İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
Teknoloji Nedir?.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
HOŞGELDİNİZ.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Kişilerarası iletişim çatışmaları
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bireyler Arası İlişkiler ve Haberleşme
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İletişim Süreci ve Öğeleri- İletişim Türleri- İletişim Biçimleri
Teknoloji Nedir?.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
İKNA SÜRECİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR

İ L E T İ Ş İ M   M E S A J K A Y N A K K A N A L A L I C I Fikir, bilgi Duygu, tutum Beceriler * İletişim bece. * Kültür * Sosyal sistem M E S A J *İçerik *Öğeler *Kullanılan kod Hareket, jest, mimik, ses, söz, ışık, ısı,çizim, resim, heykel, yazı, formül vb.. K A N A L Beş Duyuya yönelik * Araç gereçler *Yöntem ve teknikler A L I C I Fikir, bilgi Duygu, tutum Beceriler   G ü r ü l t ü D Ö N Ü T

İLETİŞİM Anlamların ortak kılınması sürecidir. Bilgi, düşünce, tutum ve duyguların bir kişi veya grup tarafından, diğer kişi ya da gruplara, uygun semboller kullanarak aktarılmasıdır. Anlamların ortak kılınması sürecidir.

Kaynak Hedeflediği kişi ya da grupta davranış değişikliği meydana getirmek üzere, iletişim sürecini başlatan kişi / grup / kurum.

Kaynağın iletişim başarısı; * Kendisi, alıcısı ve ileteceği konu hakkındaki bilgi ve becerilerine * Kendisi, alıcısı ve ileteceği konu hakkındaki tutumuna * Yetişmiş olduğu ve halen içinde bulunduğu toplumsal ve kültürel çevreye * İletişim becerisine Konuşma – Yazma (Kodlama) Dinleme – Okuma (Kod çözme) DÜŞÜNME bağlıdır.

Kaynağın güvenirliği Daha çok alıcının kaynağa yüklediği bir özelliktir. Kaynağın uzmanlığı Bir değer olarak bilgi, ona ulaşana da değer katar. Kaynağın inanırlığı Kendi çıkarını savunmayanlar daha güvenilir görülür. Kaynağın çekiciliği Benzerlik, görünüş, hoşa gitme ikna etkisini arttırır.

Ortak Yaşantı Alanı OYA

Mesaj Kişi(ler)in davranışlarında değişiklikler yapmak amacıyla düzenlenen işaretler örüntüsüdür.

 Alıcının yaş, cinsiyet, eğitim durumu, geçmiş yaşantıları, MESAJ DÜZENLERKEN;  Alıcının yaş, cinsiyet, eğitim durumu, geçmiş yaşantıları, ........  Özelliklerin birbirine göre ayarlaması,  Algısal seçicilik, & *  Algısal tamamlama,  Algısal birleştiricilik,  Algısal değişmezlik, ...

Kanal İletişim sürecinde kaynağın amaçları doğrultusunda, alıcıya gönderdiği mesajları taşıyan ortam, araç gereçler ve yöntem tekniklerdir.

Alıcı Kaynağın gönderdiği mesajlara hedef olan kişi / kişiler. Sağlıklı ve etkili bir iletişim; alıcının, gereksinimlerini, dürtülerini ve isteklerini anlama gücüne bağlıdır. GEREKSİNİM DÜRTÜ GÜDÜ DAVRANIŞ

AMAÇ SAPMASINA – İLETİŞİM ENGELİNE İLETİŞİM SÜRECİNDE; Amaç – Alıcı ilişkisi iyi kurulmalı, hedeflenen şaşırılmamalıdır. Mesajın aşırı ölçüde önemsenmesi Kanalın aşırı ölçüde önemsenmesi Kaynağın alıcıyı şaşırması AMAÇ SAPMASINA – İLETİŞİM ENGELİNE NEDEN OLUR

Dönüt İletişim sürecinde; kaynağın, alıcısına gönderdiği mesajların alınıp alınmadığı, alındıysa anlaşılıp anlaşılmadığına, (ya da ne derecede anlaşıldığı) yönelik alıcı tepkilerine DÖNÜT denir.

Mesaj Alıcı İlişkisi Dinlemez Dinler Yanlış anlar Doğru anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Dönütü uygun Dönütü değildir uygundur

Alıcı mesaja katılıyor mu? Katılmıyorsa, niçin katılmıyor? Yoksa mesajı doğru anlamadı mı? Yanlış anladıysa, niçin yanlış anladı? Yoksa mesajı dinlemedi mi? Dinlemediyse niçin dinlemedi? Yoksa ben mi mesajımı iyi veremedim? Kullandığım kanal mı yeterli değildi?