AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
DEĞERLİ ANNE VE BABALAR,  Günümüzün de ğ işen şartlarında çocuk yetiştirmek oldukça güçleşen bir zanaat... Karşılaştı ğ ımız güçlükler karşısında çaresizli.
ZARARLI MADDE KULLANIMINI ÖNLEMEDE
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Sınav ve Ders Başarısında
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
HOŞGELDİNİZ.
SURRAM.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Okul Rehberlik Servisi
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
TEKNO-UYUM AİLEMLE MUTLUYUM
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
Öğrenci her ne yaşta olursa olsun onlara geleceğin büyükleri gözüyle bakılmalı ve öyle davranılmalıdır.
Aile İçi İletişim.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
PATNOS RAM AİLE EĞİTİM SUNUSU 1. PATNOS RAM KEND İ GÜCÜNE İ NANAN, HAYATA SAH İ P ÇIKAN, SEVG İ YLE PAYLA Ş AMAK İ STEYEN ANNE BABALARA.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Kişisel Rehberlik.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
Çocuk eğitiminde aile mi yoksa okul mu önemlidir?.
Sunum transkripti:

AİLE EĞİTİM SUNUSU 5

SEVGİYLE PAYLAŞMAK İSTEYEN KENDİ GÜCÜNE İNANAN , HAYATA SAHİP ÇIKAN, SEVGİYLE PAYLAŞMAK İSTEYEN ANNE BABALARA

Yapılan çalışmalar ailelerin çocukların seçimlerini değiştirebileceğini, mümkün olduğu kadar erken yaşlarda alınan sağlıklı gelişimlerini destekleyici küçük önlemlerin ergenlik ve yetişkinlikte sürdüğünü; kendine güvenen, bağımsız, toplum ve akran baskılarına direnebilen yani sağlıklı uyumlu bireyler olarak yetişmelerini sağladığını göstermiştir.

Bizim ana amacımız çocuklarımızın değerli bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

Bu amaçla 6 temel ilkeden hareket edeceğiz; 1* Çocuklarla iyi bir iletişim kurmak ve bunu sürdürmek. 2* Çocuğun hayatı ile ilgilenmek. 3* Açık kurallar oluşturmak ve bunlara uymayı sağlamak için tutarlı ve uygun sonuçlar alana kadar çabalamak.

4* Olumlu model olmak. 5* Çocuğa arkadaşlarını akıllıca seçmesini öğretmek. 6* Çocuğun aktivitelerini izlemek.

İletişim önemli çünkü; Çocuklarınızla her gün konuşmayı alışkanlık haline getirin. Umutları, korkuları, sevdikleri, sevmedikleri ve özel ilgileri ile çocuğunuz bir bireydir. Çocuğunuz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onu olumlu aktivitelere ve arkadaşlık ilişkilerine yönlendirmede o kadar rahat edersiniz.

- Şimdi çocuğunuzla iyi iletişim kurmanız , ileride bir problemi olup size geldiğinde onunla iletişiminizi kolaylaştıracaktır.

- İletişim kurarken onu eleştirmemeniz, olduğu gibi kabul ederek anlamaya çalışmanız önemlidir. Olumlu ve yapıcı destek, çocuğunuzun davranışlarını eleştiriden daha fazla olumlu etkiler.

Duygudaş olun... - Çocukların deneyimleri büyüklerin deneyimlerinden farklıdır. Bu sebeple verdiği bazı tepkileri abartılı veya saçma bulabilirsiniz. Size önemsiz gelen konular, onlara önemli gelebilir.

Önemsediğinizi hissettirin... Küçük problemler yaşadığınızda (yaşına göre) çocuğunuzun da fikrini almış olmak, kararlara katılmasını sağlamak çocuğunuzun sizinle olan paylaşımlarını artıracaktır.

Bu kararların boyutu, akşam yemeğinde ne yiyelim Bu kararların boyutu, akşam yemeğinde ne yiyelim? Veya ailece nereye gidelim? Olabilir. Fikrine göstereceğiniz ilgi, kendisini daha rahat hissetmesine ve kolay açılmasına yardımı olacaktır.

Eğer günlük hayatınızda çocuğunuzla iletişim kanallarını açık tutabiliyorsanız, sorun yaşanan günlerde söyledikleriniz daha etkili olacaktır. Günlük hayatında kullandığınız yöntemler, birlikte kuralları oluştururken de yardımcı olabilir.

Birlikte neler yapabilirsiniz... Her gün belli bir sürenizi, çocuğunuz ne yapmak istiyorsa, birlikte yapmak üzere, o aktiviteye ayırın. Araştırmalar çocuğunuzla her gün bir şey yapmanın, çocuk ve ebeveyn arasındaki bağlantıyı güçlendirdiğini vurgulamaktadır.

Bu sürede çocuğunuzla neler yapabilirsiniz? Çocuğun seçtiği kitabı okumak, Yemeği birlikte hazırlamak, Öncelikle oyunun kurallarını belirleyerek çocuğunuzun seçtiği bir oyunu oynama, El sanatlarıyla ilgili bir şeyler üretmek,

Çocuğunuzun belirlediği bir konuda sohbet etmek, Çocuğunuzun istediği ve belirlediği bir etkinlik olması gerektiğini unutmayın.

Çocuğunuzla beraber vakit geçirdikçe ve düşündükçe neler yapabileceğinizi görecek ve şaşıracaksınız...

Fırsatı görün... Çocuğunuzun iyi yaptığı şeyleri yakalamak için daha fazla çaba gösterin. Örneğin; siz istemeden dişlerini fırçalamak, odasını toplamak gibi.

Genellikle olağan görüp atladığınız işlevleri övün Genellikle olağan görüp atladığınız işlevleri övün. Sofrayı kurma ve kaldırmaya yardım etmek, ödevini siz hatırlatmadan yapmak gibi.

Yaşlanmış, büyümüş olsak da, takdir aldığımızda işimizi daha iyi yaparız, değil mi? Çocukların genellikle iyi yapabildiklerinden ziyade yapamadıklarını akıllarına getirdiklerini unutmayın.

Şöyle kelimeler seçin; Bu konuda yeteneğin olduğunu düşünüyorum. Gerçekten anladığını görebiliyorum. Kendinle iftihar edebilirsin. İlerleme kaydettin. Kutlarım.

İzlediğin yoldan hoşlandım. Seninle iftihar ediyorum. Yapabileceğini biliyordum. Hızlı öğreniyorsun. İyi yapıyorsun. Bu harika! İyi çözüm! İyi iş çıkarttın!