TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tüketici Davranışlarına Giriş
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Lojistik Yönetimi Ders – V
HİZMET SEKTÖRÜNÜN BÜYÜME NEDENLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
PAZAR YÖNLÜLÜK.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Süreç Yönetimi.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Başlamak için sorular:
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
1 9 Marka Değeri Yaratma.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
Tüketici Davranışları
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Süreç Yönetimi.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ

TÜKETİCİ DAVRANIŞININ PAZARLAMADAKİ ÖNEMİ

Tüketici davranışı size ne ifade ediyor? Tüketici davranışı, pazar yerinde tüketicinin davranışını inceleyen, bu davranışların nedenlerini araştıran uygulamalı bir bilim dalıdır.

Tüketici davranışı şu soruları cevaplamaya çalışır Pazarımızı oluşturan tüketiciler kimlerdir? Ne satın alırlar? Ne zaman satın alırlar? Neden satın alırlar? Nereden satın alırlar? Ne kadar ve ne sıklıkta satın alırlar? Aldıklarını nasıl kullanır ve elden çıkarırlar?

Tüketici davranışı pazarlama için neden önemlidir? Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının anlaşılması ve buna uygun pazarlama karmalarının oluşturulması. Pazarlama stratejilerine gösterecekleri tepkileri önceden kestirme. Mevcut uygulamalara gösterilen tepkileri anlama ve uygulamaların başarısını ölçümleme.

Tüketici davranışı pazarlama için neden önemlidir?

Tüketici, Müşteri ve Ticari Müşteri Tüketici: Son kulanım amacıyla ürün ve hizmetleri satın alan, kullanan kişilerdir. Müşteri: Belirli bir mağaza ya da şirketten düzenli alışveriş yapan kişilerdir. Ticari müşteri: Ticari amaçla ürün ve hizmetleri satın alan müşterilerdir.

İhtiyaçlar ve İstekler İhtiyaç, herhangi bir şeyin yokluğunun yarattığı gerilim halidir. İhtiyaçlar biz tüketicileri harekete geçirir, bir başka deyişle bizleri güdüler (motive eder). İhtiyaçlar pazarlamacılar tarafından yaratılmaz.

İhtiyaçlar ve İstekler İstek ise, hissedilen ihtiyacı tatmin etmek için tercih edilendir. İstekler tüketicinin içinde yaşadığı kültür ve tüketicinin kendi kişiliği ile şekillenir. İstekler satın alma gücü ile desteklendiğinde talep haline dönüşür.

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi

Tüketim Olgusu Tüketim, ürünlerin sadece temel fonksiyonları nedeniyle gerçekleşmez. Çoğu durumda insanlar bir ürünü ya da hizmeti kendilerine sağladığı farklı fonksiyonlar nedeniyle de tüketirler. Bu nedenle, tüketim eylemenin farklı amaçları vardır.

Tüketim Olgusu Kullanıcının kimliğini ifade etme Nostalji Deneyim Sınıflama aracı Statü Oyun Sembol olma

Tüketim Olgusu Hedonik tüketim Faydacı tüketim Deneyime, eğlenceye dayalı ürünler Faydacı tüketim Fonksiyonel ürünler

Pazarlama Süreci ve Tüketici Davranışı Müşterilerden değer elde edilmesi Pazarın, müşteri ihtiyaç ve isteklerinin anlaşılması Müşteri odaklı bir pazarlama stratejisinin hazırlanması Müşteriye değer sağlayan bir pazarlama programının uygulanması Karlı müşteri ilişkileri kurulması ve müşteri memnuniyetinin yaratılması Karın sağlanması için müşterilerden değer elde edilmesi Müşteriler için değer yaratılması ve müşteri ilişkileri kurulması

TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ

Tüketici Davranışı Kavramı Tüketici davranışı, kişinin özellikle ekonomik ürünleri ve hizmetleri satın alma ve kullanmadaki kararları ve bunlarla ilgili faaliyetleri olarak tanımlanabilir. Tüketici davranışı, tüketicilerin zaman, enerji ve para gibi kısıtlı kaynaklarını tüketime yönelik olarak nasıl kullandıklarını incelemeye çalışır.

