MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefi Akımlar İdealizm-İdealistlik Realizm-Gerçekçilik
Advertisements

KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ROL OYNAMA.
MERHABA.
MERHABA.
AYDINLANMA ÇAĞI.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
MERHABA.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
MERHABA KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş (21/2) 1 PROGRAM GELİŞTİRME (178/7) Sınıf Yönetimi (26/3)
MERHABA.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MERHABA.
MERHABA.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
MERHABA.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Bilgi (Epistemoloji)Felsefesi Bilgiyi genel olarak ele alır ve bilgi ile ilgili problemleri; bilginin kaynağını, doğasını, doğruluğunu, sınırlarını.
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Öğretimin Planlanması
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Programdan Sorular.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MERHABA

PROGRAM GELİŞTİRME ANA KAVRAMLAR

PROGRAM? EĞİTİM PROGRAMI? ÖĞRETİM PROGRAMI? DERS PROGRAMI? İZLENEN YOL, BİR İŞİN NASIL YAPILACAĞINI KILAVUZLAYAN DÜZENEK PROGRAM? ÖĞRENEN İÇİN PLANLANMIŞ OKUL İÇİ-OKUL DIŞI ÖĞRENME YAŞANTILARI DÜZENEĞİDİR. EĞİTİM PROGRAMI? ÖĞRETİM PROGRAMI? EĞİTİM PROGRAMININ HEDEFLERİ DIŞINA ÇIKMADAN BELLİ BİR ÖĞRETİM BASAMAĞI İÇİN DÜZENLENMİŞ OKUL İÇİ-OKUL DIŞI ÖĞRENME YAŞANTILARI DÜZENEĞİDİR. DERS PROGRAMI? ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN HERHANGİ BİR DERS İÇİN DÜZENLENMİŞ ÖĞRENME YAŞANTILARI DÜZENEĞİDİR. ÖRTÜK PROGRAM? 25,26,29,31 ÖĞRETİM PROGRAMINI DUYUŞSAL ALAN HEDEFLERİNİ GERÇEKLEŞTİREREK DESTEKLEYEN, DERS DIŞI ETKİNLİKLERİ DE KAPSAYAN, ÖĞRENCİYE KİŞİSEL DOYUM ve YARATICILIK ALANLARI SAĞLAYAN ÖĞRENME YAŞANTILARI DESTEĞİDİR.

PROGRAMIN ÖZELLİKLERİ UYGULAYICIYA YARDIMCI OLMA? 16 MİLLİ EĞİTİMİN AMAÇLARINA UYGUNLUK? PROGRAM EĞİTİMİN UZAK HEDEFLERİYLE ve ÜLKENİN İSTEDİĞİ İNSAN TİPİYLE UYUMLUDUR. PROGRAMDAKİ BİLGİ ve ETKİNLİKLER HAYATTA İŞE YARAMALIDIR. PROGRAM TOPLUMSAL ve BİREYSEL İHTİYACI KARŞILAMALIDIR. PROGRAM HEDEF, İÇERİK, EĞİTİM-ÖĞRETİM DURUMLARI VE SINAMA DURUMLARINDA UYGULAYICILARA YARDIMCI OLMALIDIR. PROGRAM BİR MESLEĞE HAZIRLAMALIDIR. İŞLEVSELLİK? PROGRAMDA ANA YAPI KORUNMALI, ETKİNLİK ve KONULARDA AYRINTIYA GİRİLMEMELİDİR. ÇERÇEVE? PROGRAM BİLİMSEL GELİŞMELERE, DEĞİŞİME UYUM SAĞLAMALIDIR. PROGRAM ÖĞRETMENE ÇEVRE KOŞULLARI ve ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE ESNEME ALANI VERMELİDİR. PROGRAM UYGULANDIĞI BÖLGENİN KÜLTÜRÜNE UYMALIDIR. ESNEKLİK? DEĞİŞMEZ ve GENEL OLMA? DEVLETİN ve TOPLUMUN BEKLENTİLERİ OLAN ETKİNLİK ve KONULAR BÜTÜN OKULLARDA DEĞİŞMEDEN UYGULANMALIDIR. ÖĞRENCİYİ GELİŞTİRME? PROGRAM ÖĞRENCİYİ BİLİŞSEL, DUYUŞSAL, DEVİNİŞSEL ve TOPLUMSAL AÇIDAN GELİŞTİRMELİDİR. UYGULAYICIYA YARDIMCI OLMA? PROGRAM ÖĞRETMENLERE REHBERLİK EDEBİLMELİDİR. SÜREKLİLİK? PROGRAM GELİŞTİRME KESİNTİSİZ OLARAK DEVAM EDER.

