LİDERLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Presentation title Novo Nordisk Way.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bankacılık Etik İlkeleri
360° Beyin Avı 27 Mayıs ° BEYİNAVI 27 Mayıs 2003 Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Parker üretkenliği ve verimliliği artırmak için müşterileriyle iş birliği yapar.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
3. Seçme ve Yerleştirme Zirvesi 21 Eylül 2006 Geleceğin Lideri Nasıl Seçilir? Nasıl Korunur ? 21 Eylül 2006 Amrop International Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
ERK İSG&İK – –
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Diferansiyel Denklemler
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İÇ GİRİSİMCİLİK.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
İNOVASYON.
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

LİDERLİK

LİDERLİK UZUN VADELİ DÜŞÜNEREK, ORGANİZASYONUN GELECEĞİNİ HAZIRLAMAK VE ORGANİZASYONU DAHA İYİ NOKTALARA TAŞIMAKTIR.

LİDERLİK ’’I must study politics and war so that my children may have the liberty to study industry and commerce. My children must study industry and commerce so that their children may have the prosperity to study art and literature.’’ John Adams, 1780 , Second President of the United States

LİDERLİK “EKİP” EKİBİNİ TANIMAK, EKİBİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN GEREKLİ AKSİYONLARI ALMAK, EKİBİ GEREKLİ BİLGİ VE YETKİ İLE DONATMAK VE EKİBİNE GÜVENMEKTİR.

LİDERLİK “KATILIM” TÜM ÇALIŞANLARIN KATILIMIYLA, ORGANİZASYONUN MİSYON, VİZYON, STRATEJİ VE POLİTİKALARINI BELİRLEMEKTİR. HEDEFLER BERABER TESPİT EDİLİRSE, ONLARA HERKES SAHİP ÇIKACAKTIR.

LİDERLİK “KATILIM” “BİR ELİN NESİ VAR İKİ ELİN SESİ VAR” KATILIM SAĞLANMALIDIR, ÇÜNKÜ KATILIM BAŞARININ ANAHTARIDIR. KATILIM ARTTIKÇA KONULAR HAKKINDA DÜŞÜNEN BEYİN SAYISI ARTACAKTIR. “BİR ELİN NESİ VAR İKİ ELİN SESİ VAR” “AKIL AKILDAN ÜSTÜNDÜR”

LİDERLİK BRİSA VİZYON - ESKİ Brisa hem iç hem dış pazarlarda en üst kalite ve değerde ürünleri sunan bir şirket olarak bilinir ve böyle olmaya devam edecektir. Brisa kaliteyi temel bir iş görme standardı olarak kabul eder. Brisa, paydaşları için değer yaratma ve sunmayı ilke edinmiştir. Brisa Türkiye araç lastiği pazarında liderliğini sürdürmeyi hedefler. Brisa Bridgestone’un en güncel ürün ve üretim teknolojilerini uygulamayı ve uluslararası dağıtım ağı için yüksek kaliteli, geçerli bir kaynak olarak gelişmeyi hedefler. Brisa dürüst ve etik iş prensiplerine tamamiyle bağlı, yüksek standardlara sahip bir şirkettir. Brisa bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri yakından takip ederek, katma değer sağlayacak teknolojileri iş süreçlerini iyileştirmede kullanır. Brisa’nın bilgili ve motivasyonu yüksek çalışanları, Brisa’nın iş başarısının anahtarlarıdır. Brisa, çalışanlarını geliştirmek ve şirketin, mükemmel bir işyeri olmasını garanti altına almak için çaba harcayacaktır. Brisa, sürdürülebilir bir gelişme için, çevreye saygı duyan, kaynak bilinci yüksek bir şirkettir.

DÜNYADA EN BÜYÜK 10 LASTİK ŞİRKETİ ARASINDA OLMAK LİDERLİK BRİSA VİZYON - YENİ DÜNYADA EN BÜYÜK 10 LASTİK ŞİRKETİ ARASINDA OLMAK

LİDERLİK

LİDERLİK

LİDERLİK

EĞİTİM LİDERLİK KİŞİSEL GELİŞİM KİŞİSEL KARİYER GELİŞİM GELİŞİMİ İŞ İLE İLGİLİ GELİŞİMİ EĞİTİM

LİDERLİK “MOTİVASYON” YARATICILIĞI TEŞVİK ETMEKTİR. YAPILAN İYİ ŞEYLERİ TAKDİR ETMEKTİR. HATALARI KABUL ETMEK VE HATALARDAN DERS ALARAK TEKRARINI ÖNLEMEKTİR.

