Yakınsamanın Görsel – İşitsel Medya Sektörüne Etkileri 30 Mayıs 2012 SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ SEMİNERİ VİZYON SUNUMU ANKARA Taha YÜCEL Radyo ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
GoldMaster IPTV, OTT BOX.
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Türkiye’yi İnternete Taşımada Rekabetin Rolü
-Şebekeler Üstü Servisler-
07 Haziran 2013 Kubilay KESKİN.
Sayısal Yayıncılık Teknolojilerinde Gelişmeler Semineri ANTALYA
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
DIGITAL VIDEO BROADCAST ING – TERRESTRİAL
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Ka band ve Uydudan İnternet
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
İnternet üzerinden canlı yayıncılık İnternet TV / WebTV / IPTV
Yeni Nesil Mobil Genişbant Teknolojileri ve Türkiye
MUSTAFA S İ L İ C İ  Türkiye’de Ulusal Düzeyde Yayın Yapan Radyolar  Ulusal Radyoların Yayın İçerikleri  Ulusal Radyoların Gelir Kaynakları.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI PROGRAMI Kartal Belediyesi
TURKCELL Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
Türkiye Telekomünikasyon Sektöründeki Gelişmeler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 9 Nisan 2009, İstanbul Galip ZEREY Kurul II. Başkanı.
IPTV ON CABLE NETWORK.
IPTV Televizyon - Internet - Telefon
MULTİMEDYA HABERLEŞME Salı Multi  Çoklu Medya (Media)  Ortam.
En Yoksullar için Avrupa Yardım Planı (PEAD) Plan / 2010 sayılı yönetmelik (AB) Değiştirilmiş 11 Ekim 2012 tarihinde oylanan yönetmelik (AB) PEAD.
Güvenli İnternet Hizmetine İlişkin Usul ve Esaslar.
MOBİL GENİŞBANDIN GELECEĞİ
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
HABTEKUS’08 Telekomünikasyon ve Radyo-TV Yayıncılığı Sektörleri Arasındaki Yakınsamanın Getirdiği Düzenleyici Sorunlar Yunus Ş. Kibar Telekomünikasyon.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
YAZILIM TABANLI RADYO UYGULAMALARI
AirTies Teknolojisi Bülent Çelebi, CEO
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SAYISAL KARASAL TELEVİZYON YAYINCILIĞINA GEÇİŞ İÇİN ÜLKE MODELİ ÖNERİSİ K. Kaya PAÇACI Telekomünikasyon Kurumu ANKARA.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Lider yapan pazarlama gerçekleri
TOBB ETÜ BİL 552 Internet Architecture
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ETKİLEŞİMLİ TELEVİZYON: IPTV
İsmini "iPod" ve "Broadcast" kelimelerinin birleşiminden alan podcast, abonelik sistemi doğrultusunda kullanıcının bilgisayarına otomatik ve periyodik.
1/22 TÜRKSATBilişim “iletişim herşeydir”. 2/22 KURULUŞ 5189 sayılı Kanun ile 22 Temmuz 2004 tarihinde özel hukuk hükümlerine tabi ve ticaret kanunu hükümleri.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
BELEDİYELER İÇİN IPTV NE DEMEK
YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
Türksat Uydu Hizmetleri Müşteri İlişkileri Direktörü
YAYINCILIK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ Boğaziçi Üniversitesi 26 Şubat 2010 İSTANBUL Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
Türkiye Süper Ligi Sunumu Nisan 2016
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Yakınsamanın Görsel – İşitsel Medya Sektörüne Etkileri 30 Mayıs 2012 SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ SEMİNERİ VİZYON SUNUMU ANKARA Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Başkan Vekili

Dağıtım Ortamlarının Çeşitlenmesi ve Sektörlerin Yakınsaması Kablo Uydu Karasal Çeşitlenme ÖncesiÇeşitlenme Sonrası Kablo Uydu Karasal IPTV WEB TV Mobil TV OTT TV Yakınsama Kablo ve Uydu Platformları – telefon, internet Telekom operatörleri – IPTV, Web TV, Mobil TV

Kaynak: ITU, 2010 Kaynak: ITU, BTK-TİB 2010 Dünya’da İnternet Kullanımı

Kaynak: InternetWorldStats, BTK-TİB 2010 Türkiye’de ve AB’de İnternet Kullanıcı Artış Grafiği

Kaynak: Informa Telecoms & Media Dünyada İnternet Trafiği, 2010 – 2015

Kaynak: Informa Telecoms & Media Dünyada Hizmet Türüne Göre İnternet Trafiği

Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılık Sektörü TV Hanesi 18 milyon RTÜK Kayıtlarındaki Medya Hizmet Sağlayıcı Sayısı Uydu, Kablo, Karasal toplam: 1311 Kablo Platformları ( ) 2 Platform, toplam 1,243,985 analog, 497,030 sayısal abone Uydu Platformları ( ) 2 platform, toplam 3.1 milyon abone Kaynak: RTÜK

