey büyüme

Çeşitlendirme Stratejisi İlişkili çeşitlendirme ilişkisiz çeşitlendirme

Durağanlık Stratejileri Tedbirli İlerleme Stratejisi Değiştirmeme Stratejisi Kar Stratejisi Tasarruf Stratejileri Şirket Kurtarma Stratejisi Mahkum İşletme Stratejisi Satma Stratejisi İflas Ettirme Stratejisi

PORTFÖY ANALİZİ BDG Büyüme Paylaşma Matrisi Boston Danışma Grubu (BDG), değişik iş birimlerine sahip işletmelerin, bu iş birimlerini bir portföyde göreceli olarak yönetebilmeleri için bir teknik geliştirmiştir. Boston Consulting Group (BCG) olarak bilinen bu teknikte, iş birimleri; bulundukları sektörün büyüme hızı ve sahip oldukları göreceli pazar gücü göz önüne alınarak analiz edilmekte ve hangi iş birimleri için nasıl bir kurumsal strateji geliştirilebileceği konusunda kararlar alınır.

Boston Danışma Grubu Matrisi

GE İşletme Matrisi Geçmişi 1970’li yıllara dayanan Yönlendirici Politika Matrisi (YPM); SHELL, GENERAL ELECTRIC ve McKINSEY tarafından geliştirilmiştir. Her üç çalışma da benzer esaslara sahip olup, üst yönetimin, değişik iş alanlarında faaliyette bulunan işletmeleri ile ilgili yatırım ve tasfiye kararlarını verebilmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır

GE İşletme Matrisi (YÖNLENDİRİCİ POLİTİKA MATRİSİ)

Şirket Merkezinin Üstleneceği Roller Şirket merkezi sinerjinin ana kaynağıdır. Şirket merkezi kendi üzerine düşen rollere karar verirken bir işletme biriminin kendi başına kaldıgında mı mevcut şirketin merkezine bağlı kalarak mı yoksa baska bir şirkete bağlı kalarak mı daha başarılı oldugu sorusunun cavabını aramaktadır

Şirket Merkezinin Üstleneceği Roller Portföy Yöneticiliği Rolü Yeniden Yapılandırıcılık Sinerji Yöneticiliği Faaliyet Paylaştırıcılığı JOHNSON ve SCHOLES göre bu roller anlatılmıştır.

Şirket Merkezinin Üstlendiği Rolleri Stratejik ve Örgütsel Gereksinimleri

ÇEKO 4.sINIF (iö) Neşe Vatansever duygu yüksel gizem gültepe Hazırlayanlar ÇEKO 4.sINIF (iö) Neşe Vatansever duygu yüksel gizem gültepe