A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER ve B İ LG İ S İ STEMLER İ A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER ve B İ LG İ S İ STEMLER İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
Gelişen global ortamda işletmeler yeni global stratejiler geliştirmek ve uygulamak zorunda kalmaktadırlar. Bilgi ve iletişim teknolojisinin çok hızlı.
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Bilgi ve Yenilik İktisadı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PAZARLAMADA İNOVASYON
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNOVASYON.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ISLT 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta4 : Yenilik Planlaması Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLT 3181.
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Süreç Yönetimi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER ve B İ LG İ S İ STEMLER İ A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER ve B İ LG İ S İ STEMLER İ

Günümüzde gelişen global ortamda işletmeler yeni global stratejiler geliştirmek ve uygulamak zorundadırlar. Bilgi ve iletişim teknolojisinin çok hızlı bir şekilde gelişme göstermesi, rekabet avantajını sürdürmenin yeni yollarını bulmak için işletmeleri harekete geçirmektedir.

Tüm bu yenilikler, işletmelerin organizasyon yapılarında ve işlerini yürütmeleri için bir takım de ğ işikler yapmalarını da beraberinde getirmektedir.

A Ğ LAR Kişisel bilgisayarların birbirlerine fiziksel olarak ba ğ lanması ile oluşan ortama a ğ denilir. Bilgisayar a ğ ları kişilere ve kurumlara birçok avantaj sa ğ lar.

A ğ ı, bir grup işletmenin ilişkileri kurmasına yönelik bir işbirli ğ i şekli olarak düşünebiliriz. Bu durumda ilişkilerin normalde uzun vadeli ve nispeten de ğ işmez oldu ğ u düşünülebilir ve sonuçta oluşan a ğ lar, genellikle emsaller ortaklı ğ ı olarak nitelendirilmekte; gözünü, daha yüksek rekabet edebilirlik düzeyine ulaşmaya yöneltmektedir.

Thorelli a ğ ları, pazarlar ve hiyerarşiler arasında görmektedir. İ şletmeler, di ğ er işletmelerle ilişkileri, hiçbirinin kayna ğ ı olmaksızın gerçekten anlayamayaca ğ ı karmaşık bir ortamda faaliyet göstermektedir. Thorelli a ğ yerine “sistem” teriminin kullanılabilece ğ ini ancak onun eski bir terim oldu ğ unu ifade etmektedir.

Johanson ve Mattsson ise a ğ kavramını endüstriyel pazarları tanımlamak için kullanmıştır. A ğ lar, işletmeler arasındaki karmaşık ilişkiler olarak görülmektedir. İ şletmeler birbirleriyle karşılıklı etkileşim halindedirler. Bu etkileşimler, a ğ a kararlılık veren ilişkileri kurmak amacıyla oluşturulan yatırımları ifade etmektedir

İ ŞLETMELER Do ğ rudan yatay ilişkiler Aşa ğ ı dikey ilişkiler Yukarı dikey ilişkiler Do ğ rudan olmayan yatay ilişkiler Sosyokültürel unsurlar (cemiyet grupları, basın, kamuoyu oluşturucuları, dini organizasyonlar) Ekonomik unsurlar (vergi daireleri, merkez bankaları, işveren federasyonları, sendikalar, menkul kıymetler borsaları) Tedarikçiler Endüstrinin dışındakiler (Tamamlayıcı) Endüstrinin içindekiler (Rakipler) Politik/düzenleyici unsurlar (hükümetler, lobiciler, partiler, düzenleyici organizasyonlar, uluslar arası kurumlar) Teknolojik unsurlar (Patent ofisleri, üniversiteler, araştırma kurumları, standartlaşma kurumları) Alıcılar

A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER Genelde işletmeler, teknolojiyi elde etmek, belirli pazarlara erişimi sa ğ lamak, finansal ve politik riski azaltmak ve rekabetçi avantaj elde etmek için işbirlikleri oluştururlar. Stratejik işbirlikleri, işletmeler risklerini paylaşmayı ve kaynaklarını de ğ iş tokuş yapmayı, yeni pazarlara ulaşmayı, sinerji ve rekabet avantajlarını elde etmeyi istediklerinde popüler olmaktadır.

İ ş ortaklıkları (joint ventures), iki veya daha fazla ortak tarafından ayrı bir varlık yaratılan iş anlaşmalarıdır. İ ş ortaklıkları, do ğ ası gere ğ i de ğ işken organizasyon yapıları oldu ğ u için yöneticiler açısından bazı noktalardan önem teşkil eder.

Bunlar ; a) Do ğ ru ortak stratejinin seçilmesi b) Oluşturulan girişimlerin faaliyette bulundu ğ u sektörler de ğ işti ğ i için girişimleri oluşturan işletmeleri destekleyerek ve koordine ederek özerkli ğ in de ğ iştirilmesi.

