İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM Volkan Yönten Uzman Psikolojik Danışman
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hazırlayanlar İLETİŞİM engelleri Prof. Dr. Hüseyin PEKER Hazırlayanlar
BECERİLERİ SEMİNERİNE
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
Psikolojik Danışman ve Rehb.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Aile İçi İletişim.
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM Öğr.Gör. Süleyman TIRAŞ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İletişim Kurmak.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
BİTLİS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER & ‘BEN’ DİLİ – ‘SEN’ DİLİ ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ & ‘BEN’ DİLİ – ‘SEN’ DİLİ ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ‘BEN’ DİLİ – ‘SEN’ DİLİ

İNSANLARIN STATÜLERİ, EĞİTİMLERİ, YETENEKLERİ EŞİT DEĞİLDİR, AMA HER İNSANIN ONURU EŞİTTİR

NASIL SÖYLEDİĞİNİZ DE ÖNEMLİDİR. NE SÖYLEDİĞİNİZ KADAR NASIL SÖYLEDİĞİNİZ DE ÖNEMLİDİR.

İNSANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ HER İNSAN SEVİLMEK, SAYILMAK VE ÖNEMLİ OLMAK İSTER HER İNSAN “ İNSAN YERİNE KONMAK “ İSTER HERKES KENDİSİNİ OLDUĞUNDAN FAZLA GÖRÜR HER İNSAN “BEN “ SONRA DA “BİZ “ OLMAK İSTER HERKES KENDİNİ HAKLI GÖRÜR

İNSANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ HERKESİN FARKLI GÖRÜŞÜ, DÜŞÜNCESİ, DUYGUSU, İNANCI, AMACI VE ÇIKARI VARDIR HERKESİN KENDİNE ÖZGÜ FARKLI TAVRI VE DAVRANIŞI; FARKLI ÜSLUBU VE USULÜ VARDIR HERKESİN BİR KİMLİĞİ VE KİŞİLİĞİ VARDIR İNSANLAR TENKİT VE ŞİKAYET EDİLMEKTEN HOŞLANMAZLAR HERKESİN BİRİNE İHTİYACI VARDIR

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK TESELLİ ETMEK

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 1.ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK KİŞİDE DİRENÇ, İSYAN YARATABİLİR, SAVUNMAYA İTEBİLİR. ÖĞÜT, AHLAK DERSİ VERMEK, DİREK ÖNERİLERDE BULUNMAK, SİZE SORUNU AÇAN KİŞİDE BASKI VEYA SUÇLULUK DUYGULARI UYANDIRARAK, İLETİŞİMİN KESİLMESİNE VEYA YÖN DEĞİŞTİRMESİNE NEDEN OLABİLİR.

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 2. YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK “ SEN ZATEN HEP KOLAYA KAÇARSIN...” “ BEBEK GİBİ DAVRANIYORSUN...” “ GERİ ZEKALI NE OLACAK...” “ ŞİKAYETTEN BAŞKA BİR ŞEY BİLMEZSİN...” “ HİÇ BİR FEDAKARLIĞA KATLANMAK İSTEMİYORSUN...” “ SULUGÖZ...BİR ARKADAŞINLA OYNAMASINI BİLE BİLMİYORSUN...”

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK GENELLİKLE YARGILAMA VE ELEŞTİRME TEPKİLERİ İLE KARŞILAŞAN KİŞİLER, KENDİLERİNİ ANLAŞILMAMIŞ, İTİLMİŞ, HAKSIZLIĞA UĞRAMIŞ, DAHA ÇARESİZ HİSSEDERLER. BUNUN SONUCUNDA İLETİŞİMİ KESEBİLİRLER VE ÖFKEYLE KARŞILIK VEREBİLİRLER.

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 3. SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK“ NEDEN...SEN ONA NE YAPTIN?...O SANA NE DEDİ?...” “ ÇOCUK NEDEN HASTALANDI?... İYİ GİYDİRMEDİN Mİ?...” “ NEDEN UYUYAMADIN?... AĞIR MI YEDİN?...” “ NEDEN DOĞRU DÜZGÜN OYNAMAYI BECEREMİYORSUN?...”

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK GENELLİKLE SORU, İNCELEME, NEDENİNİ ARAMA GİBİ YAKLAŞIMLARIN İÇİNDE ÖNYARGI, ELEŞTRİ VEYA ZORUNLU ÇÖZÜM BULUNUR. KONUŞAN DİNLEYENİN SORULARLA NEREYE VARMAK İSTEDİĞİNİ ANLAYAMAYACAĞINDAN ENDİŞEYE KAPILIP SAVUNMAYA GEÇEBİLİR.

