Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Advertisements

Mikroişlemci Sistemleri BLG 212
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
HAVA HARP OKULU DEKANLIĞI Elektronik Mühendisliği Bölümü
Nesneye Dayalı Programlama
ELEKTRİK & ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
Fatih Projesi Akademisyenler Çalıştayı Taslak Rapor ve Öneriler.
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
TEST – 1.
KOBİ’lere Yönelik Destek ve Teşvik Programları
14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon.
SAN-TEZ Bilgilendirme ve Tecrübe Paylaşım Günü
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
YAZILIM TABANLI RADYO UYGULAMALARI
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilişim Teknolojileri Alanı
Proje Konuları.
İşletim Sistemi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Makİne Öğrenmesİ İle Ürün SInIflandIrma İncelemesi
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü.
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
WEB PROGRAMCILIĞI.
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI MESLEK LİSELİLER İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLECEK!!!!
Veri Tabanı Programcılığı
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
AB’15 Arduino ile sensörler dersi
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
1. Ders: Ders İşleyişi Hazırlayan ve Sunan:
( Eğitim-Öğretim Yılı)
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (EEM)
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
TIP MÜHENDİSLİĞİ KARABÜK ÜNİVERSİTESİ.
Prof. Dr. Orhan torkul Arş. Gör. M. Raşit cesur
GOSB TADIM JALE YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Uzaktan ve Karma Eğitim
MEKATRONİĞİN MAKİNA, ELEKTRİK, ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİKLERİYLE İLİŞKİLERİ.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Prof. Dr. Ali Yazıcı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Tanımı 2018
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Örneği Prof. Dr. Yılmaz Çamurcu Prof. Dr. Yılmaz Çamurcu1, Prof. Dr. Burhanettin Can1, Yrd.Doç.Dr.Ali Nizam1, Yrd.Doç.Dr.Orhan Özhan1, Dr.Ünsal Kocatepe2 1.Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2. Enovas Mühendislik A.Ş.

Sunum Bazı Resimler Akıllı Teknolojiler Akıllı Sistemler Öğretimi için Modeller FSMVÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim ve Eğitim Temel Felsefesi ve Yapısı Gömülü ve Akıllı Sistemler Laboratuarı Sonuç

Akıllı Teknolojiler Gömülü Sistemler (embedded systems) Gömülü İşlemciler (embedded processors) Akıllı Sistemler (smart systems), Akıllı Nesneler (Smart Things), Akıllı Ortamlar (smart enviroments), Yaygın Bilişim (Pervasive-Ubiquitous- computing) Makinadan makinaya (Machine-to-Machine (M2M)), Siber Fiziksel Sistemler (Cyber-physical systems),

Akıllı Teknolojiler Nesnelerin İnterneti (Internet of Things), Herşeyin İnterneti (Internet of Everything), Nesnelerin Webi (Web of Things), Herşeyin Webi (Web of Everything) Nano nesnelerin İnterneti (Internet of Nanothings) Akıllı Tozlar (Smart Dusts) Nesnelerin/Herşeyin Bulutu (Cloud of Things/Everything)

Nesne olarak sensor ve transdüserlerden örnekler[3]

Nesnelerin İnterneti için Son kullanıcılar ve Uygulama alanları [8]

Gartner firmasınca araştırma sonuçları 2013 yılı itibari ile gelecekte yeni teknolojilerin gelişim grafiği [11]

Akıllı Sistemler Öğretimi Modelleri Yazılım veya donanım dersleri Yüksek Lisans ve Lisans düzeyinde programlar Endüstrideki mühendislere kurslar düzenlemek

Müfredatında, FSMVÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim ve Eğitim Temel Felsefesi ve Yapısı Müfredatında, Güçlü laboratuvar tabanlı öğrenme temel amaç olup, Dersler ve uygulamalar araştırma-tasarım-proje geliştirmeye odaklıdır.

Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Laboratuvarları Yazılım Laboratuvarı Bilgisayar Laboratuvarı Yazılım Geliştirme ve Test Laboratuarı Gömülü ve Akıllı Sistemler Laboratuvarı Elektronik Laboratuvarı.

Gömülü ve Akıllı Sistemler Laboratuarı

Laboratuvardaki Yazılımlar ve Deney Setleri LABVIEW, MULTISIM yazılımları (National Instruments) 13 adet MyRIO (FPGA sistem ve ARM CORTEX A9 işlemci) deney kartı (National Instruments)  12 adet SPARTAN 3E FPGA deney kartı (National Instruments)  12 adet ARM M0 deney kartı ve yazılımı (ARM)  12adet ELVIS deney sistemi (National Instruments) 

Laboratuvardaki Ölçü Aletleri Cihazın adı Modeli ve özelliği Adet Mixed Sinyal Dijital Osiloskop Tektronix MSO2012B, 16 dijital kanallı 12 Fonksiyon Jenatörü Tektronix AFG3021C, 25 MHz Masa Tipi Dijital Multimetre Tektronix DMM4020 Güç Kaynağı TTI EL302RT, 2x30V/3A, 5V/3A,Üç bağımsız çıkış Bilgisayar Samsung, CPU:I7, 8GB 13 Elektronik Hayva Weller WSD 81 8 Projektör Casio 1

myRIO deney kartı

Dersler Matematik ve Fen dersleri; Birinci ve İkinci sınıfta; matematik I-II, fizik I-II, lineer cebir, diferansiyel denklemler, ayrık matematik, nümerik metotlar, istatistik ve olasılık verilir. Bilgisayar Donanımına yönelik Dersler; Elektrik devreleri, Sayısal Sistemler, Mikroişlemci Sistemleri, Akıllı Sistemler ve Ortamlar, Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi Bilgisayar Ağları, Gömülü Sistemler, Sinyaller ve Sistemler, Sayısal İşaret İşleme, Sayısal Görüntü İşleme, Robotik, Paralel programlama ve seçmeli dersler vardır. Bilgisayar yazılıma yönelik dersler; Bilgisayar Programlama I-II-III(Java, C), Veri yapıları, Algoritma analizi ve tasarımı, İşletim Sistemleri, Veri tabanı Yönetim Sistemleri, İleri Programlama Teknikleri, Yazılım Mühendisliği, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Biçimsel Diller ve Otomatlar,Veri Madenciliği, Oyun yazılımı Geliştirme, İleri Programlama Dilleri, Yapay Zeka,  Çokluortam Yazılım Geliştirme ve seçmeli dersler bulunmaktadır. Kültür Dersleri; Türkçe, Tarih, Bilgisayar Etiği, Mühendislikte sözlü ve yazılı iletişim ve 6 adet daha seçmeli ders vardır.

SONUÇ Akıllı sistemleri geliştirme-tasarım-üretim önceliği Akıllı sistemlere ait bilgi ve beceriye sahip mühendisler YÖK ve devlet tarafından destek ve teşvik Üniversitelerimiz endüstri ile araştırma geliştirme işbirliği Akıllı sistemleri geliştirme-tasarım-üretim önceliği Yetişmiş bilgi ve beceriye sahip mühendislere ihtiyaç Üniversitelerimiz endüstri ile araştırma geliştirme işbirliği YÖK ve devlet tarafından destek Lisans derecesi veren bölümlerin açılması için teşvik

TEŞEKKÜRLER Prof. Dr. Yılmaz Çamurcu

Akyildiz, Ian F. , and Josep Miquel Jornet Akyildiz, Ian F., and Josep Miquel Jornet. "The internet of nano-things."Wireless Communications, IEEE 17.6 (2010): 58-63.