Relative Clauses Who, whom, whose HANGİSİ ?. Mavi gözlere sahip olan adam The man who has got blue eyes Hangi adam? Mavi gözlere sahip olan adam İsim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNGİLİZCE GRAMER SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN) GRAMER ANLATIMI
Advertisements

UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
DERS :TÜRKÇE *LESSON: TURKISH
DUHA AKGÜN CLASS : B İİÖP. ÖZELLİKLERİ ► Bu cümleler gerçek ya da gerçek olmayan durumları tanımlar. ►İki cümlecikten oluşur; 1. Bağımlı şart cümlesi.
HAVE TO - MUST.
1 Kelime Uygulama Sunumu - 78 Bu sunumdaki kelimeler… •To guarantee •To guard •To guess •To guide •To gulp
Mardin And. İHL SO THAT. So that In order that cümle Özne + fiil + nesne Sentence Subject + Verb + Object So that: için in order that: diye, için, = in.
“BE” fiilinin Şimdiki ve geçmiş zamandaki şekilleri
IF Clauses “Şart cümleleri”
RELATIVE PRONOUNS as THE O B J E C T “WHOM - WHICH”
UNIT 5 Whenever wherever. -ever gives the idea of “ANY”. You may leave WHENEVER you want. You can go WHEREVER you want.
S I N I F KONU:COLOURS & CLOTHES Şermin ACU Danışman: Yrd.Doç.Dr Neşet DEMİRCİ.
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
OLMAYI İSTERİM. I would like to be..
YARADILIŞ CREATION.
AD:ŞEVVAL SOYAD:ALGI SINIF:8/B NO:284 Ö Ğ RETMEN İ N; ADI:IŞIL SOYADI:ÖZ.
Yapı Kullanım Alıştırmalar
İNGİLİZCE GRAMER DÜZ CÜMLEDE HAVE GOT / HAS GOT (SAHİP OLMA) KALIPLARI
AS IF / AS THOUGH.
ENGLISH TENSES PAST CONTINUOUS TENSE SÜREKLİ GEÇMİŞ ZAMAN.
Relative clauses Sıfat cümleleri.
RELATIVE CLAUSES Sıfat cümleleri
THE PRESENT PERFECT TENSE
RELATIVE CLAUSES YASEMİN TURAN ( B ) ELT 1.
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
RELATIVE CLAUSES WHOSE WHOM WHERE WHEN DEFINING RELATIVE CLAUSES
UNIT FIFTEEN Health and Sports
Relative clause Whose. Kız kardeş i benim sınıfımda olan çocuk A boy whose sister is in my class Onun kız kardeşi Kız kardeşi HIS sister WHOSE sister.
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
UNIT 18 CLIMATE “İklim” E x e r c i s e s. Translate into English sonunda ………………………………………………………. Mısır seyahati ………………………………………………………. sıcaklık hariç.
Yabancı Dil- II Bölüm - 3.
Dinleyenlerde derin izler bırakan İnsanın içini titreten Aynı zamanda Gençlere aktardığı yaşam felsefesi ile Düşündüren Orson Welles’in I know what.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
ADJECTIVE + preposıtıon combınatıons ( SIFAT + EDAT kombinasyonları)
PREPARED BY: M.SAĞLAM “RELATIVE CLAUSES” BİRAZDAN GELECEK OLAN SLAYTLARDA DOĞRU CEVABI TAHMİN ETTİKTEN SONRA SADECE 1 DEFA İLERİ OK.
POSSESSIVE PRONOUNS.
FİİLER GEÇMİŞ ZAMAN EKİ TÜRKÇESİ Answer Answered Cevap vermek ask Asked Sormak carry.
PAST SIMPLE TENSE GEÇMİŞ ZAMAN.
 The water is cold.  Everything became clear.
Expressing Daily Routines
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
MUSIC FOR COMENIUS BROTHER HOOD NEVER ENDS BROTHERHOOD NEVER ENDS…. *We are not going to give up yet *It's time for us to make our move *We fed up with.
Bazı geçmiş zaman cümlelerinde hep past tense’i, hem de past continuous tense’i kullanmak zorunda kalabiliriz. Past tense ile geçmişte olan ve biten.
Present Perfect Tense. Present Perfect şu fikri vurgular: Şu andan önce meydana gelmiş veya gelmemiş bir şeyi anlatırken kesin zamanın önemli olmadığı.
GREETING MANNERS AND POLITE WORDS EMLAK KREDİ BANKASI İLKÖĞRETİM OKULU İstanbul(Bakırköy) SELAMLAMA VE KİBAR SÖZLER.
:Hazırlayan: BARIŞ AKYÜZ
Relative Clauses Who Which that.
Mesleki Yabancı Dil Hazırlayan ve Sunan:
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
IF CLAUSE TYPE 2 Conditionals.
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
PRESENT PERFECT TENSE Yakın Geçmiş Zaman. WHERE DO WE USE PRESENT PERFECT TENSE ????
David’s father has worked as a policeman ……………… he was 25. since for since.
Would you like a different color?
I’m sorry Michael but I have to go now.My friends are waiting for me.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
CONDITIONALS TYPE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mert and Doruk played football yesterday. Begüm was angry this morning because Cem made faces to her. What did Mert and Doruk play yesterday? Why was.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
CONDITIONALS TYPE
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
Should / Shouldn’t Prepared by Salih Hoca.
Sımple Past Tense.
Sımple Past Tense.
Sunum transkripti:

