Pazar Analizi ve Pazar Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Strateji Tasarımı İlker acar.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Pazar Analizi ve Pazar Stratejileri Yr. Doç. Dr. Gülfidan BARIŞ Anadolu Üniversitesi İİBF gbaris@anadolu.edu.tr

Gündem -Rekabet, Strateji ve Plan Üzerine… -Mevcut Durumun Analizi En çok kullanılan yöntem: SWOT Finansal Açıdan Durum Analizi Müşteriler Açısından Durum Analizi İşletme İçi Unsurlar Açısından Durum Analizi 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Önce Strateji de.. Strateji de ne? Doğanın kurallarını kullanarak Olası bir kaybı bir kazanca dönüştürecek Yaratıcı bir düşünce, bir fikir, bir kavram ya da bir plan üretmektir. Belirlenmiş bir amaca/neticeye ulaşmak için yapılan bir dizi manevradır. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Doğandan Bir Örnek: Akıllı Karga Yaşamdan Bir Örnek: Minik Kız 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Rekabetçi Üstünlük Bir işletmenin rakipleri karşısında geliştirdiği benzersiz konumdur. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

İki Önemli Soru Strateji tek başına yeterli mi? Strateji geliştirmeden önce ne yapmak gerekli? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

1. Strateji Tek Başına Yeterli Mi? İşletmenin yetenek ve becerileri İşletme kaynakları İş ortaklarının kaynakları ve becerileri İyi bir zamanlama 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Strateji Maliyetleri düşür. Düşük maliyet-düşük kalite, Size benzeyen bir dolu rakip var, Maliyeti düşürdüğünüz gün rakip de düşürür. Tüketici daha bilinçli, Farklı ol. Farkınız her şey olabilir, Kalitenin illaki çok yüksek olması gerekmez, yeter ki farklı olduğunuz görülsün. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Maliyet Liderliği İçin Hizmetin Azaltılması Onur Air BİM Ölçek Ekonomisi McDonald's TRT, Anadolu Üniv. AÖF Teknoloji Dell Maliyet Liderliği “ucuzluk” ile eş anlamlı değil 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Bezerlik iyi bir stratejidir…Ama…

Bana göre; Maliyet düşürmek yerine fiyatı arttırmak hedeflenmeli. Yılda 1000 sakız satan işletme Maliyetleri 500 Kuruş/sakız. Fiyat 1.25 Hiç bir şey yapmazsa: 750 YTL Kar Seçenek 1: Maliyette %10 indirimle 800 YTL Kar Seçenek 2: Fiyatta %10 artış 870 YTL Kar 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Fark yaratmak ve getirisi… %25 pahalı! Calgonit normal deterjan 1000 g = 6,690,000 TL Calgonit jel deterjan 800 g = 6,690,000 TL 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Strateji konusunda son söz… Farklı olabilirsiniz, ama bunun alıcı tarafından algılanması şart. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Video kameranız var mı? Markası ne? İşletmenin yetenek ve becerileri Video kameranız var mı? Markası ne? Canon, Panasonik; Sony; Samsung, Sunny????? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Hepsiburada.com 4 Ağustos 2008 2.089 YTL Hepsiburada.com 4 Ağustos 2008 ÜRÜN ÖZELLİKLERİ Dünyanın en küçük, en hafif Full HD video kamerası Çizilmeye karşı dayanıklı Üstün Sert Kaplama ile saf titanyum gövde Çıkarılabilir Memory Stick™ üzerine Full HD 1920x1080 kayıt 10x optik zoom ile Carl Zeiss® Vario-Tessar® objektif Sony’nin elektronik eşya pazarındaki liderliği; herkezden önce ürün boyutlarını küçültebilme uzmanlığı üzerine kurulmuştur.