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK BU TÜR YAKLAŞIMLARDA, DİNLEYEN KİŞİ KONUŞANIN NİYETİNİ, SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ÇOK İYİ BİLİYORMUŞ, ONUN KAFASININ İÇİNDEKİLERİ OKUYORMUŞ GİBİ BİR TAVIR İÇİNE GİRER, KONUŞANI SAVUNMAYA İTER, SİNİRLENMESİNE, SABIRSIZLANMASINA VEYA ÖFKELİ CEVAPLAR VERMESİNE NEDEN OLABİLİR. KONUŞAN KİŞİ KENDİNİ KISTIRILMIŞ, YANLIŞ ANLAŞILMIŞ HISSEDER BÜYÜK OLASILIKLA İLETİŞİMİ KESER.

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 4.TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK “ ASLINDA SEN ÖYLE DEMEK İSTEMİYORSUN...” “ BEN SENİN ASLINDA NEDEN ÖYLE YAPTIĞINI BİLİYORUM...” “ ASLINDA SENİN DERDİN BAŞKA ...” “ ANLAŞILAN BİR SÜRE SANA YARDIMI OLMAMI İSTEYECEKSİN ...” “ BUNLARI BENİ ÜZMEK İÇİN ANLATIYORSUN ANLAŞILAN”

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER TESELLİ ETMEK “ ALDIRMA BOŞVER...” “ DÜZELİR CANIM, BUNU DERT ETME...” “ ÜZÜLMEEEE....” “ BAŞKA ŞEYDEN KONUŞALIM...” “ OLUR BÖYLE ŞEYLER, GEÇER...” “ BİR KAHVE İÇ DÜZELİRSİN...” “ BOŞVER CANIM, ARKADAŞLAR ARASINDA OLUR BÖYLE ŞEYLER...” “ AMAN SEN DE HERŞEYİ CİDDİYE ALIYORSUN, YAK BİR SİGARA...”

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER TESELLİ ETMEK ASLINDA TESELLİ ETMEK ÇOK GÜZEL VE YARARLIDIR, ÖNEMLİ OLAN TESELLİYİ KİŞİYİ ANLADIĞIMIZI BELİRTTİKTEN SONRA VEREBİLMEKTİR. SÖYLEDİKLERİ ANLAŞILMADAN, TESELLİ EDİLİYORMUŞ HİSSİNİ YAŞAYAN KİŞİ, KENDİNİ ANLAŞILMAMIŞ, DİNLENİLMEMİŞ, SÖYLEDİKLERİ SAÇMA SAPAN GİBİ ALGILANMIŞ HİSSEDEBİLİR ÖNEMSENMEMİŞ VEYA TAM OLARAK DİNLENİLMEMİŞ OLMAKTAN DOLAYI KIZGINLIK DUYABİLİR. GENELLİKLE, DİNLEMEDEN VERİLEN TESELLİ MESAJLARI, KONUŞAN KİŞİDE SORUNUNUN KÜÇÜMSENDİĞİ DUYGUSUNU YARATABİLİR.

"insanların çoğu duvar, çok azı da aralarında köprü kurarlar" D.PENI

ETKİLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİ: BEN DİLİ

*SEN DİLİ *BEN DİLİ *BEN DİLİNİN YARARLARI

SEN DİLİ İLETİŞİM ENGELLERİNE BAKARSAK ÇOĞUNUN “SEN DİLİ” YÜKLÜ OLDUĞUNU GÖRÜRÜZ “YAPMA ŞUNU!”, “NEDEN BÖYLE YAPMIYORSUN!”, “BUNU YAPMAMALISIN!”, “DAHA ÇOK ÇALIŞMALISIN!”, “ÇOCUK GiBİ DAVRANIYORSUN!”… YAŞADIĞIMIZ KIZGINLIK, ÖFKE DUYGULARINI GENELDE BU İFADELERLE DİLE GETİRİRİZ.

SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR ,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR. KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR,

İŞARET PARMAĞINIZ KARŞI TARAFA YÖNELDİĞİNDE UNUTMAYIN !!! İŞARET PARMAĞINIZ KARŞI TARAFA YÖNELDİĞİNDE GERİ KALAN DÖRT PARMAĞINIZ SİZİ GÖSTERİR.

