TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
TEOG 2 1. Ortak Sınavlar, ülke genelinde olağanüstü haller ve özel durumlar dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarla, yurt dışında; KKTC ve Bakanlığımıza.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
MERKEZİ SINAV MODELİ VE UYGULANMASI.
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
GazipaŞa ortaokulu Rehberlik servisi
2015 TEOGs Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sınavı.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
İŞGİR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
T EMEL ÖĞRETIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI. MODELİN TEMEL AMAÇLARI Öğrenci başarısını anlık bir tek sınava bağlı olarak değil,geniş bir zaman dilimine.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Osman Hamdi Bey Ortaokulu & İlkokulu Rehberlik Servisi
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
8.Sınıf teog neden önemli?
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
Özgül DEMİRTAŞ.
ORTAK SINAVLAR.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
İ MKB SARIÇ İ ÇEK ORTAOKULU Mehmet ÖZAN Mehmet ÖZAN (Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen)
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (TEOG)
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
HAZIRLAYAN NURGÜL İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAV SİSTEMİ TANITIMI
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI. SINAVA GİRME ŞARTLARI 2 Ortaokul Öğrencilerinin Sınava Girme Şartları 2015–2016 eğitim ve öğretim yılında örgün ortaokulların.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
Ortak s ı navlar Neslihan HEPATEŞKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU.
TEMEL ÖGRETIMDEN ORTA ÖGRETIME GEÇIS SINAVI Eğitim ve Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SBS 2014 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Sunum transkripti:

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

2013 -2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN UYGULAMA 2013 -2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN 6 TEMEL DERS İÇİN 8.SINIFTA DÖNEMSEL OLARAK YAPILAN SINAVLARDAN BİR TANESİ MERKEZİ OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR.

MERKEZİ DEĞERLENDİRMEYE ALINACAK DERSLER TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ YABANCI DİL T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇLÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

UYGULAMA NASIL OLACAK ? Merkezi değerlendirmeler, her dönem iki (2) okul gününe yayılarak yapılacak ve o günlerde okullar tatil edilecek. Her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi merkezi olarak uygulanacak.

MERKEZİ SINAVLAR DERSLER SINAVLAR ( 1. ve 2. Dönem olmak üzere) Performansı Belirlemeye Yönelik Çalışmaların Ortalaması 1 2 3 Türkçe Okul Merkezi Matematik Fen Ve Teknoloji Yabancı Dil İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi

Merkezi sınavlar, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak. Sorular çoktan seçmeli ( 4 seçenekli ) olacak. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek.

Öğrenciler sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek ancak görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacaktır. Geçerli bir mazeret sebebiyle sınava giremeyen öğrenciler önceden belirlenen bir hafta sonunda ve sınav merkezinde sınava girebilecektir.

SINAV TAKVİMİ ORTAK SINAVLAR UYGULAMA TAKVİMİ Sınıf Dönem Sınav Tarihleri Mazeret Sınavı Tarihleri Sınav Sonuçlarının İlanı 8.Sınıf I.Dönem 26-27 Kasım 2014 13-14 Aralık 2014 Ocak 2015 II.Dönem 29-30 Nisan 2015 16-17 Mayıs 2015 Haziran 2015

ORTAK SINAVLAR 1.GÜN OTURUMLARI ORTAK SINAVLAR 2.GÜN OTURUMLARI Ders Adı Başlama saati Soru Sayısı Süresi TÜRKÇE 09:00 20 40 dakika MATEMATİK 10:10 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 11:20 ORTAK SINAVLAR 2.GÜN OTURUMLARI Başlama Saati FEN VE TEKNOLOJİ T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK YABANCI DİL

YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP) NEDİR ? Not ile değerlendirilen tüm derslerin ağırlıklı yıl sonu puanlarının o dersin haftalık ders saatiyle çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamın bölünmesiyle elde edilen puandır.

