Yeditepe Üniversitesi Hastanesi/ İş Geliştirme Yöneticisi Mustafa Oğuz YAÇAN Yeditepe Üniversitesi Hastanesi/ İş Geliştirme Yöneticisi Hastanın kurumu tekrar tercihi… HASTANE ÇAĞRI MERKEZLERİNİN HASTA AİDİYETİNİ ARTTIRMADAKİ ETKİSİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR UYGULAMA
Hasta kurumu tekrar tercihi… Amaç, Tanımlar, CRM Kavramı, Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması Çağrı Merkezi Ayağı, Hasta Tutundurmaya Yönelik Çalışmalar Kullanılan Veri Setinin Özellikleri, Ölçümleme ve Sonuç.
Mevcut hastaları tekrar kuruma getirmek… 1) Amaç… Mevcut hastaları tekrar kuruma getirmek…
2)Tanımlar a CRM Kavramı b. Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması c. Hasta Tutundurmaya Yönelik Çalışmalar
2.a. CRM Kavramı… CRM, bir işletmenin müşterileri ile ilişkilerini yapısal yöntemlerle yönetebilmesini sağlayan tüm yöntem, yazılım ve genellikle de internet tabanlı çözümleri kapsayan bir bilgi teknolojisidir.
- Arz ve talep eşitsizliği - Hasta sadakati 2.b. Sağlık Pazarlamasında CRM… - Arz ve talep eşitsizliği - Hasta sadakati
Randevu hatırlatmaları, Memnuniyet ölçüm aramaları, 2.c. Hasta Tutundurmaya Yönelik Çalışmalar… Randevu hatırlatmaları, Memnuniyet ölçüm aramaları, Özel gün tebrikleri, - Bebek 40 çıkarma araması, Taburcu memnuniyet aramaları, Kronik hastalıklar hatırlatmaları
3) Kullanılan Veri Setinin Özellikleri… 2011 yılı itibariyle hastaneye gelen hastaların %10-%15’lik bir dilime rastgele geri arama yapılmaya başlanmıştır. Altışar aylık dilimlere ayrılan hasta sayıları, aynı altı ay içinde tekrar gelişleri ölçülerek değerlendirilmiştir
4) Sonuç…
Teşekkürler