Milliyetçilik, Küreselleşme, Azınlıklar dersi – 7

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diferansiyel Denklemler
Advertisements

SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ
ARTEV Management Platform ‘Intellectual Asset Management at Enterprises ARTEV Consortium Partners Entelektüel Varlık Yönetimi - Mevzuat Altyapısının Ekonomik.
YABANCILAR VE YABANCI SERMAYELİ ŞİRKETLERİN TAŞINMAZ TASARRUFLARI
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KÜMELER.
MENFİ TESPİT VE İSTİRDAT DAVASI
Uluslararası İnsan Hakları Hukukuna Giriş 15 Ekim 2012 – AFYON.
Diferansiyel Denklemler
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
TACİR Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Siyaset Bilimine Giriş
ISLAHÇI HAKLARI BAŞVURUSU VE UYGULAMALARI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
İŞARET DİLİ.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Milliyetçilik, Küreselleşme, Azınlıklar dersi – 6
TÜRK DIŞ TİCARETİ SCHENGEN ENGELİNE MAHKUM.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
ULUSLARARASI HUKUKTA İNSANİ MÜDAHALE
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
1924 ANAYASASI.
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
LOZAN BARIŞ KONFERANSI VE ANTLAŞMASI
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof. Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
ÇAĞDAŞ UYGARLIĞA DOĞRU
Kurulun İnceleme ve Araştırması
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
6 ÜNİTE YAŞAYAN DEMOKRASİ KURULTAYDAN MECLİSE KONULAR
HUKUK KURALLARI HUKUK KURALLARI HUKUKUN MÜEYYİDESİ HUKUK TÜRLERİ
Yunanistan temsilcisi Mazarakis, görüşmelere
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük LOZAN BARIŞ ANLAŞMASI
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ.
BİRLİK 1. 2  Siyasal ve Ekonomik boyutlarıyla Birlik Kavramı ve Düşüncesi  Siyasi Birlikler  Üniter  Federal  Konfederal  Uluslararası-Uluslarüstü.
FATMA ÇAVUŞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
İ NSAN HAKLARI ve BAROLAR Av.Mustafa Ç İ NKILIÇ Adana Barosu-2015.
1 TBMM’NİN AÇILIŞI 23 NİSAN TBMM'nin Açılışı ve Çalışmaları Osmanlı Mebusan Meclisi'nin, İ stanbul'un i ş gali ile çalı ş amaz duruma dü ş mesi.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
1. HAFTA İ DARE KAVRAMI VE İ DARE HUKUKU. HEDEFLER  İ dare kavramı ö ğ renilecek, idare organı ve idari fonksiyon hakkında bilgi sahibi olunacak.  İ.
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
Tanıtım Çalışma Grubu
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
İNSAN HAKLARI (TEMEL HAKLAR)
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
VIII. Kabul Edilebilirlik İncelemesi
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
II. «Aslî» ve «Tali» Kurucu İktidar ve Demokratik Anayasa Yapım Süreci
Sunum transkripti:

Milliyetçilik, Küreselleşme, Azınlıklar dersi – 7 Lozan Bağlamında Türkiye’de Azınlık Kavramı ve Hakları Kaynaklar: B.Oran, Küreselleşme ve Azınlıklar, 4. Basım, Ankara, İmaj Yayınevi, 2001; B.Oran, Türkiye’de Azınlıklar - Kavramlar, Teori, Lozan, İç Mevzuat, İçtihat, Uygulama, 4. Baskı, İstanbul, İletişim Yayınları, 2008; B.Oran, Türkiye’de İnsan Hakları Bilançosu, İstanbul, TESEV Yayınları, 2006. Baskın Oran SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ (MÜLKİYE) Uluslararası İlişkiler bölümü II. Sınıf Kamu Yönetimi bölümü IV. Sınıf

Lozan’daki Azınlık Kavramının İncelenmesi 1) Azınlıkların Lozan’la sınırlandırılması hukuken doğrudur: Dönem standardı: yerini “gayrimüslimler” almıştır (“din” de kabul edilmemiştir); Uluslararası örgüt garantisi: yalnızca gayrimüslimlere verilmiştir. 2) Lozan’la sınırlama çağdaş standartların çok gerisinde kalmıştır: Artık azınlık var mı diye sorulmuyor; Konu artık “milli yetki” dışında; (Tr’de A. s.24-26 dn.) “…gerekli şartların yaratılması…”; AİHM, parti kapatma kararlarını bozuyor (md.11 ve 14 paradoksu) .

