Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Advertisements

Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Reggio Emilia Yaklaşımı
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
HIGH SCOPE.
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
PEER SUPPORT TEAM.
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
“BESLENME DOSTU OKUL” PROJESİ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
EĞLENEREK GÜÇLENEN PARMAKLARIM KALEM TUTUYOR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI

Günlük Akışı Planlarken Gelişimsel Özellikler Tüm gelişim alanları Çocukların ihtiyaçları Hareketli- sessiz Grup-bireysel Düzen

Günlük Akışın Etkili Olabilmesi İçin Çocuğun kendi seçimi Çocuklarla ve yetişkinlerle etkileşim İçerde ve dışarıda oyun oynama Rahatlatıcı tempo Yeterli zaman (en az 30-45 dk) Hareketli -sessiz oyun dengesi Geçişlerin iyi planlanması Geliş ve gidiş zamanlarının iyi değerlendirilmesi

Günlük Akışın Öğeleri Geçiş zamanları ( geliş-ayrılış-toplanma) Oyun zamanı Kahvaltı/ yemek/ dinlenme zamanı Büyük grup zamanı Küçük grup zamanı Bahçe zamanı

Okula Geliş Zamanı - Ailelerle selamlaşmak -Güler yüzle karşılamak - Ailelerle selamlaşmak - Çocukların duygularını sormak - Evden sorunla gelen çocuklarla özel zaman geçirmek - Sessiz köşe ya da kitap köşesinde zaman geçirmelerini sağlamak - Köşelerin ve malzemeleri kontrol etmek

Toplanma ve Temizlik Zamanı Her çocuğun oynadığı oyuncağı yerine koymasını sağlamak Çocuklara model olmak Çocukları gözlemlemek ve takip etmek

Eve Gidiş Zamanı Çocukları gün boyu yaptıklarını hatırlatmak Sınıftaki köşelerin ve malzemelerin kontrolünü yapmak Ailelere ulaştırılacak haberleri çocuklara açıklamak Çocukların eve götürmeleri gereken faaliyetlerinin çocuklara hatırlatmak

Oyun Zamanı Çocukların sosyal ilişki kurmalarını, Kendi başlarına bazı şeyleri başlatmalarını, Bazı şeylerin nasıl çalıştığını bulmalarını, Matematiksel ve mantıksal bağlantıları kurmalarını , İletişim için dillerini kullanmalarını, Sorunlarını çözmelerini Bilgiyi oyunda kullanmalarını ve öğrenmeyi keşfetmelerini İstedikleri köşeyi ve oyuncakları seçmelerini Yaptıklarını hatırlamasını sağlamak

Yemek Zamanı Çocuklarla sohbet etmek Yeme ve sofra-nezaket kurallarında örnek olmak ve öğrenmelerine destek olmak

Büyük Grup Zamanı Yoklama yapmak, takvim ve mevsim panosunun üzerinden geçmek Şarkı ve tekerleme söylemek, parmak oyunu oynamak, dans etmek, deney yapmak, bilmece sormak, müzik aleti çalmak, özel bir olayı canlandırmak Çocukların etkin katılımlarını sağlamak Bir konu çerçevesinde düşünmelerini, üretmelerini sağlamak Grup içinde fikir alış-verişinde bulunmalarını sağlamak, Çocukların önerilerini dinlemek, desteklemek ve geliştirmek, Dil gelişimlerini desteklemek Sıra beklemek, söz almak, dinlemek gibi becerileri geliştirmek

Bahçe Zamanı Bahçe kurallarını hatırlatmak Çocukların enerjilerini atmalarını sağlamak, Hedeflenen bahçe amaçlarına ulaşmak Çocukların oyunlarına katılmak ve destekleyip, geliştirmelerini sağlamak, Çocukların bahçe zamanında yaptıklarının farkına varmalarını sağlamak

Küçük Grup Zamanı Çocuğun okula hazır olma düzeyini artırmak Bilişsel gelişimine destek vermek Çocuğun yönergeleri anlamasını ve uymasını sağlamak Materyalleri tanımasını, yeni beceriler geliştirmesini ve sorun çözmesini sağlamak

  Teşekkür ederiz.