Tüketici davranışına yönelik özellikler Tüketici davranışı güdülenmiş bir süreçtir Tüketici davranışı dinamik bir süreçtir Tüketici davranışı çeşitli faaliyetlerden oluşur Tüketici davranışı karmaşıktır ve zamanlama açısından farklılıklar gösterir Tüketici davranışı farklı rollerle ilgilenir Tüketici davranışı çevre faktörlerinden etkilenir Tüketici davranışı farklı kişiler için farklılıklar gösterebilir

Tüketici davranışı güdülenmiş bir süreçtir Tüketici davranışı bir amacı gerçekleştirmek için güdülenmiş bir davranıştır. Gerçekleştirilmek istenen amaç ise, karşılanmadığında gerilim yaratan arzu ve istekleri tatmin etmektir. Davranışın kendisi bir araç, ihtiyaç ve isteklerin tatmin edilmesi ise bir amaçtır.

Tüketici davranışı dinamik bir süreçtir Tüketici davranışı, satın alımdan önce başlayan, satın almayla ve kullanmayla devam eden ve satın alma sonrasında gerçekleştirilen faaliyetler olmak üzere bir süreç olarak incelenir.

Satın alma sürecindeki adımlar

Tüketici davranışı çeşitli faaliyetlerden oluşur Tüketici davranışı çeşitli faaliyetlerden oluşmaktadır ve bu faaliyetler satın alma öncesi, satın alma sırasında ve sonrasında farklılık göstermektedir.

Tüketici davranışı içinde görülen bazı faaliyetler

Tüketici davranışı karmaşıktır ve zamanlama açısından farklılıklar gösterir Saydığımız bu faaliyetler, verilecek satın alma kararının karmaşıklığı veya karar vermek için ihtiyaç duyulan zamana göre farklılık gösterecektir. Zamanlama, kararın ne zaman alındığını ve sürecin ne kadar uzun sürdüğünü açıklar. Karmaşıklık ise, bir kararda etkili olan faktörlerin (değişkenlerin) sayısını ve kararın zorluğunu açıklar.

Tüketici davranışı farklı rollerle ilgilenir Başlatıcı: Bazı istek ve ihtiyaçların karşılanmadığını belirleyen ve bu durumun değişmesi için satın almayı öneren kişidir. Etkileyici: Bilinçli ya da bilinçsiz biçimde bazı davranış veya sözleriyle; satın alma kararını, satın almayı, ürün ya da hizmetin kullanımını olumlu ya da olumsuz etkileyen kişidir. Görüşleri ağırlıklı olarak değerlendirilir. Kara verici: Son seçimi kabul ettirmede, finansal güç ve otoritesi olan kişidir. Satın alıcı: Satın alma işlemini gerçekleştiren kişidir. Kullanıcı: Tüketim eylemini gerçekleştiren, satın alınan ürünü kullanan kişidir.

Tüketici davranışı çevre faktörlerinden etkilenir Tüketici davranışının dış faktörlerden etkilenme özelliği, onun hem değişebilen hem de uyum sağlayabilen bir yapıda olduğunu göstermektedir. Kültür Aile Arkadaşlar Pazarlama uygulamaları Ekonomik çevre

Tüketici davranışı farklı kişiler için farklılıklar gösterebilir Tüketici davranışının farklı kişiler için farklı özellikler göstermesi özelliği, kişisel farklılıkların doğal bir sonucudur. Tüketici davranışını anlamak için, insanların neden farklı davranışlarda bulunduğunu anlamak gereklidir. Birbirinden kişisel anlamda çok farklı olan sayısız tüketicinin olması, tüketici davranışlarını kolayca özetlemeyi zorlaştırmaktadır.