FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DÜNYA FELSEFE GÜNÜ.
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Mustafa Kemal Gibi Düşünmek...
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Felsefe ile bilimi konu, amaç ve yöntem bakımından karşılaştırma
Felsefe Haftası.
FİLOZOFLAR ALBÜMÜ SOCRATES Bilmek, hatırlamaktır.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
Analitik Eğitim Felsefesi
SOYUT İŞLEMLER DÖNEMİ.
AYDINLANMA ÇAĞI.
EMPİRİZM.
İdealist Eğitim Felsefesi
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
KUANTUM FİZİĞİ ve BİLİNÇ İLİŞKİSİ
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Felsefenin Analitik ve Sentetik İşlevi
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KONUMUZ VARLIK FELSEFESİ.
FELSEFEYE GİRİŞ.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Felsefe-Bilim İlişkisi
Felsefe Performans Ödevi
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Felsefe Nedir?.

Hazırlayan:Ahmet DEMiR
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Epistemolojiye Genel Bakış
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
ERDEMLİ OLMAK NEDİR?.
TARİHİN FAYDALANDIĞI BİLİM DALLARI
Bilimsel Bilginin Oluşum Süreci
Bilimsel düşünme becerileri
DÜNYA FELSEFE GÜNÜ Burak YILDIRIM 9/D
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
FELSEFİ DÜŞÜNCENİ N NİTELİKLERİ. İnsan için önemli olan yalnızca felsefe okumak ve felsefeyi bilmek değildir, felsefe yapmaktır, felsefi davranabilmek.
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
Felsefe Ve Hikmet. Sorular: Görseldeki insan neler düşünüyor olabilir? CEVAP: Kendini düşünüyor olabilir. Bu soruya her ö ğ rencinin farklı cevabı olabilir.
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
RASYONALİZM. Mantık ilkeleri ile düşünebilen insan doğru ve açıklayıcı bilgileri şüphe durmaksızın akıl ile kavrar. Rasyonalizme göre duyularımızla nesnelerin.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
B İ L İ M FELSEFES İ 10.Sınıf Bilim felsefesi; genel olarak bilimin doğasını, yapısını ve işleyişini özel olarak da onun kavramlarını, ilkelerini ve.
Sunum transkripti:

FELSEFİ BİLGİ NEDİR?

Felsefi bilgiyi belirtmek diğerlerinden zordur Felsefi bilgiyi belirtmek diğerlerinden zordur. Hatta felsefenin en önemli probleminin bizzat felsefenin kendisinin ne olduğu problemi olduğunu söylemek bile mümkündür.

Felsefi bilgiyi veya felsefeyi anlamaya çalışırken yapılması gereken en doğru şey, tarih boyunca kendilerine filozof denilen kişilerin yaptıkları işin kendisine bakmak olacaktır.

Filozofların farklı zamanlarda, farklı kültürlerde, farklı amaçlar ve farklı işlevlere farklı somut felsefeler ürettikleri görülmektedir. Bu farklı zamanlarda yaşayan ve farklı amaçlarla farklı felsefeler üreten insanların yaptıkları işin kendisinde bazı ortak özellikler olduğu da gözlemlenmektedir.

Felsefi düşünce eleştirel bir düşüncedir; yani kendisine veri olarak ele aldığı her türlü malzemeyi aklın eleştiri süzgecinden geçirir.

Örneğin felsefeci, doğrudan doğruya doğa, tarih, toplum üzerinde eleştirel bir bakış açısıyla düşünebileceği gibi kendi deneyleri, çeşitli bilimler tarafından bu varlık alanlarıyla ilgili olarak kendisine sağlanan veri malzeme üzerine de düşünebilir.

Bu son özelliği ile felsefenin bilginin bilgisi veya refleksif bir düşünce faaliyeti olduğu söylenir.

Refleksiyon, kendi üzerine dönme anlamına gelir. Burada zihin kendi üzerine dönerek sahip olduğu bilgiler üzerinde düşünür. Gerek empirik hayatın kendisi, gerek herhangi bir sanatın icrası veya bilimler bize bir dizi bilgi verirler. Felsefe, esas itibariyle işte bu bilgiler üzerinde düşünmek, onların temelini ve değerini yoklamak, soruşturmak faaliyetidir.

Felsefi düşüncenin bir diğer özelliği, bilimsel düşünce ile ortak olarak paylaştığı kavram ve soyutlamalar kullanması ve bunların yardımıyla ilkeler ve yasalar ortaya atmasıdır.

Bunu da felsefenin genelleyici veya ortak sonuçlara varmak isteyici özelliği olarak adlandırabiliriz.

Felsefe; insanı insan yapan ve bir hiç olmaktan kurtaran araştırma ruhunun, anlamlandırma, yorumlama ve değerlendirme etkinliğinin, önemli sorular sorma ve onlara ciddi olarak cevaplar arama özelliğinin, erdemli olma ve mutlu yaşama talebinin, kısacası bilgeliğe ulaşma özleminin en gerçek ifadesidir.