AĞIRLIKLI YIL SONU BAŞARI PUANI DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ AĞIRLIK KATSAYISI YIL SONU NOTU AĞIRLIKLI YIL SONU BAŞARI PUANI TÜRKÇE 5 4 90 5x90=450 MATEMATİK 85 4x85=340 FEN VE TEKNOLOJİ 80 4x80=320 T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 2 95 2x95= 190 YABANCI DİL 4x90=360 DİN KÜLT. VE AHLAK BİLGİSİ 100 2x100=200 VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 1 1x90 = 90 GÖRSEL SANATLAR 1x100=100 MÜZİK 1x95=95 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR 2x90=180 TEKNOLOJİ VE TASARIM TOPLAM 28 2531 YIL SONU BAŞARI PUANI: 2441/ 28 =90,3928

AĞIRLIKLANDIRILMIŞ ORTAK SINAV PUANI Ortak sınavlar kapsamında , sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayısı ile çarpılır. Çarpımların toplamı, ağırlık katsayısı toplamına bölünür. İki dönemin ortalaması alınır ve 700 üzerinden hesaplama yapılır.

ÖRNEK HESAPLAMA Dersler Ağırlık Katsayısı Ortak Sınav I. Dönem II.Dönem Türkçe 4 60 - 70 60x4=240 70x4=280 Matematik 70 - 75 75x4=300 Fen Ve Teknoloji 70 - 80 80x4=320 Yabancı Dil 2 70 - 85 70x2=140 85x2=170 İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük 60x2=120 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Toplam 18 1200/18=66,6666 1380/18=76,6666 I.Dönem Ağırlıklandırılmış Puan : 66,6666/100x700 = 466,6662 II.Dönem Ağırlıklandırılmış Puan : 76,6666/100x700 = 536,6662 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı : 466,6662+536,6662/ 2 = 501,6662

YERLEŞTİRME PUANI( YP) 8.SINIF YBP 90,3928 7.SINIF YBP 80,5200 6.SINIF YBP 85,2365 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı ( AOSP) 501,6662 Yerleştirmeye Esas Puan ( YEP ) ( 90,3928+80,5200+85,2365+501,6662)/ 2 = 378, 9077

YERLEŞTİRME NASIL GERÇEKLEŞECEK ? Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.

Puan Eşitliği Olması Durumunda Tercih önceliği, Sırasıyla 8. ,7. ve 6.sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı dikkate alınacaktır.

ORTAK SINAVLARIN UYGULANMASI Ortak sınavlar, ülke genelinde olağanüstü haller dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okulda gerçekleştirilecektir. Her oturum sadece bir dersi içerecek , 20 soru sorulacak ve 40 dk süre verilecektir. Oturumlar arasında 30 dk ara verilecektir.

Öğrenciler sınıf sorumlusu tarafından oluşturulan sıra düze3ninde oturacak; oturma düzeni MEB formuna işlenecektir. belirtilen sınıf ve sıra numarasında oturacaktır. Öğrenciler sınav salonlarına saat fonksiyonu dışında özellikleri bulunan saat haricinde, sözlük, hesap makinesi, cep telefonu vb bilgisayar özelliği bulunan cihazlar bulunmaksızın alınacaktır.

Öğrenciler cevap kağıdında yazılı olan TC Kimlik Numarası , Adı-Soyadı bilgilerini, dağıtılan sınav kitapçığının sayfalarını kontrol edecek , hata varsa salon görevlilerine söyleyecektir. Sınav bitiminden önce gelen tüm öğrenciler sınava alınacak, sınav bitmeden sınıflarından çıkamayacaktır. Geç gelen öğrencilere ek süre verilmeyecektir.

A, B, C ve D olmak üzere dört kitapçık türü bulunacaktır A, B, C ve D olmak üzere dört kitapçık türü bulunacaktır. Kitapçık türü cevap kağıdına doğru bir şekilde işaretlenecektir. Cevap kağıdındaki kodlamalar kurşun kalemle yapılacak ancak imza tükenmez kalemle atılacaktır.

Sınav Bitiminden Sonra Sınav bitiminde öğrenciler cevap kağıdını görevliye teslim edecek ve sınav yoklama tutanağına imzasını atacaktır. Sınav kitapçıkları okullarda kalacak, oturumlar tamamlandıktan sonra isteyen öğrencilere verilecektir.

Daha ayrıntılı bilgilendirme için okulumuz internet sayfasında “MEB Ortak Sınavlar E-Kılavuzu”na bakabilirsiniz.

OKULUMUZDA AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMAYA YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR Okulumuzun sınav sistemleri ile ilgili öncelikli hedefi her öğrenciyi sınıfının gerektirdiği bilgiler ile yeterli düzeyde donatmaktır. Bu amaç doğrultusunda gerekli etüt çalışmaları, soru çözümler ve takviye dersler yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz ihtiyaç duydukları her an öğretmenlerine ulaşabilmekte, gerekli duydukları konularda yardım alabilmektedir.