Lozan’daki Hakların İncelenmesi Lozan en azından anayasayla eş değerdedir (340, 90/5; zaten 37 vardı) 1) Gayrimüslim hakları tam olarak uygulanmıyor Sadece “Üç Büyük”. Savunma: a) Vazgeçtiler (Zorla. Sadece md. 42/1. Üstelik vazgeçemezler: grup özne değil, ayrıca md. 37 var); b) Teamül böyledir (yasaya aykırı olmaz; “ihlalde kararlıyız”) Üç Büyük’e de tam uygulanmıyor: md.40 okullar; 41/2 maddi katkılar; 42/2 özel komisyonlar; 42/3 vakıflar, 14 hiç uygulanmadı) 2) Gayrimüslimler dışındakilerin hakları uygulanmıyor. 4 hak grubu. Gayrimüslim TC vatandaşları Türkçe’den başka dil konuşan TC vatandaşları Tüm TC vatandaşları Türkiye’de oturan herkes Yani, “Azınlıkların Korunması” kesimi hem negatif hem pozitif haklar getirir. Bu haliyle Lozan hem insan ve azınlık hakları metnidir .

“Lozan Bir İnsan Hakları Belgesidir”e İtirazlar 1) Kesimin başlığı “Azınlıkların Korunması”dır. Sadece azınlık haklarından bahsediyor olabilir. Müttefiklerin amacı azınlık hakları getirmektir, ama “oturana” yani yabancıya da haklar getirmişlerdir. İH terimi uluslararası alana 1945’ten sonra girmiştir (md.1/3) “Azınlık”, spesifik değil jenerik (genel) bir terimdir. Yani, zaman içinde kazandığı anlamlarla birlikte yorumlanır. 2) Lozan tutanaklarında, “…koruma tedbirlerini yalnız gayrimüslim azınlıklara sınırlamayı kabul etmiştir” gibi sözler vardır. Metin açık olduğu zaman hazırlık çalışmalarına gidilmez “Koruma tedbirleri”nden kasıt, “uluslararası koruma altındaki” azınlık haklarıdır. Çünkü o dönemde azınlık hakları denince yalnızca bu anlaşılır .

Md 39’un İncelenmesi 39/5: “Devletin resmî dili bulunmasına rağmen, Türkçe’den başka bir dil konuşan Türk uyruklarına, mahkemelerde kendi dillerini sözlü olarak kullanabilmeleri bakımından uygun düşen kolaylıklar sağlanacaktır”. Kastedilenler, anadili başka bir dil olanlardır. Türkçe bilip bilmemeleriyle ilgisi yoktur. Resmî dairelerde başka dil kullanmanın tek istisnasıdır. Sevr’de yazılı kullanma da serbestti. 39/4: “Herhangi bir Türk uyruğunun, gerek özel gerekse ticaret ilişkilerinde, din basın yada her çeşit yayın konularıyla açık toplantılarında, istediği bir dili kullanmasına karşı hiçbir kısıtlama konulmayacaktır” Resmî daireler dışında herhangi bir zaman ve mekanda serbest. O zaman olmayan yayınlardan radyo ve TV de buna girer çünkü jenerik terimdir. Fıkra, TBMM Hükümeti heyetinin de teklifidir. Bu iki fıkradaki haklar uluslararası garanti altında değildir. Lozan’daki azınlık tanımı ile Lozan’da getirilen hakları karıştırmamalıdır. Ama md.37 hiçbirinin değiştirilmesine izin vermez (38 ilâ 43). 39/4’ü uygulamak, negatif hakları genişletmek ve derinleştirerek pozitif haklar vermekten kurtulmak yöntemine uygundur. 39/5’i uygulamak, devlet için «onurlu çıkış»tır (KCK davası-2010) .