MÜŞTERİ HİZMET BİLEŞENİ Şubat 2010

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Müşteri hizmet düzeyi Sayısal yaklaşımlar
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Lojistik Yönetimi Ders – V
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Strateji Tasarımı İlker acar.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Sipariş Hazırlama Prof. Dr. Alpaslan FIĞLALI Mart 2008
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Yazılım Proje Yönetimi
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Diferansiyel Denklemler
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ HİZMET BİLEŞENİ Şubat 2010 LOJİSTİK YÖNETİMİ-2 MÜŞTERİ HİZMET BİLEŞENİ Şubat 2010

Sunuş Planı Müşteri tatmini ve Müşteri hizmet bileşeni tanımları, ilişkileri Müşteri beklentileri? Müşteri hizmet bileşeninin unsurları Sipariş çevrim süresi kavramı Geliştirme stratejileri Kavramsal Yaklaşımlar SAS, Shell, OPEL, Anketler

Müşterinin şirket çıktılarına bakışı Ürün (veya hizmetin) fiyatı Ürün kalitesi Ürünü çevreleyen hizmetle birlikte, satın alma öncesi ve sonrası hizmet deneyimi Her müşteri satın alma kararı verirken bu unsurları ağırlıklandırmaktadır. Fiyat ve kalitesi benzer olan ürünler için hizmet bileşeni önemli bir karar elemanıdır.

Müşteri Tatmini Müşteri sadakati sağlayan ve müşteriyi tutan her şey: Product-Ürün Price-Fiyat Promotion-Sunuş, reklam Place/Physical Distribution-Yer faydası

Lojistik Sistemi Maliyet ödünleşmeleri Yer/ müşteri hizmetleri seviyesi Ürün Reklam Fiyat Sipariş işleme ve bilgi maliyetleri Depolama maliyetleri Nakliye maliyetleri Envanter taşıma maliyetleri Parti büyüklüğü maliyeti LOJİSTİK PAZARLAMA

Lojistiğin Müşteri Hizmetlerinde Rolü Müşteri hizmetleri, ürünün bulunabilirliği, uygunluğu, ürün bilgisi vb. açıdan müşteriyi bilgilendirmeyi ve ürünleri sunmayı kapsar. Müşteriye doğru ürünü, doğru koşullarda, doğru zaman ve doğru yerde en doğru maliyetle ulaştırmak lojistiğin görevidir. Müşteri Hizmetleri lojistik sisteminin bir çıktısıdır.

Müşteri hizmet bileşeni unsurları Pre-transaction: Müşteri ihtiyaçlarından hareketle pro-aktif olarak uygun bir iklim oluşturulması. Sözleşmeler, fiyat politikaları, kurum sloganı, organizasyon yapısı vb. Müşteriye beklentilerini yapılandıracak bilgiyi verir. Transaction: Ürün veya hizmetin sağlanabilmesiyle doğrudan ilişkilidir. Envanter düzeyi, sevkiyat güvenilirliği, sipariş tamamlama, vb. Post-transaction: Müşteri mutluluğunun sürdürülmesi. Garanti, dokümantasyon, satış sonrası destek, yedek parça desteği, müşteri şikayetleri vb.

Common Customer Service Complaints 12% Damaged goods 31% Product or quality mistakes 7% Other 6% Frequently cut items 44% Late delivery CR (2004) Prentice Hall, Inc.

Penalties for Customer Service Failures CR (2004) Prentice Hall, Inc.

Most Important Customer Service Elements On-time delivery Order fill rate Product condition Accurate documentation CR (2004) Prentice Hall, Inc.

of Logistics Customer Service Appraise This Measure of Logistics Customer Service Percent of customer orders shipped by customer request date Parker-Hannifin Corp. CR (2004) Prentice Hall, Inc.

Customer Service Elements List of Relevant Customer Service Elements 2 4 Billing Procedure Average Delivery Times Rush Service Return Policy Order Status Information Accuracy in Filling Orders Action on Complaints Expedite Emergency Orders Remote Order Transmission (computer-to-computer) Palletize and Utilize Loads or Handling Efficiency Delivery Time Variability Completeness of Order (% of Order shipped) Fill Rate (% of orders shipped complete) Efficient Order Entry Procedures Speed and Accuracy in Billing Handling of Claims Availability of Inventory Status Lead-times (length of) Freight Pickup Allowances for Distributors Wishing to Pickup Freight at the Manufacturer's (backhaul policy) Distributors Choice of Carrier Selected

Müşteri tatmin bileşenlerinin sıralaması Mobilya Teslim tarihlerine uyum Sevkiyat güvenilirliği Kalite Fiyat Gecikmede bilgilendirme Ürün temsilcisi desteği Şikayetleri çözme Teslimat tutarlılığı Plastik Kalite Dürüstlük-etik Sevkiyat güvenilirliği Fiyat Ürün esnekliği Ürün tutarlılığı Teslimat tutarlılığı Hızlı sevkiyat

Sipariş Çevrim Süresi(Tedarik Süresi) Sipariş çevrim süresinin ölçülmesi ve izlenmesi lojistik faaliyetlerimiz konusunda önemli bilgi verir: Teslim tarihlerine uyum Sevkiyat güvenilirliği Gecikmelerde bilgilendirme Teslimat tutarlılığı Şikayetleri çözme

