OKULDA STRATEJİK YÖNETİM DEĞER, MİSYON ve VİZYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
SİNOP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
STRATEJİK YÖNLENDİRME
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
REHBERLİK.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HUDUT VE SAHİLLER SAĞLIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDE (HSSGM) STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI Volkan Erkan 12 Ocak 2005.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ?
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
MİSYON-VİZYON-DEĞERLER TEMALAR
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
VİZYONER LİDERLİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Planlama Nedir?
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
Örgütsel Kariyer Planlaması
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Planlama Süreci
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

OKULDA STRATEJİK YÖNETİM DEĞER, MİSYON ve VİZYON BİLDİRİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ

2 3 4 1 UYGULAMA Nihai SP Benimse(t)me MİSYON VİZYON Benimse(t)me DEĞER MİSYON VİZYON Stratejik Planlama Ekibinin Oluşturulması Kritik Başarı Faktörleri Strateji Alanları Takım Bilincinin Oluşturulması Çalışma Normlarının Belirlenmesi Stratejik Amaçlar 2 Hedefler İş Takviminin Oluşturulması 3 Stratejiler Durum Analizi 4 Paydaş Belirleme Performans Kriterleri Faaliyet ve Projeler Paydaş Analizi Paydaş Görüşmeleri Görüşlerin Alınması 1 Nihai SP Performans Planı GZFT ve Öneriler UYGULAMA Stratejik Konular

DEĞERLER BİLDİRİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ Mevcut durumun belirlenmesinden sonra okul toplumunun bir araya gelerek okulun benimsediği ortak davranışları,yönetim ve eğitim yaklaşımlarını ortaya koyması, okulun değerlerini oluşturur. 5

DEĞERLER BİLDİRİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ Değerler;Okul iklimini yansıtır. okulun kimliğini, ne yaptığını, neler yapabileceğini ve okulun diğer okullardan farkını ortaya koymalıdır. 6

Değerler belirlenirken cevaplandırılması gereken sorular şunlardır: 1-Kurumun çalışma felsefesi nedir? 2-Kurum personelinin benimsediği ortak değerler ve inançlar nelerdir? 3-Özen gösterilen amaçlar nedir? 4-İdealler nedir? 5-Alınan kararların doğru veya yanlış olduğuna nasıl karar verilir? 6- Davranışların doğru ve yanlışlığı değerlendirilirken hangi kıstaslar esas alınır?

Değerlerin taşıması gereken nitelikler: 1-Açık ve kesin olarak ifade edilmelidir. 2-Okul çalışanları, işlerini en iyi şekilde yapacakları şartlara ilişkin temel düşüncelerini belirtmelidirler. 3- Vizyonun gerçekleşmesini sağlayacak sistem ve süreçleri desteklemelidir. 4- Anlamlı, sürekli ve ulaşılabilir olmalı.

DEĞERLER BİLDİRİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ Değerler üç temel alana ilişkin olmalıdır: 1-Kişiler:Okul çalışanlarına ve paydaşlarla ilişkilere yönelik değerler. *sevgi *saygı, *dürüstlük, *güven, özgüven *işine adanmışlık 2-Süreçler:Okulun yönetim, karar alma ve eğitim hizmeti sürecine ilişkin değerler. *katılımcılık, *şeffaflık, *eşitlik, *sürekli gelişim *paylaşım, *ekip çalışması, *işbirliği vb. 3-Performans:Verilen eğitim hizmetinden beklentilere yönelik değerler. *Bilgi üretimi bizim için değerlidir *Kaliteli eğitim-öğretime inanırız. *Kaliteden ödün vermeyiz 8

ÖRNEK DEĞERLER - Demokratik anlayışı benimseriz, Adaletliyiz Yenilikçiyiz Katılımcılığı destekleriz Fikirlere değer veririz Eşitlikçiyiz Şeffaflıktan yanayız Üretkeniz Zamanın değerini biliriz. İnsanları suçlamaz, süreçleri sorgularız. Ortak aklı kullanarak kararlar alırız. vb… 10

ÖRNEK DEĞERLER BİLDİRİMİ Öğrencilerimizin geleceğinin bizim geleceğimiz olduğuna inanırız. Okulumuzda her öğrencinin öğrenmesi ve gelişmesi için ortam hazırlarız. Değişimin ve sürekli gelişimin önemine inanırız. Okulumuzda gelişen toplumun beklentilerine uygun sosyal ve bilimsel beceriler kazandırılır. 11

DEĞERLERİMİZ Okulumuz; öğrencilerimizin ve paydaşlarımızın beklentilerini karşılamaya yönelik çalışmaları yürütürken onlarla ortak aklı kullanarak, açık iletişim ve örgütsel empati kurar, üretime çalışanların katılımını sağlar, güvene ve iş birliğine dayalı, sürekli gelişim anlayışı içinde, yapılan işin öneminin sorumluluğunu taşıyarak, takım çalışması anlayışı ve işine adanmışlık duygusuyla üretimde bulunur, ortaya konulan ürünleri öğrencileri ve çevresiyle paylaşır. 10

MİSYON (neyi,kim için yapıyoruz?) Misyon Kavramı Fr: mission Tr: ulugörev, özgörev, amaç, görev Kurumun varlık nedenidir… 11

Misyon Bildirimleri Misyon, okulun kurumsal kimliğini oluşturan öğelerden biridir. Okul sadece isim, amblem ve iş akışı ile tanımlanamaz. Okulun oluşturduğu bilgi birikimi, tecrübesi, uzmanlığı ve geliştirdiği kurumsal tavrı belli bir kurumsal kimlik yaratır. 12