PROGRAMIN YARARLARI? ÖĞRETMENE REHBERLİK EDER. ÖĞRETİMDE STANDARDİZASYONU SAĞLAR. ÖĞRETİMİ VERİMLİ ve NİTELİKLİ HALE GETİRİR. EĞİTİM ÖĞRETİME YÖN VERİR. ÖĞRETİMİN ETKİNLİĞİNİ ARTTIRIR. ÖĞRETİMİN KONTROLLÜ OLMASINI

PROGRAMIN CEVAP ARADIĞI SORULAR? ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILACAK HEDEFLER NELERDİR? 2. HEDEFLER KAZANDIRILIRKEN HANGİ KONULARDAN YARARLANILACAKTIR? 3. EĞİTİM-ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ) NASIL DÜZENLENECEKTİR? 4. ÖĞRENCİLERİN İSTENİLEN HEDEFLERE ULAŞIP-ULAŞMADIĞI NASIL ANLAŞILACAKTIR? 6,8,22

ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİ PROGRAMIN CEVAP ARADIĞI SORULAR? NİÇİN? HEDEF AMAÇ KAZANIM NE? NASIL? İÇERİK KONU MUHTEVA EĞİTİM DURUMLARI ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİ NE KADAR? SINAMA DURUMLARI DEĞERLENDİRME 1,3,4,11,15

EKSTRA (FAZLADAN) PROGRAM POSNER’E GÖRE RESMİ PROGRAM UYGULAMADAKİ PROGRAM ÖRTÜK PROGRAM EKSTRA (FAZLADAN) PROGRAM İHMAL EDİLEN PROGRAM 24

PROGRAM GELİŞTİRMENİN KURAMSAL TEMELLERİ? PROGRAM GELİŞTİRME ALANINDAKİ TARİHSEL BİRİKİM PROGRAMLARA YANSIMALIDIR. TARİHİ TEMELLER? PROGRAM TOPLUMUN İHTİYAÇ DUYDUĞU BİREYLERİ HAZIRLAYACAK ŞEKİLDE GELİŞTİRİLİR. TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ve KÜLTÜREL BİRİKİMİ “EĞİTİMİN KÜLTÜRLEME SÜRECİ” KAPSAMINDA GÖZ ÖNÜNE ALINIR. TOPLUMSAL GELİŞME ve DEĞİŞME ANALİZ EDİLEREK BİREYLE İLGİLİ ÖZELLİKLER PROGRAMA EKLENİR. TOPLUMSAL TEMELLER? PROGRAM GELİŞTİRİRKEN ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK ÖZELLİKLERİNE DİKKAT EDİLİR. ÖĞRETME-ÖĞRENME KURAMLARI DİKKATE ALINIR. DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM ve BİLİŞSEL YAKLAŞIM GÖZ ÖNÜNE ALINIR. PSİKOLOJİK TEMELLER? HER PROGRAM BİR FELSEFEYE DAYANIR. SEÇİLEN FELSEFEYE UYGUN HEDEF, İÇERİK, EĞİTİM- ÖĞRETİM DURUMLARI, SINAMA DURUMLARI BELİRLENEREK PROGRAMIN İÇ ve DIŞ TUTARLILIĞI SAĞLANIR. FELSEFİ TEMELLER? 5,7,9,12,17