LİDERLİK “KURUM KÜLTÜRÜ” MEVCUT DURUMDAN YOLA ÇIKARAK NASIL BİR ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ YARATILACAĞI TÜM ÇALIŞANLARIN KATILIMIYLA BERABERCE SAPTANMALI, BUNA NASIL ULAŞILABİLECEĞİ BELİRLENMELİ VE BUNUN İÇİN UZUN VADELİ PROGRAMLAR YAPILMALIDIR.

LİDERLİK ŞİRKET DEĞERLERİ , BRİSA - ESKİ Yaptığımız her işin kaliteli olması.  Müşterilerimize hizmet heyecanımız.  Sürekli iyileştirme ve değişime hazır olma.  İlişkilerimizde güven, saygı ve doğruluk.  İşimiz, ürünlerimiz, ve şirketimizin toplumdaki itibarından duyduğumuz gurur. Çalışanlarımıza adil, tarafsız ve eşit muamele şeklinde kendini gösteren hakkaniyetli yaklaşım.  Açık ve dürüst iletişim.  Takım ruhu.  Hız ve Mükemmellik Zamanında karar alma. Projelerin süratle uygulanması ve titizlikle takibi. Bilişim teknolojisinden yararlanarak başarımızı hızlandırmak ve şirketimizi daha akıllı bir işyeri yapmak.  Her çalışanın, şirketin başarısına katkıda bulunmak için sorumlu davranışı..

LİDERLİK ŞİRKET DEĞERLERİ , BRİSA -YENİ

LİDERLİK “EKİP ÇALIŞMASI” ORGANİZASYONDA ’’BİZ’’ BİLİNCİNİ YERLEŞTİRMEKTİR. BU; FONKSİYONLAR ARASI DUVARLARIN YIKILMASINI VE EKİP HALİNDE ÇALIŞMAYI YERLEŞTİRECEKTİR.

LİDERLİK “DEĞİŞİM” DEĞİŞİME AÇIK OLMAKTIR. DEĞİŞİMİN KOLAY BİRŞEY OLMADIĞININ BİLİNCİNDE OLUNMALI, DEĞİŞİME UYAMAYANLAR OLDUĞUNDA GEREĞİ YAPILMALIDIR.

LİDERLİK “GÜVENİLİRLİK” SÖYLEDİKLERİYLE, YAPTIKLARI FARKLI OLMAMALIDIR. FARKLI İSE ORGANİZASYON KENDİSİNİ TAKİP ETMEYECEKTİR.

LİDERLİK “ŞİRKET İKLİMİ” KARŞI FİKRİLERE AÇIK OLMAKTIR. YENİLİKLER VE GELİŞMELER BU TİP DÜŞÜNCELERDEN ÇIKAR. GÜVEN ORTAMI YARATARAK İNSANLARIN KONUŞMASINI SAĞLAMAKTIR.

LİDERLİK “EXECUTION” EYLEME DÖNÜŞMEDİKÇE FİKİRLER ANLAMSIZDIRLAR.

LİDERLİK “ÖRNEK OLMA” LİDER, DAVRANIŞLARIYLA ÖRNEK OLMALIDIR. GÖRMEK İNANMAKTIR. SÖYLEME YAP. “AYNASI İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ”

LİDERLİK “BİLGİ PAYLAŞIMI” BİLGİYİ PAYLAŞMAKTAN ÇEKİNMEMEKTİR. PAYLAŞTIKÇA BÜYÜYEN TEK ŞEY BİLGİDİR.

