SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd.
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
HAFTA I.
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
Yumurtayı Nasıl Kırmalı ?. Lezzeti ve Besin Değerleri Fonksiyonel özellikleri.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
2023 HEDEFİ YOLUNDA İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI Dr. Yasemin GÖRÜM T.C. Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdür Yrd.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURT DIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®’NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (2006/4) Turquality Şubesi.
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Teknik Müşavirlik Sektörünün Desteklenmesi 2014/10 sayılı Karar Kapsamlı müteahhitlik projelerinin yurtdışında üstlenilmesi; projelerin teknik şartnamesinin.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü 2010/6 SAYILI YURT DIŞI BİRİM, MARKA ve TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI. GİRİŞ Bakanlar Kurulu'nun 27/12/1994 tarihli ve 94/6401 sayılı Kararı'nın 4'üncü maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu İHRACAT DESTEKLERİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
  TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURT DIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®’NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (2006/4) Turquality Şubesi.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Copyright © 2018 taludanismanlik.com ● Devlet Teşvikleri ●Turquality ●Ekipman Etkinliği ●Stratejik Planlama ●Stratejik İnsan Kaynakları ● 6 Sigma ●5S ●
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014

TÜRKİYE İHRACAT VERİLERİ  1980 YILINDA 2,9 MİLYAR USD İHRACAT, 2013 YILINDA 151 MİLYAR USD  2002 YILINDAN 2013 YILINA 3,2 KAT BÜYÜME

TÜRKİYE’NİN HAYVANSAL ÜRÜNLER VE SU ÜRÜNLERİ İHRACATI ( )

TÜRKİYE’NİN HAYVANSAL ÜRÜNLER VE SU ÜRÜNLERİ İHRACAT KARŞILAŞTIRMASI

TÜRKİYE SEKTÖREL İHRACAT DEĞERLENDİRMESİ Süt ürünleri, ağırlıklı olarak Ortadoğu ülkelerine ihraç edilmekte, 2013 yılında 12 Milyon USD Süt Tozu ihracatı gerçekleşmiş.

TÜRKİYE’ NİN ANA GRUPLARDA SÜT ÜRÜNLERİ İHRACATI UHT Süt ( ) Yoğurt (0403)Tereyağ (0405) Peynir (0406 Kaşar,Beyaz,Krem,Labne) TÜRKİYE’ NİN ANA GRUPLARDA SÜT ÜRÜNLERİ İHRACATI UHT Süt ( ) Yoğurt (0403)Tereyağ (0405) Peynir (0406 Kaşar,Beyaz,Krem,Labne) 2002 YILINDAN 2013 YILINA 10 KAT BÜYÜME

TÜRKİYE IRAK TR 78,8 milyon $ TR-Türkiye ihracatı(2013) *Çalışmada “Süt,Yoğurt,Tereyağ,Peynir,Krema” ihracat verileri kullanılmıştır. SUUDİ ARABİSTAN KUVEYT ABD KKTC BAE LİBYA AZERBAYCAN ÜRDÜN LÜBNAN TR 44 milyon $ TR 15 milyon $ TR 3,3 milyon $ TR 8,9 milyon $ TR 9,6 milyon $ TR 3 milyon $ TR 11,2 milyon $ TR 3,2 milyon $ TR 4,1 milyon $ TÜRKİYE *SÜT ÜRÜNLERİ İHRACATINDA İLK 10 ÜLKE(2011) TÜRKİYE SÜT ÜRÜNLERİ İHRACATINDA İLK 10 ÜLKE (2013)

Hedeflerin gerçekleştirilmesine katkıda bulunan olumlu gelişmeler Üretimin her aşamasında izlenebilirliğin sağlanması, Çiftlikten sofraya gıda güvenilirliğinin sağlanması ve sürdürülmesi, Üretim maliyetlerini düşürücü önlemler alınması, İhracat desteklerinin potansiyel ürün ve pazarlara yönelik çeşitlendirilmesi,. Hedeflerin gerçekleştirilmesi için geliştirilmeye muhtaç alanlar Kayıt dışılığın önlenmesi, Çiğ süt kalitesinin artırılması, Yemden başlayarak değer zincirinin her aşamasında gıda güvenilirliği Maliyet düşürücü önlemler, sürdürülebilir süt/yem paritesinin sağlanması ve mevsimselliğin giderilmesi. Ana Sektör Alt Sektör – 3 Süt Ürünleri TÜRKİYE SEKTÖREL İHRACAT DEĞERLENDİRMESİ

DÜNYA HAMMADE FİYATLARI ÇİĞ SÜT FİYATINDA RAKİPLERİMİZDEN ORTALAMA %25 DAHA YÜKSEĞİZ

TÜRKİYE ORTA DOĞU PAZARINDAN NE KADAR PAY ALIYOR?

YURT DIŞINDA BÜYÜME Yurt Dışı Büyüme Stratejileri  Yurt dışı hedef pazarların önceliklendirilmesi;  Ürün portföy stratejisi;  Yurt Dışı kanal stratejisi;  Bayii yönetim yapısı;  Pazarlama Faaliyetleri; TURQUALITY

DEVLET YARDIMLARI  YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ  TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURTDIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®’

TURQUALITY  Marka tesciline ilişkin harcamalar,  Reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri,  Yurtdışı birimlere ilişkin kira harcamaları,  Reyonlara ilişkin kira ve/veya komisyon giderleri,  Ürünlerle ilgili kalite belgeleri ile insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretlere ilişkin harcamalar,  Yurtdışında düzenlenen uluslararası nitelikteki sektörel fuara katılım ve stand dekorasyonuna ilişkin harcamalar, (Yılda bir defaya ve tek bir fuar katılımına mahsus olmak üzere)  Danışmanlık Giderleri.

Değer zinciri görünürlüğünün geliştirilmesi; Yurt dışı satışlarda siparişten teslimata kadar olan sürecin iyileştirilmesi için çalışmalar sürekli yapılmalıdır. Yurt dışı inisiyatif planlama yetkinliği; Talep planlama yurt dışı satışlarımızda etkin olarak yapılması gereklidir, bu nedenle bütçelerin ortak hazırlanması, hedef pazarlarımızda sezonluk değişimler göz önüne alınarak yıllık, üç aylık ve aylık talep planlamasına yönelik çalışmalar sürekli devam etmelidir. Yeni ürün geliştirme pazara sunma ve inovasyon ; Hedef pazarlarda yerel damak zevkine hitap eden ürünler geliştirilmelidir. OPERASYON Operasyonel İyileştirmeler

ÜLKE İHRACAT STRATEJİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ  Ülke genel göstergeleri (demografi, ekonomik, coğrafik)  Yerel pazarın durumu ve potansiyeli  Yerel piyasanın kanal yapısı Modern Geleneksel HORECA  Tüketicinin yapısı Organik ürün Fonsiyonel ürün Sağlık trendi Ev dışı tüketime yönelim

IRAK ÜLKE ÇALIŞMASI

IRAK ÜLKE ÇALIŞMASI

IRAK PAZAR BİLGİLERİ

Modern Trade (10% volume) Small Retail Channel (30% volume) Wholesale Channel (60% volume) Kanal dağılımı IRAK PAZAR BİLGİLERİ

TADIM& TANITIM İHRACATI ARTTIRMA FAALİYETLERİ

YEMEK PROGRAMI SPONSORLUĞU İHRACATI ARTTIRMA FAALİYETLERİ

Facebook Programın Facebook Sayfasında da duyurum ve marka iletişimimiz yapılıyor. İHRACATI ARTTIRMA FAALİYETLERİ

TEŞEKKÜRLER,