SEN DİLİ CÜMLELERİ NEDEN GEÇ KALDIN VERDİĞİM YAZILARI DAHA BİTİRMEMİŞSİN TOPLANTIDA NEREDEYDİN “SEN”LE BAŞLAR VEYA “SEN”LE BİTER YARGILAYICI ELEŞTİRİCİ VE SUÇLAYICI OLABİLİR ÖFKE VE KIZGINLIK DUYGULARI TAŞIYABİLİR

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

BEN DİLİ: KENDİNİ İFADE ETME DAVRANIŞIN TANIMI SOMUT ETKİ DUYGUNUN İFADESİ

DAVRANIŞIN TANIMI KARŞIDAKİ KİŞİNİN ; ÜZEN, KIZDIRAN, KORKUTAN DAVRANIŞININ YORUM KATILMADAN NE İSE AYNEN İFADE EDİLMESİ

SOMUT ETKİ KARŞIDAKİ KİŞİNİN YAPTIĞI DAVRANIŞIN SONUCUNDA OLUŞAN DUYGUNUN NEDENİ; PARA, ZAMAN, EMEK, SAĞLIK, ENERJİ KAYBININ İFADE EDİLMESİ

DUYGUNUN İFADESİ KARŞIDAKİ KİŞİNİN DAVRANIŞI SONUCUNDA HİSSEDİLEN DUYGUNUN İFADE EDİLMESİ

BEN DİLİ CÜMLELERİ GEÇ KALDIĞINDA İŞLERİN YETİŞMEYECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM BU BENİ ÜZÜYOR YAZILANLARIN BİTMEMESİ BENİ KAYGILANDIRIYOR SENİ TOPLANTIDA GÖRMEMEK BENİ MERAKLANDIRDI “BEN”LE BAŞLAR VEYA “BEN”LE BİTER BİREYİN DUYGULARINI İFADE EDER KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ ORTAYA KOYAR

SEN MESAJLARI BEN MESAJLARI DAVRANIŞA YÖNELİKTİR. ÖZELE VE O ANA YÖNELİKTİR. GÖNDEREN KİŞİNİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ İÇERİR. ÖZGÜVENE OLUMLU KATKISI VARDIR. GÖNDERENE YARDIM İSTEĞİ UYANDIRIR. KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR BÜTÜNE VE GENELE YÖNELİKTİR. KARŞIMIZDAKİ KİŞİ İLE İLGİLİ OLUMSUZ DEĞERLENDİRMELER İÇERİR. KARŞIMIZDAKİ KİŞİNİN ÖZGÜVENİNİ ZEDELER. ÖFKE VE NEFRET GİBİ OLUMSUZ DUYGULAR UYANDIRIR.

SEN MESAJLARI BEN MESAJLARI ATILGAN İNSANLAR YARATIR. İLETİŞİMİ ZEDELEMEZ. İLİŞKİYİ GELİŞTİRTİR. SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRİR. İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK İSTEK UYANDIRIR. ÇEKİNGEN YADA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR. İLETİŞİMİ ZEDELER. İLİŞKİYİ ZEDELER. SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRMEZ. İŞBİRLİĞİNE KARŞI DİRENÇ YARATIR.

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİ DE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

DİKKAT !“BEN” SÖZÜ AYNI ZAMANDA TEK YÖNLÜ BAKIŞI ANLATIR YAPTIĞIMIZ GÖRÜŞMEDE HER “BEN” DEYİŞİNİZDE KARŞINIZDAKİNİN DEĞİL, KENDİNİZİN DAHA ÖNEMLİ OLDUĞUNU VURGULAMIŞ OLURSUNUZ. “BEN SİZE YENİ PROJEMDEN BAHSETMEK İSTİYORUM” YERİNE; “YENİ PROJEMİ DiNLEMEK İSTER MİSİNİZ” “FACEBOOK ADRESİNİZİ ÖĞRENMEK İSTİYORUM” YERİNE; “FACEBOOK ADRESİNİZİ VEREBİLİR MİSİNİZ?” “BENİM SİZE İYİ HABERLERİM VAR” YERİNE; “SİZİN İÇİN İYİ HABERLERİM VAR”

İLETİŞİM BOZULURSA... ANLAŞMA SAĞLANAMAZ BİREYLER BİRBİRLERİNE YABANCILAŞIR BİREYSEL VE KURUMSAL HEDEFLERE ULAŞMAK GÜÇLEŞİR

İLETİŞİM ENGELLERİ ÖZET

KARŞIDAKİ KİŞİNİN SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK EMİR VERMEK,YÖNLENDİRMEK UYARMAK,GÖZDAĞI VERMEK AHLAK DERSİ VERMEK ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK ÖĞRETMEK,NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK

KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK,DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK AD TAKMAK, ALAY ETMEK YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK

KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMAK ÖVMEK,AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMA GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK

KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK

KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKAYA BOĞMAK, KONUYU SAPTIRMAK

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER