YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
REHBERLİK DERS II.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Öğrenme Öğretme Süreci
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Destek Eğitim Odaları.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Programlı Öğretim.
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
REHBERLİK DERS II.
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EPÖ ANABİLİM DALI Çalgı Eğitimine Yeni Başlayan Öğrencilerin, Çalgı Bakım Ve Onarım İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Problem Durumu Çalışmanın problem durumu, Doğu Akdeniz Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümünde halen eğitimlerine devam etmekte olan öğrencilerin, çalgılarının bakım ve onarımlarıyla ilgili, bilgi ve becerilerine yönelik ihtiyaçlarının tespiti ve bu konuda eksikliklerini tamamlayıp, bilgi ve becerilerini artıracak bir eğitim programı tasarısı geliştirmek hedeflenmiştir.

Olması Gereken Durum Bu bölümde, Doğu Akdeniz Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümünde halen çalgı eğitimi vermekte olan öğretim görevlilerinin uzman görüşlerinden yararlanılarak, çalgı bakım ve onarım dersinde izlenmesi gereken mevcut durumlar temel hatlarıyla belirlenmiştir. Öğrenciler; Çalgılarının normal olması gerken durumunu fark edebilmeli, Çalgılarının temel özelliklerini temel hatlarıyla bilmeli, Çalgılarının periyodik bakımlarını kendi kendilerine yapabilmeli,

Olması Gereken Durum Çalgılarının akordunu yapabilme becerisine sahip olmalı, İklim koşulları dahil olmak üzere çalgılarını kötü koşullardan koruyabilme bilgisine sahip olmalı, İhtiyaç duyulduğu zaman çalgılarının bazı parçalarını değiştirebilecek öz güvene sahip olmalı, Çalgılarında oluşan aksaklıkları anında fark edebilme yeterliliğine sahip olmalıdırlar.

Bilgi Toplama Kaynakları Müzik öğrencilerinin çalgılarının bakım ve onarım ihtiyaçlarının belirlenip en iyi şekilde program tasarımının yapılabilmesi ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi için Doğu Akdeniz Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümü çalgı eğitimi öğretim görevlilerinin uzman görüşleri de alınarak, yine müzik öğretmenliğinden seçilen 20 öğrenci ile çalışma yapılması uygun görülmüştür.

Bilgi Toplama Araçları Bilgilerin hangi kaynaklardan temin edileceğini belirledikten sonra, gerekli verileri toplamak için kullanılacak yöntemler seçilmiş ve bilgi toplama araçları geliştirilmiştir. Çalışmada veri toplama yöntemlerinden; Anket Gözlem Literatür taraması, yöntemleri kullanılmış ve bu araçlardan elde edilen veriler analiz edilerek mevcut durum saptanmıştır. Öğrencilere yönelik geliştirilen anket ek 1’ de verilmiştir.

Problemin Kaynağı ve Muhtemel Çözümler Bu aşamada, problemin içeriği hakkında bilgi toplandıktan sonra, problemin nereden kaynaklandığını belirlemek amacıyla DAÜ Müzik öğretmenliği bölümünden 20 öğrencinin doldurduğu anketlerden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Daha sonra anket verileri SPSS programı ile analiz edilmiş ve problemin kaynakları belirlenmiştir.

Öncelikleri Belirleme Verilerin analizinden yola çıkarak müzik öğretmeni adayı öğrencilerinin çalgı bakım ve onarım ihtiyaçlarının hangi konularda olduğu belirlenmiş ve öncelik sırasına konmuştur. Çalgıyı oluşturan parçalar ve çalgının özellikleri. Çalgının yapımında kullanılan maddeler(ağaç, metal vb.) ve özellikleri. Çalgıda oluşan aksaklıkların fark edilmesi. Çalgının normal fiziki durumu.

Öncelikleri Belirleme Çalının akordunun yapılması. Çalgının opsiyonel parçalarının değiştirilmesi (tel, fix vb.). Çalgının temizlenmesi. Çalgının temizliğinde kullanılan malzemelerin tanınması. Çalgının iklim koşullarından nasıl etkilendiğinin bilinmesi. Çalgıyı oluşturan parçaların sesin üretilmesi aşamasındaki işlevlerinin bilinmesi. Çalgı için gerekli koruma koşullarının bilinmesi.

Kaynaklar ve Sınırlılıklar Çalışmanın kaynakları; Uzman kişiler ( Çalgı eğitimi veren, 5 öğretim görevlisi). Çalgı bakım ve onarımıyla ilgili arşivler. Müzik öğretmenliğinde okuyan öğrenciler. Ayrıca çalışma; 1 Aylık bir süre zarfında tamamlanması öngörülmüş, Doğu Akdeniz Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü ile sınırlandırılmış, Bu çalışmayla birlikte yapılması planlanan anketin 20 öğrenciyle yapılması düşünülmüştür. Anket ve görüşme formunun uygulandığı 20 öğrencinin tüm evreni temsil ettiği varsayılmaktadır.

Öğretim Analizi Genel Amaçlar 1. Çalgıyı oluşturan parçaları tanıyabilmek. 2. Çalgının yapımında kullanılan çeşitli materyalleri ve niteliklerini tanıyabilmek. 3. Çalgıyı oluşturan parçaların, sesin üretilmesi aşamasındaki işlevlerini belirleyebilmek. 4. Çalgının normal durumunu fark edebilmek. 5. Çalgıda oluşan, tellerin eskimesi, burguların çalışmaması, deformasyonlar vb. aksaklıkları fark edebilmek.

Öğretim Analizi 6. Çalgı üzerinde bulunan opsiyonel parçaları değiştirebilmek. 7. Çalgının akordunu yapabilmek. 8. Çalgıyı temizlemede kullanılan malzemeleri tanıyabilmek. 9. Çalgının iklim koşullarından nasıl etkilenebileceğini açıklayabilmek. 10. Çalgıyı temizleyebilmek. 11. Çalgının sağlıklı ve uzun ömürlü olabilmesi için gerekli koruma koşullarını belirleyebilmek.

Yeterliğe Dayalı Amaçlar Çalgıyı oluşturan paçaların ayrıntılı olarak gösteren şemalar sınıfa getirilebilir. Çalgı şema ile ilişkilendirilerek incelenebilir. Çalgının yapımında kullanılan çeşitli materyallerin örnekleri sınıfa getirilerek incelenebilir. Öğrenci geçici olarak sökülebilecek parçaları söküp takarak fonksiyonlarını gözlemleyebilir. Sınıfa çalgı, fotoğraf gibi yardımcı araç gereç getirilerek normal (aksaklık bulunmayan) ve normal dışı (aksamalar gözlemlenebilecek) koşullar oluşturulabilir ve karşılaştırmalar yapılabilir.

Yeterliğe Dayalı Amaçlar 6. Okul ya da üniversite atölyeleri ziyaret edilerek aksaklık bulunan ve bulunmayan çalgılar ile örneklemeler yapılabilir. 7. Sınıfa getirilen çalgı üzerinde uygulama ve denemeler yaptırılabilir. 8. Çalgıyı temizlemede kullanılan malzemeler sınıfa getirilebilir. 9.Sınıfa çalgı getirilerek örnekler üzerinde tartışılabilir. 10. Sınıfa çalgı getirilerek öğrenciler için uygulama ve denemeler yapma imkânı yaratılabilir.

İçeriğin Sınırlanması Yukarıda verilmiş olan yeterliliğe dayalı amaçlar dikkate alınarak içerik kolaydan zora, basitten karmaşığa doğru sıralanarak oluşturulacaktır.

Ölçme Araçlarının Geliştirilmesi Çalışmada geliştirilen ölçme araçları Öğretimden önce (ön bilgilerini ölçmek amacıyla) ön test, Öğretim sırasında (süreci değerlendirmek amacıyla) ara test, Öğretim sonrası (ürünü belirlemek amacıyla) son test geliştirilecektir.

Hedefler Öğrencilere dersin hedefleri sırasıyla söylenecektir. Çalgıları üzerindeki bilgi, hakimiyet ve özgüvenlerini arttırabilmeleri. Çalgılarının periyodik bakımlarını yapabilmelerini sağlayabilmeleri. İhtiyaç duyduklarında, kazandıkları pratik bilgi ve beceriler sayesinde karşılaştıkları problemleri aşabilecek düzeye gelebilmeleri.

Hedefler Almış oldukları eğitim sayesinde içinde yaşadıkları toplumun sosyo-kültürel gelişimine katkı koyabileceklerinin öğrenebilecekleri. Çalışmalarında zamanı verimli kullanma alışkanlığı kazanabilmeleri. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk bilinci geliştirebilecekleri amaçlanmaktadır.

Öğretim Planlama Öğrencilere öncelikle bilgilerin hatırlanması amacıyla yöntemlerle ilgili bazı tanımlar ve uygulamalar yapılacaktır. Soru-cevap yöntemi kullanılarak onların bilgi seviyesinin ne olduğunu ölçmeye yarayacak sorulara cevap vermeleri istenecektir. Uygulamalar kolaydan-zora, basitten-karmaşığa doğru sıralanacaktır. Öğretim süreci boyunca uygulamaların yanısıra, öğrencilere sürekli sorular sorup onların motivasyonlarının canlı tutulması sağlanacaktır. Öğretim boyunca öğrencilere sorulan sorulara ve yapılan uygulamalara yönelik pekiştirme ve dönüt-düzeltme yapılacaktır. Böylelikle eksik ve yanlış öğrenmelerin ortaya çıkma olasılığı azaltılacaktır.

Öğretim Yöntemleri Dersin işlenişinde anlatım-yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösterip yaptırma ve örnek olay yöntemi kullanılacaktır. Öğrencilere öncelikle çalgıyı oluşturan parçalar, çalgının yapımında kullanılan materyaller, çalgı üzerinde kullanılan opsiyonel parçalar tanıtılacak, opsiyonel parçaların değişimi gösterilecek, öğrencilerden opsiyonel parçaların değişimini uygulamalı olarak kendilerinin de yapmaları istenecektir. Öğrencilere çalgı akordunun yapımı gösterilecek, onların da uygulmaları gözlemlenecektir. Öğrencilere çalgılarını koruma koşulları, çagılarını temizleme yöntemleri anlatılacak, gösterilenleri uygulamaları istenecektir. Ayrıca ders sonunda öğrendiklerini hem pekiştirme hem de eksikliklerini giderme amacıyla uygulamaları tekrardan gözlemlenecektir.

Öğretim Ortamı Öğretim ortamı Doğu Akdeniz Üniversitesi Müzik Öğretmenliği binasında bulunan atölye çalışma odasında yürütülecektir. Öğrencilere, yanlarında getirecekleri kendilerine ait olan çalgıları ve ayrıca atölyede bulunan araç gereçlerle, anlatılanları rahatlıkla uygulayabilecekleri bir çalışma ortamı düzenlenecektir.

Öğretim Araç gereçleri Öğretim araç-gereçleri olarak yazı tahtası, yazılı kaynaklar, konuyla ilgili görsel eğitim yardımcı malzemeleri (video film, fotoğraf vs.) çalgılar, çalgılar için gerekli bazı özel temizleme araç gereçleri, çalgıları oluşturan opsiyonel bazı parçalar kullanılacaktır.

Değerlendirme Değerlendirme, geliştirilen çalgı bakım ve onarım programının tasarlanan amaçlarını gerçekleştirebilecek niteliğe ulaşıp ulaşamadığına dair karar vermek amacıyla yapılacaktır.   Değerlendirmede, verilen eğitim sonunda, öğrencilerin kendi çalgılarına kendi kendilerine bakım yapabilme becerilerini kazanıp kazanmadıklarına, acil durumlarda meydana gelebilecek problemlere anında çözüm bulup bulamadıklarına dair gözlemler yapılacaktır. Gözlem sonucunda öğrencilerin eksiklikleri belirlenecek ve bu eksiklikler bir program içinde tekrardan giderilmeye çalışılacaktır.

TEŞEKKÜRLER