Relative Clauses Who, whom, whose HANGİSİ ?

Mavi gözlere sahip olan adam The man who has got blue eyes Hangi adam? Mavi gözlere sahip olan adam İsim adam, önce adamı yazarız. The man Hangi adam demiştik ve soruyu şöyle cevaplamıştık. Mavi gözlere sahip olan adam. (Yani bahsettiğimiz adam mavi gözlere sahip.) The man has got blue eyes. “İnsandan bahsettiğimiz için isimden sonra WHO yazmamız gerekir.” Neden WHO yazıyoruz da WHOM değil? Adam mavi gözlere sahip cümlesine baktığımızda The man has got blue eyes. “ADAM” cümlenin öznesi Cümlenin ÖZNESİ olduğu için The man WHO deriz The man who has got blue eyes

Mavi gözlere sahip olan adam The man who has got blue eyes Adam The man Hangi adam? Mavi gözlere sahip olan adam. Yani bir adam var ve O ADAM mavi gözlere sahip. The man has got blue eyes “Adam mavi gözlere sahip.” He has got blue eyes “O mavi gözlere sahip.” WHO has got blue eyes “Adam cümlenin öznesi” The man WHO has got blue eyes

Gözleri mavi olan adam The man whose eyes are blue Adam The man Hangi adam? Gözleri mavi olan Yani Adamın gözleri mavidir. The man’s eyes are blue. Yani Onun “adamın” gözleri mavidir. The man’s eyes are blue. His eyes are blue. Gözlerim:my eyes Gözlerin:your eyes Gözleri:his eyes Buradaki amaç AİTLİK SIFATLARINI göstermektir. Eğer cümlede AİTLİK gösteren bir öğe varsa onun yerine WHOSE ilgi zamirini kullanırız. The man THE MAN’S eyes are blue The man HIS eyes are blue The man WHOSE eyes are blue

Dün gördüğümüz adam The man whom we saw yesterday Adam The man Hangi adam? Dün gördüğümüz adam. Yani o adamı biz dün gördük. Veya onu biz dün gördük. We saw the man yesterday. We saw him yesterday. Görüldüğü gibi the man / him kelimeleri cümlenin nesnesi bu sebeple isimden sonra WHOM kullanırız. The man WHOM we saw yesterday

Kırmızı şapka takan çocuk The boy who is wearing a red hat Çocuk The child Hangi çocuk? Kırmızı şapka takan Yani bahsedilen çocuk kırmızı şapka takıyor. The child is wearing a red hat. He is wearing a red hat. Görüldüğü gibi çocuk cümlede özne görevi görüyor. Bu sebeple WHO ilgi zamirini kullanırız. The child is wearing a red hat. He is wearing a red hat. W H O is wearing a red hat. The child WHO is wearing a red hat.