Misyon Bildirimi/Varlık Sebebi Misyon bir kurumun varlık sebebidir; kurumun neyi, nasıl ve kimin için yaptığını açıkça ifade eder. Misyon bildirimi stratejik plan dokümanının diğer kısımlarına da temel oluşturur. 13

Misyonu belirlemek için cevaplanması gereken sorular: NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor? (Hizmet alanların ihtiyaçları) Bunları KİM için yapıyoruz? Hizmet alan kesimler Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz? Nasıl çalışıyoruz? Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız? (Var oluş nedeni, kuruluş amacı) 14

Misyon İfadesinin Özellikleri Bir paragraftan uzun olmaması Açık, anlaşılır, Herkes tarafından aynı ölçüde algılanabilir, Temel değerler ile uyumlu olması tercih edilir. Hizmetin yerine getirilme süreci değil, hizmetin amacı tanımlanmalıdır. Yasal düzenlemelerle kuruluşa verilmiş olan görev ve yetkiler çerçevesinde belirlenmelidir. 15

ÖRNEK MİSYON İFADESİ Biz Edirne Anadolu Lisesi olarak; Atatürkçü düşünce çizgisinde, yaratıcı ve özgürce düşünen, öğrenmeyi öğrenen; öğrendiklerini davranışa dönüştürebilen, rekabetçi, ekip çalışmasına inanan, ulusal ve evrensel değerlere bağlı, her alanda başarıyı hedefleyen, sürekli gelişmeye inanan öğrencilerimizi üniversiteye ve geleceğe hazırlamak; çalışanlarımızı demokratik bir iletişim ortamında en yüksek verimliliğe ulaştırmak için varız. 16

Merhum Hacı Emin ÖZDEMİR Lisesi Misyonu; Misyon Örneği Merhum Hacı Emin ÖZDEMİR Lisesi Misyonu; Okulumuz için belirlenmiş olan eğitim-öğretim programını çevre faktörlerini de dikkate alarak etkili ve verimli bir şekilde uygulamak, öğrencilerin yeteneklerine ve ihtiyaçlarına uygun bir eğitim hizmetini sunmaktır. 22

MİSYON Okulda misyonun tanımlı ve okul duvarlarında asılı olması yeterli değildir. Okulun misyonu okulun tüm çalışanları, öğrenciler, veliler ve diğer paydaşları tarafından biliniyor paylaşılıyor ve yaşanıyor olmalıdır. 23

VİZYON BİLDİRİMİ 24

Vizyon Fr: vision Tr: özülkü, uludüş, geniş görüşlülük, uzgörü Gösterim, geniş görüş, ileri görüş Görme gücü, önsezi, algılamada olağanüstü yetenek ve seziş, bir şeyin tasarlanmış ve ya görülüş tarzı, hayal gücü ile zihinde yaratılan simge, derin görme, ileriyi görme(TDK) 20

VİZYON (Nereye ulaşmak istiyoruz?) Kurumsal vizyon ifadesi; Kurumun ideal geleceğini sembolize eder. İddialı ve aynı zamanda ulaşılabilir bir ifadedir. 21 21

22 22

Güçlü Bir VİZYON İdealisttir; yürekten gelmesi, hissedilmesi gerekir Özgündür; Aidiyeti belirtir Ayırt edicidir; Diğer kurumlardan farklı olmalıdır Çekicidir; Kurum içinden olan/olmayan herkesin ilgisini çeker 23

Vizyon Muasır medeniyetler seviyesinin ÜSTÜNE çıkmak… M. K. ATATÜRK 24

Örnek Okul Vizyonu Kadıköy Anadolu Lisesini; her zaman göreve hazır yöneticilerimiz, öğretmenlerimiz, ülkesine hizmet bilincine sahip öğrencilerimiz, mezunlarımız ve velilerimiz ile birlikte güç birliği sağlayarak; Ortaöğretim giriş sınavlarında öncelikli tercih edilen Ülkemize, katılımcı, duyarlı; inisiyatif kullanabilen gençler yetiştiren, Sosyal ve kültürel etkinliklerle adından söz ettiren, Avrupa Birliği normlarına göre en iyi eğitimi vererek ülkemizin ve dünyanın en iyi üniversitelerine her yıl artan sayıyla öğrenci yerleştiren en güçlü eğitim ve öğretim kuruluşu hâline getirmek. 25

Örnek Okul Vizyonu Yozgat Ticaret Meslek Lisesi olarak: Ülkemizi; çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkaracak, eğitim ve öğretim etkinliklerinin bir parçası olarak, Yozgat’ta eğitim, bilim ve kültür merkezi olmaktır. 

Misyon - Vizyon Misyon Vizyon Bugünü yansıtır Yarını gösterir Yararlanıcıları belirler İlham vericidir Temel süreçleri belirlemeye yarar Kurumun gitmek istediği yönü belirler Performans ölçütlerini belirlemeye yarar Stratejik karar ölçütlerini belirlemeye yarar 27

VİZYON Vizyon Belirlenirken Cevaplandırılması Gereken Sorular: Okulun ulaşmak istediği ideal geleceği nedir? Okul paydaşları tarafından nasıl bilinmek istiyor? Okul yararlananların yaşam kalitesini nasıl artırabilir? Bırakmak istediğimiz miras nedir? 28

Evlatlarımızın ayaklarına batan dikenler ya bizim ektiklerimizdir ya da biçmediklerimizdir. 35

15 DAKİKA ARA