BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

ANALİZ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Araştırma Önerisi Araştırma Raporu
Problem Çözme.
“ Sağlık Bilimleri ’ nde Araştırma Projelerinin Oluşturulması ve Desteklenmesinde Karşılaşılan Sorunlar ” 2003 Prof. Dr. G ü l G Ü NER Dokuz Eyl ü l Ü.
BİRİNCİ BÖLÜM: TEZE BAŞLARKEN
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA ARAŞTIRMA TÜRLERİ ARAŞTIRMADA NİTELİKLER VE TUTUMLAR.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Matemati ğ i Niçin Ö ğ reniyoruz? Enes demir 9-E 170.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
Facebook.com/KimPsikolojiKim kimpsikoloji ZORLU MÜCADELE.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
UZEM TANITIM.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Teknoloji ve tasarım dersi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
BİLİMSEL YAZIM TEKNİĞİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MESLEK ETİK İLKELERİ.
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
<Proje Başlığınızı buraya yazınız>
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Bilimsel Araştırma Etiği
Araştırma Süreci ve Etik
TRİGONOMETRİ. 1-AÇI,YÖNLÜ AÇI, YÖNLÜ YAYLAR A- Açı: Başlangıç noktaları aynı olan iki ışının birleşim kümesine ‘açı’ denir. Bu ışınlara açının kenarları,
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilgi Okuryazarlığı Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL
ARGÜMANTASYON.
Değerlendirme Çalışması Raporlama
<Proje Başlığınızı buraya yazınız>
Sunum transkripti:

BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ Prof. Dr. Nevzat BATTAL

Dürüst Olma Kendine karşı dürüst ve samimi olma.

Gerçeği Araştırma Yalnızca gerçeğin araştırıcılığını yapma. Gerçek dışında her türlü kandırmadan kaçınma.

Açık Fikirli Olma Açık fikirli olma. Olaylara önyargısız bakma.

Özeleştiri Yapma Kendi kendini eleştirme.

Sabırlı Olma Güçlükler karşısında yılmadan sabırla mücadele etme Amacı gerçekleştirebilmek için çok çalışma.

Planlı ve Sistematik Düşünme Karşılaşılan problemlerin çözümünde planlı olma. Sistematik düşünme.

Eleştirel Düşünme Olayları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme.

Şüpheci Olma Her şeyi araştırma.

Objektif Olma Objektif bulgular karşısında, kişisel görüşlerini terk etme.

Kanıt Arama İleri sürülen iddialar karşısında kanıt arama.

Çok Yönlü Bakma Olaylara çok yönlü bakma. Kararları yeni kanıtlar bulunduğunda tekrar gözden geçirme.

Literatür Tarama Bilimsel yayın ve makaleleri inceleme.

Veri Toplama Yollarını Bilme Bilimsel yöntemlerle veri toplama yollarını bilme. Mümkün olan her kaynaktan veri toplama.

Olası Sonuçları Göz Önüne Alma Her girişimin olası sonuçlarını başlangıçta düşünüp dikkate alma.

TEŞEKKÜRLER