A ğ a Dayalı Bir Organizasyon ve Alt Yapısı A ğ a Dayalı Bir Organizasyon ve Alt Yapısı Basit örgütsel bileşenler  İ nsan kaynakları yönetimi  Stratejik işbirlikleri  Müşteri sadakati  Tedarikçi ba ğ lılı ğ ı  Ortaklık Basit teknoloji bileşenleri  İ nsan kaynakları sistemi  Müşteri ilişkileri yönetimi  Bireyselleştirme  İ letişim alt yapısı  Kullanıcı erişim araçları Yönlendirme ve ba ğ lanma  Planlama ve bütçeleme  Performans izleme ve raporlama  Organizasyon karar verme ve ö ğ renme  Yönetim raporlama  Karar destek sistemi ve araçları  İ ş zekası sistemleri  Veri ve bilgi yönetimi Yönetme ve ö ğ renme  İ şletim süreci  Yeni ürün geliştirme  Ticari girişim Kurumsal kaynak planlama Tedarik zinciri yönetimi Siparişi yerine getirme Yeni ürün geliştirme Da ğ ıtık bilgi işleme alt yapısı İ şletim ve yenileme

1-A Ğ EKONOM İ LER İ Bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde gelişen iletişim a ğ larının, özellikle de Internet’in küresel ölçekte yaygınlık kazanmasıyla birlikte “A ğ Ekonomisi” veya “yeni ekonomi” olarak da adlandırılan “e-ekonomi” ortaya çıkmıştır. A ğ ekonomisi, işletme yenilikleri, dijital üretim ve da ğ ıtım teknolojileri, a ğ tabanlı işletim modeli, a ğ tabanlı yönetim modeli ve sosyal/düzenleyici sistemlerini içermektedir

Yeni ekonomi, insanların kas güçleri yerine, beyin güçleri ile çalıştı ğ ı bir dünya şeklinde de tanımlanabilir.Yapılan tanımlardan yeni ekonomi kavramının yüksek büyüme, düşük enflasyon, düşük işsizlik oranı, en önemli üretim faktörünün bilgi olması ve globalleşme gibi birden çok anlamı içerdi ğ i anlaşılmaktadır

Yeni ekonomi, yeni piyasalara girmek için artan şirket evlilik ve ortaklıklarını, yeni firmaların ve ürünlerin çok hızlı bir şekilde piyasaya gerebilmesini ve tüketicilerle aracısız iletişimin kurulabilmesini, ev ortamında alış-veriş, istihdam, haberleşme, faturaların ödenmesi, ticaret veya tatil planlarını yapabilmesi gibi hususları ça ğ rıştırmaktadır.

2-SANAL İ ŞLETME STRATEJ İ S İ Bir di ğ er a ğ tabanlı strateji,rekabetçi bir işletme yaratmak için sanal işletme modelini kullanmaktır. Sanal işletme, sanal organizasyon olarak da bilinmektedir.

Sanal işletme, geleneksel örgütsel ve fiziksel yerleşimlerle sınırlanmaksızın ürün ve hizmetleri yaratmak, da ğ ıtmak, di ğ er işletmelerle birleşmek için alt yapı oluşturarak, insanları varlıkları ve düşünceleri birbirine ba ğ lamada a ğ ları kullanan organizasyon olarak bilinmektedir.

Sanal organizasyonlar, üç unsurdan oluşmaktadır: a)Müşterilerle etkileşim b)BT varlıklarını şekillendirme c)Bilgiyi güçlendirme Bunun dışında üç aşamadan oluşur: 1)Görevler düzeyi 2)Organizasyon düzeyi 3)Organizasyon arası düzey

Sanal organizasyonlar niçin oluşturulmaktadır? ◦ İ ş ortaklarıyla alt yapı ve riski paylaşmak ◦ Birbirini tamamlayıcı genel yetenekleri ba ğ lamak ◦ Olanakları ve pazarı arttırmak ◦ Yeni pazarlara erişimi kazanmak ve müşteri sadakatini paylaşmak ◦ Ürün satışından çözümlerin satışına kadar yararlanmak

3- İ Ş EKOS İ STEMLER İ İ ş ekosistemleri pazar konumlandırma ve endüstriyel yapının dışında üç temel özellikle hareket etmektedir: Ortak yaşam Platform(ortam) Birlikte evrimleşme

. İ lk özelli ğ i, tedarikçiler, da ğ ıtıcılar, dış kaynak sa ğ layan işletmeler, ilgili ürün ve hizmetleri yapanlar, teknoloji sa ğ layıcılar ve birçok organizasyonun serbest a ğ ına sahiptir. İ kinci özelli ğ i; hizmetler, araçlar ve teknolojilerden oluşan platformu bir ekosistemi oluşturan üye işletmelerin kendi performansını geliştirmek için kullanabilmesidir

Üçüncü özelli ğ i; iş ekosistemi yeni çevreyi güzelleştirmek için katılımcıları yavaş yavaş geliştirmesi, işin içine katmasıdır.

Ekosistem strateji modeli Ekosistem strateji modeli Pazara yeni girenler İ kame ürün ve hizmet verenler Tedarikçiler Müşteriler ekosistem 1 Ekosistem 2 Ekosistem 3 Ekosistem 4

Sonuç olarak BT ve BS’deki gelişmeler ve globalleşme ile birlikte 90’lı yılların başında internetin ticari olarak yaygınlaşmasıyla, a ğ ekonomisi dönüşüme hız kazandırmıştır. Bu gelişmelerin de, aslına bakılırsa yüz yıldan fazladır gerçekleşen büyük de ğ işmelerin son noktası olmayaca ğ a benzemektedir.

HAZIRLAYANLAR BEGÜM BAŞÜN MEL İ S KIVAN MERTCAN ESER O Ğ UZHAN PATAN