FELSEFE-EĞİTİM İLİŞKİSİ 21 BÜTÜN BİLİMLERİN, GELİŞME ve YARATICILIĞIN ÖNCESİNİ-SONRASINI SORGULAR *VAR OLAN/VAR OLMAK NEDİR? *TANRI, İNSAN, EVREN NEDİR? *ÖNCESİ/SONRASI NEDİR? *ORGANLARIMIZ VAR OLANI ANLAMAYA YETERLİ MİDİR? *BİLGİ NEDİR? *BİLGİNİN KAYNAĞI NEDİR? *BİLGİLENME NASIL OLUR? *BİLGİLERE GÜVENİLİR Mİ? *BİLGİ TÜRLERİ? *BİLİNÇ? *BİLİNCİN YAPISI *AHLAK(ETİK) NEDİR? *ESTETİK NEDİR? *İYİ-KÖTÜ, *DOĞRU-YANLIŞ, *GÜZEL-ÇİRKİN YARGILARININ OLUŞUMU ve GÜVENİRLİLİĞİ *ERDEME ve İYİ AHLAKA YÖNLENME

(DÜŞÜNSEL GERÇEKÇİLİK) İDEALİZM? (DÜŞÜNSEL GERÇEKÇİLİK) *VARLIK MADDİ DEĞİL, MANEVİDİR, DÜŞÜNCELERİMİZLE ANLAŞILIR. *İNSANIN EN ÖNEMLİ VARLIĞI MANEVİ YÖNÜDÜR. *EVRENDE YER ALAN HER ŞEY BİR BÜTÜNÜN PARÇASIDIR. *DOĞRU BİLGİ TEK ve DEĞİŞMEZDİR. *DOĞRU BİLGİLERLE DOLU OLARAK DOĞARIZ. *BİLME DOĞAMIZDA VAR OLANLARIN HATIRLANMASIDIR. *EĞİTİM AKLI ve ZİHİNSEL BECERİLERİ GELİŞTİRMELİDİR. *BİLGİYE SEZGİYLE ve AKIL YÜRÜTMEYLE ULAŞILIR.(DİYALEKTİK) *OKUL KÜLTÜREL MİRASI AKTARMALIDIR. *ÖĞRENCİ KLASİK ESERLERİ ve KUTSAL KİTAPLARI İNCELEMELİ, DOĞUŞTAN GETİRDİĞİ YETENEKLER ORTAYA ÇIKARILMALIDIR. *ÖĞRENCİ DOĞRUYA ve GÜZELE YÖNLENDİRİLMELİDİR. *EĞİTİM KONU MERKEZLİDİR. DEĞİŞMEZ DEĞERLER ÖĞRETİLİR. *ÖĞRETMEN KONU UZMANI OLARAK SINIFIN TEK HAKİMİDİR. 27 REALİZM? (GERÇEKÇİLİK) *VARLIK MADDİ DEĞİL, MANEVİDİR. *HER ŞEY İNSAN ZİHNİNDEN BAĞIMSIZ OLARAK VARDIR. *GERÇEK NESNEL BİR YAPIYA SAHİPTİR ve DÜZENLİDİR. *DOĞRU BİLGİ GÖZLEM ve DENEYLE KANITLANABİLİR. *BİLGİYE AKLIMIZI ve DUYGULARIMIZI KULLANARAK ULAŞABİLİRİZ. *EĞİTİM AKLI ve ZİHİNSEL BECERİLERİ GELİŞTİRMELİDİR. *OKUL BİLGİYİ AKTARMALI ve ARAŞTIRMAYA YÖNELTMELİDİR. *ÖĞRENCİNİN DOĞUŞTAN GETİRDİĞİ YETENEKLER GELİŞTİRİLEREK MUTLU BİR YAŞAM SÜRMESİ SAĞLANMALIDIR. *ÖĞRETMEN KONU UZMANI OLARAK SINIFIN TEK HAKİMİDİR.