’’NEDEN BİLGİ BİRİKİMİNİN YÖNETİMİ?’’ LİDERLİK LİDERLİK ’’NEDEN BİLGİ BİRİKİMİNİN YÖNETİMİ?’’ REKABET EDEBİLMEK, TEHDİTLERİ FIRSATLARA DÖNÜŞTÜREBİLMEK, BİLGİYİ YARATMAK, SÜREKLİ ÖĞRENMEK, MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ DAHA İYİ ANALİZ ETMEK, İŞİMİZDE LİDER OLABİLMEK, OPERASYONEL MÜKEMMELLİĞE ULAŞMAK

LİDERLİK “POZİTİF OLMA” LİDER ETRAFINA POZİTİF ENERJİ SAÇMALIDIR. BU; ORGANİZASYONU ZOR DURUMLARDA BİLE MOTİVE EDECEKTİR.

LİDERLİK “AÇIKLIK” AÇIK OLMALI, OLACAK VEYA OLAMAYACAK ŞEYLERİ NET BİR ŞEKİLDE SÖYLEMELİDİR. İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMALIDIR.

LİDERLİK “RİSK” RİSK ALABİLMEK VE RİSK ALMAYA TEŞVİK EDEBİLMEKTİR. ’’ SİZİ YIKAN YUMRUK, SERT OLANDAN ZİYADE, GELDİĞİNİ GÖRMEDİĞİNİZ YUMRUKTUR.’’ ’’ KIYIYI GÖZDEN KAYBETMEYE CESARET EDEMEYEN İNSAN YENİ OKYANUSLAR KEŞFEDEMEZ.’’

LİDERLİK “INNOVATION” YENİLİKLERE AÇIK OLMAKTIR.

LİDERLİK ’’ŞİRKET KÜÇÜLMELERİ’’ GEREKLİ HAZIRLIK YAPILARAK KALANLARIN MOTİVASYONUNU KORUMAKTIR. (BEKSA ÖRNEĞİ)

LİDERLİK ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK DURUMUNA ÖZEN GÖSTERiLMELİDİR. ’’ŞİRKET BİRLEŞMELERİ / SATINALMALAR ’’ ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK DURUMUNA ÖZEN GÖSTERiLMELİDİR. (KORDSA- DUSA ÖRNEĞİ) (KORDSA- USA ÖRNEĞİ)

LİDERLİK “CROSS CULTURAL MANAGEMENT” KÜLTÜREL FARKLILIKLARI ANLAMAK VE YEREL KÜLTÜRLERE SAYGI DUYMAKTIR.

LİDERLİK Askerin Liderlik Prensipleri (K.K.K.) Teknik ve taktik bakımdan ehil olunuz. Kendinizi biliniz ve şahsi tekamül (gelişme, olgunlaşma) imkanlarını arayınız. Astlarınızı tanıyınız ve onların refah durumlarıyla alakadar olunuz. Olup bitenlerden astlarınızı malumatlı (bilgi sahibi) kılınız. Astlarınıza örnek olunuz. Vazifenin anlaşılmasını, murakebe(denetlenmesini) ve ifa edilmesini (yerine getirilmesini) sağlayınız. Astlarınızı bir tim olarak yetiştiriniz. Doğru ve vaktinde karar veriniz. Astlarınıza mesuliyet duygusu aşılayınız. Birliğinizi imkan ve kabiliyetine uygun olarak kullanınız. Fiil ve hareketlerinizde mesuliyetten kaçınmayınız ve mesuliyet deruhte ediniz (sorumluluk alınız).

LİDERLİK GÜVEN AÇIK İLETİŞİM KURMASI ’’ÖZELLİKLER’’ TÜRKİYE’NİN GERÇEK LİDERLİK HARİTASI DOÇ. DR. YEŞİM TODUK AKİŞ GÜVEN AÇIK İLETİŞİM KURMASI İNANÇLI, KARARLI VE TUTARLI OLMASI ADALET DUYGUSUNUN OLMASI VİZYON SAHİBİ OLMASI BEKLENTİLERİ VİZYONLA BÜTÜNLEŞTİRMESİ YENİLİKÇİ OLMASI

LİDERLİK ’’ÖZELLİKLER’’ İNSANLARA KARŞI DUYARLI OLMASI ÖRNEK TEŞKİL ETMESİ TUTKULU VE FEDAKAR OLMASI İLHAM VERMESİ MOTİVE ETMESİ İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMASI MÜTEVAZİ OLMASI

TEŞEKKÜRLER...