Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BASIN TOPLANTISI 15 Nisan Yeni dönemde AMPD AMPD’nin yeni yönetim döneminde amacı, bilimsellik platformu çerçevesinde; Sektörün büyümesini sağlamak,
Advertisements

Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Doğrudan Dış Yatırım Bir firma yabancı bir ülkede bir ürünü üretmek ve/veya pazarlamak için tesislere yatırım yapıyorsa, buna doğrudan yatırım denir.
Küresel Büyüme Oranları (%)
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
BÜYÜME.
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
Konut Sektörü Değerlendirme Sunumu Haziran
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 YÜZDELER. 2 Hakan, bilinçli bir tüketici olarak alışveriş merkezinin uygulayacağı indirim dönemini bekliyor. İndirimsiz fiyatı 750 lira olan bilgisayarı.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
AMPD PERAKENDE ENDEKSİ by NIELSEN EYLÜL AYI SONUÇLARI 25 EKİM 2007.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bankacılık sektörü Nisan-Haziran 2011 dönemindeki gelişmeler 27 Temmuz 2011.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN İLİ İHRACATI 5N-1K.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
TÜRK İ YE PERAKENDE SEKTÖRÜ: VERİ UFUKLARI/UFUKTAKİ VERİLER DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK RETAIL VISION 11/23/
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
HALİDİN SÖNMEZ
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
TEB Tarım Bankacılığı.
DEİK Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
Dünya Kömür Rezervleri:
TEB Tarım Bankacılığı.
Sunum transkripti:

Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?

Satışların azaldığı ABD perakende sektöründe düşüşün önemli boyutunu lüks tüketim malları oluşturuyor. Dünya lüks tüketim harcamalarının yarısından fazlasına sahip Asya ülkeleri lüks tüketime devam ediyor. Çin'de perakende satışlarının bu yıl yüzde 13,3 artarak 1,6 trilyon dolara ulaşacağı bekleniyor. İngiliz perakendecileri son 25 yılın en kötü sezonunu geçiriyor. İspanya’da perakende satışları yılın ilk 8 ayında yüzde 8 düşerken, Zara satışlarını yüzde 11 artırdı. Ekonomik durgunluk yaşayan İsveç’te ise perakende sektörü beklenenin üstünde artış gösterdi. Veriler dünya için ne diyor?

Tüketici Güven Endeksi & Satın Alma Gücü Güven Endeksi en düşük seviyelerde seyrederken, perakende sektörü büyümeye devam etti. Veriler Türkiye için ne diyor?

Perakende göstergelerinde dalgalanma Veriler Türkiye için ne diyor? Üretim kapasite kullanım oranı düşüyor

AMPD Shopper Index araştırma sonuçları by IPSOS Tüketici ne diyor?

1. Gençleri dinleyelim Gençler orta yaş üzerinin 2 katı fazla Hazır Giyim alışverişi yapıyor. Alışveriş başına ortalama harcamaları düşük. Hazır giyime yapılan toplam harcamanın büyük kısmı 35 yaş altından geliyor. AVM’leri seviyorlar (AVM’ye gidenlerin %60’ından fazlası 35 yaş altı), Cadde’yi de ihmal etmiyorlar. Genç kızlar kadar genç erkekler de giyime meraklı. Spor giyimi seviyor, ayakkabıya pek önem vermiyorlar. Geçen yıldan daha fazla alışveriş etmişler, önümüzdeki dönemde de artacağını düşünüyorlar. Tüketici ne diyor?

2. Hedef kitlemize göre yatırım lokasyonumuzu belirleyelim Bir yerde “bulunmuş olmak” için mağaza açmak artık riskli AVM ve Cadde’de Hazır Giyim alışverişinin yoğunlaştığı ilk 10 mağaza içinde ortak olan mağaza sayısı sadece “iki”. Cadde ve AVM profili çok farklı. Mağaza açarken marka/mağazanın profili son derece önemli hale geliyor. AVM müşterileri Cadde’ye göre daha genç, AVM AB grubu alışverişçiler yönünden Cadde’ye göre daha avantajlı. Tüketici ne diyor?