Etüt Çalışmaları Salı ve Perşembe günleri olmak üzere haftanın iki günü ders saatine ek olarak bir saatlik etüt çalışması yapılmaktadır. Salı: Matematik, Fen ve Teknoloji, Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Perşembe: TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Türkçe ve Yabancı Dil etütleri yapılmaktadır.

Kazanım Kontrolü Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınana karar doğrultusunda konu değil kazanım değerlendirmesi yapan bir sınav uygulanmaktadır. Bizler de öğrencilerimizin eksik olan kazanımlarını tespit edip en kısa sürede tamamlamaları içi “Kazanım Takip Formu”nu kullanarak öğrencilerimize gerekli desteği sağlıyoruz.

Seviye Grupları Öğrencilerimizin ders bazında konu eksikleri belirlendikten sonra, etütlerden en iyi şekilde yararlanmaları için seviye grupları oluşturularak gerekli akademik destek verilmektedir.

Deneme Sınavları Deneme sınavı uygulamaları ile öğrencilerimizin eksik olduklar kazanımları görmeleri, sınav atmosferini yaşamaları, sınav stresini yenme konusunda deneyim elde etmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca sınav sonrasında hatalı yapılan ya da yapılamayan sorular sınıfta çözülerek o konu ile ilgili eksikleri tamamlama çalışmaları yapılmaktadır.

Ödev Takibi Verilen ödevlerin yapılıp yapılmadığı; ödevin hangi başarı düzeyinde olduğu öğretmenlerimiz tarafından düzenli şekilde takip edilerek uygun formlara kaydedilmektedir. Böylece eksik çalışmalar en kısa sürede tamamlanmakta; gerekli bilgiler velilerimize daha sağlıklı şekilde iletilmektedir.

Ödev takip formu örneği ÖĞRENCİNİN ADI-SOYADI: DERS ÖDEV İÇERİĞİ TESLİM TARİHİ SONUÇ

Sınav Takibi Öğrencilerimizin yalnız okul sınav başarıları değil dershane başarıları, yapılan deneme sınav sonuçları ve ek uygulama sonuçları da öğretmenlerimiz tarafından sistematik bir şekilde takip edilmekte; hazırlanan formlara işlenmektedir.

Sınav takip formu örneği DERS SONUÇ 1 SONUÇ 2 SONUÇ 3 SONUÇ 4 SONUÇ 5 Öğrenci ORTALAMA

Akademik Danışmanlık Uygulaması Öğrencilerimizin akademik sorunlarını daha kısa sürede çözebilmek için, her öğrencimizin istediği zaman danışıp bireysel yardım alabileceği akademik danışman öğretmeni bulunmaktadır. Akademik danışman öğretmenlerimiz, danışmanı olduğu öğrencimizin her türlü sınav, ödev ve başarı takibini yaparak gerekli yönlendirmeleri yapmakta; daha sistemli şekilde ilerlemesini sağlamaktadır.

Note ME Sistemi Üzerinden Yapılan Paylaşım ve Bilgilendirmeler Öğretmenlerimiz tarafından gerekli görülen bilgilendirmeler ve dersle ilgili paylaşımlar Note Me sistemi üzerinden yapılarak tüm öğrencilere anında ulaşım sağlanmakta, dönüt alınabilmektedir.

Rehberlik Desteği Öğrencilerimiz istedikleri zaman bireysel ya da akademik problemlerini rehberlik birimimiz ile paylaşarak gerekli yardımı alabilmektedir. Bunun için öğrencilerimize uygun saatlerde randevu verilmekte ve bireysel psikolojik danışma yapılmaktadır.

Rehberlik Uygulamaları Öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanıyabilmeleri, gelecekle ilgili daha sağlam kararlar alabilmeleri adına rehberlik servisimiz tarafından çeşitle envanterler uygulanmaktadır. “Sınav Kaygısı Ölçeği”, “Öğrenme Stilleri Envanteri”, “Akademik Benlik Kavramı Ölçeği” bu uygulamalardan bazılarıdır. Uygulama sonuçları hem öğrenci ile hem de veli ile paylaşılmakta, gerekli destek verilmektedir.

Başarılı Bir Eğitim Yaşantısı Dileğiyle… TED ALİAĞA KOLEJİ REHBERLİK SERVİSİ