“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
BİTKİLERDE ÜREME.
Oo sesi sunumu.
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
ŞEYMA ÖZÇELİK 8-A 541 ÖZEL SEVGİ KOLEJİ SELMA ERASLAN
o l o t o n o na o ta ol ta ot lat la ot o to O nat ton ton o tel lo
Sesleri Tanıyalım, Okuyalım
İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
ZİHİN ENGELLİLERE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
İkinci Grup Üçüncü Harf O sesi sunumu.
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
PARMAK OYUNLARI.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
Çalışmanın Nasıl Yapılacağı Hakkında Önbilgi
BÜYÜK HARFLERİN KULLANILDIĞI YERLER
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
HİKMET SIRMA Hey arkadaşlar! Tekerleme bilir misiniz? Eminim bu tekerlemeyi de biliyorsunuzdur. Haydi o zaman birlikte dinleyelim.
BÖLÜM 6.
"e" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “e” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin e bebeğim e ee eee) TEKERLEME Lale.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
YAZIM KURALLARI.
İlk okuma yazma öğretimi
Ünlü düşmesi (hece düşmesi, ses düşmesi)
E ,e L , l A . a T ,t SESLERİ İLE ÇALIŞMALARIMIZ
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
arkadaş B) konuk C) öğrenci
Aferin size . Evet o bir ayı. Hey çocuklar,
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts
İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ 2015 Eğitim Fakültesi.
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
ı sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
HECE BİLGİSİ.
EŞ SESLİ (SESTEŞ) KELİMELER.
Hissettirme Aşamalar Okuma Yazma Birleştirme Değerlendirme.
SES BİLGİSİ AÇ.
CİNS İSİMLER.
b sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
Bünyamin ÖZDEŞ. c)- HALKADA OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
HÜCRE İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER
ÜNLÜ (HECE) DÜŞMESİ Türkçe kelimelerde, ikinci hecesinde ünlü (ı,i,u,ü) bulanan bazı sözcüklere ünlüyle başlayan bir ek getirildiğinde, sözcüğün ikinci.
Hece Bilgisi Ağzımızın bir hareketiyle söylenen ses veya ses topluluğuna hece denir. Duyu kelimesi du – yu olmak üzere ağzın iki hareketiyle söylenmektedir.
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
SÖZCÜĞÜN YAPISI KÖK EK GÖVDE.
İLKOKUMA – YAZMA ÖĞRETİMİ
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
Özel Gereksinimli Bireylerde Okuma Yazma Öğretimi
ÖZEL EĞİTİM İHTİAYACI OLAN ÖĞRENCİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
4.Sınıf Hazırlayan: Ömer TÖK TÜRKÇE METNİ
Davut Yıldırım.
U-u Sesi Sunusu Sesler ve hareketli seslerle heceler, hecelerden kelimeler oluşturma ve yeni kelimelerle bol görselli okuma metinleri.
Merhaba çocuklar. Televizyondaki hayvanı tanıdınız mı? Evet bildiniz, O bir leylek. Leyleklerle ilgili bir tekerleme dinlemek ister misiniz? Haydi o zaman,
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
Sunum transkripti:

“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır, nakarat kısmına vurgu yapılır) KARGA İLE TİLKİ Bir gün bir hırsız karga, Hah hah hah hah hah ha Bir parça peynir çalmış, Konmuş bir dalda kalmış Etrafı seyre dalmış, Oradan geçen tilki, Hah hah hah hah hah ha Şen sesinle öt demiş, Aptal karga gak demiş, Peyniri tilki kapmış

2- Öğrencilerden “a" sesinin geçtiği kelimeleri (Bu kelimeler söylenirken ilgili ses vurgulanır) belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Bu örneklerde “a” sesi başta, ortada sonda geçtiğine dikkat edilmelidir. Lale, elma, altı, kale, zambak, vb. Tanıtılan sesin hangi öğrencilerin adında bulunduğu, hangi bitki,hayvan veya eşya adında olduğu sorulabilir. Ör: elma, Lale, Ela, lale, Mustafa, Ankara Asiye as, altın tas Ayağıma basma tahtaya bas, Tahta çürük, çivi tutmaz, Asiye büyük kin tutmaz

“a” sesinin olduğu resimler arasından “a” sesi bulunan görsel bulunur “a” sesi tahtaya uygun şekilde yazılır, havada,sırada taklitle yazılış yönüne uygun yazılır, defter ve alıştırma kitabında birkaç kez üzerinden gidilir. Deftere yazılır, kontrol edilir, okutulur.verilen kısa bir metin içinde “a” sesi bulunup işaretlenir.

4- Gösterilen resimlerden hangilerinde, “a" sesinin geçtiği, öğrencilere sorulur. “a" sesinin geçtiği görselin altındaki kutunun boyanması istenir.

SESTEN HECE VE KELİME OLUŞTURMA 1-Önce “a” sesi tahtaya yazılarak birkaç defa okumaları istenir. Daha sonra bu harf defterlerine yazdırılır. 2-“l” sesi tahtaya yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğrt. doğru seslendirme için örnek seslendirme yapar. 3-Daha sonra bu harf (“l”) defterlerine yazdırılır. 4- a ve l sesleri tahtaya yan yana getirilerek her ikisinin nasıl okunacağı sorulur 5- Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak “al” okunur ve yazılır. Öğrt, okumaları kontrol etmeli, kendisi örnek okuma yapmalıdır. 6- Elde edilen “al” anlamı üzerine durulur. Bu kelime kullanılarak cümleler üretilir.

KELİME OLUŞTURMA al ala a al a l Dikte çalışması ile el,al,el ele,le yazmaları istenir. Yazılanlar arasından söylenen kelimeleri bulmaları istenir. “al” kelimesi gösterilerek okumaları ve satır üzerine yazmaları istenir. “a” sesi gösterilerek okumaları istenir. Önce al sonra a sesi arada boşluk bırakılmadan yazılır ve nasıl okunacağı sorulur. (ala) Birkaç deneme sonrası öğrt, doğru okuma yapar, öğrencilerden doğru okuma yapmalarını ister. . Oluşan yeni kelime hecelemeden tekrar okunur. Görsellerden yararlanılarak anlamı üzerinde durulur. Ala geyik, güneşin alası, ala inek, vb. Bu kelime ile ilgili resim yaptırılır. “ala” kelimesi birkaç defa okunarak yazılır. Elde edilen kelimeden yararlanılarak cümle oluşturulur, okutulur. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Ela ala al. al a ala a l al

AÇIK HECEYE ULAŞMA “ala” kelimesi tahtaya yazılır. Defterlere yazdırılır. Ve okumaları istenir. “ala” kelimesinin heceleri vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmeleri sağlanır. “ala” kelimesindeki “a” açıkta kalacak şekilde “la” hecesi üstü kapatılarak “a” hecesi okunur. “ala” kelimesindeki “a” üstü kapatılarak “la” nın nasıl okunacağı sorulur. Okuma denemeleri sonrası öğrt.doğru okuma yapar öğrencilerden doğru okumaları istenir. “la” hecesi birlikte doğru bir şekilde okunur. Farklı metinlerde “la” hecesi bulunarak işaretlemeleri istenir. Okumaları sağlanır. Tahtaya kısa metinler yazılıp okumaları istenir.

METİN OLUŞTURMA Ela lale al. Lale al. Lale ela al. Al Lale al. Lale lale al. Ela ala al. Lale elle. Lale ile Ela el ele. Lale ele al.