Yönetim Bilişim Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2012
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Copyright Online Tedarik İçin İhale, Teklif, Finansal Analiz Sistemi ve Ortak Satınalma Platformu copyright 2009.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
Week 1 Yönetim Bilişim Sistemleri Dr. Alper Özpınar
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Lojistik Yönetimi Ders – II
“Alternatif Finansman Kaynağı Olarak Girişim Sermayesi "
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
PAZARLAMADA İNOVASYON
E-TİCARET.
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Hızlı Tüketim Ürünleri
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
(PTS) PERSONEL TEŞVİK SİSTEMLERİ
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
İŞLETMELERİN KURULUŞU
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
PTS PERSONEL TEŞVİK SİSTEMLERİ
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
3.1 © 2003 by Prentice Hall Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim, ve Strateji.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Bilişim Ortağınız.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
FİNANS ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Şirket Adı İş Planı.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Sunum transkripti:

Yönetim Bilişim Sistemleri Yrd. Doç. Dr. Mustafa Alper Özpınar aozpinar@iticu.edu.tr http://www.ozpinar.org Week 1

Stratejik bir Kaynak olarak Bilgi Organizasyonların rakiplerinden daha iyi olmak için yaptıkları planlar. Stratejik Bilgi Sistemleri Olanakları daha iyi anlamak ve kavramak için yapılan sistemlerdir Mevcut bir bilgi sisteminden gelişebilecekleri gibi tamamen baştan da oluşturulabilirler

Stratejik Bilgi Sistemleri Nedir? Organizasyonun herhangi bir aşama ve seviyesinde olabilir Operasyonları, ürünleri,servisleri ve çevre şartlarını değiştirebilirler Organizasyonların rekabetçi bir avantaj sağlamasına yardımcı olurlar

Dijital Firmalar Tedarik zincirindeki müşterileri “algıla ve tepki ver” sistemleridir Yeni ürünler ve servisleri sunmak için katma değer katılmış web hizmetlerini kullanırılar

Value Chain Model Activities Temel Aktiviteler: Firmanın ürün ve servileri ile doğrudan ilişkili olan aktivitelerdir Destek Aktiviteleri: Temel aktivitelere yardımcı olurlar Organizasyonların iç yapıları ile ilgili insan kaynakları, teknoloji ve işleyiş ile ilgili sistemlerdir.

Rekabetçi Avantaja Erişme Market payları ile birlikte kazancın da artması Stratejinin özü olarak “Yenilikçilik”dir. Firma daha önce hiç kimsenin denemediği bir şeyi denediğinde statejik olarak öne çıkar. DELL dünya üzerinde web üzerinden bilgisayar satışını yapan ilk firmadır ve bu sayede ABD’de 1 numara olmuştur.

Rekabetçi Avantaja Erişme Birçok aktivite birlikte veya ayrı ayrı stratejik avantaj yaratabilir.

Rekabetçi Avantaja Erişme #1: Maliyetleri düşürmek Düşük Maliyetler Düşük Fiyat Büyük Market Payı

Rekabetçi Avantaja Erişme #2: Markete Giriş Koşullarını Artırma Patent Fikri haklar

Rekabetçi Avantaja Erişme #3: Establish High Switching Costs Explicit Switching Costs Fixed and nonrecurring Implicit Switching Costs Indirect costs in time and money of adjusting to a new product

Rekabetçi Avantaja Erişme #4: Yeni ürünler ve servisler Dinamik Avantaj diğer firmların benzer ürün ve servisleri önermesine kadar devam eder

Rekabetçi Avantaja Erişme #5: Ürün ve servislerdeki çeşitlilik Ürün çeşitliliği Marka adı kullanımı Levi’s jean Chanel parfüm Calvin Klein

Rekabetçi Avantaja Erişme #6: Geliştirilmiş ürün ve servisler Örnekler Otomobil üreticileri uzun yıllar garanti ve servis öneriyor Emlak sektörü finansal desteğini de yanında getiriyor

