ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME EĞİTİMİ
Advertisements

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUKLARDA YEME PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
ÇOCUKLARIMIZA SINIR KOYMAK. Sınırlar DestekleyiciDestekleyici KoruyucuKoruyucu Yaşama hazırlayıcıYaşama hazırlayıcı işleve sahiptir. işleve sahiptir.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA BESLENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME KASTAMONU HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
GÖRGÜ KURALLARI.
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
BESLENME REHBERİ 2.
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
SAĞLIKLI BESLENME.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
KURALLAR – SINIRLAR ( Davranış Kazandırma ve Kaldırma) Amaç.
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
VELİLERE SEMİNER.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
KARATAY DR.SEDAT YÜKSEL İLKOKULU
1-3 yaş grubu çocuklarda beslenme
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Beslenmede Sağlık Kuralları Beslenmede Görgü Kuralları
AFİYET OLSUN..
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak,
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
ÖZEL ATACAN EĞİTİM KURUMLARI Uzm. Pedagog Selma FİLİZ
Yrd. Doç. Dr. TÜLAY KUZLU AYYILDIZ 2016
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA BESLENME Dyt. Şebnem Saral.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
AİLEDE İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)

Sınırlar neden önemlidir ? Çocuklar sınırlara neden ihtiyaç duyarlar?

Sınırlar çocukların araştırma yapmalarına yardımcı olur. Sınırlar onaylanan davranışları tanımlar. Sınırlar ilişkileri tanımlar. Sınırlar güvenlik sağlar. Genişleyen her sınır büyümenin bir ölçütüdür.

Ne kadar özgürlük,güç ve kontrol? Sağlıklı denemelere imkan sağlayarak ona büyüdüğünü hissettirin.

Çok kısıtlayıcı olan sınırlar Aşırı kontrol Denemek ve keşfetmek için çok az özgürlük. Öğrenme ve sorumluluk kazanmayı engeller. İsyanı körükler.

Çok geniş olan sınırlar Kontrolsüzlük Çok geniş olan sınırlar Kontrolsüzlük. Tutarsız olan sınırlar Tutarsız özgürlük Öğrenmeyi ve sorumluluk kazanmayı engeller Çok fazla denemeyi ve isyanı körükler.

Dengeli sınırlar Sorumluluklara dayanan özgürlük Öğrenmeyi ve sorumluluk almayı arttır. İşbirliğini yüreklendirir.

Anne babalar kurallarını nasıl öğretirler a- Sınırlar olmadan özgürlük(ikna yolu ile problem çözme) B-Demokratik yaklaşım(sınırlar içinde özgürlük)işbirliği ve güven ile problem çözme C-Cezacı yaklaşım(özgürlük olmaksızın sınırlar)

İştahsızlık Nedir? İştahsızlık genel olarak bireyin normal açlık sinyallerini alamaması ve hiçbir besine karşı yeme isteği duymaması olarak tanımlanabilir.

YEMEK ÖNCESİNDE… Çocukların aşırı yorgun ve uykulu oldukları zaman iştahları olmadığı için yemek saatlerini buna göre düzenleyin. • Sofraya oturmadan önce çocuğunuzla oyun oynayın.Sofraya mutlu oturmasını sağlayın. • Yemek aralarında çocuğunuza şeker, çikolata, pasta, kolalı ve diğer fazla şekerli içecekler kesinlikle vermeyin.

.Günlük yaşamda yaşanan sorunlar ailenin sofrasına yansımamalı. Disiplin uygulama yeri yemek masası olmamalıdır. Yemek esnasında verilen mesajlara dikkat. Yemek yerken özgür olmalı. Yemekler hazırlanırken yetenekleri ölçüsünde onlardan yardım alınmalı.

Yemek sırasında… Yemek yedirmek için ısrar etmeyin, onu ödüllendirmeyin veya ceza vermeyin. Çocuğunuz yemek zamanında ve aile sofrasına katılarak yemek yemenin sosyal bir olay olduğunu görerek öğrenmeli. Yemeği televizyon olmayan, dikkatinin dağılmayacağı sessiz bir ortamda yedirin

Tabağı tepeleme doldurmak yerine porsiyonları ufak tutun. • Çocuklar 1,5 yaşından sonra çatal kaşık kullanabilirler, onun kendi kendine yemesini desteklemek için kaşığı ağzına vermektense eline verip, yemesini bekleyin. Tabağı tepeleme doldurmak yerine porsiyonları ufak tutun. Çocuğunuz sizin beğendiğiniz yemek düzenini ve çeşidini benimsemek zorunda değil, kendi çeşidini kendisinin bulmasına izin verin. Böylece karar verme insiyatifi onda olacaktır.

Acele yedirmek, ya da tam tersine yemek süresini çok uzatmak (yarım saat normal bir süredir) çocuğu olumsuz yönde etkiler. • Bu yaşlarda yemek seçme de sık rastlandığı için yemek çeşidini artırın Yemek yerken parmaklarını kullanmasına, yemeklerle oynamasına, etrafı dağıtmasına göz yumun, engellemeyin. Doyduğuna dair bir işaret aldığınız an yemesini durdurun, son lokmasına kadar yedirmek zorunda değilsiniz.

ÇOCUKLARIMIZI, HEP BİRLİKTE MUTLU VE SAĞLIKLI BÜYÜTMEK DİLEĞİYLE… TEŞEKKÜR EDERİZ