“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I 28-30 KASIM, 2012 Gaziantep.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Doç. Dr. İlhan Dülger 30 Kasım 2012
AKDUR, Dünya Gençlik Yılı1 Uluslararası Gençlik Yılı Işığında Sağlık Programları ve GENÇLER İÇİN SAĞLIK PROGRAMI Prof. Dr. Recep AKDUR
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Meme Kanseri Hastalarında Doğurganlık
-Demografik- Nüfus Analizi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof. Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Mukavemet II Strength of Materials II
ERGENLİK: FIRTINALI DÖNEM AMA KİMİN İÇİN? Dr. Gülden AYKANAT İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Gençlik Danışmanlık ve Sağlık Hizmet Merkezi.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
GENÇLERDE SİGARA SALGINI
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Diferansiyel Denklemler
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep

Neden aktif yaşlanma ve kuşaklararası dayanışma gündemi?

Kavramlar:

Yaşlı Dünya Sağlık Örgütü (WHO) (1963)

Günümüzde gelişmiş dünyadaki her 7 insandan biri 65 yaşın üzerinde iken, 2030’a gelindiğinde bu oran her 4 kişiden biri olacaktır.

Gelişmekte olan ülkelerde sosyo-ekonomik gelişme, nüfusun yaşlanma hızı oranı ile paralel gelişmemektedir. Örneğin, Fransa’da yaşlı nüfusun % 7’den % 14’e yükselmesi 115 yıl gerektirirken, Çin’de aynı oranda artış için yalnızca 27 yıl geçmesi gerekmektedir. Gelişmiş ülkeler, nüfusları yaşlanmadan önce “refah ülkesi” haline gelirken, gelişmekte olan ülkelerin refah düzeylerinde somut bir artış gözlenmeden önce nüfusları yaşlanmış olacaktır.

Dünya’da 60 ve daha büyük yaştaki bireylerin nüfus içindeki oranı (%) 2012 yılı verileri %0-9%0-9 %10-19%10-19 %20-24%20-24 %25-29%25-29 %30+%30+ Veri yokVeri yok

Dünya’da 60 ve daha büyük yaştaki bireylerin nüfus içindeki oranı (%) 2050 yılı tahmini %0-9%0-9 %10-19%10-19 %20-24%20-24 %25-29%25-29 %30-+%30-+ Veri yokVeri yok

AKTİF YAŞLANMA Yaşlı bireylerin yaşam kalitesini güçlendirmek için sağlık, katılım ve güvenlik ile ilgili fırsatların optimum düzeyde sağlandığı bir süreçtir. SA Ğ LIK: Fiziksel, mental ve sosyal refahı içerir.

AKTİF YAŞLANMA İÇİN YAŞAM DÖNEMİ YAKLAŞIMI

CİNSİYET KÜLTÜR AKTİF YAŞLANMANIN BELİRLEYİCİLERİ

KUŞAKLARARASI DAYANIŞMA DÜZEYLERİ: a)Kuşaklararasında ulusal ve küresel düzeydeki olaylar ile ilgili makro düzeydeki bağlılık b) Büyük ebeveynler, ebeveynler ve torunlar arasında mikro düzeydeki bağlılık. Bu ilişkiler dayı, teyze, amca gibi akrabaları da kapsar.

KUŞAKLARARASI DAYANIŞMA Eurobarometer (2009):27 Avrupa Birliği Ülkesinde; 15 + yaşında 27 bin kişi ile görüşüldü. 1.Toplum için neyin en iyi olduğu konusunda gençler ve yaşlılar hem fikir olmazlar(%28-K-Katılıyorum;%45- Katılıyorum) 2.Ebeveynlerin ve büyük anne-babaların kendi ailelerini ve evlerini kurmak için gençlere finansal açıdan destek olmaları önemlidir (%55-KKatılıyorum; %32-Katılıyorum) 3.Yaşlılarına evde bakan bireyler sosyal hizmetlerden yeterince yararlanmaktadırlar (%30-Katılmıyorum; %35-K-Katılmıyorum) 4.Okullar gençler ile yaşlılar arasındaki ilişkileri iyileştirmeli (%56 K-Katılıyorum; %33 Katılıyorum)

Avrupa Komisyonu için Eurobarometer tarafından yapılan araştırma (2011) Türkiye’de 1000, Avrupa’da 26 bin kişi 1.Araştırmaya katılanların % 35‘i Türkiye'deki 65 yaş ve üzerindeki bireylerin artışı ile ilgili olarak endişeli. Bu oran Avrupa Birliği ülkelerinde % Türkiye'de 55 yaş ve üzerindeki kişilerin genel olarak olumsuz algılanma oranı ise % 30.

4.Türkiye'de yaşlıların % 49‘u torunlarına bakarak ve % 40‘ı ailelerine maddi destek olarak katkıda bulunmakta ve üstü yaştaki bireylerin gönüllü çalışma oranı ise yalnızca % Yaşlı aile bireylerine bakan kişilere yardım etmek için devletin yapacağı en faydalı şey konusunda bakım hizmeti için maddi karşılık verilmesi ve esnek çalışma saatlerine izin verilmesi gibi görüşler ağırlıklı olarak ortaya çıktı.

International Council of Active Aging Eylül 2012 AKT İ F YA Ş LANMA HAFTASI

Kuşaklararası dayanışmayı güçlendiren politikaların desteklenmesi; hem gençlerin hem de yaşlıların haklarını koruyarak politik süreçlere katılımlarının sağlanması Kuşaklararasında iyi deneyimlerin ve öğrenme sürecinin paylaşılması; okullarda ve toplumda her iki kuşağı bir araya getiren etkinliklerin yapılması Yaşlıların aktif birey olarak rol modeli ve gençler için mentor/rehber haline gelmeleri Yaşam boyu öğrenme olanakları ile gençler ve yaşlılar arasındaki sosyal etkileşim olanaklarının geliştirilmesi Büyük ebeveynlerin destekleyici tutumlarının öneminin kabul edilmesi Gençler ve yaşlıların sivil toplum örgütlerinde gönüllü etkinliklerde bulunmalarının sağlanması Gençler ve yaşlıların gerçek ve pozitif imajlarını yansıtabilmek için medya ile çalışılması GELECEĞİ YAPILANDIRMAK İÇİN SORUMLULUĞU PAYLAŞMAK: KUŞAKLARARASI DAYANIŞMANIN VE AKTİF YAŞLANMANIN ÖNEMİ

BABAM VE OĞLUM TE Ş EKKÜRLER