Şapkası kırmızı olan çocuk The boy whose hat is red Çocuk The child Hangi çocuk? Şapkası kırmızı olan, yani Çocuğun şapkası kırmızı Onun şapkası kırmızı The child’s hat is red. His hat is red. The child THE CHILD’S hat is red. HIS hat is red. The child W H O S E hat is red

Sevdiğimiz öğretmen The teacher whom we like Öğretmen The teacher Hangi öğretmen? Sevdiğimiz öğretmen, Biz öğretmeni severiz. Biz onu severiz. We like the teacher. “cümlenin nesnesi durumunda” We like him. “nesne zamirleri; me, you, him, her, it, us, you, them” W H O M The teacher WHOM we like

Herzaman okuldan kaçan çocuk The child who always runs away from school Çocuk The child Hangi çocuk? Her zaman okuldan kaçan çocuk “Çocuk her zaman okuldan kaçar.” The child always runs away from school. He always runs away from school. WHO The child / he cümlenin öznesi, böyle durumlarda WHO ilgi zamiri kullanılır. The child WHO always runs away from school

Okulu çok uzakta olan çocuk The child whose school is very far Çocuk The child Hangi çocuk? Okulu çok uzakta olan “Çocuğun okulu çok uzaktadır.” The child’s school is very far. “Aitlik sıfatı var” His school is very far. The child WHOSE school is very far

Geçen hafta dövdüğün çocuk The child whom you beat last week Çocuk The child Hangi çocuk? Geçen hafta dövdüğün Geçen hafta o çocuğu sen dövdün. You beat the child last week. “çocuğu” You beat him last week. “onu” “nesne zamiri” The child WHOM you beat last week

Müziğe düşkün olan kişiler people who are fond of music Kişiler People Hangi kişiler? Müziğe düşkün olan kişiler. “ Yani kişiler müziğe düşkündür.” People are fond of music. They are fond of music. “Kişiler cümlede özne görevi gördüğü için yerine WHO yazarız.” W H O are fond of music. “yazdığımız bu cümleyi ismin peşine ekleriz.” People WHO are fond of music

İlgileri aynı olan kişiler The people whose interests are same Kişiler People Hangi kişiler? “İlgileri aynı olan” “ Yani bu kişilerin, onların ilgileri aynıdır.” People’s interests are same. Their interests are same. “Aitlik sıfatı kullanılmış, yerine WHOSE ilgi zamiri yazılır.” WHOSE interests are same. People WHOSE interests are same

Selam verdiğimiz kişiler people whom we salute Kişiler People Hangi kişiler? Selam verdiğimiz “Yani Biz selam veriyoruz onlara, biz selamlıyoruz onları” We salute people. “people - cümlenin nesnesi” We salute them. “them – nesne zamiri” WHOM The people whom we salute

Yurtta kalan öğrenci The student who lives in the dormitory Öğrenci The student Hangi öğrenci Yurtta kalan “yani bahsedilen öğrenci yurtta kalıyor.” The student lives in the dormitory. He lives in the dormitory. WHO lives in the dormitory. “Öğrenci cümlenin öznesi durumunda” The student who lives in the dormitory

Yurdu kapalı olan öğrenci The student whose dormitory is closed Öğrenci The student Hangi öğrenci? Yurdu kapalı olan “yani öğrencinin yurdu kapalı” The student’s dormitory is closed. His dormitory is closed. WHOSE dormitory is closed. The student whose dormitory is closed

Dün gördüğümüz öğrenci The student whom we saw yesterday Öğrenci The student Hangi öğrenci? Dün gördüğümüz “Yani o öğrenciyi biz dün gördük.” We saw the student yesterday. “öğrenci cümlenin nesnesi konumunda” We saw him yesterday. “nesne zamiri” We saw WHOM yesterday. The student whom we saw yesterday