PRAGMATİZM? EGZİSTANSİYALİZM? *VARLIK, YARARLI OLMASIYLA, İŞLERLİĞİ VE (YARARCILIK) *VARLIK, YARARLI OLMASIYLA, İŞLERLİĞİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ İLE KENDİNİ KANITLAR. *DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DOĞANIN KANUNLARIDIR. *GERÇEK DEĞİŞKEN ve GÖRECELİDİR. *MUTLAK DOĞRU YOKTUR. HERŞEY DEĞİŞİR ve GELİŞİR. *DOĞRU BİLGİ DENEYLERLE ve BİLİMSEL DÜŞÜNCE YOLLARIYLA ELDE EDİLEBİLİR. *EĞİTİM BİREYİN YAŞAMI ANLAMASINI ve PROBLEMLERİNİ ÇÖZEREK MUTLU OLMASINI SAĞLAMALIDIR. *HER İNSAN ÖNEMLİDİR. TÜM İNSANLAR YÖNETİME KATILACAK ŞEKİLDE EĞİTİLMELİDİR. *OKUL BİLİMSEL BİLGİLERİ KAZANDIRMALIDIR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE REHBERLİK YAPMALIDIR. (VAROLUŞÇULUK) *VARLIK BİREYSELDİR. KİTLELEŞMEYE YÖNELİKTİR. *HER BİREYİN VAROLUŞA KATKILARI OLACAKTIR. *BİLGİ DUYU ORGANLARIMIZ, YAŞANTILARIMIZ ve ÇABALARIMIZLA SINIRLIDIR. *BİREY KENDİNİ KEŞFEDER, VAR EDER, OLUŞTURUR. *EĞİTİMİN AMACI BİREYLER ARACILIĞIYLA TOPLUMU OLUŞTURMAKTIR. *HER İNSAN ÖZELLİKLERİNE GÖRE EĞİTİLMELİDİR. *OKUL İFADE ve YARATICILIĞI GELİŞTİRMELİDİR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE ve TOPLUMA REHBERLİK EDER. EGZİSTANSİYALİZM?

(EĞİTİLENLERİN SAHİP OLMASI GEREKEN BAZI ESASLAR VARDIR) *REALİZME DAYANIR. *EĞİTİM SİSTEMİNİN AMACI İNSANIN VAROLUŞUNA GÖRE ÜSTÜN OLANLARI SEÇMEK ve HAYATA HAZIRLAMAKTIR. *EĞİTİMİN AMACI AKLI DİSİPLİNE ETMEK ve ANLAMA AMACIYLA AKIL YÜRÜTME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEKTİR. *EĞİTİM PROGRAMI KONU MERKEZLİDİR, DEĞİŞKEN DEĞİLDİR. *ÖĞRETMEN KONU UZMANI OLARAK SINIFIN TEK HAKİMİDİR. *TÜMDENGELİM UYGULAMALARIYLA SUNUŞ YAPILIR. ANLATIM ve SORU-CEVAP YÖNTEMİ KULLANILIR. *ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL FARKLARININ ve İLGİLERİNİN ÖNEMİ YOKTUR. *KLASİK ESERLER EĞİTİMİN MERKEZİNDEDİR. *SEÇİCİ ve ELEMEYE YÖNELİK, AKIL ve MUHAKEME GÜCÜNÜ ÖLÇEN DEĞERLENDİRMELER YAPILIR. *ÖĞRENCİLERİN YÜKSEK AKADEMİK BECERİYE SAHİP OLAN ÇOK KÜÇÜK BİR YÜZDESİ KAZANILABİLİR. DAİMİCİLİK? (İNSANIN DOĞASI ve AHLAK KURALLARI DEĞİŞMEZ) 18,19 *İDEALİZM VE REALİZME DAYANIR. *EĞİTİM SİSTEMİNİN AMACI KÜLTÜR MİRASINI AKTARMAKTIR. *EĞİTİMİN AMACI YETENEKLİ KİŞİLERİ EĞİTMEK, BİLİŞSEL VE ENTELLEKTÜEL GELİŞİM SAĞLAMAKTIR. *TEMEL BECERİLER ve TEMEL KONULAR ÖĞRENİLMELİDİR. *EĞİTİM PROGRAMI BİLİMSEL/AKADEMİK KONULAR AĞIRLIKLIDIR. SANAT ve BECERİ DERSLERİNE SINIRLI ÖNEM VERİLİR. *ÖĞRETMEN KONU UZMANI OLARAK SINIFIN TEK HAKİMİDİR. *KONU MERKEZLİ SUNU-ANLATIM YÖNTEMLERİ KULLANILIR. *ÖĞRENME ÇOK ZORDUR ve ÇOK ÇALIŞMAYI GEREKTİRİR. *SOYUT DÜŞÜNME, SÜREKLİ ALIŞTIRMA ve EZBERLEME ÇOK ÖNEMLİDİR. *DEĞERLENDİRMEDE KONULARIN ÖĞRENME ORANI ÖLÇÜLÜR. ESASİCİLİK? (EĞİTİLENLERİN SAHİP OLMASI GEREKEN BAZI ESASLAR VARDIR) 30,32