Sıklıkla seyahat eder misiniz? İşletme kaynakları Sıklıkla seyahat eder misiniz? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

İşletme kaynakları Filo Büyüklüğü Toplam: 109 adet değişik boyda uçak http://www.thy.com/tr-TR/corporate/about_us/fleet/index.aspx Filo Büyüklüğü Toplam: 17 adet 3 değişik boyda uçak http://www.flypgs.com/pegasus.filo.bilgileri.asp 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

İş ortaklarının kaynakları ve becerileri En önemli sorunumuz ‘teknoloji’ idi. Bunu da bir yabancı ortaklık ve temsilciliğini yapabileceğimiz güçlü bir yabancı marka desteği ile çözebilirdik. 1953 yılında Danimarka’nın Sadolin firmasıyla anlaşmaya vardık. Aynı yıl DYO fabrikasının temelleri atıldı. Yıl 1973, Danimarkalı bir firmayla işbirliği anlaşması yaptık. Teknoloji transferi bazlı bu anlaşma sayesinde Pınar Süt projesi Danimarkalı mühendisler tarafından hazırlandı. Sonrasında büyük bir Amerikan şirketiyle anlaştık, teknoloji transferi yaparak Philadelphia Cheese üretimine de geçtik. Selçuk YaşarYaşar Holding Onursal Başkanı http://www.pinar.com.tr/template/template.asp?templateID=22&navID=7

İyi bir zamanlama Zara 15 gün içinde yeni koleksiyon çıkarabildiği için başarılı Resim hangi ülkeden dersiniz?

İki Önemli Soru Strateji geliştirmeden önce ne yapmak gerekli? Strateji tek başına yeterli mi? Strateji geliştirmeden önce ne yapmak gerekli? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Pazar Analizi SWOT EN SIK KULLANILAN TEKNİK Pazarın yapısı Pazar amaçları PAZAR ANALİZİ Pazardaki konum Pazar bölümleri SWOT EN SIK KULLANILAN TEKNİK 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Rekabet Pazar yapısı ile ilgili olarak… Doğrudan Nike - Reebok - Adidas Eti - Ülker - Saray Doğrudan Most direct form of competition © PhotoDisc 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Rekabet Dolaylı Doğrudan Eti – Algida Dondurma AFM Sinema-Ferhat Göçer CD Doğrudan Dolaylı A less direct form of competition Involves products than can be substituted for one another e.g. business documents can be sent via FedEx, Fax, or E-mail © PhotoDisc 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Rekabet Genel (Cüzdandan pay) Doğrudan Sarar - Eskim - Hakan Mobilya Dolaylı The least direct form of competition Occurs in the sense that all firms compete for the buyers’ purchases e.g. A new set of tires for your car competes with a new printer for your computer and a new suit for work Genel (Cüzdandan pay) © PhotoDisc 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Endüstri Yapısı Analizi Potansiyel yeni rakipler Yeni rakip tehlikesi Industry competitors Tedarikçinin pazarlık gücü Tedarikçiler Müşteriler Mevcutlar arasındaki rekabet Müşterinin pazarlık gücü İkamelerin yarattığı tehlike İkameler 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Pazar Amaçları Finansal Amaçlar Müşterilere Yönelik Amaçlar Sermayenin Geri Dönüş Oranı Kar marjı Nakit Akışı Satış Artışı Müşterilere Yönelik Amaçlar Pazar payı Müşteri tatmini Müşteri elde tutma Yeni müşteri kazanma Müşteri değeri Marka imajı 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Sun Tzu: savaş sanatı--- 500 B.C. Saldırma Stratejileri Siz on düşman bir kişi ise etrafını çevirin. Düşmandan beş misli güçlü iseniz saldırın. Düşmandan iki misli güçlü iseniz onu bölün Düşmanla güçleriniz aynıysa onu oyalayın. Ondan sayısal olarak güçsüzseniz, geri çekilebilecek güçte olun. Her yönden zayıfsanız kaçacak yetenekte olun. 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

Yıl 2000, Efes’in iç Pazar payı %78 Bu durumda Efes Ne Yapıyor??? 6 Ağustos 2008 Eskişehir Sanayi Odası Dr. Gülfidan BARIŞ

TEŞEKKÜRLER Dr. Gülfidan BARIŞ