Karasal Analog Televizyon Lisans Başvuru Tipi Yayıncı Kuruluş Sayısı Ulusal Televizyon (T1)25 Bölgesel Televizyon (T2)15 Yerel Televizyon (T3)207 Toplam247 FM Radyo Lisans Başvuru Tipi Yayıncı Kuruluş Sayısı Ulusal Radyo (R1)38 Bölgesel Radyo (R2)98 Yerel Radyo (R3)922 Toplam1.058 Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılık Sektörü Kaynak: RTÜK

Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılık Sektörü Kaynak: RTÜK

Global TV Sektör Gelirlerindeki Değişim (Milyar EUR) Kaynak: IDATE

Global TV Sektör Gelirler Kalemlerindeki Değişim, (Milyar EUR) Kaynak: IDATE

Avrupa’nın 5 Büyük Pazarının Toplam TV/video Gelirlerindeki Değişim, Kaynak: IDATE

Kaynak: Informa Telecoms & Media 2010 Sonu İtibarı ile Ödemeli TV Abone Sayıları

Global İsteğe Bağlı TV Gelirleri Projeksiyonu, (Milyar US$) Kaynak: Informa Telecoms & Media

Global Reklam Gelirlerindeki Değişim, (Milyar EUR) Kaynak: IDATE - Zenith Optimedia

Türkiye’deki Görsel İşitsel Sektörün Gelirlerindeki Değişim, (milyon TL) Kaynak: RTÜK

Kaynak: IDATE Ülkelere Göre Hibrit TV Projeksiyonu (TVHane %)

Kaynak: IDATE Avrupa'nın 6 Büyük Pazarındaki HDTV Kanal Sayısı,

Kaynak: Informa Telecoms & Media Bölgelere Göre TV Dağıtım Yöntemlerinin 2016 Projeksiyonu

Kaynak: Informa Telecoms & Media Bölgelere Göre Sayısal Yayın Projeksiyonu,

İnternet Görüntüleri – Geleneksel Yayıncılık Kaynak:TDG

3 Boyutlu Televizyon Teknolojisi – 3D TV 3 boyutlu televizyon tekrar keşfediliyor. – Anaglyphic 3D (pasif kırmızı-mavi gözlükler) – Polarization 3D (pasif polarize gözlükler) – Alternate-frame sequencing (aktif gözlükler) – Autostereoscopic 3D (gözlüksüz) 3 Boyutlu filmler (3D Blu-ray) ve oyunların etkisi.

Ortama ve İçeriğin Türüne Göre İzleyiciler

İçerik her zaman kral: – Kaliteli içerik her platformda yer bulabiliyor. – İzleyiciler istediği zaman istediği içeriğe ulaşmak istiyor. Yatırımcılar klasik FTA TV iş modelinin geleceğini sorguluyor: – RTL yatırımcılarına tüm kanallarının maliyetlerinin %15 kısılacağını açıkladı. – Sayısal TV, PVR’lar, internet platformlarındaki yaygınlaşma geleneksel yayıncıların üzerindeki baskıyı artırıyor. İnternet önemli bir dağıtım ortamı ancak paraya çevirme problemi var. – Yüksek kaliteli görüntüler, oyunlar, haberler ve spor haberleri ilgi çekiyor. – İnsanlar interneti bedava ortam olarak algılıyor – reklamla finansman. Kaynak: UBS Yatırımcı Gözüyle Medya Sektörü

Medya Hizmet Sağlayıcılar Multipleks İşletmecileri Platform İşletmecileri Altyapı İşletmecileri Uydu Kablo IPTV Verici Tesis ve İşletim Şirketi Ulusal Yayıncılar Bölgesel Yayıncılar Yerel Yayıncılar TV YAYINLARI RADYO YAYINLARI VoD Head Ends Tele Port Tele Port Head Ends SW SPV Special Purpose Vehicle SPV Special Purpose Vehicle 6112 Sayılı Yasada Sektörün Oyuncuları ve Yapılan Düzenlemeler

Frequency Sorting Tender Broadcasters SPE Mux. Operator Tower Operator Consumers RATEM Mux. Operator Streaming, datacenter Tower Operator Civil engineering Transponders Civil engineering Transponders TV and radio channels Individual Participations Content Contract SLA Bouquet Results Audit Performance Tarriffs Coverage Plan Criteria RTUK BTK Coordination Single Operating Entity (Financing) Licence Industry Association Standardization Set top box Network Provider 6112 Sayılı Yasada Sektörün Oyuncuları ve Yapılan Düzenlemeler

Teşekkür Ederim