3. Erkekleri ciddiye alalım Harcama düzeyleri yüksek FMCG dışındaki ürün gruplarında kadınlardan daha fazla alışveriş yapıyorlar AVM’lerden alışverişte erkeklerin payı yükseliyor AVM’de Erkek Giyim alışverişi kadın giyimi geride bırakıyor Cadde’de ise kadın alışverişte daha etkin Tüketici ne diyor?

4. Orta direk direniyor Her ne kadar yüksek SES gruplarında alışveriş etme ve ortalama harcama düzeyi daha yüksekse de, toplam harcama içerisinde orta ve düşük SES gruplarının ağırlığı gözleniyor. En fazla harcamayı C1 grubu yapıyor. 5. Ankara’nın potansiyeli daha iyi değerlendirelim Alışveriş endeksi en yüksek olan ilimiz Ankara. Eğlence ve Dışarıda Yeme dışında (Özellikle Hazır Giyim) Alışveriş Düzeyi diğer illere göre daha yüksek. Markaya geçiş henüz tamamlanmamış ve görece daha az harcıyorlar (ortalama harcama düşük). Markalı ürün pazarı gelişmeye açık Tüketici ne diyor?

Çıkış yolu var mı?

Migros, dünyada en büyük ilk 250 perakendeci arasına girmeyi hedefledi ve başardı ve dünyada en hızlı büyüyen ikinci perakendeci konumuna geldi. Türkiye’de en büyük ilk 5 kuruluş içine girmeyi hedefliyor CarrefourSa geçtiğimiz günlerde yılın ilk altı ayında 353,9 milyon YTL net kára geçtiğini açıkladı BİM’in net satışları, ilk altı ay sonunda, geçen yılın aynı dönemine oranla yaklaşık yüzde 50 artarak 2 milyar YTL’yi geçti. IKEA, 50 Milyon Euro yatırımla Bursa'da mağaza açıyor. Praktiker Türkiye'nin satışları, 2008'in ilk 6 ayında, yüzde 11,4 artış gösterdi. Teknosa, ilk dokuz ayda yüzde 20 büyüdü. Pazar payı aynı dönemde yüzde 11’in üstüne çıktı. Güvensizlik ve moralsizliği gidermek

Çin’in Avrupa ve ABD ihracat siparişleri azalıyor İhracat pazarı Güney Amerika, Rusya, Afrika, Güney Asya ve Ortadoğu ülkelerine kayıyor. Yeni pazarlar yaratmak

Cari fazlası ve Cari açığı olan ülkeler (milyar $ ) Cari fazlası olan ülkeler, cari açığı olan ülkeleri finanse ediyor Yeni pazarlar yaratmak

Uluslar arası perakendeciler, cari fazla veren ve gelişmekte olan ülkelere yöneliyor Hindistan’da proje halinde 300 AVM, 325 katlı mağaza ve 1,500 süpermarket bulunuyor. Wal-Mart uluslararası satışlarını yüzde 10 büyütme hedefini tutturabilmek için yıl sonuna kadar Güney Asya'ya yayılmayı hedefliyor. Hindistan’da ilk mağazasını 2009’da açacak olan şirket, yerel ortağı Bharta Enterprises ile birlikte gelecek 7 yılda şube sayısını civarına çıkaracak. Metro, Hindistan’a yapacağı 120 milyon dolarlık yatırımla ülkedeki mağaza sayısını 8’e çıkararak ikiye katlayacak. İsveçli hazır giyim şirketi H&M Japonya pazarına girmeye hazırlanıyor. Carrefour Tahran'da İran'ın ilk hipermarketini açmaya hazırlanıyor. Tesco, dünya çapında perakende satışlarını yüzde 14, karını ise yüzde 11 büyüttü. Firma, özellikle Malezya ve Polonya’da güçlü büyüme kaydederken, Çin’de hızlı bir yayılma gerçekleştirdi. Marks&Spencer, HongKong’taki 7 mağazasının ardından Çin’de ilk mağazasını açacak. Yeni pazarlar yaratmak

Hedef kitleye göre lokasyon “Yatırımlarımızı rekabet için değil tüketici için yapmalıyız” Yatırımları rekabet için değil hedef kitle için yapalım

Alışverişi artırmak Yerel talebi artırmak

Politikacıların yaklaşımı Sektörün birlik olması Siyasi irade esastır

BÜYÜRKEN BÜYÜTMELİYİZ

TEŞEKKÜRLER