(GERÇEK SÜREKLİ DEĞİŞİR ve GELİŞİR) İLERLEMECİLİK? (GERÇEK SÜREKLİ DEĞİŞİR ve GELİŞİR) *PRAGMATİZME DAYANIR. *EĞİTİM SİSTEMİNİN AMACI AMACI HAYATA HAZIRLAMAKTAN ÇOK HAYATIN KENDİSİ OLMAKTIR. *EĞİTİMİN AMACI BİREYİN PROBLEM ÇÖZME GÜCÜNÜ ARTTIRMAKTIR. *EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRENCİ ve YAŞANTI MERKEZLİDİR. OKUL YAŞAMIN KENDİSİDİR. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAPILIR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE REHBERLİK EDER. *ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARA AKTİF OLARAK KATILIR. DEMOKRASİ ve EĞİTİM ORTAK DÜŞÜNÜLÜR. *DERSLER ve KONULAR ÖĞRENCİNİN İLGİLERİNE UYGUNDUR. *PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ ESAS ALINIR. *DEĞERLENDİRME GERÇEK YAŞAMDA KULLANILACAK BİLİMSEL YÖNTEMİ GELİŞTİRMEYİ HEDEFLER. 2,10,13,14,20,23,28 YENİDEN KURMACILIK? (YENİ TOPLUM DÜZENİ EĞİTİMLE OLUŞUR) *PRAGMATİZME VE VAROLUŞÇULUĞA DAYANIR. *EĞİTİM SİSTEMİNİN AMACI TOPLUMU GELİŞTİRMEKTİR. *EĞİTİMİN AMACI TOPLUMSAL SORUNLARI ÇÖZME GÜCÜNÜ ARTTIRMAKTIR. *EĞİTİM PROGRAMI TOPLUM MERKEZLİDİR. SOSYAL BİLİMLER ÖN PLANDADIR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE ve TOPLUMA REHBERLİK EDER. ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARA AKTİF OLARAK KATILIR. GELİŞMİŞ BİR DEMOKRASİ ve EĞİTİM ORTAK DÜŞÜNÜLÜR.ÇALIŞMALAR ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *OKULUN GÖREVİ TOPLUMSAL GELİŞMEYİ SAĞLAMAKTIR. *DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİLERİN YETENEKLERİNİ ve TOPLUMSAL SORUNLARDA BİLİMSEL YÖNTEM KULLANIMINI (ARAŞTIRMA-SORUŞTURMA-PROBLEM ÇÖZME) GELİŞTİRMEYİ HEDEFLER.

FELSEFE-EĞİTİM İLİŞKİSİ EK KAVRAMLAR METAFİZİK? DUYU ORGANLARIMIZLA ALGILAYAMADIĞIMIZ ALANIN BİLGİSİ HÜMANİZM? İNSANCILLIK İNSANDA HERŞEYİN DOĞUŞTAN VAR OLMA DURUMU EKSPERİMENTALİZM? DENEYSELCİLİK/TECRÜBECİLİK YAŞANANLAR SORUNLARI ÇÖZER. KOZMOLOJİ? EVRENBİLİM EVRENİN OLUŞUMU, YASALARI,VARLIKLAR ARASI İLİŞKİLER AMPİRİZM? DENEYCİLİK/BİLİMSELLİK İLKESİ BİLGİNİN KAYNAĞI OLARAK DENEY SONUÇLARINI KABUL ETMEK AYNI NEDENLERİN AYNI SONUÇLARI VERMESİ BİLİMSELLİK İLKESİ DETERMİNİZM? ANTROPOLOJİ? İNSANBİLİM İNSANI ve İNSAN GRUPLARINI ARAŞTIRAN BİLİM

DOSTÇA KALIN