Sipariş çevrim süresi elemanları E-iş önemli katkı sağlayabilir

Çevrim süresi lojistik sisteminden büyük ölçüde etkilenir: Çevrim süresini etkileyen politika ve prosedürler: Envanter düzeyi ve stok politikaları Sipariş toplama ve işleme öncelikleri Üretim, toplama ve yükleme çizelgesi Ulaşım modu seçimi Eksik sipariş prosedürleri

Değişkenlik ve Lojistik Performansta değişkenlik düşük performanstan kötüdür. Lojistikçiler için basit fakat önemli bir ipucu: sistem değişkenliğini düşürmek (örneğin çevrim süresi değişkenliği). Performans geliştirmeye de yarar, (verimlilik, müşteri tatmini, vb.)

Çevrim süresi farklılıkları Aynı malzeme için dahi olsa çevrim süreleri farklı olabilir Bu değişkenlik olasılık yoğunluk fonksiyonuyla ifade edilebilir Bu olasılık yoğunluk fonksiyonunu ortalaması ve standart sapması belirler

Olasılık yoğunluk fonksiyonu 10 Continuous Density Function Frequency 5 Discrete Histogram 5 6 7 8 9 10 11 Cycle Time

Olasılık yoğunluk fonksiyonu karakteristikleri ortalama Standart sapma veya varyans

Fonksiyonun şeklini ortalaması ve standart sapması belirler Hangisinde ortalama yüksek? Hangisinde Standart sapma?

Means, Variances and Standard Deviations Ortalama, dağılımın merkezi eğilim ölçülerinden birisi En olası değer nedir? Varyans (veya std. sapma), dağılımın değişkenlik ölçüsü Değerler ne genişlikte dağılmış?

Çevrim süresi için Müşteriler belirliliği hızdan üstün tutar Order Cycle Time One Order Cycle Time Two Frequency Order Cycle Time

Elde bulunmama durumunda çevrim süresi çok yükselir Ürün rafta yoksa ve üretilmesi gerekiyorsa çevrim süresi büyük ölçüde artar (muhtemelen değişkenlik de…) Typical Order Cycle Time Order Cycle Time when back order needed Frequency Order Cycle Time

Lojistikçiler Müşteri hizmet bileşenini yükseltmek için neler yapabilir? Çevrim süresi değişkenliğini azaltmak Çevrim süresini düşürmek Elde bulunmama olasılığını düşürmek

Sipariş çevrim süresi elemanları Sipariş listesi hazırlama ve iletme Sipariş kabulü ve sisteme giriş Sipariş işleme Sipariş toplama ve paketleme Yol süresi Müşteri kabulü ve depoya alma

Örnek bir çevrim Sipariş listesi hazırlama ve iletme 2 gün Siparişin alınması ve sisteme giriş 1 Sipariş işleme Sipariş toplama ve paketleme 5 Yol 3 Müşteri kabulü ve depoya alma Total 13 gün

Değişkenlik içeren örnek bir çevrim Sipariş listesi hazırlama ve iletme 2 gün +/- 1 gün Siparişin alınması ve sisteme giriş 1 +/- .5 Sipariş işleme Sipariş toplama ve paketleme 5 +/- 4 Yol 3 +/- 2 Müşteri kabulü ve depoya alma Toplam 13 gün +/- 8.5 gün

Değişkenlik olan durum için Çevrim süresi Ortalaması 13 gün Minimum, 4.5 gün; Maksimum 21.5 gün

Müşteri hizmet düzeyini artırmak için en önemli iki bileşen Sipariş listesi hazırlama ve iletme 2 gün +/- 1 gün Siparişin alınması ve sisteme giriş 1 +/- .5 Sipariş işleme Sipariş toplama ve paketleme 5 +/- 4 Yol 3 +/- 2 Müşteri kabulü ve depoya alma Toplam 13 gün 2.öncelik +/- 8.5 gün 1.öncelik

Müşteri hizmet düzeyini artırmak için üçüncü önemli strateji Çevrim süresi değişkenliğini azaltmak Çevrim süresini düşürmek Elde bulunmama olasılığını düşürmek

Elde bulunmama ne zaman oluşur: Müşterimize ürün zamanında ulaşmıyor, Çevrimi ve süreyi gözden geçir Değişkenliği azalt Ürüne olan talep beklenenden yüksek, Talep dalgalanmalarına çözüm olmak üzere daha yüksek stok seviyeleri Emniyet stoğu

Çeşitli kavramsal uygulamalar SAS Shell OPEL Anketler

SAS MoT- Moment of Truth Ian Carlston Hemingway

ÖZET Müşteri satın alma kararını fiyat ve kalitenin yanı sıra hizmet bileşenini de göz önünde tutarak verir. Hizmet tanımlanması güç bir kavram; satış öncesi, satış ve satış sonrası unsurları içermekte. Lojistik sistemi (müşteri hizmet bileşeni) müşteri tatmininin pek çok ve en önemli unsurlarını içerir. Sipariş çevriminin etkin tasarımı ve işletilmesi ile uygun envanter düzeyi müşteri hizmet düzeyini artırmak için anahtar stratejileri oluşturur. Hem hız hem tutarlılık önemli unsurlar.