Analitik Eğitim Felsefesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

MANTIK Mantığın Konusu.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Siyaset Bilimine Giriş
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
İdealist Eğitim Felsefesi
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eleştirel eğitim felsefesi
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Doç.Dr. Ahmet MUTLU Ondokuz Mayıs Üniversitesi İİBF
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Felsefe Nedir?.
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Epistemolojiye Genel Bakış
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Temel Kavramlar ve İlkeler
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
Klasik Sosyoloji Tarihi
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
BİLİM NEDİR? BİLİMİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlayan= Meslina ÖZER.
Hukuksal Realizm.
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
LİBERALİZM HALİSE KADER ZENGİN.
FENOMENOLOJİK HUKUK ANLAYIŞI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri.
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
YAYGIN EĞİTİM.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Karşılaştırmalı Eğitim
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 6. Hafta: Sosyal yapı, kurumlar ve din
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test 1.
TOPLUMSAL BİR BİLİM OLARAK SOSYOLOJİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
HUKUK BAŞLANGICI 1.
Sunum transkripti:

Analitik Eğitim Felsefesi

Analitik eğitim felsefesi, eğitim felsefesinin ikinci türünü temsil eder. Analitik eğitim felsefesi, klasik eğitim felsefesi gibi normatif önermeler ortaya koymaz. Bunun yerine eğitimle ilgili kavram, yöntem ve argümanların analizi ile uğraşır.

Analitik eğitim felsefesi, yirminci yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkmıştır. Diğer felsefe disiplinlerinden elde edilen bulgulardan da yararlanarak eğitimle ilgili sistematik bir sorgulama işine girişmiştir.

Analitik eğitim felsefesinin en önemli sorgulamaları eğitimin anlamı, eğitimin amaçları ve eğitimi belirleyen temel ölçütlerle ilgili olanlardır.

Eğitim teriminin anlamı Eğitim terimi bir başarı ve kazanım kavramıdır.

Analitik eğitim felsefesinin sorgulamalarına göre eğitimin farklı yönleri bulunmaktadır. Eğitim terimi üç farklı biçimde kullanılmaktadır. Bunlar; sosyolojik kullanım kurumsal kullanım aydınlanmaya dayalı kullanımdır.

Bunlardan birincisi değerler bütününün bireylere aktarılmasıyla yani insanlarla ilgilidir. Bu bakış açışsı eğitime sosyolojik bir bakışı ifade etmektedir.

Analitik Eğitim Felsefesi Sosyolojik kullanıma göre, eğitim terimi bir topluluğun insan yetiştirme pratiklerini tanımlamak için kullanılır. Toplumun bireyleri eğitim yolu ile kültürlenir ve sosyalleştirilirler.

Eğitim teriminin sosyolojik kullanımına göre eğitim toplumsal işbölümü ve tabakalaşmada etkin ve belirleyicidir.

Eğitimin diğer yönü ise eğitim işinin yürütüldüğü kurumlarla yani kurumsal yapı ile ilgilidir. Bu açıdan bakıldığında eğitim terimi ile okulda yani örgün eğitim kurumlarında geçirilen zaman kast edilmektedir.

Eğitim teriminin aydınlanmaya dayalı kullanımı ise bireyin zihinsel ve entelektüel ve karakter açılarından gelişimine vurgu yapmaktadır. Aydınlanma anlamında kullanılan eğitim terimi eğitimi insanlığın büyük bir başarısı olarak görür.

Aşağıdaki ifadeleri eğitimin sosyolojik, kurumsal ve aydınlamaya dayalı kullanımları açılarından eleştiriniz: Türkiye ilkokul 3’ten terk. Eğitim kasıtlı kültürleme sürecidir. Eğitim modern ulus devletlerde milli bilincin aktarılması işlevini de görmektedir. Eğitim ile ahlaklı, erdemli insanlar yetiştirilmelidir? Eğitiminiz nedir?

Uygulama Eğitim kavramının sosyolojik, kurumsal ve aydınlamaya dayalı kullanımları ile ilgili sloganlar oluşturunuz.

Eğitimin amaçları Analitik eğitim felsefesinin ilgilendiği diğer önemli bir konu da eğitimin amaçları yani hedefleridir.

Eğitimin amaçları genel olarak iki grup altında incelenmektedir Eğitimin amaçları genel olarak iki grup altında incelenmektedir. Bunlar eğitimin özsel (asli) ve araçsal (arızi) amaçlarıdır.

Eğitimin özsel amaçları söz konusu olduğunda eğitimin amaçları eğitim alan kişi temele alınarak sorgulanır. Bu anlayışa göre eğitim bireyin gelişimi için istenir.

Eğitimin özsel amaçları modern eğitim anlayışını da temsil etmektedir Eğitimin özsel amaçları modern eğitim anlayışını da temsil etmektedir. Özsel amaçlar arasında özgürleşme, özerklik, eleştirel düşünme, ahlak gelişimi başta gelmektedir.

Eğitimin araçsal amaçlarından eğitimin kendisi dışındaki başka bir amaca katkıda bulunması anlaşılır.

Eğitimin araçsal araçları daha çok toplumla ilgilidir Eğitimin araçsal araçları daha çok toplumla ilgilidir. Eğitimin araçsal amaçları arasında iyi yurttaş yetiştirme, kalifiye eleman yetiştirme gibi amaçlar anlaşılmaktadır.

Eğitimi belirleyen temel ölçütler Analitik eğitim felsefesinin incelediği diğer önemli bir konu da eğitimli insanın özellikleri ya da tanımlanmasıdır.

Analitik eğitim felsefesi kapsamında yapılan sorgulamalara göre eğitimli insan tanımlanması farklı biçimlerde anlaşılmaktadır.

Bu anlamalardan ilki eğitimli insanın değer sahibi insan olduğudur. Diğer bir deyişle eğitimin temel ölçütlerinden birincisi değerdir.

Eğitimde ikinci temel ölçüt bilgidir Eğitimde ikinci temel ölçüt bilgidir. Bu anlayışa göre eğitimli insan bilgi sahibi insan anlamına gelmektedir.

Eğitimin üçüncü ve son temel ölçütü ise usuldür Eğitimin üçüncü ve son temel ölçütü ise usuldür. Bu ölçüt eğitimli insanın belli bir kavrayışa sahip olması, bilişsel bir perspektife sahip olması, doğru ve uygun yöntemleri kullanmasını ifade etmektedir.

Uygulama Eğitim terimi ile ilgili tanımlamaları inceleyerek analiz ediniz. Eğitim terimi ile ilgili farklı bakış açılarını ortaya koyan bir yazıyı kaleme alınız.