Rekabetçi Avantaja Erişme #7: İş Ortaklıkları Birleştirilmiş servisler insanları cezbeder Düşük fiyat Uygunluk Örnekler ETS ve Atlas JET İDO ve Varan HP ve FedEx İETT

Rekabetçi Avantaja Erişme #8: Tüketici ve üreticileri sabitleme Pazarlık gücü Alım hacmi Lider alıcı satıcı olma Standartları oluşturma, Migros

Rekabetçi Avantaja Erişme Strategic alliances combine services to create synergies

Rekabetçi Avantaj için Stratejik Bilgi Stratejik Bilgi Sistemleri (SBS) Herhangi bir bilgi sistemi uzun vadede rekabeti bir avantaj kazanmaya yardımcı olur SBS’ler iki fikri somutlaştırırlar Kazanacak iş hamlesi Bilgi teknolojilerinin o adımı nasıl atacakları SBS’lerin iki koşulu vardır Bilgi sistemi organizasyonun hedeflerine hizmet edecektir. Bilgi sistemi yöneticiler ve diğer birimlerce etkin olarak kullanılmaldır

Rekabetçi Avantaj için Stratejik Bilgi Stratejik Bilgi Sistemlerinin Kurulması Avantaj elde etmek için en etkin yol nedir Daha doğru,erişilebilir ve zamanlı bilgi buna yardımcı olur mu Bilgi sisteminin kurulması daha iyi bir bilgi sağlar mı Ekonomik olarak geliştirilebilir mi Rakipler benzer sistemi üretebilecek güce sahipler mi Rakiplerin benzer sistemi yapması ne kadar sürer Sistemimiz kendini sürekli yenileyen hedeflere göre adapte edebilir mi SBS’yi geliştirmemenin riski nedir Diğer alternatif yollar nedir

Organizasyonlar ve Bilgi Sistemleri Organizations Serbest Girişimci: Başlangıç şirketi Makine Bürokrasisi: orta ölçekli üretim firmaları Bölümlenmiş Bürokrasi: İlk 500 Profesyonel Bürokrasi: Hukuk firmaları, hastaneler, okullar Danışmanlık Firmaları:

Mintzberg’s Modeli Mintzberg

Basit Model

Makine Bürokrasisi

Profesyonel Bürokrasi

Bölümlenmiş

Danışmanlık Firmaları

Bilgi Sistemleri Firmları Nasıl Etkiler Ekonomik Teoriler Davranış Teorileri

Ekonomik Teoriler : Mikroekonomik Teori Bu modele göre firma teknolojiyi işgücü ve kapital için ücretsiz olarak yer değiştirebilir Firmalar bilgi teknolojilerini zaman içinde işgücü ile yer değiştirebilirler, sonuçta üretim eğrisi kapital ve işgücünü azaltacak şekilde içe doğru kayar.

Ekonomik Teoriler : Mikroekonomik Teori

Ekonomik Teoriler : Transfer Maliyetleri Teorisi Firmalar transfer maliyetleri bilgi teknolojileri ile düşürdükleri sürece aynı üretimi daha az personel ve işgücü ile yapabilir hale gelirler Transfer giderleri sürtünme kuvveti gibidir. Hareketle doğru orantılı olarak artarlar ama teknoloji kullanımı bu sürtünmeyi azaltır

Economic Theories – Transaction Cost Theory

Ekonomik Teoriler : Acenta Teorisi Firmalar büyüdükçe artan en büyük maliyet acenta ve şube giderleridir. Bilgi teknolojileri firmaların büyümesine imkan sağlarken maliyetlerin azalmasına neden olurlar

Economic Theories – Agency Theory

Davranış Teorileri Bilgi teknolojileri karar verme hiyerarşisini değiştirirler Bilgi edinme maliyetini azaltırlar Bilginin dağılmasını sağlarlar